----------------quote:Dit is meer een vraag gericht aan de agnostici/atheďsten hier:
Welk geloof of welke stroming zou je kiezen als je echt moest kiezen en waarom?
Je moet kiezen!
Hoe specifieker hoe beter.
En voor de gelovigen: als je je reeds hebt aangesloten bij een stroming aub uitleggen wat de doorslag gaf voor je overtuiging.
Ben erg benieuwd naar de antwoorden.
PS: aub wel serieuze reacties en geen "Spaghetti Monster" antwoorden mogen ook
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
Nooit worden geamputeerden weer voorzien van ledematen. Iemand zonder armen kan bidden wat hij wil maar armen zal hij niet krijgen van God. Nooit worden ernstige verminkingen en derdegraads brandwonden genezen.Iemand met het downsyndroom kan nooit naar Harvard. Het zijn altijd 'zogenaamde tumors' die verdwijnen, of het is een later weer keihard terugkerende reuma, jicht, een vage spierziekte, ofwel iets wat sowieso weer verbeterd, of tijdelijk verbeterd. Of het is pure suggestie, of iemand liegt gewoon waarmee hij anderen bedriegt en voorliegt om mensen te kunnen bekeren. Als er wérkelijke wonderen plaatsvinden dan zou de wereld totaal op z'n kop staan en zou geen mens ooit twijfelen aan deze gebeurtenissen. Dan zouden alle televisiezenders zich verdringen om deze wonderen op beeld vast te leggen en zouden teams van artsen en wetenschappers wereldwijd de wonderdoeners op de voet volgen. Niemand zou er lacherig meer over doen. De hele medische wereld zou totaal op z'n kop staan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Manke het volgende:
Heb me aangesloten bij het Christendom door de wonderbaarlijke genezingen die gedaan worden in naam van Jezus, heb ze irl gezien gebeuren.
Is god dan zo selectief in het genezen van mensen en zo selectief in het kiezen van aandoeningen dat hij een gedeeltelijk dove wel geneest en de mensen die ledematen verloren heeft gewoonweg negeert?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
En hoe zit het met doven die weer kunnen horen en blinden die weer kunnen zien?
Heb het in levende lijve zien gebeuren.
Voorbeeldje:
Google de naam Jacolien Bakker
O heerlijk deze.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
Voorbeeldje:
Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef Manke het volgende:
Ik snap 't.
Voorbeeldje:
Geen idee.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
O heerlijk deze.
En waarom heeft god dan nog nooit een geamputeerd been aan laten groeien?
Zoals hierboven ook al gezegd wordt hij doet wel een beetje aan selectief genezen he.
Schitterend !quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ook zijn er veel mensen genezen van stemmen en andere soorten 'geestesziekten'.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
Zoals Arthur C Clarke in 1961 al opmerkte: "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."quote:Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Hij heeft wel heel veel andere aandoeningen genezen, als ik de getuigenissen moet geloven, wat ik doe.
Ik hoor ook stemmen in m'n linker oor en de stemmen reageerden heftig toen er voor me gebeden werd, ze gingen weg, maar kwamen terug omdat ik niet geloofde.
A ja, nee duidelijk.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:53 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik hoor stemmen dat ik kreeg na geestje oproepen.
Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Precies, maar een geamputeerd been doet ie nou nooit.quote:Op maandag 13 februari 2012 17:35 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Zulk soort 'ziekten' zijn niet echt zichtbaar/tastbaar...
Ik ken mensen die ineens doof of blind waren geworden en waarbij het ook weer is goed gekomen.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben ook een tijdje doof geweest. Toen heb ik mijn oren eens uit laten spuiten, en kon ik gewoon weer horen. Prijs de Heer.
God werkt op wonderbaarlijke wijze. Soms is het zelfs niet te onderscheiden van de werkwijze van de moderne wetenschap.
Ze kwamen terug omdat je misschien nooit echt genezen was en je enkel in een stabielere fase van een ziekte beeld zat.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Geen idee.
Heb je dan ook nog voorkeur voor een bepaalde stroming binnen het protestantisme?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:34 schreef jerryboy het volgende:
Protestants, omdat ik zelf een beetje tegenstrijdige gedachtes heb tegen het geloof. Uiteraard is dit mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |