Nee, hij ligt niet kiertjesloos. Ik had de hoop van wel, want boven ligt ie direct op het oude tapijt, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar nee, dat is niet zo. Volgens mijn man wilde het gewoon niet echt. En er bleek ook een behoorlijk kleurverschil te zijn in de pakken. Er zitten gewoon donkere planken tussen. Terwijl de coderingen wel klopten. Maar die planken liggen tactisch, dus je ziet ze amper.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:13 schreef No_Promises het volgende:
Leuk Mefke, ik kan het op mijn mobiel niet heel goed zien maar volgens mij ligt de vloer er mooi strak in. Is het gelukt om hem naadloos te leggen? Of hebben jullie ook kiertjes hier en daar?
Wel overwogen, maar de deur achter de eettafel is de enige die open kan. De andere deuren zitten dicht. Dan zou je dus altijd door de zitopstelling naar buiten moeten en dat lijkt me niet handig. Alle andere dingen (bekabeling) vallen wel aan te passen, dus dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: heb je een opstelling overwogen waarin eet- en zithoek omgedraaid zijn?
Ah, ik zie het nu ook! Dat kan ik me wel voorstellen. Al vind ik het hier geen probleem dat we om de bank heen moeten lopen om naar buiten te kunnen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:24 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Wel overwogen, maar de deur achter de eettafel is de enige die open kan. De andere deuren zitten dicht. Dan zou je dus altijd door de zitopstelling naar buiten moeten en dat lijkt me niet handig. Alle andere dingen (bekabeling) vallen wel aan te passen, dus dat is het probleem niet.
Zoiets ja. Ach, ik was een vloer gewend waarop je ook alles zag, maar dan alleen als de zon scheen en je van de goede kant keek. Of zoiets.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:25 schreef No_Promises het volgende:
Dat is exact onze ervaring! Het kierloos leggen ging gewoon niet. En hier ook kleurverschil. Heel raar. Maar ondanks dat is het wel een fijne en mooie vloer.
En voor degene die het in Claudia's topic vroeg: Ja, het is wel behoorlijk besmettelijk. Maar ach, dan zie je goed waar je moet stofzuigen
ik mis toch wat sfeer op de een of andere manier. Door die heel lichte vloer lijkt het nu net of er willekeurig hier en daar wat op de vloer is gezet. Witte meubels, witte muren, wit plafond, zeer licht grijze vloer... beteje contrastloos op de achtergrond van de tv na.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef mefke79 het volgende:
Gisteren is de vloer gelegd. En nu ziet het er dus zo uit hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat moet er nog gebeuren?
-plintjes
- muur achter de keuken schilderen in een tint grijs (ik heb al te veel staaltjes hier liggen)
- de aluminiumvlekken van de vloer krijgen (van de ondervloer die eronder ligt en waar op gelopen is. Beste methode: met een gum)
- kastjes van de ikea aanpakken zodat ze wat minder wit zijn
- behangpanelen vervangen (behangetje al binnen)
- nieuwe stoelen regelen
Je kunt er zeker iets moois van maken hoor en het is allemaal erg persoonlijk dus wie zijn wij of wie ben ik om commentaar op je inrichting te hebben.quote:Op zondag 12 februari 2012 09:42 schreef mefke79 het volgende:
klusfoobje, klopt hoor. Ik moet nog wat met kleuren. En de foto's zijn gisteren gemaakt toen ik nog niet alles uitgepakt had. Nu staan er weerwat fotolijstjes etc, helpt ook.
quote:Op maandag 13 februari 2012 13:40 schreef OeJ het volgende:
En hang ajb dat schilderij lager! Aaaaaaaaah.
Dat was nou precies wat mijn man zei. Die heeft al diverse soorten laminaat gelegd (Cando, Ikea, Pergo, Tarket) maar het was gewoon niet te doen. Je blijft kleine naadjes zien. Van de andere kant, die zie je alleen als je echt kijkt, want bij een eerste blik is het gewoon een egale vloer.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:27 schreef Ooi86 het volgende:
Leuk! Eindelijk een topic van Mefke![]()
Wat betreft de vloer: ik vind hem op de plaatjes supermooi! Kleur is echt prachtig. Alleen zo raar dat ie niet kierloos licht... Ik heb nu een pauper ikealaminaatje van 8 euro p m2 en zelfs die ligt kierloos. Ik heb twee kieren in de keuken omdat het daar een keer gelekt heeft. That's it.
Ik ga dit topic volgen Mefke!
Zo groot is het hier niet hoor. Valt reuze mee. Het hele huis (en dus de achterkant van de woonkamer) is 570 cm en de lengte van de woning is 9 meter nog wat. Dat is dus ook de maximale lengte van de woonkamer/keuken.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:40 schreef OeJ het volgende:
Leuke spullen, en een prachtige grote ruimte, alleen de indeling...daar valt echt veel meer uit te halen.
Niet alles hoeft tegen de muur; als je zo'n grote huiskamer hebt, zou, die hoge kast naast de tv bijvoorbeeld, ook prima ergens in het midden van de huiskamer kunnen, kun je er een kindertafeltje tegenaan zetten.
En hang ajb dat schilderij lager! Aaaaaaaaah.
Dit is leuk, zo met die pannetjes eraan en dat je erop kunt krijten!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik begrijp nu je probleem! Ja, dan is het misschien wel heel donker voor de hele wand.
De wand tegenover de kastenwand lijkt me trouwens een geweldige muur om zoiets mee te doen:
[ afbeelding ]
Masking tapequote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef mefke79 het volgende:
Omdat ik dringend behoefte heb aan lente en voorjaar ben ik van het weekend in de weer geweest met de kast en wat bloemen. De eerste gele accenten zijn er!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de standaard ikea kast heeft achter het glas een plaat die je eruit kan halen. Daar is behang overheen gegaan. Het onderste deurtje is voorzien van masking tape. Geeft op zich ook een leuk effect.
Het behang komt straks nog terug op deze panelen (waar nu nog groen behang op zit). Ook het houten zuiltje waar de plant op staat moet ik nog schilderen. Het is nu wit met groen, hij wordt denk ik wit met geel of grijs met geel.
[ afbeelding ]
En het laatste detail: masking tape op de schilderijgootjes. De muur hierachter wordt straks grijs.
[ afbeelding ]
Gelukkig verkondig je je mening op subtiele wijzequote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:38 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Als je dat bedrag er niet voor over hebt gewoon niet doen. Geen design is beter dan nep design.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |