Leg me die eens uitquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:33 schreef YebCar het volgende:
bedankt
een ww liep voor iemand af in maart , maar hij had nog nooit gehoord van vakantiedagen met behoudt van ww (hij was vorig jaar juni werkloos geworden)
dus nu beurt hij lekker nog een extra maandje ww
ja volgens mij heb ik het fout begrepen...ik dacht dat ze dan de vakantiedagen ook betaald kregen. maar dat zal wel nietquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Leg me die eens uit![]()
Volgens mij loopt de WW nog steeds in maart af (en niet nu opeens in april).
Correct, je hoeft die maand niet beschikbaar te zijn voor werk (en hebt dan idd ook geen sollicitatieplicht die maand). Meer komt er niet bij kijken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:19 schreef YebCar het volgende:
[..]
ja volgens mij heb ik het fout begrepen...ik dacht dat ze dan de vakantiedagen ook betaald kregen. maar dat zal wel niet![]()
Je behoudt alleen je " recht " op ww . Dus je hoeft die maand alleen blijkbaar niet te solliciteren oid?
Nee hoor, ze slaan de spijker precies op de kop.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:25 schreef r_one het volgende:
Ik ben ook bang dat UWV Webcare hier de plank finaal misslaat.
Misschien dat ik het anders lees dan jij maar leg me deze zin dan eens uit:quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:59 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Nee hoor, ze slaan de spijker precies op de kop.
quote:Op maandag 13 februari 2012 14:17 schreef uwv_webcare het volgende:
Iemand kan immers ook vanaf augustus vorig jaar WW hebben, 20 dagen op vakantie gaan, en per mei zijn WW laten beëindigen in verband met een werkhervatting.
Daar staat precies wat ik bedoel. Vakantiedagen in de WW zijn afhankelijk van de datum waarop je in de WW komt en niet hoe lang je recht hebt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Misschien dat ik het anders lees dan jij maar leg me deze zin dan eens uit:
[..]
In de periode 1 januari 2011 tot 1 juli 2011 zijn 25 hele weken aan te wijzen (de week van 1 januari telt niet mee want dat zijn maar twee dagen, en de week van 1 juli telt niet mee want die telt maar 4 dagen.quote:Op het aantal dagen, bedoeld in artikel 2, eerste en derde lid, wordt in mindering gebracht:
a. vijf maal het aantal hele weken voor de eerste werkloosheidsdag in het desbetreffende kalenderjaar, gedeeld door 13;
Dit gaat over feestdagen tijdens de WW uitkering. Uitgaande van een ingangsdatum van 1 juli zijn dat er 0 (de eerste feestdag die gaat komen is 26 december 2011). En aangezien deze persoon op 1 juli in de WW komt heeft hij nog geen dagen opgenomen tijdens de WW uitkering.quote:b. het aantal dagen waarop de werknemer in het desbetreffende kalenderjaar vakantie heeft genoten met behoud van zijn recht op uitkering op grond van de Werkloosheidswet, met uitzondering van vakantiedagen die tevens nationale of christelijke feestdagen zijn.
In 2012 zijn er geen weken aan te wijzen vóór 2012. Dus de berekening wordt:quote:Op het aantal dagen, bedoeld in artikel 2, eerste en derde lid, wordt in mindering gebracht:
a. vijf maal het aantal hele weken voor de eerste werkloosheidsdag in het desbetreffende kalenderjaar, gedeeld door 13;
Iemand die op 1 januari 2012 in de WW zit heeft nog geen dagen vakantie gehad in het kalenderjaar 2012. Dus ook hier is het antwoord 0.quote:b. het aantal dagen waarop de werknemer in het desbetreffende kalenderjaar vakantie heeft genoten met behoud van zijn recht op uitkering op grond van de Werkloosheidswet, met uitzondering van vakantiedagen die tevens nationale of christelijke feestdagen zijn.
De theorie die je hier uiteenzet ken ik en bestrijd ik ook nergens. Ik ben het niet eens met uwv_webcare, wel met jou.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:47 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Daar staat precies wat ik bedoel. Vakantiedagen in de WW zijn afhankelijk van de datum waarop je in de WW komt en niet hoe lang je recht hebt.
Even een voorbeeld:
-knip-
Ook dat heb ik al eerder betoogd.quote:Vakantie in de WW betekent overigens dat je gedurende je vakantieperiode vrijgesteld bent van je verplichtingen, de duur van de uitkering wordt niet opgeschoven.
Ik zie de relevantie van de toevoeging dat iemand in 2011 vijf maanden ww geniet niet.quote:De quote van UWV_webcare die je aanhaalt heeft betrekking op 2012. Iemand die vanaf augustus (2011) recht heeft op een WW-uitkering heeft in 2011 nog recht op 8 vakantiedagen (ongeveer). In 2012 heeft deze persoon gewoon recht op 20 vakantiedagen, ongeacht of het recht tot 1 februari 2012 loopt of dat hij of zij op 1 mei het werk volledig gaat hervatten.
Ach, het kan toch prima in het topic zelf, toch?quote:Ik hoop het een beetje duidelijk te hebben neergezet. Anders hoor ik het wel via PM/DM.
Ik ben blij dat we op hetzelfde niveau zitten, in tegenstelling tot mensen die "denken" dat ze weten waar ze over praten. Je geeft vaak genoeg betere adviezen dan wie ook dus ben blij dat we in dit geval goed kunnen discussiërenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:59 schreef r_one het volgende:
[..]
De theorie die je hier uiteenzet ken ik en bestrijd ik ook nergens. Ik ben het niet eens met uwv_webcare, wel met jou.
[..]
Ook dat heb ik al eerder betoogd.
[..]
Ik zie de relevantie van de toevoeging dat iemand in 2011 vijf maanden ww geniet niet.
Ik snap ook de conclusie dat diegene recht heeft op 20 vakantiedagen niet, nu uwv_webcare kennelijk vanaf augustus 2011 rekent. Diegene heeft dan immers recht op 8 + 20 dagen.
Het kwam op mij over alsof uwv_webcare rekende vanaf augustus 2011 (tot augustus 2012), nog eens versterkt door het woord 'immers', waarbij 20 dagen worden 'opgebouwd' en waarbij, als iemand 4 maand eerder de ww verlaat, deze de genoten vakantiedagen niet hoeft te verrekenen.
Het zal jou ook bekend zijn dat het recht op vakantiedagen per kalenderjaar wordt berekend en dat niet-genoten vakantiedagen niet meegenomen kunnen worden naar het volgende (kalender)jaar.
[..]
Ach, het kan toch prima in het topic zelf, toch?
[..]quote:Het kwam op mij over alsof uwv_webcare rekende vanaf augustus 2011 (tot augustus 2012), nog eens versterkt door het woord 'immers', waarbij 20 dagen worden 'opgebouwd' en waarbij, als iemand 4 maand eerder de ww verlaat, deze de genoten vakantiedagen niet hoeft te verrekenen.
Het zal jou ook bekend zijn dat het recht op vakantiedagen per kalenderjaar wordt berekend en dat niet-genoten vakantiedagen niet meegenomen kunnen worden naar het volgende (kalender)jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop