eh, nee. Lees mijn relaas nog eens? Incl. het stuk waarbij beiden aangeven dat dat gedrag van blanken in 50% van de gevallen elke dag gebeurt? Of ik er nou bij ben of niet?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:31 schreef Griebus het volgende:
[..]
De voorbeelden die je geeft zijn allemaal gericht op jou, dus jouw aanwezigheid beinvloedde wel degelijk de reacties
Dat klopt dus niet, katten- en ook hondenrassen verschillen onderling qua karakter juist enorm.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:33 schreef SiGNe het volgende:
Net zoals types katten en honden bepaalde kleuren kunnen hebben hebben mensen dat ook.
Er is maar 1 ras mens op dit moment: Homo Sapiens.
Binnen het ras Homo Sapiens komen er wel onderlinge verschillen voor (huidskleur, kleur haar, etc.) maar dat maakt het nog geen ander ras.
Lees je eigen post nog maar eens dan. Bij alle reacties wordt jij betrokken.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
eh, nee. Lees mijn relaas nog eens? Incl. het stuk waarbij beiden aangeven dat dat gedrag van blanken in 50% van de gevallen elke dag gebeurt? Of ik er nou bij ben of niet?
En daarbij, dan is het nog steeds belachelijk. Het idee dat je niet tegen de Marokkaan of Pakistaan kan praten die jou in correct Nederlands te woord staat, omdat er toevallig een blanke vrouw bijstaat is werkelijk maar een smiley toepasselijk voor:
Jij werd niet als tolk gezien maar als leidingevende, Turken en Marokkanen hebben immers laagbetaalde kutbaantjes en zijn daarom zo crimineel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hoe kan dat als:
- mijn collega het woord nam bij open doen, in gewoon doodnormaal correct Nederlands.
- ik alleen maar hooguit 'hallo' zei
- hij tekst en uitleg gaf, in gewoon normaal Nederlands over de technische situatie en wat wel en niet kon mbt de wensen van de klant
- waarbij ik niets zei
Mij als tolk zien kon onmogelijk. Echt onmogelijk. Daarbij gaven ze allebei aan dat dit nagenoeg dagelijks gebeurde.
Omdat ik weet wat ze buiten doen, hoe ze het doen en wat het resultaat van hun werk is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:41 schreef Griebus het volgende:
[..]
Lees je eigen post nog maar eens dan. Bij alle reacties wordt jij betrokken.
En om even advocaat van de duivel te spelen: wie zegt jou dat die werknemers zich op dat moment ook niet zieliger voordoen dan het in werkelijkheid is?
Ik probeerde dat te verduidelijken door het over typen te hebben en niet over rassen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:35 schreef Griebus het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, katten- en ook hondenrassen verschillen onderling qua karakter juist enorm.
dat is dus wel gewoon racisme, want als ik met een blanke collega mee was gebeurde het niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jij werd niet als tolk gezien maar als leidingevende, Turken en Marokkanen hebben immers laagbetaalde kutbaantjes en zijn daarom zo crimineel.
Tenminste, zo denken veel mensen helaas.
als dat nou eens zo was. We kwamen ook in de zgn. gekleurde wijken evenals de dure wijken waar veel minder 'gekleurden' wonenquote:Een groot deel is gewoon onbegrip en niet kunnen aanpassen aan andere situaties.
Zelf zijn ze waarschijnlijk nog nooit een Turkse groentewinkel binnen gestapt en een Moskee hebben ze al helemaal nooit van binnen gezien (daar komen alleen terroristen!)
Dat is toch gewoon puur leven naar erg enorm kromme vooroordelen? If not gewoon racisme?quote:Veel Nederlanders hebben het idee dat buitenlandse mensen hier een soort vakantiegangers of gastarbeiders zijn terwijl er ook veel gewoon in Nederland geboren zijn.
Nederlanders verwachten bijna dat buitenlanders zich slecht gedragen, stoppen ze in een hokje en dan gaan we achteraf zeggen "zie je wel! criminelen en terroristen!"
Wat een onzin schrijf je hier. Er is maar één soort mens, de homo Sapiens. Maar binnen die soort zijn er wel groepen met dezelfde, overerfbare, eigenschappen. Dat wordt ras genoemd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:33 schreef SiGNe het volgende:
Net zoals types katten en honden bepaalde kleuren kunnen hebben hebben mensen dat ook.
Er is maar 1 ras mens op dit moment: Homo Sapiens.
Binnen het ras Homo Sapiens komen er wel onderlinge verschillen voor (huidskleur, kleur haar, etc.) maar dat maakt het nog geen ander ras.
daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ergens ging het hier ergens mis. Onderscheid maken op basis van geboorteland et cetera is geen racisme maar discriminatie.
Canis lupus familiaris is gewoon hond. Hond is hond. Een ras of type zoals jij het wil noemen is exact hetzelfde als wij rassen hebben. En daar horen bepaalde kenmerken bij, of je het leuk vind of niet. Wij mensen proberen wel te denken dat we allemaal hetzelfde zijn maar dat is gewoon niet zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik probeerde dat te verduidelijken door het over typen te hebben en niet over rassen.
Ik bedoelde dus subrassen, een britse korthaar is er in vele kleuren en labradors ook.
Ons subras is Sapiens, ons hoofdras is Homo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |