abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107875400
In 2005 kochten wij een nieuwbouwwoning. Het huis was al gebouwd, maar nooit verkocht en stond toen wij het kochten al bijna een jaar leeg. Omdat we er snel in wilden voor de bouwvak, hadden we letterlijk 6 (!) weken om alles voor het huis uit te zoeken. Dat is best aardig gelukt, al zeg ik het zelf.

Inmiddels zijn we bijna 7 jaar verder. Naast mij en mijn man wordt het huis nu ook bewoond door 2 kleine jongens van 8 maanden en 2 jaar. Die vragen ook hun plekje in de woonkamer en dus was het tijd om die aan te pakken.
En om met mijn veranderingetje nou Claudia's topic te vervuilen ( ;) ) ging me te ver, dus vandaar: mijn eigen project-topic.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107875426
Respect ouwess
pi_107876135
Als eerste heb ik maar eens geprobeerd of ik geen nieuwe vloer kon winnen bij VT Wonen. Helaas mislukt, maar de inzending wil ik jullie niet onthouden:

Je kan al een beetje zien hoe het huis in elkaar zit. Voor hebben we een raam tot op de grond. Hier staat onze keuken: een lange kastenwand en een eiland. Beide drie meter lang. Aan de achterkant heb je dan twee keer een dubbele tuindeur (waarvan er maar eentje open kan). Naast de keuken zit de gang en in de woonkamer is nog een deur naar de trapkast. Nog even de plattegrond los:

De keuken op deze manier is een ideetje van ons, dit moest eigenlijk een l-keuken zijn, met op de plek van onze kastenwand een aanrecht en het hoekje om de kamer in. Maar dat vonden wij niet praktisch en mooi. De ruimte die dan overblijft in de keuken kan je alleen gebruiken voor een kleine tafel. Zoiets dus:

Dit is precies hetzelfde huis als wat wij hebben, maar dan in spiegelbeeld en met dus de keuken zoals bedoeld.

Door het hele huis lag deze vloer:

Palissander van Pergo. Prima vloer, niet kapot te krijgen. Hij was na die dik zes jaar gewoon bijna krasloos ondanks de kinderen en de twee konijnen die hier ook binnen gewoond hebben in die zes jaar. Heerlijk dik laminaat, goed te leggen, prima spul op een klein probleempje na. Hij spiegelt. Als een gek. En dus zie je er alles op. En als je er dan een doekje overheen haalde, dan kon je meteen de hele vloer doen, want de vegen van dat doekje bleef je zien. Je bleef em dus ook dweilen want je bleef strepen zien, wat we ook deden.

Na lang twijfelen (van marmoleum naar novilon, terug naar marmoleum, naar laminaat, toch novilon en weer laminaat) besloten om de Kiezel van VT Wonen te gaan leggen. Deze vloer ligt al op een slaapkamer boven, dus we zijn er mee bekend.
pi_107876427
Gisteren is de vloer gelegd. En nu ziet het er dus zo uit hier:

Wat moet er nog gebeuren?
-plintjes
- muur achter de keuken schilderen in een tint grijs (ik heb al te veel staaltjes hier liggen)
- de aluminiumvlekken van de vloer krijgen (van de ondervloer die eronder ligt en waar op gelopen is. Beste methode: met een gum :'( )
- kastjes van de ikea aanpakken zodat ze wat minder wit zijn
- behangpanelen vervangen (behangetje al binnen)
- nieuwe stoelen regelen
pi_107877074
Mooi mef!
pi_107877188
Leuk Mefke, ik kan het op mijn mobiel niet heel goed zien maar volgens mij ligt de vloer er mooi strak in. Is het gelukt om hem naadloos te leggen? Of hebben jullie ook kiertjes hier en daar?
pi_107877286
Woo zo boeiend enzo
pi_107877388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:13 schreef No_Promises het volgende:
Leuk Mefke, ik kan het op mijn mobiel niet heel goed zien maar volgens mij ligt de vloer er mooi strak in. Is het gelukt om hem naadloos te leggen? Of hebben jullie ook kiertjes hier en daar?
Nee, hij ligt niet kiertjesloos. Ik had de hoop van wel, want boven ligt ie direct op het oude tapijt, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar nee, dat is niet zo. Volgens mijn man wilde het gewoon niet echt. En er bleek ook een behoorlijk kleurverschil te zijn in de pakken. Er zitten gewoon donkere planken tussen. Terwijl de coderingen wel klopten. Maar die planken liggen tactisch, dus je ziet ze amper.
pi_107877487
Mefke, ik vind jullie keuken heel geweldig. Wat een goede oplossing zo! Veel ruimtelijker.

En de vloer is mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107877538
Vraagje: heb je een opstelling overwogen waarin eet- en zithoek omgedraaid zijn?
pi_107877541
Bedankt voor de complimenten!

Die keuken past bij ons precies omdat ons huis 5.70 breed is, die 60 cm extra doen het em dan. Je kan er nu precies omheen, werkt heerlijk.
pi_107877588
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: heb je een opstelling overwogen waarin eet- en zithoek omgedraaid zijn?
Wel overwogen, maar de deur achter de eettafel is de enige die open kan. De andere deuren zitten dicht. Dan zou je dus altijd door de zitopstelling naar buiten moeten en dat lijkt me niet handig. Alle andere dingen (bekabeling) vallen wel aan te passen, dus dat is het probleem niet.
pi_107877611
En ik denk dat Industrial Grey heel mooi is voor de wand achter de keuken!
pi_107877613
Dat is exact onze ervaring! Het kierloos leggen ging gewoon niet. En hier ook kleurverschil. Heel raar. Maar ondanks dat is het wel een fijne en mooie vloer.
En voor degene die het in Claudia's topic vroeg: Ja, het is wel behoorlijk besmettelijk. Maar ach, dan zie je goed waar je moet stofzuigen ;)
pi_107877686
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:24 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wel overwogen, maar de deur achter de eettafel is de enige die open kan. De andere deuren zitten dicht. Dan zou je dus altijd door de zitopstelling naar buiten moeten en dat lijkt me niet handig. Alle andere dingen (bekabeling) vallen wel aan te passen, dus dat is het probleem niet.
Ah, ik zie het nu ook! Dat kan ik me wel voorstellen. Al vind ik het hier geen probleem dat we om de bank heen moeten lopen om naar buiten te kunnen.
pi_107877729
Ik zou de kieren geloof ik niet zo'n probleem vinden. Het vervelende van marmoleum vond ik dat je alleen om de paar meter een naad ziet. Dat is net iets te weinig, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_107877732
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:25 schreef No_Promises het volgende:
Dat is exact onze ervaring! Het kierloos leggen ging gewoon niet. En hier ook kleurverschil. Heel raar. Maar ondanks dat is het wel een fijne en mooie vloer.
En voor degene die het in Claudia's topic vroeg: Ja, het is wel behoorlijk besmettelijk. Maar ach, dan zie je goed waar je moet stofzuigen ;)
Zoiets ja. Ach, ik was een vloer gewend waarop je ook alles zag, maar dan alleen als de zon scheen en je van de goede kant keek. Of zoiets.
Deze vloer is een goede reden om te sparen voor een robot stofzuiger :P
pi_107877906
We twijfelen weeeer over de kleur...tis nu lekker licht en die kleur is wel heel donker
pi_107878044
Welke muur gaat het om? Die achter de kastenwand of er tegenover? In het laatste geval: heb je daar een foto van?
pi_107878202
die achter de keukenwand zeg maar. En dan dachten e eerst om em maar deels te doen, maar nu denken we helemaal.
pi_107878435
Oh, ik begrijp nu je probleem! Ja, dan is het misschien wel heel donker voor de hele wand.

De wand tegenover de kastenwand lijkt me trouwens een geweldige muur om zoiets mee te doen:

pi_107878494
moeten we em eerst stucen, er zit spac of spuitwerk op, niet heel grof, maar toch. al valt het op te lossen met een mdf plaat. Ik noteer em effe.
pi_107878730
Ik begrijp je algemene probleem in de woonkamer trouwens ook. Het verven van de lange muur is één oplossing, maar het is in jullie interieur ook een best ingrijpende oplossing waarmee je de sfeer in de hele ruimte bepaalt. Dat kan een voordeel en een nadeel zijn, het is maar net hoe je het bekijkt.

Een niet heel donkere kleur maar juist een middentint zou volgens mij best aardig zijn. Jullie hebben behoorlijk veel heel lichte dingen (vloer, meubels) en heel donkere (gordijnen, krukken) en niet zoveel wat er tussenin zit (keukenblad, kleed). Een middentint zou meer gradaties in de grijstinten aan kunnen brengen, denk ik.

Maar je kunt er ook voor kiezen om de muur wit te laten en juist te investeren in accessoires. Als je op het kastje rechts naast de tv bijvoorbeeld iets met kleur zet, dan ziet het er alweer heel anders uit. Ik heb ook het idee dat er winst te behalen valt met het speelhoekje. De meubels tegen de lange wand staan nu zo op één rij. Ik zou niet zo goed weten wat je ermee zou kunnen, maar ik denk er even over na. :+ Ik vind het leuk dat je daar nu foto's op hebt gehangen, maar je zou bijvoorbeeld ook tekeningen van Driekus op kunnen hangen (aan zo'n gordijnrail van de Ikea of zo). Dat brengt meer kleur erin.
pi_107879121
Dat Stuva-bankje is heel geschikt om iets mee te doen. Wat inspiratie:

En ik zou dit zelf niet zo gauw doen, maar ik vond het wel een aardig idee:

De helft van de muur verven dus.
pi_107879299
Die helft van de muur hebben wij ook wel eens aan gedacht, maar dan tot de hoogte van de keuken zeg maar. Dus een centimeter of 30 vrij laten. Maar tja...

En die stuva, tafel, keuken is niet ideaal, maar wel prima voor nu. Ik gok dat na de zomer Tienus de box niet meer nodig heeft, dan kunnen we kijken voor een andere oplossing want dan komt er ruimte waar nu de box staat.

Zelf wil ik heel graag de muur schilderen omdat ik denk dat de keuken dan mooier uitkomt. Die muur heb ik de afgelopen jaren in mijn hoofd volgens mij al 100 keer geverfd.
pi_107879497
In het topic Mag ik even binnen kijken #5 kwam ik dit tegen:

pi_107879552
die kleur grijs is gaaf! Welke zou dat dan weer zijn...

Hier in de buurt stond een huis te koop wat ook zo'n mooie grijze achterwand in de keuken had. Helaas, hij staat niet meer online. Ik zoek effe verder.
pi_107879562
Ik vind de opstelling met de tafel zo trouwens heel aardig! En je hebt zoveel ruimte om te kunnen schuiven met meubels. Jullie ruimte is duidelijk groter dan die van ons en dat geeft je meer mogelijkheden.
pi_107879720
Ja, we kunnen best goed schuiven hier. Het kleed is trouwens ook heel fijn, dat nodigt echt uit tot spelen en liggen met de jongens.

Op de wand tegenover de keuken hangen nu twee grote eigen foto's. Eentje van een distelbloem, eentje van zeegras. Ze zijn ingelijst in iets groens, dus ik vrees dat ze gaan sneuvelen. We hebben ze ook al zo'n 8 jaar hangen, dus ach. Ik heb ook nog een grote fotolijst gekregen die ik ergens kwijt wil:

De zwart wit foto van de jongens hoeft ook niet te blijven. Het is een cadeautje van mij voor mijn man en was wb formaat aangepast op het doek dat al boven ons bed hangt. Kortom: dat mag naar de slaapkamer.
pi_107879763
O en de tafel heeft dus een blad in dezelfde kleur als het werkblad van de keuken. Maar in de praktijk ligt er vaak een kleed op. En dit kleed is heel leuk, maar je krijgt er potloodstrepen niet vanaf, net als tomatenvlekken. Niet praktisch dus.
pi_107879869
Al die mogelijkheden maken het er niet echt makkelijker op, hè? :+

Alles moet gewoon rustig aan een eigen (nieuwe) plek krijgen. Dat groeit ook wel. En rouleren blijf je toch wel doen omdat het nu eenmaal leuk is om dingen te veranderen. *O*

Het kleed op tafel vind ik trouwens leuk en huiselijk! Ik zou gewoon een nieuwe kopen. :7

pi_107879980
Mijn volgende kleed wordt een er eentje zonder witte achtergrond, dat gaat vast helpen.
pi_107880371
Wat een leuk huis! Wat heb je achter de televisie staan? Een behangpaneel?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_107880962
cyan: een standaard mdf plaat, waar onderaan dwars erop iets geschroefd zit zodat ie niet omvalt en dan met behang ja. Met de donkere vloer was het geen optie de muur te schilderen, maar dit vlak ging wel.
  zondag 12 februari 2012 @ 04:39:00 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107883280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef mefke79 het volgende:
Gisteren is de vloer gelegd. En nu ziet het er dus zo uit hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat moet er nog gebeuren?
-plintjes
- muur achter de keuken schilderen in een tint grijs (ik heb al te veel staaltjes hier liggen)
- de aluminiumvlekken van de vloer krijgen (van de ondervloer die eronder ligt en waar op gelopen is. Beste methode: met een gum :'( )
- kastjes van de ikea aanpakken zodat ze wat minder wit zijn
- behangpanelen vervangen (behangetje al binnen)
- nieuwe stoelen regelen
ik mis toch wat sfeer op de een of andere manier. Door die heel lichte vloer lijkt het nu net of er willekeurig hier en daar wat op de vloer is gezet. Witte meubels, witte muren, wit plafond, zeer licht grijze vloer... beteje contrastloos op de achtergrond van de tv na.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107884165
klusfoobje, klopt hoor. Ik moet nog wat met kleuren. En de foto's zijn gisteren gemaakt toen ik nog niet alles uitgepakt had. Nu staan er weerwat fotolijstjes etc, helpt ook.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:57:00 #37
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107887988
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 09:42 schreef mefke79 het volgende:
klusfoobje, klopt hoor. Ik moet nog wat met kleuren. En de foto's zijn gisteren gemaakt toen ik nog niet alles uitgepakt had. Nu staan er weerwat fotolijstjes etc, helpt ook.
Je kunt er zeker iets moois van maken hoor en het is allemaal erg persoonlijk dus wie zijn wij of wie ben ik om commentaar op je inrichting te hebben.
Voor mijn gevoel is echter de basis kleuren combinatie niet ok en dan zijn foto's en schilderijen niet voldoende om dat op te heffen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107889881
maar je hebt gelijk hoor, daarom moet er nog iets met een muur.
pi_107916485
Mijn ouders hadden eerst ook (bijna) alle muren heel licht, sinds kort hebben ze één wand een donkere kleur gegeven. Of nouja donker, 't is wel vergelijkbaar ga 'sterkte' met de grijstint in de foto een paar posts terug, met het verschil dat het meer een bruintin is. (Niet superdonker dus, niet superlicht, maar een tint ertussenin, het idee dat Claudia al beschreef.)

Het was best een aardige stap, want de woonkamer is een metertje of 10 (ruw geschat) lang, en dat is dan wel 10 meter een donkere wand (zeker in vergelijking met de lichte wand ertegenover).
Het resultaat vind ik zelf ontzettend mooi; waar er eerst in de woonkamer hier een kast, daar een bank, hier een tafel, daar een plant (etc.) 'los' leken te staan in de ruimte, werd de ruimte veel meer één geheel, met elkaar verbonden.

Ik merk het zelf ook wanneer ik aan het tekenen ben; ik moest laatst een (oud) atelier ontwerpen, en daar zorgden bepaalde kleuren (en patronen in de vloer) ervoor dat alles één geheel werd en niet een verzameling van losse onderdelen.

Om een lang verhaal kort te maken; ik denk dat je de gok best kunt wagen en de muur bij de keuken een donkerdere teint geven. :)
pi_107923960
Leuk! Eindelijk een topic van Mefke *O*

Wat betreft de vloer: ik vind hem op de plaatjes supermooi! Kleur is echt prachtig. Alleen zo raar dat ie niet kierloos licht... Ik heb nu een pauper ikealaminaatje van 8 euro p m2 en zelfs die ligt kierloos. Ik heb twee kieren in de keuken omdat het daar een keer gelekt heeft. That's it.

Ik ga dit topic volgen Mefke!
pi_107928082
Leuke spullen, en een prachtige grote ruimte, alleen de indeling...daar valt echt veel meer uit te halen.

Niet alles hoeft tegen de muur; als je zo'n grote huiskamer hebt, zou, die hoge kast naast de tv bijvoorbeeld, ook prima ergens in het midden van de huiskamer kunnen, kun je er een kindertafeltje tegenaan zetten.

En hang ajb dat schilderij lager! Aaaaaaaaah. ;)
pi_107928385
quote:
19s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:40 schreef OeJ het volgende:
:D!

Dat is de reden dat het schilderij in onze vorige woning maandenlang niet is opgehangen. M'n lief wou 'em te hoog naar mijn smaak.
pi_107932910
Oh Mef, super die lichte vloer! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107936367
OeJ, welk schilderij? Dat met de roze bloemen? Die hangt zo omdat ie dan precies tussen de twee lampen boven de tafel uit kwam. Kwam ja, want nu hangt er maar 1 lamp meer en is de tafel gedraaid.

En de indeling blijft toch echt nog even zo, ik ga pas weer schuiven als de box de deur uit gaat, ik gok ergens dit najaar.
pi_107936397
en vanavond probeer ik nog even op de rest te reageren, zit nu mobiel!
pi_107940782
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:27 schreef Ooi86 het volgende:
Leuk! Eindelijk een topic van Mefke *O*

Wat betreft de vloer: ik vind hem op de plaatjes supermooi! Kleur is echt prachtig. Alleen zo raar dat ie niet kierloos licht... Ik heb nu een pauper ikealaminaatje van 8 euro p m2 en zelfs die ligt kierloos. Ik heb twee kieren in de keuken omdat het daar een keer gelekt heeft. That's it.

Ik ga dit topic volgen Mefke!
Dat was nou precies wat mijn man zei. Die heeft al diverse soorten laminaat gelegd (Cando, Ikea, Pergo, Tarket) maar het was gewoon niet te doen. Je blijft kleine naadjes zien. Van de andere kant, die zie je alleen als je echt kijkt, want bij een eerste blik is het gewoon een egale vloer.

quote:
19s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:40 schreef OeJ het volgende:
Leuke spullen, en een prachtige grote ruimte, alleen de indeling...daar valt echt veel meer uit te halen.

Niet alles hoeft tegen de muur; als je zo'n grote huiskamer hebt, zou, die hoge kast naast de tv bijvoorbeeld, ook prima ergens in het midden van de huiskamer kunnen, kun je er een kindertafeltje tegenaan zetten.

Zo groot is het hier niet hoor. Valt reuze mee. Het hele huis (en dus de achterkant van de woonkamer) is 570 cm en de lengte van de woning is 9 meter nog wat. Dat is dus ook de maximale lengte van de woonkamer/keuken.

Op zich is het totale huis wel groot, want we hebben nog een eerste verdieping, een tweede verdieping en dan nog een zolder waar ik ook de nok niet van kan aanraken (en ik ben 184 cm, dus niet echt klein). Aan het huis zit ook nog een garage en die heeft ook een enorm spits dak waar je dus met gemak een extra zolder in zou kunnen maken.
pi_108202192
Omdat ik dringend behoefte heb aan lente en voorjaar ben ik van het weekend in de weer geweest met de kast en wat bloemen. De eerste gele accenten zijn er!

de standaard ikea kast heeft achter het glas een plaat die je eruit kan halen. Daar is behang overheen gegaan. Het onderste deurtje is voorzien van masking tape. Geeft op zich ook een leuk effect.
Het behang komt straks nog terug op deze panelen (waar nu nog groen behang op zit). Ook het houten zuiltje waar de plant op staat moet ik nog schilderen. Het is nu wit met groen, hij wordt denk ik wit met geel of grijs met geel.

En het laatste detail: masking tape op de schilderijgootjes. De muur hierachter wordt straks grijs.
pi_108205030
De vloer ziet er mooi uit! Lekker licht inderdaad! Jammer dat er toch wat kiertjes zijn. Op de foto ziet het er in ieder geval strak uit ;).

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:50 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik begrijp nu je probleem! Ja, dan is het misschien wel heel donker voor de hele wand.

De wand tegenover de kastenwand lijkt me trouwens een geweldige muur om zoiets mee te doen:

[ afbeelding ]
Dit is leuk, zo met die pannetjes eraan en dat je erop kunt krijten!

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef mefke79 het volgende:
Omdat ik dringend behoefte heb aan lente en voorjaar ben ik van het weekend in de weer geweest met de kast en wat bloemen. De eerste gele accenten zijn er!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

de standaard ikea kast heeft achter het glas een plaat die je eruit kan halen. Daar is behang overheen gegaan. Het onderste deurtje is voorzien van masking tape. Geeft op zich ook een leuk effect.
Het behang komt straks nog terug op deze panelen (waar nu nog groen behang op zit). Ook het houten zuiltje waar de plant op staat moet ik nog schilderen. Het is nu wit met groen, hij wordt denk ik wit met geel of grijs met geel.
[ afbeelding ]

En het laatste detail: masking tape op de schilderijgootjes. De muur hierachter wordt straks grijs.
[ afbeelding ]
Masking tape *O*
Mooi kleur ook voor de accenten!

Ik denk dat bij lichte muren en de lichte vloer een naturel hout ook mooi is, ter inspiratie:

alleen al om de schommel natuurlijk O+
pi_108205493
de schommel is O+
Maar zo'n laag bankje voor het raam, dat lijkt mij nou ook zo gaaf. Zou hier langs de hele muur kunnen.
Sowieso, als straks (over een half jaar ofzo) de box eruit gaat dan ga ik toch nog eens wat schuiven met meubels enzo. We hebben bijvoorbeeld deze stoel nog boven staan:

en we moeten ook nog nieuwe stoelen. Dat worden deze

maar dan wel nepperds, want voor de echt heb ik even echt geen geld over.
pi_108206087
Ja, leuk om een heel lang bankje te maken en dan dat je kindjes eraan kunnen spelen en een eindje verderop te tv erop staat bijv. Dan wordt alles mooi samen getrokken.

Die eetstoelen zijn ook gaaf! Ik had laatst een pinterest aangemaakt en ben daar van alles op aan het verzamelen, deze stoelen heb ik er ook al tussen zitten!

En ook leuk voor op de tafel: doorzichtig tafelzeil. Zie je het tafelblad nog gewoon, maar wel beschermd! En eens in de zoveel tijd een nieuw stuk, als het weer eens vol getekend is ;)
pi_108206366
dat is ook een idee ja, doorzichtig tafelzeil. Dan gooi ik het huidige zeil straks gewoon over de tuintafel. Die is niet mooi meer zonder zeil, dus daar ligt elke zomer een zeil op.
pi_108385974

een crapy foon impressie: de lange muur is grijs!

[ Bericht 22% gewijzigd door mefke79 op 25-02-2012 17:19:15 (vanaf de computer doet ie het wel) ]
pi_108386017
Ik zie je foto niet ;(
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108386110
ik ook niet :(
wil niet vanaf de foon, ga zo nog eens proberen.

opgelost!

kleur is in het echt wat lichter. Mooi geworden, maar wat een *piep* werk. Vooral boven de keuken.

[ Bericht 16% gewijzigd door mefke79 op 25-02-2012 17:20:57 ]
pi_108387500
dubbel
pi_108389777
en we moeten ook nog nieuwe stoelen. Dat worden deze
[ afbeelding ]
maar dan wel nepperds, want voor de echt heb ik even echt geen geld over.
[/quote]

Ah, de DAR van Eames, niet er origineel maar blijft een design klassieker.

Oh wacht je gaat een namaak halen. -O-
Kom op zeg het kopen van namaak meubels vind ik gewoonweg triest.

Ik kan begrijpen dat een originele fiberglas DAR te prijzig zo worden maar de plastic versie van Vitra kan toch wel.

Bij replica's kloppen de details niet en ze zijn versleten in 7-8 maanden.

Doe het jezelf niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door HJVanNigtevegtenBisschop op 25-02-2012 19:33:14 ]
pi_108391918
ja joh de echte kosten zo 300 euro per stuk, dat heb ik er op dit moment niet voor over. De plastic versie, hoe duur zijn die dan?
pi_108392244
De originele fiberglas van Herman Miller varieert sterk in prijs, want die vind je alleen nog tweedehands.
Je kan geluk hebben maar vaak zie ik ze weggaan voor 1000 euro.

De plastic versie (huidige) is kwalitatief iets minder dan de ouderwetse fiberglas en ook is de kuip wat dikker.

Herman Miller en Vitra zijn de officiële makers van Eames meubilair, beide leveren zij de plastic versie voor zo'n 300-350 euro per stuk.

Als je dat bedrag er niet voor over hebt gewoon niet doen. Geen design is beter dan nep design.
pi_108392617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:38 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Als je dat bedrag er niet voor over hebt gewoon niet doen. Geen design is beter dan nep design.
Gelukkig verkondig je je mening op subtiele wijze :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108394721
ach ja, als ik zou zwemmen in het geld zou ik het overwegen, maar dat doe ik helaas niet. Het worden dus nepperds. Misschien kan je er mee leven als ik vertel dat we hiervoor originele Toy's van Starck hadden?

Morgen eens kijken of er nog een laagje over de muur moet. De ontwerper van de keuken had wel gelijk zeven jaar geleden, de keuken is nu veel meer een meubel geworden door de grijze achterwand.
pi_108546990
Tijd voor een update met kwalitatief iets betere foto's van de grijze muur:

vanaf de eettafel bekeken

richting de keuken, waar vooral het nieuwe behang op het paneel opvalt, lekker geel

vanuit de keuken richting de kamer - met een schuifbaby op de vloer

het nisje achter de keuken. Op deze foto is ook goed het behang te zien

We moeten het andere paneel nog voorzien van het nieuwe behang, ik moet nog steeds iets bedenken voor het speelgoed en ook de (kwalitatief enorm slechte ;) :P ) stoelen moeten nog gescoord worden. Maar ik vind het al een hele verbetering zo.
pi_108558217
Wow mooi gedaan Mefke, prachtig huis....
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_108627831
Leuk, mefke! Ik vind het contrast wel groot zo, tussen wit, grijs en geel, maar de kleur van de stoelen is mooi verbinden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Waarom heb je van dat stukje gele muur een behangpaneel gemaakt?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:10:05 #64
100412 mefke79
komt goed!
pi_108628271
Er hingen daar altijd al twee behangpanelen, nu geel, toen groen. Dat was omdat we niet het lef hadden (hebben) om de muur te schilderen. En nu is het gewoon makkelijk om het zo te houden, dus doen we dat maar.
En dat contrast klopt wel ja, ik hoop dat dat nog beter wordt.
pi_108628552
Dat wordt wel beter als je nu vaker dingen kiest in die middentint! Nuances heb je niet van de ene op de andere dag, tenzij je meteen je gehele interieur aanpakt.
pi_108628990
Oh Mefke wat is het mooi geworden! Het geeft ineens veel meer warmte aan de ruimte. En de combi met geel vind ik erg mooi O+
pi_108629128
Ik zou het met nog wat planten af stylen. Maar ik ben een planten liefhebber.
pi_118465940
Mefke, hoe is het met je huis? Zijn er nog dingen bij gekomen? Dat grijs in combinatie met geel is erg stoer!

Hoe is het met je vloer? Ik heb op de eerste verdieping nu ook vt wonen laminaat liggen en die kiert ook... Ik heb het idee dat we er steeds meer kieren in lopen... Heel vreemd. Ik zit er over te denken om de plinten los te halen en de boel weer eens wat aan te slaan. Het lag er namelijk echt naadloos in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')