quote:
Op maandag 13 februari 2012 22:12 schreef sverbern het volgende:@bitterend: sterkte!
@p_iglet: oei, goede vraag! 'Mijn' Joris is bijna 5 maanden en als ik een hele dag niet zou kolven zou ik dat zeker wel voelen! Hoewel ik wel gemerkt heb dat als ik bijv om 10 uur echt goed leeg kolf ik het wel tot het einde van de middag trek. Maar van 7 tot 6... dat zou bij mij niet gaan. Is het evt een optie om alleen de handkolf mee te nemen (bij mijn PISA zit een handkolf-optie) en op de wc even de ergste druk eraf te kolven? Niet ideaal maar in geval van nood.
Een vraagje uit nieuwsgierigheid:
ze zeggen altijd dat moedermelk zich constant aanpast aan de behoeften van je kindje. Nu heb ik vandaag 2 voedingen uit de vriezer in de koelkast gezet voor morgen en 2 voedingen ingevroren die ik vandaag gekolfd heb. Zodat de melk die in de vriezer staat niet over de datum gaat. Maar die voedingen zijn uit november; toen was Joris 2 maanden! Is die melk wel voedzaam voor een Joris van bijna 5 maanden?
Maak me geen zorgen hoor maar vraag het me wel af.
Grappig, Joris en Joris schelen volgens mij maar een week of 2/3. Onze Joris is van 22 augustus.
Ik heb besloten het tot in ieder geval tot eind april vol te houden, dan is Joris 8,5 maand en moet het maar zonder kunnen. Ik kolf in mijn andere 4 dagen zonder problemen genoeg voor ook de maandag. Zeker als Joris straks wat meer gaat eten.
Ik heb het vandaag met 1x kolven gedaan. Dat gaat prima. (kolf ik wel om 13.00 in 1x 3 voedingen van 120cc). Maar mijn ideeën waren even op. Er bleken iets meer lunchafspraken dan verwacht, dus vooral in mijn hoofd even omschakelen. Het lost zich wel op, komt wel goed.
Kolven op het toilet vind ik gewoon echt geen optie. En net voor of na mijn afspraken (2 uur reistijd) betekend weer dat ik een half uur eerder of later weg moet thuis. En dat zijn net de cruciale momenten in de logistiek thuis. Dus ook niet handig.