abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107846984
De Baby's

02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 September 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 201: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_107847065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:47 schreef Juud79 het volgende:
Vitamine B Complex helpt om je haar weer te laten groeien en flink ook.
Ik open geen nieuwe, ik staak. O-)

(Zit mobiel, dus onhandig......)
Dan doe ik het ;)
En zoals Juud al zei: opgelost!

En over vitamine B: het voorkomt geen haaruitval inderdaad, maar geeft wel een boost aan je haar. Het wordt vaak voller, groeit sneller en heeft meer glans.

Nirak, als ik me goed kan herinneren had Twentemeisje het ook heel erg. Die zat er ook behoorlijk mee ivm haar trouwen. Misschien kun je haar eens pm-en, ervaringen uitdelen.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:57:06 #3
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_107847289
Ah, vitamine B dus... Het ergste qua haaruitval heb ik volgens mij wel gehad nu (hele plukken :{ ), maar ren extra boost kan geen kwaad.
Oude (on)bekende.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:01:32 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107847491
Hoop niet dat ik het nu op mezelf afroep, maar heb gelukkig geen last van haaruitval, lijkt zelfs voller dan ooit! (Komt zeker nog dan....?)

@Nirak; ja en nee. Ja, omdat dat wel erg snel is, nee, omdat het dan gewoon echt wel welkom is, maar nu liever nog even niet :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_107847603
bij mij is t volop aan de gang nu, inclusief roos :o brandende hoofdhuid. ik voel me net die reclame :')

'heb je je vriendinnen gezellig na lange tijd weer op bezoek, kan je alleen maar aan je hoofd krabben'

(wat een stupide reclame :D :'( )

maar ik heb nu head and shoulders :') en t voelt sinds vandaag al ietsje prettiger
pi_107848280
Dat haaruitval erbij hoort weet ik, maar heb t heul extreem, dus hoop dat het snel klaar is, het ziet er niet uit... Maar ik kijk t nog wel even aan, want er zit al wel nieuw haar (heel kort, maar het is er)

Susie, even afwachten nog dan. Om wat jij aangeeft vroeg ik het ook :) Dubbel gevoel.. Ik zou niet weten wat het juiste moment is. Bij het CB adviseren ze 9 mnd afwachten, maar dat is puur voor t lichamelijk / geestelijk herstel
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:33:54 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107848677
Mja, mijn moeder was van mijn zus na iets van 5 maanden na de geboorte van mijn broer zwanger. We zien wel, denk niet dat er wat loos is, moet wat geregeld worden in het lichaam.

Ik heb dan weer enorme jeuk op mijn armen en bovenbenen. Wordt er helemaal gek van. Kleine pukkeltjes enzo, yak. :(
pi_107848754
mijn hormoonhuishouding is helemaal in de war..mn haar mn huid tís allemaal een beetje bleh momenteel :D zelfs mn tandvlees zeurt :') ik voel me nu steeds t vieste kind van de klas zeg maar. gelukkig ruik ik (volgens mij) wel fris :P
pi_107848831
zo herkenbaar hier ook verschrikkelijke last van haaruitval en door het koude weer dus droge huid verschrikkelijk. Mij werd gezegd vitD te nemen....

oh weet je wat we ook te weten zijn gekomen... Ik heb na Xandy's geboorte een trombose gehad en heb ik bij zwangerschap van Kyan bloedverdunners moeten prikken tot 6 weken na bevalling.. nu weten ze waardoor die trombose is gekomen... Heb factor 5 Leiden...... zijn we ook weer wat wijzer

Van één naar 2de kindje was meer aanpassen dan van 2 naar 3 of van 3 naar 4.... ;)

[ Bericht 62% gewijzigd door Lujaxa op 10-02-2012 23:44:17 ]
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_107853145
Wij gaan zo naar de HAP in Zwolle. Cas heeft weer de hele nacht niet geslapen, we zijn al zo in de weer sinds vorige week vrijdag. Hij overstrekt zich enorm en overdag slapen is een crime.

Update komt zsm. Kan niet op mobiel fok, werkt niet op een of andere manier. Facebook kan wel! Privébericht dan hé :)
pi_107853295
Succes cynthiaa, hopelijk is er niks ergs.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 08:56:30 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107853363
Succes Cyntiaa :*
pi_107853421
Succes Cyntiaa!

Wij gaan zo naar de fotograaf, een fotosessie doen met Bartje, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden..
pi_107853691
Succes cyntiaa.
l'tiekje veel plezier.

Haaruitval check zo erg dat de dermatoloog mij aan de diane en androcur heeft gezet.
En volgens mij ben ik ontzwangerd want ik krijg weer heel vaak hoofdpijn. Dat was een voordeel van zwanger zijn amper hoofdpijn.

Ik ga vandaag mijn welpje proberen te filmen het ziet er zo grappig uit.
pi_107853722
Herkenbaar f_r, dat hoofdpijn verhaal.
Ik grapte pas nog tegen vriendlief dat ik maar gauw weer zwanger moet worden, want al de hele week 's avonds hoofdpijn en tijdens mijn zwangerschap nooit!
pi_107853733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 09:33 schreef danic het volgende:
Herkenbaar f_r, dat hoofdpijn verhaal.
Ik grapte pas nog tegen vriendlief dat ik maar gauw weer zwanger moet worden, want al de hele week 's avonds hoofdpijn en tijdens mijn zwangerschap nooit!
Je weet wat je moet doen dan he ;)
Ik denk dat ik nog even pas. Ik heb de behoefte nog niet zo. Maar mocht ik ooit nog een keer zwanger zijn dan ga ik dingen wel anders doen.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:39:52 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107853806
Ah Fok!-wet zeker? Ongesteld geworden! :D (phew)

Leuk een foto sesssie L-tiekje! Have fun!
pi_107853848
succes Cyntiaa, hoop dat het allemaal meevalt.

Hier is het gedaan met de rust. Waar mevrouw voorheen nog vrijwel van voeding tot voeding sliep is ze sinds een dag of drie bijna de hele dag klaarwakker. Ze doet nu 2 dutjes van anderhalf uur per dag. Dat vergt even waat aanpassing in de planning
pi_107853882
Gelukkig Susie! Zou toch wel een beetje snel zijn geweest he.

Nirak, wat vervelend van je haar. Hoop dat het snel over is. Maar dat is dus ook iets wat na 3 maanden kan gebeuren? *slik* Volgens mij heb ik helemaal niet zoveel extra haar gekregen tijdens de zwangerschap.

Succes Cynthiaa!

Wat leuk Laiveertiekje! Ben benieuwd naar het resultaat.

Midas heeft vannacht voor de 1e 5 uur achter elkaar geslapen. Van ongeveer 20.00 - 01.00 uur. En daarna pas om 05.00 weer en nu dus om 09.00 uur. Mama kon uitslapen! (nou ja, ik was wakker op zijn normale tijd en heb hem wel even in de gaten gehouden waarom ie nou niet wakker was...)

En hij is vandaag precies 1 maand! Zijn allereerste vermaanddag O+
pi_107853964
Pfieuw, gelukkig maar Susie!

Nou f_r, nog ff niet hoor. Kan me voorstellen dat jij dingen anders wilt gaan doen, als je die mogelijkheid hebt qua gezondheid dan. Maar minder met je laten sollen lijkt me iid een goed idee (ik neem aan dat je daar een beetje op doelt).

Kyara, bij mij begon de haaruitval ook pas na 3 á 4 maanden......
pi_107853974
Ik heb er nooit last van gehad hoor Kyara dus hopelijk slaat haaruitval ook jouw deurtje over :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107854836
Ik heb enorm haaruitval gehad, heb zelfs mn haar een halve meter korter laten knippen (tis nu nog steeds lang..) (oke, 20 cm misschien :P)

Maar het is nu over gelukkig!

Wat goed van je Midas!
Cynthiaa hoop dat het meevalt, maar dat ze hem wel kunnen helpen!
pi_107854859
Oooooh wat zijn die eerste weken vermoeiend. Ik wist dat nog wel, maar ik vergeet altijd hoe slecht ik tegen slaapgebrek kan (en dat terwijl ik daar tijdens mijn zwangerschap toch ook behoorlijk last van had). Vannacht stte voedingen van minstens 1,5 uur omdat tusendoor steed in slaap viel. Vanaf 4.30 helemaal niet meer geslapen, en kort daarop werd grote zus ook wakker. Om 8 uur en nu net heeft hij wel redelijk gedronken, maar slapen, ho maar. Ik heb zelf dus ook nog gen 3 uur geslapen, en dat is niet erg goed voor mijn moedergevoel merk ik. Ik ben dan ook niet zo'n oermoeder.
pi_107854883
We zijn weer terug... :'( Antibiotica mee gekregen, gegeven en nu wil meneer de fles niet.
Het is alleen maar huilen. Nu al meer dan 7 nachten amper geslapen. Ben ten einde raad. -O-
pi_107854899
Herkenbaar Bleie! Ik vond dr geen zak aan toen ik amper sliep. En werd er ook heel ongezellig van (en daar voel ik me nu zooooooooooo schuldig om.. arm kind.. Heb dr nooit wat aangedaan of tegen dr geschreeuwd maar wel van dr gebaald!!)

Hou je taai!!
pi_107854910
Sterkte Cyntiaa!
pi_107854915
Jemig meissie toch :*

Waar is de antibiotica voor?
Heb je duidelijk aangegeven dat hij zoveel huilt?
Ik zou die fles gewoon over een uur nog een keer proberen, kan me goed voorstellen dat ook hij van de leg is door het doktersbezoek.
En kun je ergens een moment vinden dat je even kan bijslapen? Dat je vriend hem even overneemt voor een paar uur, of desnoods opa en oma?
pi_107854934
Aww Cyntiaa.. :*
pi_107855173
Opa en Oma is absoluut geen optie hier ;)
Zodra hij slaapt gaan we beide even bijslapen. Vooralsnog is het alleen huilen hier.

Antibiotica is voor het verkoudheidsvirus aangezien we nu al een week aan het kwakkelen zijn zonder echt veel verbetering. In slaap troosten lukt ook niet. De fles probeer ik straks weer.

Mehn, wat kan je je dan moedeloos voelen! We doen alles wat we kunnen en toch blijft mijn ventje zo huilen :'( Dit ken ik helemaal niet van hem.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 11:37:04 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107855475
Ik wou dat ik je kon helpen, maar het enige dat ik kan doen is je een virtuele knuffel geven en de zandmannetjes naar Cas sturen! :*
pi_107855937
Thanks Susie! :) De zandmannetjes werken al ietsjes. Hij ligt op bed en slaapt, fles is bijna op gegaan en hij heeft wat hapjes koud fruit gehad. Hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk.
pi_107856044
AB duurt een dag of twee voor het aan slaat Cyntiaa. Hier heeft al 3x ( :( ) goed geholpen.
The way you rock'n'roll
pi_107856060
Dat klinkt positief Cynthiaa. Ik zou er lekker ook even bij gaan liggen.

Het enige wat ik nog kan verzinnen als tip, als hij weer zo huilerig is, is hem even lekker in bad doen. Wellicht helpt dat om hem uit het moment te halen en wat te verlichten. :*
pi_107857433
beterschap voor je arme knul.... en hopêlijk zie je over paar dagen verbetering...

idd danic is een mooie tip... een warm badje is meestal kalmerend een verlichtend...

Hier echt een heerlijke knul.. heb met de meiden nachten op gezeten.. met Jade zelf tot 15 maand en Kyan is echt het tegenovergestelde sliep op 3 weken al 7 uur door en op 2 maand sliep hij 10 uur door en nu slaapt hij zelfs 12 uur door... Dat ik dat ooit mocht meemaken is echt leuk...

Bleie zo herkenbaar.. even doorbijten.. het zal hopelijk vlug beteren.. maar in ieder geval toch ooit
Kyan
pi_107861894
ooo Bleie ook hier erg herkenbaar; ik heb de eerste maanden ook als loodzwaar ervaren, vooral aangezien Liene dus bijna continu huilde en dat icm met een ondernemende dreumes/peuter. Ik was ook echt dood en doodmoe, en er waren dagen bij dat ik het echt niet leuk meer vond. (understatement; ik voelde me wanhopig). Ik hoop dat het daar snel gaat lopen en er een soort van ritme ontstaat...
(hier heeft het bijna 5 maanden geduurd... pfffff)
:*

Cyntiaa; een dikke :* en idd AB duurt meestal een dag of 2 voor je veranderingen ziet.

Luxaja; wat leuk dat je er weer bent! en fijn dat Kyan het zo goed doet! en doorslapen... ik ben jaloers!!! Liene komt echt elke nacht nog minimaal 2 keer.... (soms 3).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107863147
Wauw Lujaxa! Ik ben blij als Elise 5 uurtjes achtereen slaapt.. :D
pi_107864757
Lujaxa, lekker is dat he? Wij moeten er af en toe nog eens uit voor een speen, maar Bartje slaapt ook goed door. Deed hij op zich ook wel redelijk snel volgens mij..

Ondanks wat verkoudheid en vermoeidheid bij Bartje heeft hij de fotosessie goed doorstaan. We hebben net het boekje met de foto's meegekregen voor nabestellen, en er zitten echt zulke mooie bij! O+
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:59:34 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107865821
Je mag spammen hoor L'tiekje! ;)
pi_107866477
Als ze er echt zijn. De foto's in het boekje zijn te klein om goed te spammen... Dus nog even geduld... ;)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:43:50 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107867147
Zeg dames als je borstvoeding geeft mag je toch ook paracetamol. Ik denk het eigenlijk wel want die kreeg ik ook mee na die keizersnee en toen gaf ik ook borstvoeding.
Ik heb weer veel last van mijn kiezen, ons lieve ventje heeft een aanslag op mijn gebit gepleegd volgens mij. Nog nooit zoveel last gehad. :{
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 februari 2012 @ 18:46:33 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107867245
met borstvoeding mag ibuprofen ook TJ, paracetamol mag ook hoor daar niet van. tijdens zwangerschap mag je geen ibu, met borstvoeding wel.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107867316
ahjoh, lex slaapt soms 5 a 6 uur achter elkaar en soms komt ie 5 a 6 keer per nacht :P no problemo, ik merk er toch weinig van.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:02:27 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107867755
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef DJMO het volgende:
met borstvoeding mag ibuprofen ook TJ, paracetamol mag ook hoor daar niet van. tijdens zwangerschap mag je geen ibu, met borstvoeding wel.
Ah thanks!

Goh ik kreeg vandaag het "commentaar" dat men het maar raar vond dat ik een baby van 12 weken met kleding en al in bed leg 's nachts :{
ik doe dat alleen als hij heel soepel zittende kleding aanheeft, dus geen spijkerbroekje of zoiets.
Ben ik nu heel raar? :?
Ik dacht een echte pyjama is voor later :+
Als ze 5 of 6 maanden zijn of zo...

Of kleden jullie je baby elke avond nog helemaal om in een pyjama dan eigenlijk?
Rayen 2½ jaar!
pi_107867909
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:02 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah thanks!

Goh ik kreeg vandaag het "commentaar" dat men het maar raar vond dat ik een baby van 12 weken met kleding en al in bed leg 's nachts :{
ik doe dat alleen als hij heel soepel zittende kleding aanheeft, dus geen spijkerbroekje of zoiets.
Ben ik nu heel raar? :?
Ik dacht een echte pyjama is voor later :+
Als ze 5 of 6 maanden zijn of zo...

Of kleden jullie je baby elke avond nog helemaal om in een pyjama dan eigenlijk?
Mijn mini krijgt 's ochtends wat nieuws aan en zolang dat niet vuil wordt doet die daarmee tot de volgende ochtend, 13 weken oud btw. En hier ook alleen maar zachte stofjes en geen capuchons, spijkerbroeken of andere vervelende stofjes om in te slapen.
Ik heb nog geen idee wanneer we over gaan op pyama's, denk zodra we echt een avondritueel er van maken met een verhaaltje enzo, maar wanneer dat is, echt geen idee. Kan me nog niet eens voorstellen dat mijn mini over 3 maanden al aan vast voedsel mag beginnen, kind heeft er nog geen benul van dat die handen heeft :')
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:11:37 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107868054
TJ hier ook hoor, al hoewel ze nu een warme slaapzak heeft, alleen in een romper met lange mouw. Is die sneeuwtroep en kou weer weg en ze in een dunnere slaapzak gaat, dan houd ze haar broekje aan, wel sokken uit.
pi_107868084
Je kan prima de kleertjes aanlaten als ze comfortabel zijn. Maar dat werkt niet als je beebje elke keer haar kleertjes onderspuugt, dus in de praktijk doe ik haar wel meestal een pyjamaatje aan.
Ik heb gewoon alles in maat 62 van zolder moeten halen want die meid van mij heeft zo'n lange romp dat ze 56 niet meer pas. Slaapzakjes maat 60 is ook allemaal te klein :?
pi_107868826
Eva slaapt wel in een pyjama, maar volgens mij zijn we daar ook pas bij maat 62 mee begonnen. Ik weet dat gewoon niet meer, echt suf :? Maar ze heeft geen kleinere pyjama's, dus dan zal het wel zo zijn.
Dus tot die tijd sliep ze ook in haar kleertjes.

Hier wel een avondritueel: papflesje drinken gezellig bij een gedimd lichtje op haar kamer, dan pyjama aan, tandjes poetsen, in bedje slaapzak aan, speentje en knuffel geven, muziekje aan en welterustenkus.
Boekje voorlezen doe ik nu nog niet bij het ritueel (overdag wel), maar dat gaat binnenkort wel gebeuren denk ik, ik heb een echte boekenwurm O+
pi_107869089
ean heeft heel lang in gewone kleertjes geslapen. Ze had zo'n hekel aan het aan- en uitkleden dat is dat probeerde te vermijden. En vanaf maat 62 is ze over gegaan naar pyjama's toen vond ze het omkleden ook niet erg meer. Maar overdag ligt ze wel met haar kleren aan in bed. Vestjes ed gaan dan wel uit.
pi_107869112
Poezebeest, je kan dat voedsel ook uitstellen tot hij vanaf de uitgerekende datum zes maanden is hè? Het hoeft natuurlijk niet maar als je tegen die tijd het gevoel hebt dat hij er nog niet aan toe is. Ik geloof dat de darmpjes dat alleen maar extra fijn vinden. Langere rijpingstijd.

Pyjama hebben wij hier vrij vroeg ingevoerd omdat Puck een huilbaby i.c.m. moeilijke slaper was en we wilden zo een vast avondritueel creëren. Dat hielp niet trouwens :+
The way you rock'n'roll
pi_107869237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:39 schreef ferrari_rood het volgende:
ean heeft heel lang in gewone kleertjes geslapen. Ze had zo'n hekel aan het aan- en uitkleden dat is dat probeerde te vermijden. En vanaf maat 62 is ze over gegaan naar pyjama's toen vond ze het omkleden ook niet erg meer. Maar overdag ligt ze wel met haar kleren aan in bed. Vestjes ed gaan dan wel uit.
Hier hetzelfde hoor. Overdag slaapt ze wel in haar kleertjes. En idd vestjes enzo dan uit. Ze slaapt dan ook in een mouwloze slaapzak. 's nachts heeft ze er ééntje met mouwen.
Ze heeft nu een romper met lange mouwen, een pyjamaatje met lange bouwen (van Cas geweest O+ ) en haar slaapzak.
Lijkt veel, maar er ligt geen dekentje in haar bed. Het is zo'n woelwater dat we bang waren dat ze met haar hoofd eronder zou komen. Er onder slapen doet ze sowieso niet.
pi_107869485
Dml; de meningen zijn daarover blijkbaar verdeeld, wel/niet leeftijd corrigeren. De volgende afspraak maar eens met de ka over hebben. Onze voorkeur is om te wachten tot 7 maanden, darmtechnisch. Maar als hij voor die tijd al interesse toont dan ben ik niet van plan hier moeilijk over te gaan doen.

Hier begint hij steeds meer te lachen. Vooral wanneer je hem uit bed gaat halen word je getrakteerd op een grote glimlach. Is echt zo'n smeltmoment.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 19:55:39 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107869605
Ik heb nog geen pyjamaatjes voor ventje. Hij is al bijna 7 maanden :@ Misschien toch maar eens voor shoppen. Echt nodig vind ik het niet. Hij kwijlt best wel veel, dus krijgt vaak een nieuw shirt aan. Al zijn kleertjes zijn zacht en soepel. Dikke vestjes doe ik eerst uit voor ik hem op bed leg. Wat ik me afvraag, doen jullie voor elk slaapje dan een pyjama aan? Dan blijf ik aan de gang. Ventje doet wel 3x per dag een dutje.
pi_107869698
Hier alleen voor de nachten een pyjama, overdag slaapt ze gewoon in haar kleertjes. Pyjama hadden we hier vanaf een maand of drie denk ik maar dan deden we hem vaak ook niet aan, dan sliep ze gewoon in romper en broekje.

Vandaag heeft mevrouwn hier gewoon 2x anderhalf uur geslapen overdag!! Das heel bijzonder voor mevrouw ik slaap niet langer dan 30-45 minuutjes. Beetje jammer dat ik aan het werk was en er dus niets van heb gemerkt..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107869713
We hebben een bedtijd ritueeltje en dat betekend schone luier, pyjama, slaapzak en vitamientjes
We zijn allebei gek op pyjama's O+ mijn man besteld ze ook af en toe nu zelfs :D
Ze spuugt overdag best wat dus vind het ook fijner maar noodzakelijk is het total niet!

Oh overdag slaapt ze gewoon in haar kleding hoor!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107870015
Yup, overdag gewoon in de kleertjes. Maar dan slaapt ze ook niet in haar bedje (ze ligt meestal nog in de box of in de kinderwagen te tukken). 's avonds in bed dus een pyjamaatje en slaapzak.
Hannah doet haar middagslaap uiteraard wel in haar bed, en dan heeft ze haar gewone kleding aan (spijkerbroekje oid gaat wel uit) en een slaapzak. Als Mia oud genoeg is dan ga ik haar ook voor haar slaapjes naar bed brengen en dan misschien ook maar een slaapzak aan.
pi_107870072
Ukkie doet haar slaapjes ook in de box, op mij of in de kinderwagen..
Hoe oud was Hannah eigenlijk toen je haar, haar middagslaapjes in haar bedje liet doen Octo?

MP geweldig dat ze zo goed heeft geslapen O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107870274
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog geen pyjamaatjes voor ventje. Hij is al bijna 7 maanden :@ Misschien toch maar eens voor shoppen. Echt nodig vind ik het niet. Hij kwijlt best wel veel, dus krijgt vaak een nieuw shirt aan. Al zijn kleertjes zijn zacht en soepel. Dikke vestjes doe ik eerst uit voor ik hem op bed leg. Wat ik me afvraag, doen jullie voor elk slaapje dan een pyjama aan? Dan blijf ik aan de gang. Ventje doet wel 3x per dag een dutje.
ik laat Lex ook in zijn kleren slapen hoor, enne zijn van die dribblebibs niet wat voor je? lex kwijlt ook zo lekker in overvloed en ik maak nu gewoon zelf die bibs, scheelt heel wat ruimte in de wasmasjien en klerenwissel
pi_107870539
Mijn moeder had er een aantal voor Eva gemaakt. Eentje gekocht en toen gewoon nagemaakt. Heel simpel, en het stond nog stoer ook!
pi_107870997
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Poezebeest, je kan dat voedsel ook uitstellen tot hij vanaf de uitgerekende datum zes maanden is hè? Het hoeft natuurlijk niet maar als je tegen die tijd het gevoel hebt dat hij er nog niet aan toe is. Ik geloof dat de darmpjes dat alleen maar extra fijn vinden. Langere rijpingstijd.

Pyjama hebben wij hier vrij vroeg ingevoerd omdat Puck een huilbaby i.c.m. moeilijke slaper was en we wilden zo een vast avondritueel creëren. Dat hielp niet trouwens :+
Dit vroeg ik me inderdaad van de week af, ventje hier ook 5 weken te vroeg, tel je dan vast voedsel vanaf 6 maanden na geboorte of na uitgerekende datum. Dat scheelt wel wat rijping qua darmen inderdaad..
pi_107872129
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:34 schreef Jipster het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me inderdaad van de week af, ventje hier ook 5 weken te vroeg, tel je dan vast voedsel vanaf 6 maanden na geboorte of na uitgerekende datum. Dat scheelt wel wat rijping qua darmen inderdaad..
Bij Evie zijn we toendertijd (die was 4 weken te vroeg) bij 6 maanden begonnen met bijvoeden. Ging eigenlijk heel goed. Bij Liene zijn we nu met 5 maanden voorzichtig begonnen, ook omdat ze de nutriton niet goed verdroeg, en ze met vastere substanties minder spuugt.
En bij beide geen problemen...
Tegenwoordig is de 6 maanden regel ook iets waar veel over gediscusseerd wordt toch? Er zijn kinderartsen die 4 of 5 maanden adviseren?

en Skibs zijn idd handig, ik hoef Liene ook niet meer meerdere malen per dag om te kleden ;)
En idd als je een beetje handig bent kan je ze zo zelf maken ;) dat ben ik niet, maar ik heb dr 5 in de sale bij babypark gekocht met 70% korting. (die dingen kosten normaal 14;95!)
pi_107872386
Wie heeft tips voor leuke bad spelletjes trouwens??
Hema bad wordt klein dus we gaan binnenkort overstappen naar onze grote bad :Y
pi_107872400
dribblebips? skibs?

wat zijn dat? :@

Ik probeer Midas nu eigenlijk voor elk slaapje in zijn eigen bedje te leggen. Bedje is om in te slapen, box is om in te spelen. Het werkt alleen nog niet helemaal (overdag brengt hij toch vele tijd door op mij of op zijn loungekussen naast me O+) maar ik blijf het wel proberen. En soms slaapt ie dan toch nog een uurtje in zijn bedje.
pi_107872430
Wow, nu al te klein bitterend? Wat gaat dat snel!

Badboekjes? Badeendjes?
pi_107872465
WIj hebben een lading badeendjes en wij hebben van een soort schuim figuren die ze op de muur kunnen plakken (en wij hebben een bibabad).
pi_107872467
Bitterend, Eva speelt met baddiertjes of een set kunststof vlinders die eigenlijk aan de babygym hoorden (maar die is al naar zolder). Gewoon iets wat tegen water kan en waar ze graag mee speelt is goed lijkt me.
Als ze iets ouder worden zijn flesjes en bekertjes leuk.

Oh ja en een badboekje idd. Wij hebben een badje van hoppop maar dat was al snel te klein. Ze lag al snel in ons hoekbad en nu zit ze er in. Kan ze heerlijk spelen O+
pi_107872575
bibabad? wasda?

Ze wordt te lang voor het hema badje! en vandaag had ze een spijkerbroek maat 68 aan :X :')

Badboekje dat ken ik niet...is dat bij een bart smit ofzo te koop? eendjes zijn een goed idee ja!
pi_107872638
Kyara; het hoeft toch ook nog niet altijd te werken, Midas is nog zo klein. En de keren dat hij er wel slaapt is toch mooi meegenomen, dan raakt hij er in ieder geval al aan gewend.

Bitterend; wat een groot meisje is die van jou!
pi_107872656
Bibabad is een opvouwbaar bad :) Ik zoek ff een foto :)
pi_107872677
bibabadjes zijn van die opklapbare badjes als ik het goed heb.
Badboekjes zijn dikke plastic boekjes die in bad kunnen. Wij hebben deze:

pi_107872748
Ze groeit goed bitterend :D

Poezebeest, nee, vind het ook niet erg hoor. Als ie wel in slaap valt, mis ik hem ook best wel :@. Maar ik probeer hem er al wel aan te laten wennen dus vandaar dat ik hem toch steeds maar weer in zijn bedje leg.

En wat zijn dribblebips en skibs of zoiets?
pi_107872753
Floddertje O+
pi_107872780
oowww sweeeeeet O+ kende ik niet!

geen idee wat skibs zijn :@
pi_107872809
Toevallig vorige week het badboekje van Rupsje Nooitgenoeg gekregen, die is ook leuk!
pi_107872810
Skibs zijn een soort sjaal slabbetjes; dus in de vorm van een driehoek; met een leuk printje en niet doorlaatbaar. Zodat kwijl/ spuug niet op de kleertjes komt en je niet meerdere malen per dag de kleren hoeft te vervangen.
pi_107872832
Dit zijn dribble bibs:

en dat staat zo (kind van google gerukt):

Zijn eigenlijk gewoon driehoekige slabbetjes.
pi_107872878
oh, dat is wel handig, en waar kan ik die krengen kopen? Ben niet zo handig met naald en draad namelijk :D
pi_107872909
Volgens mij heb ik ze bij de prenatal gezien.
pi_107872950
Mijn meisjes in ons bibabad (overgenomen van iemand van Fok)
*knip*

[ Bericht 47% gewijzigd door MamaPurk op 11-02-2012 23:12:42 ]
pi_107872956
oh, dat was ik vanmiddag maar in die mensenmassa kon ik bijna geen spullen meer zien....
pi_107872975
Ahhhh MP wat gaaf zeg!! lieffies O+ O+
pi_107873036
Hier zijn ze nog klein hoor :) is een foto van oktober ;)
pi_107873064
:D

waar koop ik die leuke badboek?
pi_107873117
Leuke foto MP!

Bitterend, die badboekjes zijn wel te koop bij speelgoedwinkels, soms ook boekwinkels (bruna), hema misschien ook wel (weet ik niet zeker).
pi_107873140
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:26 schreef bitterend het volgende:
:D

waar koop ik die leuke badboek?
V&D, speelgoedwinkel en bol.com
pi_107873173
Ok! vroeg omdat ik ben nu op bart smit online aan het kijken maar daar hebben ze het niet, wel andere leuke bad speelgoed...zee monsters hihihi :D
pi_107873189
eeeh ik heb em gekregen van mijn buuf.
Hij staat sowieso voor ¤2,- op marktplaats en www.bol.com heeft er ook (alleen die van floddertje niet).
pi_107873277
Wij hebben meer van die boekjes maar gebruiken ze niet in bad, Sarah vind ze vooral lekker om op de kauwen ;)

Sarah loopt trouwens echt echt nu. Het zijn niet meer stapjes en het is niet meer oeps wat deed ik nou. Het is echt bewust gaan staan kijken of we het wel zien en dan gaan lopen en dan zo van de ene kant naar de andere kant van de kamer en als ze bijna valt corrigeert ze zichzelf vaak..
pi_107873506
Wat goed zeg MP, wat heeft ze dat snel onder de knie dan? Of het 'normaal' dat dat stukje zo snel gaat, van aarzelende stapjes naar goed lopen?

Eva loopt achter de babywalker en nu enkele stapjes aan één hand, maar dat vindt ze toch nog wat eng, is dan constant op zoek naar je andere hand. Met twee handjes of die babywalker is ze bijna niet bij te houden, ze rent nog net niet hihi.
pi_107873820
Ja ik weet niet zo of het snel is. Jaël was 12 maanden en 2 weken en die aarzelde niet eens die liep gewoon meteen van de ene kant naar de andere kant van de huiskamer. Maar ik vind het wel erg snel hoor! Nu wil ik nog een baby en die moet klein blijven :P
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:58:21 #90
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_107874266
Ik zat mijn meisje complimentjes te geven omdat ze zelfstandig in de box aan het spelen was (houdt ze niet zo lang vol namelijk). Dat deed ik dus door te klappen. Je had mijn gezicht moeten zien toen ze mij opeens nadeed: :o
Papa had het haar schijnbaar die ochtend geleerd, ik wist dus van niks :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_107874445
Leuk is dat TT O+

Sarah gaat nu zelf klappen en dan wil ze dat ik klap eens in je handjes zing en als ik dat doe begint ze te stralen omdat ze mij duidelijk heeft gemaakt wat ze wilde (zo intepreteer ik het ;))
pi_107874792
Even iets heel anders, ik probeer de lijst van Stefan Kleintjes aan te houden met wanneer ik iets nieuws aanbied. Maar bij sommige dingen vraag ik me af waarom het zo is?
Waarom mogen ze bijvoorbeeld nog geen boerenkool, mais, prei, rode kool enzo tot ze 1,5 jaar zijn?
En wanneer mogen ze ontbijtkoek? Staat er niet op namelijk.
pi_107874931
rode kool zit volgens mij nitraat in als ik het goed heb en kool is zowieso neit fijn voor de darmpjes.
Mais verteren ze nog neit, vind je net zo terug in de luier als dat je het erin hebt gestopt ;)
Rest zou ik niet weten.
Sarah krijgt hier al ontbijtkoek, weet eigenlijk neit vanaf wanneer het mag, maar ze vind het lekker :)
pi_107874980
mais verteert mijn man nog niet eens :')
pi_107874999
Waarom post jij hier nog, MP? Jij hebt toch allang geen baby meer. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107875039
Ja Eva ook, ze krijgt af en toe kleine stukjes, maar het liefst zou ze een hele plak eten.
Kool snap ik aan de ene kant wel, maar ze mogen ook bruine bonen en bloemkool, die zijn ook niet lekker voor de darmen, net als zuurkool. Daarom wat vreemd.
Van het hele lijstje groenten wat ze pas mogen met 1,5 is spitskool de enige die nitraatrijk is. De rest dus niet.
Vroeg het me af omdat ik morgen bij mijn ouders eet en net hoor dat het dus boerenkool gaat zijn. Lekker! Dus ik dacht, mooi dan kan ze mee-eten. Maar niet dus. Dus neem ik iets uit de vriezer voor d'r mee. Maar ik wil ze graag weten waarom ik iets wel of niet geef.
pi_107875155
boerenkool mag niet zo vroeg van weg gasvorming toch?
pi_107875179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom post jij hier nog, MP? Jij hebt toch allang geen baby meer. :+
:o :'(
pi_107875323
Oh is dat het Bitterend. Oké, heb dat zelf niet bij boerenkool, dus kon dat ook niet zo verzinnen, wist ook niet dat dat door boerenkool kon komen. Geldt dat ook voor rode kool? Zal wel zeker, is ook een koolsoort.
pi_107875410
http://www.spijsvertering.info/tips-bij-klachten/winderigheid/

kool, ui, prei enzo dus!

heb dit ook gelezen:
Nitraatrijke of gasvormende groenten

Deze groenten liever pas na het eerste levensjaar van je kindje geven. Nitraat wordt in het lichaam omgezet in nitriet. Nitriet wordt nauwelijks uitgescheiden via de ontlasting of urine waardoor het in het lichaam blijft. Dit nitriet kan mogelijk in de bloedbaan terecht komen waardoor er problemen kunnen ontstaan met de zuurstoftransport (ademhaling). Vooral bij baby's kan dit problemen veroorzaken.

Nitraatrijke groenten zijn: andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

Gasvormende groenten zoals ui, prei en koolsoorten worden ook nog even afgeraden onder het eerste jaar. Je kind kan dit nog moeilijk verteren en daarom kunnen deze groenten darmkrampjes veroorzaken.
pi_107875537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

:o :'(
If it walks like a toddler and talks like a toddler, it is a toddler.
pi_107875614
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

If it walks like a toddler and talks like a toddler it is a toddler.
Ga naar je eigen topic! Je bent gewoon jaloers dat ik hier legaal kan posten en dat jij hier illegaal bent.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:31:18 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107875632
Wrom mag zuurkool wel, dat vroeg ik me laatst af.... :)
Mijn meisje is er gek op, het het al een paar keer gegeten, als stamp met aardappel en appel.
En ze had gelukkig nergens last van, dus wellicht door de bewerking is het minder heftig voor de darmen?
pi_107875720
Dat had ik dus ook Juud! Waarom zuurkool dan wel? Maar wellicht dat je het voor die mupjes ook eerst kookt. Wij doen dat nooit, het gaat zo hup, door de aardappelen, anders kook je al het zuur eraf.
pi_107875802
Die lijst van Kleintjes is hier en daar wat onduidelijk inderdaad. Mijn idee bij de voor de darmen belastende voedingsmiddelen was om er niet al te vroeg mee te beginnen (dus niet al meteen met 6 maanden) en om het later gewoon te proberen en te kijken wat de reactie was.
pi_107875811
Ik denk dat het ook wel per kindje scheelt of het er last van heeft of niet.

Ik heb bij Puck ook niet altijd precies de grens die Kleintjes aan geeft aangehouden maar wel heel in het begin. Als je net begint met zes maanden lijkt het me wel heel belangrijk maar als je merkt dat je kind goed reageert zowel qua darmen als qua allergie wordt je iets makkelijker is mijn ervaring.
Verder heb ik de 1 jaar grens ook wel een beetje aan gehouden maar als hij het op zijn verjaardag wel mag dan is een week eerder ook niet een ramp was mijn insteek :P
The way you rock'n'roll
pi_107875828
Claudia jij doet mij spuit elf lijken }:|

7 seconden tussen de posts :')
The way you rock'n'roll
pi_107875854
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat het ook wel per kindje scheelt of het er last van heeft of niet.

Ik heb bij Puck ook niet altijd precies de grens die Kleintjes aan geeft aangehouden maar wel heel in het begin. Als je net begint met zes maanden lijkt het me wel heel belangrijk maar als je merkt dat je kind goed reageert zowel qua darmen als qua allergie wordt je iets makkelijker is mijn ervaring.
Verder heb ik de 1 jaar grens ook wel een beetje aan gehouden maar als hij het op zijn verjaardag wel mag dan is een week eerder ook niet een ramp was mijn insteek :P
Ja, dat dus. Ik denk dat ik tussen de 8-10 maanden al makkelijker werd. Zowel Lena als Ivan reageerden dan ook niet sterk op koolsoorten.
pi_107875987
Wij werden bij Sarah zowieso al veel sneller makkelijk dan bij Jaël. Sarah at al heel snel gewoon met de pot mee. Ik had echt geen zin om voor haar apart te koken ;) Maar nu eten wij altijd wel heel "baby"bewust hoor :)
Een keer heeft ze flink last gehad van pannenkoeken, dat was met 10 maanden en 1 keer van iets van pasta met kaassaus, dat was gewoon een beetje dom ;)
Maar het is inderdaad per kindje proberen en ja soms zal je dan opeens een huilnacht hebben, dan was je kindje er dus nog neit aan toe ;)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:40:41 #110
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876024
Ik heb van de week een keer wat kiwi met banaan gegeven aan Lientje en vorige week een keer een sinaasappel uitgeknepen boven haar appel en banaan.

Ik wou graag weten of ze reactie geeft op een van beide producten en wat meer variatie met fruit zou welkom zijn, het is nu een beetje beperkt, ook omdat het winter is.

Ik volg ook mijn eigen gevoel, maar ben wel vrij voorzichtig.
pi_107876082
Wat citrusvruchten betreft: bij Ivan hebben we het idee dat hij er luieruitslag van krijgt. Een tijdje at hij meerdere mandarijnen per dag en toen we daarmee stopten ging zijn uitslag ineens weg. Ik weet niet of het verband bekend is, en ik weet ook niet helemaal zeker of het de oorzaak was bij Ivan.
pi_107876087
ik zal die lijst ook es doornemen... liene heeft ook al kiwi (gold) gehad.. en ook sinaasappel...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:43:19 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876134
Ik vind pannekoek ook niet echt babyeten. Lientje heeft al wel eens een klein stukje geproefd, maar krijgt echt geen hele pannenkoek. Mijn ervaring is dat de darmen van kinderen daar erg op reageren en ze krijgen er ook enorme stinkpoep van en laten veel windjes.
pi_107876137
Ja, wij waren in het begin ook heel voorzichtig, maar langzaamaan ben ik gewoon alles aan het geven en dan inderdaad kijken hoe ze reageert. Afgelopen week heeft ze elke dag een paar stukjes brood met pindakaas op. De rest van de boterham gewoon met boter of smeerkaas of appelstroop (vindt ze het minste nog van de drie). Maar nu zag ik eergisteren dat ze behoorlijk uitslag had op haar buikje, dus even gestopt met pindakaas. Als de uitslag weg is ga ik het weer geven. Komt het terug, dan voorlopig geen pindakaas meer.
Jammer voor Eva, want die vindt het heerlijk.

Maar ik vind boerenkool met 9 maanden dan toch wel te vroeg denk ik.
pi_107876166
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:43 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind pannekoek ook niet echt babyeten. Lientje heeft al wel eens een klein stukje geproefd, maar krijgt echt geen hele pannenkoek. Mijn ervaring is dat de darmen van kinderen daar erg op reageren en ze krijgen er ook enorme stinkpoep van en laten veel windjes.
Dat heb ik zelfs :@ Maar ze zijn wel :9~
pi_107876170
Pannenkoeken heb ik hier al wel vrij op tijd eens met opvolgmelk gemaakt en gaf geen enkel probleem. Daarna met gewone melk ook niet.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:44:19 #117
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876172
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Wat citrusvruchten betreft: bij Ivan hebben we het idee dat hij er luieruitslag van krijgt. Een tijdje at hij meerdere mandarijnen per dag en toen we daarmee stopten ging zijn uitslag ineens weg. Ik weet niet of het verband bekend is, en ik weet ook niet helemaal zeker of het de oorzaak was bij Ivan.
Oeh, hier rode billen in de dagen erna, ik had het idee door tandjes oid, maar dat zou kunnen door het sap.....goed om te weten en nog eens te proberen.
pi_107876191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik zal die lijst ook es doornemen... liene heeft ook al kiwi (gold) gehad.. en ook sinaasappel...
Kiwi heeft een huid met haartjes en alles met haartjes is sterk allergeen heb ik ooit eens gelezen van p_iglet.
The way you rock'n'roll
pi_107876224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:43 schreef Juud79 het volgende:
Ja maar wij eten pannenkoek met een gezond goedje erop en Sarah krijgt dan meer van dat groente goedje dan van de pannekoek, maar schijnbaar was dat toen toch al te veel, nu kan ze het trouwens wel gewoon eten :)
pi_107876247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, bij Sofie hetzelfde. Die is dol op mandarijnen. Een tijdje at ze er zeker 3, soms wel 4 op een dag. Ze had toen ook helemaal haar billen stuk. Ze mag er nu nog maar max 2 op een dag. Dan gaat het goed!
*poef* nu is het weg
pi_107876274
Interessant jullie gesprek. Ik vindhet heel lastig wat ik kan geven. Zo zijn dr leeftijdsgenootjes van Elise die al danoontjes eten etc.
Elise zit nog niet eens goed aan de groenten :P
pi_107876282
Ik vermoed nu dus ook dat Sarah op citrusvruchten reageert en dat het tweede tandje niet onderweg is...
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:49:02 #123
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876333
Broodbeleg geef ik alleen nog maar soms wat roomboter en zo nu en dan een plakje jonge kaas.
Lientje begint sinds afgelopen week soms te miepen als ik er niets op doe, maar in de supermarkt kan ik mijn weg nog niet vinden wat ik er dan wel op kan doen, veel staat me tegen...

Vruchtenmoes/appelstroop, zit veel suiker in...went ze aan zoet.
Smeerkaas, zitten veel hulpstoffen in en zout, niet goed voor de nieren.
Pindakaas, is erg allergeen, kan ze op reageren en is heel vet (krijgt ze al genoeg binnen)

Ik maak het wellicht mezelf ook moeilijk.... vleeswaren vind ik helemaal een ramp, daar kan ik niets bedenken wat ik zou kunnen geven, alles is bewerkt zo'n beetje.
pi_107876351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Kiwi heeft een huid met haartjes en alles met haartjes is sterk allergeen heb ik ooit eens gelezen van p_iglet.
ik wist dat dus echt niet ... hmmm dus nog ff liever niet; ze heeft het in een week 3 keer gehad... :@

en leverpastei/ leverworst pas vanaf 3 jaar! dat krijgt Evie veelvuldig... en op de kinderopvang ook... :{
pi_107876392
Juud, zelf eens vruchten inkoken tot een jam?
pi_107876418
Kiwi is hier helemaal hot! Vind het wel raar want bij Jaël krgen wij het advies om eens met kiwi te beginnen want dat was lekker zacht...
pi_107876433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:49 schreef Juud79 het volgende:
Broodbeleg geef ik alleen nog maar soms wat roomboter en zo nu en dan een plakje jonge kaas.
Lientje begint sinds afgelopen week soms te miepen als ik er niets op doe, maar in de supermarkt kan ik mijn weg nog niet vinden wat ik er dan wel op kan doen, veel staat me tegen...

Pindakaas, is erg allergeen, kan ze op reageren en is heel vet (krijgt ze al genoeg binnen)

Ik maak het wellicht mezelf ook moeilijk.... vleeswaren vind ik helemaal een ramp, daar kan ik niets bedenken wat ik zou kunnen geven, alles is bewerkt zo'n beetje.
Wij hebben toen jam gekocht bij de reform winkel. Dat was zonder iets toegevoegd. Ook de appelstroop kwam daar vandaan.
*poef* nu is het weg
pi_107876440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:49 schreef Juud79 het volgende:

Misschien helpt het om te beseffen dat ze er niets aan mist, beleg? Dat komt later wel. Het is zo'n idee dat vastzit in ons hoofd, dat er op brood beleg moet. Waarom zou dat moeten? Wat is er mis met een boterham met boter?

Als ze water ouder is ga je er vanzelf minder moeite mee krijgen om smeerkaas (zout!), pindakaas (allergeen!) en appelstroop of jam (zoet!) te geven. Dan kan ze meer hebben en heb je haar al aan allerlei smaken blootgesteld.
pi_107876465
Nou ja als ze niet reageert dan is het geen probleem BJ, maar het zijn gewoon vruchten waarmee je op moet passen.

Puck had nergens moeite mee dus die hebben we al vrij snel pindakaas laten proberen bijvoorbeeld ondanks vrij allergeen.

Ik persoonlijk vind dat van een keertje appelstroop er niet meteen zoet aangewend wordt. Puck krijgt alles door elkaar op brood en eet alles met net zoveel smaak op.

En ik denk altijd maar dat wij zelf met heel veel zout opgegroeid zijn en onze nieren het ook nog doen. Het enige dat Puck krijgt waar veel zout in zit is het brood zelf dus over een keertje smeerkaas op het kdv ga ik dan niet zeuren.
The way you rock'n'roll
pi_107876529
Leverworst is en alles in die richting probeer ik wel te vermijden voor Puck maar zelf eet ik ook graag paté dus eigenlijk is dat een beetje raar van mezelf :')
The way you rock'n'roll
pi_107876537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja als ze niet reageert dan is het geen probleem BJ, maar het zijn gewoon vruchten waarmee je op moet passen.

Puck had nergens moeite mee dus die hebben we al vrij snel pindakaas laten proberen bijvoorbeeld ondanks vrij allergeen.

Ik persoonlijk vind dat van een keertje appelstroop er niet meteen zoet aangewend wordt. Puck krijgt alles door elkaar op brood en eet alles met net zoveel smaak op.

En ik denk altijd maar dat wij zelf met heel veel zout opgegroeid zijn en onze nieren het ook nog doen. Het enige dat Puck krijgt waar veel zout in zit is het brood zelf dus over een keertje smeerkaas op het kdv ga ik dan niet zeuren.
+1

Sofie vindt alles op brood lekker. Ook als ze alleen wat boter op brood krijgt eet ze het lekker op.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:55:43 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876553
Na een rondje google vond ik dit over broodbeleg.

http://www.kiind.nl/articles/47/Op_het_Brood.html
pi_107876592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik zou zelf wel terughoudend zijn met appelstroop, maar ik vind het dan ook mierzoet. En in het begin wil je graag dat ze veel proberen en niet vooral aan zoet wennen.

Maar goed, Lena wil momenteel zo'n beetje alleen maar appelstroop. :')
pi_107876608
Wanneer kregen jullie kindjes dan de eerste keer brood?
pi_107876616
Evie heeft ook een hele poos brood met alleen boter gegeten, iets anders erop wilde ze niet eten... en nu pulkt ze nog vaak de kaas of vlees eraf en dan daarna het bood pas eten haha...
pi_107876634
Wat ik nog niet helemaal heb kunnen vinden is de reden waarom alleen jonge kaas mag en vanaf wanneer dan andere soorten kaas maar ik ben dan zelf ook geen kaas eter.

Puck kreeg op het kdv veel appelstroop omdat ik dat liever had dan smeerkaas dus tja. Hij is er in ieder geval niet kieskeurig van geworden.

Brood ben ik vanaf 7 maanden gaan geven volgens Kleintjes richtlijnen.
The way you rock'n'roll
pi_107876635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef Sannne het volgende:
Wanneer kregen jullie kindjes dan de eerste keer brood?
Vanaf 7 maanden.
pi_107876636
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft ook een hele poos brood met alleen boter gegeten, iets anders erop wilde ze niet eten... en nu pulkt ze nog vaak de kaas of vlees eraf en dan daarna het bood pas eten haha...
Zo eet Sofie haar brood ook!
*poef* nu is het weg
pi_107876670
Sarah eet vaak brood met alleen boter, als ik er beleg op doe dan spuugt ze het uit. En eerst at ze wel korstjes en die wil ze nu opeens ook niet meer. Het zal wel een fase zijn ;) En geen beleg is lekker goedkoop :+
pi_107876673
Elise is bijna 7 mnd maar volgens mij is ze daar nog lang niet klaar voor..
pi_107876691
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik moet wel zo lachen dat er om de zoveel tijd iets tegen komt wat ik jaren terug gezegd heb. Toch fijn dat mensen wat ik zeggen ook lezen en nog wel eens onthouden voor later ook. _O-

Maar vruchten met kleine pitjes erin of haartjes erop zijn vrij allergeen.
Dus bessen, aardbeien, kiwi, ananas zijn allemaal vrij allergeen.

Boomgaardfruit en steenfruit is het makkelijkst verteerbaar. Appel, peer, perzik, mango etc.
Citrusvruchten daarna,
bosvruchten, ananas en kiwi komt daarna pas weer...

Maar goed dat is allemaal maar net afhankelijk van hoe gevoelig je kind is. Bij kruisallergie met hooikoorts zie je weer juist allergieën voor boomgaardfruit en steenfruit.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:59:18 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876693
De mijne vanaf 6 maanden Sannne, eerst korsten en nu nog steeds vaak twee korsten, en daarna wat stukjes (6/7) besmeerd met boter.
Ze eet dus alles bij elkaar een halve boterham nu met 8 maanden, niet veel, maar dat heeft ze ook niet nodig.
pi_107876695
Ik doe trouwens ook vaak fruit op het brood of een plakje kaas laten smelten in de oven vindt hij ook echt helemaal geweldig.
The way you rock'n'roll
pi_107876717
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:58 schreef Sannne het volgende:
Elise is bijna 7 mnd maar volgens mij is ze daar nog lang niet klaar voor..
Is heel goed mogelijk! De spreiding daarin is best groot. Het ene kind eet meteen een boterham en het andere kind heeft er nog enkele maanden voor nodig. Je eigen kind volgen is het beste advies dat ik je kan geven.
pi_107876760
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:58 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah eet vaak brood met alleen boter, als ik er beleg op doe dan spuugt ze het uit. En eerst at ze wel korstjes en die wil ze nu opeens ook niet meer. Het zal wel een fase zijn ;) En geen beleg is lekker goedkoop :+
Korstjes zijn hier ook opeens uit. Het zal wel niet meer hip zijn dan :D
The way you rock'n'roll
pi_107876785
Ik heb ze hier laatst trouwens een stuk geprakte banaan op brood gegeven dat was feest :)
En Sarah kreeg vanaf 6 maanden een boterhammetje.

DML zouden ze het elkaar ingefluisterd hebben op een of andere manier :D
pi_107876795
Leen eet ook geen korstjes. Ze is érg kieskeurig.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:03:39 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107876845
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
En als je haar dan een bordje geeft met alleen wat korsten erop, wat doet ze dan? :D
pi_107876857
quote:
Sarah dus ook en eerst hapte ze nog wel en dan spuugde ze het uit, nu kijkt ze vaak eerst en duwt me dan al weg en zelf pakken doet ze zowieso niet als ze ziet dat er beleg op de boterham zit.. En anders eet ze de kosrtloze stukjes ertussen uit. Nooit geweten dat ze zich op deze leeftijd al niet meer voor de gek laten houden.
pi_107876862
Sofie ook niet. Tenzij ze bij de opa's en oma's is. Dan eet ze ze alsof ze ze altijd eet.

quote:
Als ik haar de korsten los geef, dan gaan ze net zo hard weer naar de grond.
*poef* nu is het weg
pi_107876886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:03 schreef Juud79 het volgende:

[..]

En als je haar dan een bordje geeft met alleen wat korsten erop, wat doet ze dan? :D
Dan gooit ze ze op de grond en blijft erna net zolang huilen tot ze iets anders te eten krijgt.

Ze is net zo eigenwijs als ik. :X
pi_107876947
Oh nou hier at Puck korstjes vanaf het begin altijd gewoon maar bij oma van de week ging hij ze weigeren :D
Maar hij spuugt al een paar dagen 's nachts dus ik wil vooral niks opdringen op het moment. Vanmiddag viel hij voor het eerst sinds hij vast voedsel eet niet aan op zijn boterham en was klaar na een paar stukjes.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:12:30 #153
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107877159
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan gooit ze ze op de grond en blijft erna net zolang huilen tot ze iets anders te eten krijgt.

Ze is net zo eigenwijs als ik. :X
Ha, geweldig, ik had al zo'n vermoeden. :D

(ik hoor eh eh uit de babyfoon komen, werk aan de winkel) :)
pi_107877183
Eva kreeg vanaf ongeveer 5,5 maand een korstje om op te sabbelen Sannne. Pas later kreeg ze echt een boterham. Nu eet ze zo een hele boterham op, maar zonder korstjes inderdaad haha. Meestal zit daar alleen boter op, maar soms dus één van de andere opties.

Juud, appelmoes op brood kan ook hè en dat is vrij simpel zelf te maken. Net als een geprakte banaan. Heb je gelijk twee vliegen in één klap, want ze heeft dan gelijk ook fruit op.
pi_107877350
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou hier at Puck korstjes vanaf het begin altijd gewoon maar bij oma van de week ging hij ze weigeren :D
Maar hij spuugt al een paar dagen 's nachts dus ik wil vooral niks opdringen op het moment. Vanmiddag viel hij voor het eerst sinds hij vast voedsel eet niet aan op zijn boterham en was klaar na een paar stukjes.
Lena at in het begin ook alles. Ze is ineens kieskeurig geworden en tja, dat is een fase die erbij hoort. Ik bied haar gewoon gevarieerd eten aan en verder mag ze zelf weten wat ze eet. Ik zorg wel dat ze geen honger heeft overdag. Ik kan er nu wel een principekwestie van maken, maar het is me enerzijds het gevecht niet waard en anderzijds weet ik inmiddels wel dat het erbij hoort. Het is niet alleen frustrerend dat je kind een eigen wil ontwikkelt, maar ook heel mooi en goed. :+
pi_107877496
ghaaap

ik wil heel graag dat mijn baby weer een nachtje doorslaapt. Hij deed het prima, tot eind november. En sindsdien al twee hele nachten. Echt, dit sloopt enorm. Hij wil alleen nog slapen na een flesje. Wat ie meestal niet helemaal opdrinkt.
We gaan wrs. weer naar een osteopaat, kijken of hij nog wat kan vinden. Het hangt iig niet samen met de helm. Het begon daar voor al en hij slaapt nu al sinds donderdag zonder omdat ie een drukplek heeft die niet weg wil. Maandag mogen we weer op helmcontrole, dus daarna mag ie weer op.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107877558
Ja, ik vind het ook best en ik ben al lang blij dat hij een verzadigingspunt ontdekt hoor. Ik vind hem qua eten wel een beetje op vroegere Ivan lijken namelijk.

Puck heeft nu ook een fase dat hij bepaalde structuren niks vindt. Dan weigert hij een week kiwi stukjes. Alleen geprakt door de yoghurt is het dan goed en de week later eet hij de stukjes weer :')

Doorslapen wat is dat? Ik denk dat ik dat voor het laatst deed toen ik nog niet zwanger was.
Sterkte Mef :*
The way you rock'n'roll
pi_107877978
ik ben al blij dat ik niet meer wakker word van mijn pijn, maar wakker worden van een huilende uk is ook niets...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 05:50:10 #159
236264 crew  capricia
pi_107883408
Een vraag voor alle dames die een kindje hebben die vaak 's nachts komt:
Hoe doen jullie dat qua werk?
Went het om met gebroken nachten de volgende ochtend gewoon weer aan het werk te gaan?
Of deel je de zorg 50/50 met je man als je baby huilt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_107883465
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Korstjes zijn hier ook opeens uit. Het zal wel niet meer hip zijn dan :D
De mijne is onhip, die eet wel nog gewoon korstjes :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107883466
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 06:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De mijne is onhip, die eet wel nog gewoon korstjes :'(
omg geen mode bewuste baby ;( koop snel prada babymutsje jij slechte moeder :(
pi_107883908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Bij Evie zijn we toendertijd (die was 4 weken te vroeg) bij 6 maanden begonnen met bijvoeden. Ging eigenlijk heel goed. Bij Liene zijn we nu met 5 maanden voorzichtig begonnen, ook omdat ze de nutriton niet goed verdroeg, en ze met vastere substanties minder spuugt.
En bij beide geen problemen...
Tegenwoordig is de 6 maanden regel ook iets waar veel over gediscusseerd wordt toch? Er zijn kinderartsen die 4 of 5 maanden adviseren?
Volgens mij had Wickie dat inderdaad in het allergieën topic gepost.

Leuk jullie ideeën en ervaringen met bijvoeden! Hier staat het boek van Kleintjes ook al in de kast.
pi_107883964
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 06:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

omg geen mode bewuste baby ;( koop snel prada babymutsje jij slechte moeder :(
Zeeman is goed genoeg voor een onhip kind :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107883969
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 09:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zeeman is goed genoeg voor een onhip kind :{w
true. maar we willen een hip kind natuurlijk, dus koop je prada en lacoste dit dat :{w

* FkTwkGs2012 zoekt telefoonnummer kinderbescherming op
pi_107883985
Zo,zo! Eindelijk weer een fijne nacht zonder huilen! Cas werd om 21:00 uur even wakker, klein flesje gegeven en om 04:00 even geknuffeld en weer in bed gelegd. Heeeeerlijk! Hij heeft volgens mij ook een sprong gemaakt, hij kijkt je nu heel gericht in je ogen aan. O+

Wbt bijvoeding, Cas heeft deze week geen bijvoeding gegeten. Geen zin in. Daar gaan we vandaag weer mee starten. Fruit, broodkorst en warme hap :)

Qua gebroken nachten, die zullen er de eerste tijd toch zijn. Cas kreeg zijn flesjes toen om 23:00 en 03:00, we gingen er samen uit. (8> deed zijn luier en ik maakte de fles. Nu slaapt Cas van 19:00 tot 06:00. (vandaag tot 07:45 ! )
pi_107884104
Ik dinsdag ook weer werken, en ventje gaat rond 1930 slapen dan rond 22/23 u voeding en dan rond 3/4 u weer voeden. Wij staan ook samen op, ik kolf af, vriendlief geeft ondertussen schone luier en daarna de fles moedermelk.

Voorlopig hier dus ook nog wel gebroken nachten, maar t went wel een beetje... Alhoewel ik er wel tegenop zie om om 6u op te moeten staan... :'(

Ik was gisteren zo moe, ik heb gekolfd en ben om 22u gaan slapen.. Tot 5u! Heerlijk. Vriendlief had ventje om 2345 nog de fles gegeven maar ik heb niks gehoord. Om 5uur stond ik wel op springen :')
  zondag 12 februari 2012 @ 09:48:23 #167
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_107884233
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 05:50 schreef capricia het volgende:
Went het om met gebroken nachten de volgende ochtend gewoon weer aan het werk te gaan?
Veel koffie drinken op je werk :')
En later afgesproken met lief dat hij rond 23:00 een keer uit bed moet, en ik de rest van de nachtvoedingen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 12 februari 2012 @ 09:56:32 #168
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107884314
Hier rond 23.15/23.30 uur meestal naar bed, na de laatste voeding. Dan vaak twee onderbrekingen 's nachts en 4 dagen per week gaat om 07.00 uur de wekker weer.
Mijn 3 vrije dagen sta ik om 08.00 uur op, dan is Lientje al even wakker en wil ze uit bed.

Hoe ik dat doe, gewoon doen. ^O^
Accepteren dat het zo is helpt een boel ipv bezig zijn om te zorgen dat je kind doorslaapt en je meer slaap krijgt.
Het hoort er nu eenmaal bij, minder slaap en gebroken nachten, dat is inherent aan het ouderschap.

Het went ook moet ik zeggen, al ben ik soms wel eens moe, afgelopen week ook. Pompt kwam Lientje die avond al om 21.30 uur en kon ik om 22.00 uur mijn ogen dichtdoen, zalig!
pi_107884710
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 05:50 schreef capricia het volgende:
Ja en nee. Ongemerkt wende ik wel aan die gebroken nachten. Dat wil zeggen, als Lena eens niet op het door mij verwachte tijdstip wakker werd, dan werd ik wel gewoon wakker. Het zat klaarblijkelijk in mijn systeem. Maar het was wel zo dat ik véél beter ging functioneren toen ik meer slaap kreeg 's nachts. Het slaapgebrek hakte er wel in.

50/50-zorg is een aardig idee als je flesvoeding geeft, maar bij borstvoeding gaat dat toch wat lastiger.
pi_107885106
Minder slaap went :)
En ik heb gehoord dat het vanzelf ooit weer goed komt. Die van ons slaapt ineens niet meer door sinds een week of 1,5 en we zijn er alweer aan gewend :)
pi_107885240
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:06 schreef Nirak het volgende:
Minder slaap went :)
Ik vind dat een forse bagatellisering. Ik sluit niet uit dat het voor sommigen geen probleem is om weinig slaap te krijgen, maar over het algemeen kan slaapgebrek heel ontwrichtend werken voor je leven. Denk aan concentratieproblemen op het werk, minder van je partner kunnen verdragen, minder van je kind of kinderen kunnen hebben.

Het is aangetoond dat met name meerdere keren uit je diepe slaap gerukt worden niet al te best is. Sommige mensen worden daar moordlustig van, en ik kan me er wel wat in verplaatsen. :+
  zondag 12 februari 2012 @ 12:10:12 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107886507
Ondanks de fv hier, ben ik degene die er altijd uit gaat, lief blijft doorsnurken. Hij werkt met gevaarlijke machines en dergelijke, dus heb liever dat hij goed uitgerust is. Als hij vrij is, dan mag ik nog wel eens blijven liggen, maar eigenlijk ben ik toch al wakker dan :P
pi_107886844
Nou over dat slaap tekort van Claudia zegt inderdaad. Ik dacht ook dat ik er aan wende. Maar op een gegeven moment kon ik alleen nog maar snauwen naar iedereen echt heel naar. Voelde mezelf er ook heel rot bij. Ben blij dat het nu allemaal wat beter gaat wat de nachten betreft :)
Een onderbreking tussen 19 en 7 alleen jammer dat die onderbreking de ene nacht 1.30 uur is en de andere nacht 4.15 uur enz..
pi_107886872
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat een forse bagatellisering. Ik sluit niet uit dat het voor sommigen geen probleem is om weinig slaap te krijgen, maar over het algemeen kan slaapgebrek heel ontwrichtend werken voor je leven. Denk aan concentratieproblemen op het werk, minder van je partner kunnen verdragen, minder van je kind of kinderen kunnen hebben.

Het is aangetoond dat met name meerdere keren uit je diepe slaap gerukt worden niet al te best is. Sommige mensen worden daar moordlustig van, en ik kan me er wel wat in verplaatsen. :+
Dit. Ik slaap inmiddels al ruim 3 jaar beroerd, sinds ik zwanger werd van de oudste, en dat heeft absoluut mijn functioneren en mijn relatie beïnvloed. En ik sluit ook niet uit dat het mijn moederschap heeft beïnvloed. Gelukkig trof ik deze zwangerschap een vk en een ha die het serieus namen, en me erop wezen dat valeriaan wél kon icm zwangerschap. Maar dat helpt niet tegen een huilende baby, dus nu is het weer hopeloos, en echt, zo'n nacht als gisteren, dat ik maar 2 uur slaap. Dat hakt erin. Niet alleen bij mij, ook bij peuter, die het nu nog heeft over mijn huilbui van gisterochtend. Maar ik hoop ontzettend dat deze baby, net als zijn grote zus, vrij snel gaat doorslapen. Want op 5 uur slaap een dag lesgeven, zie ik bepaald niet zitten...
pi_107888661
Ik probeerde niet te bagitaliseren, ik probeerde positief te doen.. Want dat een tekort aan slaap slopend is, zijn we het allemaal wel over eens denk ik..
Het is dan ook belangrijk dat de lasten in de nacht goed verdeeld worden.

En misschien een overbodige opmerking, maar slaap inhalen kan niet, maar vooruit slapen kan wel weer. Ik vang het op door op sommige dagen eerder naar bed te gaan. Heel saai, maar dat extra uurtje of twee kan wonderen doen :)
pi_107891003
Ik merk het aan al mijn vriend en mijzelf, een week met Cas die ziek is en niet wil slapen. We zijn kapot en snauwen op elkaar :') Gelukkig weten we beide dat we het niet menen, maar toch. Ik heb minimaal 4 of 5 uren slaap achter elkaar nodig.
  zondag 12 februari 2012 @ 14:53:29 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107892425
@KD, dank voor de dribblebibtip. Ik denk dat ik doe als jij, eentje halen en dan namaken. Ben te zuunig om er 15 euro voor een lapje stof neer te leggen.

Ik ben zo dankbaar dat we meestal goed slapen. Gemiddeld zitten er in een week 4 nachten waarin ons jonkie van 21 tot 7 slaapt, en ongeveer 3 waarin hij een keer wakker wordt. Meestal is dat ergens tussen 5 en 6, heel soms 4 uur. Ik val na zo'n vroege voeding vrij snel weer in slaap. Het slaapgebrek was erger tijdens mijn zwangerschap, toen piekerde ik veel. Piekeren is het enige waarvan ik slecht slaap. Hongerige baby is geen probleem, slaap ik omheen. Moet wel zeggen dat wij niet gewend zijn dat jochie 's nachts vaak wakker is, ook als pasgeborene was hij dat niet. En hij huilt dus alleen als hij honger heeft. Een voeding erin en hij is weer rustig. Honger is eigenlijk het enige waarvan hij huilt. Nu soms ook van frustratie, maar dat is van heel korte duur en makkelijk te verhelpen.
pi_107892574
Oh wat schrijven jullie veel

:P :P
Kyan
pi_107892756
Het went een beetje die gebroken nachten... en hier was zo afgesproken dat 1 keer op een vaste dag ventje opstond en de kinderen bezig hield totdat ik wat uitgeslapen was.. maar neem van me aan.. als je weet dat de kinderen wakker zijn kun je toch niet slapen... want dan lig je te luisteren naar elk geluidje |:(
Kyan
pi_107897840
zo...Evan 3 keer alles ondergekotst...hopelijk had het ermee te maken dat hij vol zat met poep, want de thermometer gaf 37,1 aan.
pi_107899345
Ik vind Asher ook een prachtige naam, zo jammer dat nederlanders t niet uit kunnen spreken ;(
  zondag 12 februari 2012 @ 18:10:51 #182
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107899523
Hier weer gebroken nachten en je kan wel zeggen gebroken dagen :{
Hij is rustig 7 uur achter elkaar wakker, niet normaal.
Gisteren waren we bij mijn moeder van 11 tot 5 uur, hij heeft geloof ik een half uurtje in de kinderwagen geslapen en dat was het.
Vandaag dacht ik haalt die het wel in maar nee hoor, huilen huilen en nog eens huilen maar niet willen slapen.

het CB maar zeggen dat ik regelmaat moet brengen maar hij heeft zelf geen regelmaat blijkbaar.

Het ligt aan mij denk ik :@ want ik kan hem niet hysterisch horen huilen en dan pak ik hem weer op
Rayen 2½ jaar!
pi_107899996
Time jumper: regelmaat hoeft niet per se op tijd he, kan ook zijn dat je alles in een vaste volgorde doet: voeden, verschonen, spelen, slapen, enz. Werkte bij onze oudste erg goed. Die moest wel echt leren om zelf in slaap te vallen trouwens, dat was een ochtend laten huilen, en daarna soms nog eventjes, maar nooit erg lang. Daarna legden we haar altijd in bed als ze begon te gapen, dus moe, maar wel wakker.
pi_107900210
TJ die regelmaat komt wel.. Gewoon zelf je dagritme aanhouden en tuurlijk hoef je hem niet te laten gillen!
Elise heeft uiteindelijk ook een ritme gekregen. Maar dat duurde best even!
pi_107900359
TJ :*
wat gebeurt als je hem in bed legt zodra je merkt dat hij moe is? dus ongeveer om de 2-3 uurtjes? hier gaat ze erg mopperen maar ze valt uiteindelijk in slaap...als ze echt krijst haal ik haar ook meteen uit!
  zondag 12 februari 2012 @ 19:24:52 #186
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107902025
TJ, om je gerust te stellen: hier ook geen ritme hoor! :* en inderdaad ook moe zijn, maar niet willen slapen.

Anouk heeft trouwens een vervelend hoestje te pakken. Weet nog niet wat ik er aan kan doen. Check straks even of ze koorts heeft. (Mama hoest trouwens ook en is verkouden :( )
pi_107902172
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:25 schreef Bleie het volgende:
Time jumper: regelmaat hoeft niet per se op tijd he, kan ook zijn dat je alles in een vaste volgorde doet: voeden, verschonen, spelen, slapen, enz. Werkte bij onze oudste erg goed. Die moest wel echt leren om zelf in slaap te vallen trouwens, dat was een ochtend laten huilen, en daarna soms nog eventjes, maar nooit erg lang. Daarna legden we haar altijd in bed als ze begon te gapen, dus moe, maar wel wakker.
Dit! Ik heb ventje ook sinds een week of 4 een soort vaste regelmaat aangeboden, slapen, voeden, spelen (samen en daarna eventjes alleen) en dan weer slapen (bij moeheidssignalen eerder). En het werkt wel goed! Ik leg hem altijd wakker in zijn ledikantje en hij gaat dan huilen, maar is over het algemeen binnen 5 min stil als ik weer speen geplopt heb en aai over bolletje, en slaapt dan zeker een uur in zijn eigen bed! En daarvoor was ie vaak hele dagen wakker.
pi_107902223
oops - mezelf gequoted.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:40:27 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107902581
Hier is ook nog geen echt patroon in tijd. Het enige ritme lijkt te zijn dat hij 's nachts slaapt. En meestal ook ergens tussen 1 en 5 uur 's middags. Verder varieert het gewoon.

Nog even een eetupdate: na 2 weken even alleen melk en geen aanbieden van fruit of groente, vandaag een wortelhapje geprobeerd. En hij hield er zowaar twee hapjes van binnen! Hoera, mijn grote jongen :D
  zondag 12 februari 2012 @ 19:45:04 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107902727
Jeuh Aventura! *O* voor je grote jongen.
Hier overigens dan ook ongeveer zo'n soort ritme. Ik vind het gewoon lastig haar na het spelen in bed te leggen, ook omdat ze dan nog helemaal geen vermoeide indruk maakt eigenlijk... En ik maak mij er inmiddels niet meer zo druk om, ze heeft haar eigen ritme zeg maar.
pi_107902828
*O* aventura
TJ hoe is het nu?

Wij hadden vandaag de v-dag van mijn zwager. Ik legde ean even op de grond om mijn jas uit te doen. En wat doet madame ze tijgert zo naar een speeltje toe. Heeft geen kik gegeven. Ondanks de drukte super goed gegeten.
* ferrari_rood trots is
pi_107902869
Hier is er pas met tien maanden ene beetje ritme in gekomen en dan nog elke dag anders.. Over het algemeen doet ze 2 slaapjes overdag een enkele keer 1 wat langere en vandaag eente van3,5 uur :o En dat terwijl ze ook een goede nacht had gemaakt!!

En we hebben tand nummer 2 ontdekt *O*
Ow en de billen daar zwijgen we maar over :X
  zondag 12 februari 2012 @ 19:50:07 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107902898
Wat super van ean! *O* Snap heel goed dat je trots bent!
pi_107902959
wat gebeurt er als je een baby de hele dag niet laat slapen en gewoon om 8 uur in bed stopt en dan 's ochtends tegelijk met jou weer laat opstaan? ik bedoel, wetenschappelijk gezien begrijpen ze niet eens waar slaap voor dient dit dat... wie heeft verzonnen dat babies overdag moeten slapen tussendoor? en nee ik heb geen baby dus ik mag wel ff wat wilde theorieën uittesten hier he :) any ideas?
  zondag 12 februari 2012 @ 19:55:04 #195
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107903087
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat gebeurt er als je een baby de hele dag niet laat slapen en gewoon om 8 uur in bed stopt en dan 's ochtends tegelijk met jou weer laat opstaan? ik bedoel, wetenschappelijk gezien begrijpen ze niet eens waar slaap voor dient dit dat... wie heeft verzonnen dat babies overdag moeten slapen tussendoor? en nee ik heb geen baby dus ik mag wel ff wat wilde theorieën uittesten hier he :) any ideas?
Lichamelijk zou ik niet weten, maar als ze niet even ergens wat geslapen heeft, word ze er niet vrolijk van = 1,5 uur onbedaarlijk huilen en krijsen en daar word ik niet vrolijk van :P
pi_107903094
tandje 2 mp *O*
Zo sneu het die tandjes
pi_107903195
Ean! *O*
pi_107903243
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:55 schreef Susie het volgende:

[..]

Lichamelijk zou ik niet weten, maar als ze niet even ergens wat geslapen heeft, word ze er niet vrolijk van = 1,5 uur onbedaarlijk huilen en krijsen en daar word ik niet vrolijk van :P
gaat dat niet over na een weekje wennen. dat schoot ff door mijn hoofd en ik vroeg me af hoe ze aan die adviezen komen :7 vandaar.
  zondag 12 februari 2012 @ 19:59:05 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107903277
Goedzo, Ean!!
  zondag 12 februari 2012 @ 20:01:04 #200
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107903373
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 18:37 schreef bitterend het volgende:
TJ :*
wat gebeurt als je hem in bed legt zodra je merkt dat hij moe is? dus ongeveer om de 2-3 uurtjes? hier gaat ze erg mopperen maar ze valt uiteindelijk in slaap...als ze echt krijst haal ik haar ook meteen uit!
Nou op "gewone" dagen moppert hij een beetje maar valt dan toch in slaap.
's ochtends gaat het meestal vlekkeloos maar 's middags valt hij vaak op zijn speelkleed in slaap.
Ik ben blijkbaar niet zo goed in het herkennen van signalen van slaap. Of hij vertoont ze eerst niet, dan kort en dan zie ik ze juist niet op tijd en dan ineens is hij in slaap gekukeld.

Maar op dagen van deze begint hij gelijk te huilen als ik hem in zijn bed leg en als ik hem dan "stoer" laat liggen gaat dat over in hardverscheurend huilen tot en met grote snikken aan toe, nah dat kan ik niet verdragen dus haal ik hem weer eruit.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:24 schreef Susie het volgende:
TJ, om je gerust te stellen: hier ook geen ritme hoor! :* en inderdaad ook moe zijn, maar niet willen slapen.

Anouk heeft trouwens een vervelend hoestje te pakken. Weet nog niet wat ik er aan kan doen. Check straks even of ze koorts heeft. (Mama hoest trouwens ook en is verkouden :( )
Ohw gelukkig ik ben dus niet alleen. Hij wil gewoon niet in slaap vallen.
Wat het denk ik ook is, hij sabbelt op zijn handen met van die grote smakken of probeert zijn duim te pakken dat lukt dan niet.
Een speen werkt hier helaas niet want die moet die nog steeds niet.
Dus na een minuut of 10 is hij zo gefrustreerd en dan is het flink huilen tot en met grommen aan toe :+

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:45 schreef Susie het volgende:
Jeuh Aventura! *O* voor je grote jongen.
Hier overigens dan ook ongeveer zo'n soort ritme. Ik vind het gewoon lastig haar na het spelen in bed te leggen, ook omdat ze dan nog helemaal geen vermoeide indruk maakt eigenlijk... En ik maak mij er inmiddels niet meer zo druk om, ze heeft haar eigen ritme zeg maar.
Ja dat dus, en dat kan ineens omslaan bij hem.

Nou heeft hij dus 1 uur tegen mij aangeslapen nu voorzichtig neergelegd, dan word hij dus altijd gelijk wakker, en nu dus ook weer.
Maar gelukkig is hij nu net zelf in slaap gevallen *O* Ik hoop dat hij nu een paar uur slaapt. Hij ligt dan wel niet in zijn bedje maar hij slaapt gelukkig.

Goh misschien is het wel zo'n "vast-ritme-kindje" :+ en dat met 2 chaotische ouders :@

Ik zal er eens opletten misschien als we een hele dag bij iemand anders zijn dat hij dat telkens heeft.

Bedankt in ieder geval voor jullie ervaringen :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_107903408
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
En hou wou je die baby wakker houden dan?
NIemand heeft verzonnen dat baby's moeten slapen... Baby's slapen gewoon overdag, niet omdat ze dat moeten, maar wel omdat ze dat nodig hebben en anders toch wel in slaap vallen.
pi_107903522
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:01 schreef p_iglet het volgende:

[..]

En hou wou je die baby wakker houden dan?
NIemand heeft verzonnen dat baby's moeten slapen... Baby's slapen gewoon overdag, niet omdat ze dat moeten, maar wel omdat ze dat nodig hebben en anders toch wel in slaap vallen.
da's een normaal patroon ook bij oudere kinderen en zelfs volwassenen. in spanje heb je vaak nog een middagrust momentje. wij hebben dat afgeleerd. efficiency en cultuur. slapen is een meesterlijk interessant fenomeen.
pi_107905027
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

da's een normaal patroon ook bij oudere kinderen en zelfs volwassenen. in spanje heb je vaak nog een middagrust momentje. wij hebben dat afgeleerd. efficiency en cultuur. slapen is een meesterlijk interessant fenomeen.
Je kunt een volwassene niet vergelijken met een baby. Een baby maakt grote ontwikkelingen door en moet veel groeien, vooral in het eerste jaar. Daarom moet een baby niet alleen goed drinken maar ook flink slapen.

Als je een baby wakker zou houden zou hij uitermate prikkelbaar worden. En dan lijkt elke minuut een uur te duren. :+
pi_107905111
Overigens kun je een baby ongetwijfeld trainen, bijvoorbeeld om 's nachts door te slapen. Als je het gehuil negeert dan leert een baby het logischerwijs af. Er is wel aangetoond dat dat verstrekkende gevolgen heeft voor de ontwikkeling van het brein.
pi_107908495
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens kun je een baby ongetwijfeld trainen, bijvoorbeeld om 's nachts door te slapen. Als je het gehuil negeert dan leert een baby het logischerwijs af. Er is wel aangetoond dat dat verstrekkende gevolgen heeft voor de ontwikkeling van het brein.
linkje?

en ik geloof ook wel dat het niet gezond is, speciaal niet voor een baby. maar was benieuwd of iemand ook daadwerkelijk de achtergrond kent op basis waarvan dit wordt aangenomen.
pi_107910218
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

linkje?

en ik geloof ook wel dat het niet gezond is, speciaal niet voor een baby. maar was benieuwd of iemand ook daadwerkelijk de achtergrond kent op basis waarvan dit wordt aangenomen.
Ik heb het onder andere in Wij zijn ons brein van Dick Swaab gelezen. En volgens mij ook in het boek Het babybrein. In dat soort boeken wordt de biologische achtergrond vrij goed uitgelegd. Verder wordt in boeken over slaapperikelen bij baby's (bijvoorbeeld in Lekker slapen zonder huilen) vaak wel aandacht besteed aan wetenschappelijke inzichten in de slaapbehoeftes van baby's. Ik vind het in het laatste geval alleen lastig in te schatten in hoeverre die boeken een representatief beeld van de wetenschap schetsen. Vaak is het meer een kwestie van de onderzoeken aanhalen die goed bij de ideeën van de auteur passen.

Hoe het praktisch uitpakt als een kind te weinig rust of liefde krijgt komt volgens mij vooral voort uit anekdotisch bewijs van ernstig verwaarloosde kinderen, bijvoorbeeld in Roemeense weeshuizen.
pi_107910448
Ik moet er wel bij zeggen dat er veel verschillen tussen baby's onderling kunnen bestaan, hoor. Maar de meeste ouders van prille baby's kunnen er niet omheen: een baby slaapt gauw en veel. Wat veel moeders bijvoorbeeld frustreert is dat een baby tijdens de voeding telkens in slaap kakt. Er worden veel tips uitgewisseld over hoe een baby wakker te houden opdat hij genoeg drinkt. Klaarblijkelijk kost het erg veel energie allemaal, zowel voor ouder als kind. :+
pi_107910916
Over het nut van slaap in het algemeen vind ik dit een interessant site. Er staat ook:

De hoeveelheid slaap die je nodig hebt hangt niet alleen van je persoonlijke behoefte af maar wordt ook beïnvloed door je leeftijd. Baby’s slapen ongeveer 16 tot 18 uur. Dat neemt dan geleidelijk af tot je in de twintig bent. Tijdens de puberteit is er overigens een tijdelijke toename van de slaapbehoefte. Deze wordt door pubers meestal genegeerd. Op oudere leeftijd neemt de duur van de nachtslaap vaak af maar als je de dutjes overdag meerekent is er nauwelijks verschil in de totale hoeveelheid slaap, opgeteld over de 24 uur. Er zijn nog meer verschillen. Hoe diep je slaapt is ook afhankelijk van leeftijd. Kinderen slapen dieper dan volwassenen. Vooral in het begin van de nacht. Ouderen slapen minder diep. Vanaf ongeveer je veertigste wordt de diepe slaapfase geleidelijk steeds korter. Bij ouderen is die er vaak nauwelijks meer. Bovendien liggen zij ’s nachts vaker en langer wakker en hebben ze minder remslaap.
pi_107912064
Ik kom even foto's spammen hoor. Wij zijn afgelopen donderdag ook eens naar zo'n hysterische speelhal geweest en Eva vond het geweldig. We hebben heel veel leuke foto's gemaakt en kan het niet laten om een paar mooie te laten zien. Voor de zekerheid maar even onder een spoiler, jullie zouden het als spam kunnen gaan zien ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107912270
Ooow Danic O+ Op die eerste en laatste foto lijkt ze al heel wat maar op die tweede foto zie je goed hoe klein mupje ze eigenlijk nog is. En dan te bedenken dat ze al zo veel kan!
The way you rock'n'roll
pi_107912337
Op de tweede foto doet ze me wat aan de kleinste van mignonne denken. Die blik. O+ Zo krachtig en kwetsbaar tegelijkertijd.
pi_107912516
Ja E. van Mignonne schoot daar ook gelijk bij door mijn hoofd ja :Y
The way you rock'n'roll
pi_107912584
Dat vind ik dus zelf ook Claudia :o . Op sommige foto's van E herken ik echt Eva erin. Deze foto is inderdaad een goede weergave daarvan.
pi_107912671
Wat een moppie Danic, leuk he zo een hysterische speelhal :)
pi_107912677
D'r lok is trouwens awesome.
pi_107912922
Hahaha ja die lok....ik snoei em regelmatig bij, want anders hangt hij steeds in haar oogjes en dat irriteert. Maar langzaam krijgt ze aan de achterkant ook echt lange haartjes en trekt het een beetje bij als één geheel.
Weet ook eigenlijk niet of je nou serieus was of niet :D :@
pi_107913019
Ik vind 'em echt heel tof. Senna had indertijd ook zo'n fraai exemplaar. Het kan allemaal nog als je klein bent, hè.
pi_107913112
Ja das waar. Af en toe doe ik er een speldje in, staat wel schattig. Maar ik wil haar ook niet te popperig maken want zo is ze niet. Hou helemaal niet van baby's met strikjes in het haar enzo, laat staan als ze al oorbellen hebben, brrrr
pi_107913412
Ow oorbellen ja, bah.. Mijn zwager vroeg dat toen Jaël amper een week was of ze oorbellen kreeg. Ik keek hem aan zo van hoe bedenk je dat ben je gek ofzo.. Maar is bij hun normaal (hij is antilliaan) dan kun je tenminste zien dat het een meisje is..

Nu is mijn zusje dus zwangervan een meisje dus ik vroeg haar of ze echt oorbellen ging doen al zo snel, tja zei ze ik geloof niet dat ik daar onderuit kom.. Ik vind het zo zielig. Maar ja aan de andere kant ieder zijn keus.
pi_107913481
Dat is ook zo hoor, ieder zijn ding. Maar ik vind dat ze er zelf voor moet kiezen. Dus als ze straks bijvoorbeeld 6 of 7 is en ze wil het graag, dan mag dat. Maar ik ga dat niet voor haar bepalen. Ik hou er helemaal niet van, van die oorbellen bij kleine kindjes/baby's.
pi_107913862
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:46 schreef danic het volgende:
Dat is ook zo hoor, ieder zijn ding. Maar ik vind dat ze er zelf voor moet kiezen. Dus als ze straks bijvoorbeeld 6 of 7 is en ze wil het graag, dan mag dat. Maar ik ga dat niet voor haar bepalen. Ik hou er helemaal niet van, van die oorbellen bij kleine kindjes/baby's.
Nou dat zelf kiezen vind ik ook en ergens ben ik nu dus bang dat Jaël de vraag al vroeg gaat atellen omdat ze het bij haar kleine nichtje ziet, maar ja ook dat merken we danwel weer.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:12:36 #222
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107914930
Danic wat een dotje O+ Vooral de eerste en tweede foto, en wat een ogen O+
Rayen 2½ jaar!
pi_107916464
Wat een mooi meisje Danic! Wauwie!
pi_107920039
Dank meiden *trots is*
  maandag 13 februari 2012 @ 08:17:19 #225
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107920367
Goeiemorgennnn!!!!
Hier kwam er een om 3uur toen om 6 en daarna nog eens om zeven uur als ik me goed herinner.
ik ga vandaag een hhele dag op slaapsignalen letten haha :@
Rayen 2½ jaar!
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 08:20:29 #226
5428 crew  miss_sly
pi_107920401
Ik moest ook aan Senna's lok denken :D het is inmiddels helemaal goed gekomen met haar kapsel ;)
Mooie ogen heeft ze, danic O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107920406
Goedemorgen :Z Hier was het 18:45 naar bed, 01:55 wakker en niet willen slapen. 02:30 toch in slaap gekregen en toen was meneer om 06:00 wakker. Even bijkomen op het werk vandaag :)

Mooi meisje Danic! En een mooie pyjama :+
pi_107920618
goedemorgend

Kyan heeft ook een hoest.. is nu siroopje aan het nemen.. hopelijk slaat het aan

zag een mooie dame voorbij komen

fr hoera voor het tijgertje in huis ;)

Kyan heeft het rollen nu helemaal ontdekt.. na paar frustrerende weken van niet kunnen terugdraaien...
Kyan
pi_107921082
*O* Matthias hoeft vanaf volgende week niet naar het kdv *O* Ik heb vanaf begin maart een oppaskindje via gob, dus kan ik mijn andere werk opzeggen en lekker thuisblijven met de kids *O*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107921139
Ik vind het juist fijn dat Cas naar het kdv gaat. Matthias heeft natuurlijk grote broers maar Cas heeft dat niet. Ik zie dat hij daar heel veel leert van het contact met andere kindjes. Het kindje van mijn moeders buurvrouw (2 weken ouder) maakt helemaal geen contact met Cas wanneer we ze samen laten "spelen". Hoewel ik het natuurlijk fijner zou vinden om ook thuis te zijn, wanneer iemand een geldboom over heeft dan hoor ik het graag :+
pi_107921189
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind het juist fijn dat Cas naar het kdv gaat. Matthias heeft natuurlijk grote broers maar Cas heeft dat niet. Ik zie dat hij daar heel veel leert van het contact met andere kindjes. Het kindje van mijn moeders buurvrouw (2 weken ouder) maakt helemaal geen contact met Cas wanneer we ze samen laten "spelen". Hoewel ik het natuurlijk fijner zou vinden om ook thuis te zijn, wanneer iemand een geldboom over heeft dan hoor ik het graag :+
Ik zag er echt tegenop om hem daarheen te doen. Mikael en Leander zijn ook nooit geweest. Maar ik werk nu 20 uur ongeveer waarvan de helft thuis op de pc. Maar dat kon niet meer met hem in huis. Hij is veel meer wakker enzo. En nu kwam zomaar ineens deze kans voorbij O+ Dus ben er helemaal blij mee.
En tis idd dat Matthias ook 2 oudere broers heeft. Contact maken is geen probleem hier. Hij weet met zijn bijna 5 maand zijn broers al aardig om de vingers te winden O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107921354
Kijk, dat is natuurlijk een groot voordeel! :)

Ben zo benieuwd hoe Cas het vandaag gaat doen na een week goed ziek zijn en weinig slapen... Zul je zien dat hij daar een voorbeeldig jongetje is. Zit gewoon constant op mijn telefoon te letten :@
  maandag 13 februari 2012 @ 09:33:18 #233
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107921413
Lekker zeg MeNicole dat zou ik ook wel willen :Y
Ik heb aanstaande woensdag een "bezichtiging" op het kinderdagverblijf waar ze nog plaats hebben. En dan nog een baan bemachtigen...
En oh ja, R ayen even uit een fles leren drinken :{ :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 13 februari 2012 @ 09:45:35 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107921657
bleuhhh regeldagen denk ik.... hier 4 keer mijn bed uit geweest; vanaf 7 uur wakker met Liene en moet nog werken straks tot 23:30 uur.... pffffffffff.

*wallen!*
pi_107921857
Eerst maar een portie beterschap richting zieke baby's. En een :* voor de mama's met slaaptekort.

Mooi meiske Danic!

Fijn Nicole, mooie oplossing zo!

Daan heeft zijn eerste logeerpartij achter de rug. Wel samen met ons. We zijn 2 nachten bij mijn ouders geweest, oa voor een verjaardag van een neefje. Is toch fijn dat we met 200km afstand niet op 1 dag heen en terug hoeven. Daan heeft flink last gehad van buikkramp helaas. Denk van de drukte. Want vanaf de 2e voeding thuis heeft het krampen niet langer dan 5 minuten geduurd. Ook veel kleine beetjes gedronken. Maar ook heerlijk bij Beppe geslapen, die is helemaal verliefd.

Plan voor deze week: hem in slaap laten vallen in zijn eigen wieg(kom ik nog eens aan studeren toe), grotere flessen drinken (ipv 60 om de 2 uur, dat helpt ook niet qua krampjes), en vrijdag de eerste prikjes. Die laatste is een aardige garantie, de rest is hopen ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 10:12:16 #236
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107922184
Morning!

Wat een dotje Danic!

Kyan aan de hoestsiroop -O-

Beessie en Cyntiaa, ook even een :* voor jullie!

Hier een heel druk weekend achter de rug, en dat was ook wel te merken aan Draak. Vooral gisteren, op de verjaardag van mijn oma was het erg. Niet willen slapen, echt alles willen zien en overal bij willen zijn. Al met al heeft ze gisteren 3 uurtjes geslapen, waarvan 2 in de Maxicosi op de heen- en terugweg... En toen we thuiskwamen was ze in zo'n diepe slaap dat ik haar, zonder dat ze wakker werd, de luier verschoond,de pyama aangedaan en haar in bed gekieperd heb. En passant vergat ze nog even dat ze vanaf 20.00uur niet meer gedronken had dus om 1.00uur heb ik haar maar wakker gemaakt.
Daarna was het 5.30uur en 8.30uur dus ze had d'r slaap wel nodig.

Zometeen op kennismaking bij de gastouder en vanmiddag de eerste prikjes bij het CB. Ik ben benieuwd of ze er iets van merkt...
pi_107922352
Succes met de prikjes, NTS! Altijd spannend...
  maandag 13 februari 2012 @ 10:28:07 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107922494
Danic, wat een moppie O+

NTS; de prikjes merkt ze wel, of ze er last van krijgt is de volgende vraag :P ;)
pi_107923242
NTS, succes met de prikjes!
  maandag 13 februari 2012 @ 11:11:36 #240
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107923487
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:28 schreef Susie het volgende:
Danic, wat een moppie O+

NTS; de prikjes merkt ze wel, of ze er last van krijgt is de volgende vraag :P ;)
:P
Succes vanmiddag :*
Rayen 2½ jaar!
pi_107924409
Danic, wat een schatje! O+

Nts, succes met de prikjes vanmiddag. Hoop dat draak er niet al teveel last van heeft.

Midas had vanochtend voor het eerst krampjes (denk ik). Bijna krijsend huilen en zich in allerlei bochten wringen. Zo sneu, gelukkig duurde het niet zo lang en is hij nu weer helemaal zichzelf.
pi_107924519
Ach Kyara, sneu is dat.. Hopelijk wordt het niet veel erger dan dit :*
pi_107924674
Ja echt wel DF, maar volgens mij mogen we niet klagen. Het is de 1e keer in bijna 5 weken en het was ook nog eens snel over. Maar hopelijk wordt het niet erger inderdaad.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:41:50 #244
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107926195
quote:
17s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:52 schreef Kyara het volgende:
Ja echt wel DF, maar volgens mij mogen we niet klagen. Het is de 1e keer in bijna 5 weken en het was ook nog eens snel over. Maar hopelijk wordt het niet erger inderdaad.
Onze R ayen had ook de eerste weken helemaal geen last van krampjes, dat kwam ineens later.
Toen een tijdje (paar weken) infacol gebruikt en nu is het al weken niet meer nodig.

Maar kreunen in zijn slaap doet hij nog steeds, en daarna gaat hij meestal poepen of lekkere scheten laten :P
Rayen 2½ jaar!
pi_107930153
oeh, NTS prikjes :*
Voelen zal ze het wel, maar ik denk dat iedere baby daar anders op reageert. Die van ons krijst alles bij elkaar ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 15:40:52 #246
348178 NotTheSame
pi_107932078
Zo, wij zijn weer terug van het CB. 3850gram en 52cm oftewel, Draak groeit harder in de lengte dan in de breedte! WVP was blij verrast toen ze zag dat Draak al op buikje en dan op d'r handjes kan steunen, met d'r hoofdje in de lucht! En ze vonden haar een felle tante, goh, van wie zou ze dat nou hebben O-) !
De prikjes waren vervelend, maar tot nu toe niet heel erg. Ze krijste wel even bij aan het aanprikken, maar toen alles klaar was meteen laten drinken en nu ligt ze prinsheerlijk te slapen.
pi_107932424
*O* voor draakje!!

Mijn meisje heeft ontdekt wat slapen overdag betekent!! Gister had ze 3,5 uur geslapen en net 2 uur en 3 kwartier en dat voor een meisje dat nooit langer dan 30 tot 45 minuten achter elkaar sliep overdag. Misschien heeft het er wel mee te maken dat ze nu loopt en dat het leven opeens veel meer energie kost.
pi_107932429
Fijn dat de prikjes meevielen! :)

Cas blijkt een voorbeeldig kind te zijn vandaag, op het drinken na. Kijken of hij thuis zijn gedrag door gaat zetten :+

Oh, wat een heerlijk lang dutje Sarah! :)
pi_107933115
Mijn frummel is ziekjes. Ik ben dan ook niet gaan werken en heb haar lekker thuis gelaten. Beide ogen zijn nog steeds ontstoken en ze zit nog steeds vol met snot. Nu goed laten uitzieken maar. Deze week geen opvang voor madam!
De ontsteking lijkt bij haar oogje waar t begin wat minder te worden gelukkig, maar t blijft heel naar.
Heb de huisarts al gebeld, die zegt dat we het nog een paar dagen moeten aankijken.

Arm hummeltje, zonzielig als ze ziek zijn!
Tralalalaaa
pi_107933338
NTS: goed zeg! Hopelijk krijgt ze niet te veel last van de prikjes.

TAP: arm meisje, beterschap voor haar!

Hier al de hele dag een beetje een ongelukkige baby :( Hij drinkt steeds een paar minuten, laat steeds huilend los, en valt dan maar weer in slaap, om na een hazenslaapje (max 30 minuten, maar meestal veel korter) weer wakker te worden. Heel vermoeiend. En wat hij nou heeft?
pi_107934201
Fijn NTS!

Tap, beterschap voor je arme meisje

Fijn MP!

Bleie, arm kind. Regeldagje?
pi_107934995
Regeldagje zou kunnen, geloof ik (hij is bijna drie weken, hoe zit dat ook alweer met regeldagen?). Dan hoop ik wel dat het bij een dagje blijft, niet alleen voor hem, maar ook voor mij.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:13:53 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107937808
Yupp, bij 3 weken.
pi_107939761
TAP beterschap voor je meisje
NTS hoe gingen de prikjes?

k zag een hele mooie Eva voorbij komen wat een snoepie Danic
  maandag 13 februari 2012 @ 19:11:39 #255
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107940171
TAP zonde die oogjes ik hoop dat het snel beter gaat!

Bleie lekker he die regeldagen, maar huilend loslaten deed die niet bij mij. Wel vaak en lang drinken.

NTS inderdaad hoe gingen de prikjes? Ik moet vrijdag eeer met R, ik hoop dat het dan beter gaat als de vorige keer, uh dan de vorige keer
Rayen 2½ jaar!
  maandag 13 februari 2012 @ 19:20:48 #256
348178 NotTheSame
pi_107940604
Even in de herhaling ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:40 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, wij zijn weer terug van het CB. 3850gram en 52cm oftewel, Draak groeit harder in de lengte dan in de breedte! WVP was blij verrast toen ze zag dat Draak al op buikje en dan op d'r handjes kan steunen, met d'r hoofdje in de lucht! En ze vonden haar een felle tante, goh, van wie zou ze dat nou hebben O-) !
De prikjes waren vervelend, maar tot nu toe niet heel erg. Ze krijste wel even bij aan het aanprikken, maar toen alles klaar was meteen laten drinken en nu ligt ze prinsheerlijk te slapen.
En tot nu toe valt het 100% mee. Om 17.00uur weer lekker gedronken, daarna goed wakker gebleven tot 19.00uur, en nu ligt ze weer te slapen. Alleen op de plekjes waar de prikjes gezet zijn heeft ze wat aanrakingspijn, maar dan proberen we daar maar even niet teveel aan te zitten. En van koorts is tot op heden ook geen sprake.
pi_107940896
Ik heb ruzie met youtube dus een klein stukje tijgerende Ean
en nog een stukje door opa gefilmd

[ Bericht 31% gewijzigd door F_r op 13-02-2012 19:38:11 ]
pi_107941008
Nts, een warm bad of warme doek kan nog wel helpen bij die pijn. Ontspannen de spieren een beetje, en kan het bloed de stofjes wegvoeren.
Fijn dat het verder meevalt!

Beterschap TAP!

Hier vandaag een rustigere dag. Overdag alleen flessen van 100cc+, met minimaal 2,5 uur ertussen. Beter dan soms om het uur 30cc, dan kan een ukkie ook niet fatsoenlijk slapen. Vanavond wel wat rommelig, maar dat is niet raar. Hopelijk morgen weer zo overdag.
pi_107941640
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:11 schreef TimeJumper het volgende:

Bleie lekker he die regeldagen, maar huilend loslaten deed die niet bij mij. Wel vaak en lang drinken.
Bij mij drinkt hij dus juist vaak en kort. Inmiddels heeft hij wel een wat langer slaapje gedaan (ruim een uur), maar nu is t weer hopeloos...
pi_107941764
Ean *O* wat een lieve filmpjes FR die beentjes O+
pi_107942249
FR, die wiebelende pootjes ook! O+
  maandag 13 februari 2012 @ 20:05:18 #262
348178 NotTheSame
pi_107942686
Ean *O* ! En inderdaad, die wiebelbeentjes O+ !
pi_107943193
Ach gos Ean, en die spartelende beentjes! Ze is heel vrolijk zeg f_r!
pi_107943346
Wat een scheetje f_r!!
Tralalalaaa
pi_107943436
Die olifant is wel zwaar favoriet.
Sint cadeau van d'r opa en oma. Dus za maar even meegenomen om te laten zien dat ze er erg blij mee is.
pi_107943530
ohhhh ean!! O+ O+ en leuke speeltje!
pi_107943574
En ik hou wijselijk mijn mond dicht op de film. Maar mijn schoonmoeder blèrt er luidkeels doorheen
  maandag 13 februari 2012 @ 20:47:48 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107945091
Oh wat schattig! Die beentjes ook! :D O+

Hier een wakker Anouk. Overdag heeft ze nu 2 aardige slaapjes gedaan, dus ik was al enigszins euforisch dat we eindelijk een ritme zouden hebben, gaat ze nu niet slapen :( Meestal slaapt ze wel rond half 8 en dan maak ik haar wakker rond 10 voor een fles.... Nu moet ze maar ff wakker blijven ook! Haha! :D
pi_107946586
En anders geef je haar toch ff eerder een fles of trekt ze het dan niet de nacht door?

Sarah werd net gillend wakker. Op de arm stil zo gauw ze in bed lag weer gillen. Schone luier gegeven, ze heeft enorme luieruitslag en para gegeven en nu slaapt ze heerlijk :)
pi_107946908
ik maak ukkie nooit wakker voor de borst..ze gaat elke dag tussen 7 en 8 naar bed en ik zie wel wanneer ze weer wakker is...gisteren was het 01.30..soms 02.00 en soms ook 23.00

mp..arme Sarah met pijnlijke billetjes :*
pi_107947275
Ja ik dacht net ik google even naar luieruitslag.. En of er nog wondermiddeltjes zijn ;) Nou die foto's deden niet odner voor Saar haar werkelijkheid, ;( Arme ziel en dan ook serieus de hele dag poepluiers en ik ben hartstikke verkouden en ruik het dus niet zo goed. Ik geloof dat er wel 10 luiers doorheen zijn gegaan vandaag...
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 21:29:32 #272
236264 crew  capricia
pi_107947377
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
Ja ik dacht net ik google even naar luieruitslag.. En of er nog wondermiddeltjes zijn ;) Nou die foto's deden niet odner voor Saar haar werkelijkheid, ;( Arme ziel en dan ook serieus de hele dag poepluiers en ik ben hartstikke verkouden en ruik het dus niet zo goed. Ik geloof dat er wel 10 luiers doorheen zijn gegaan vandaag...
Heb je nog tips waarmee je haar billen insmeert?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_107947613
Ik gebruik nu een dikke laag sudocreme na elke keer verschonen. En dat helpt redelijk, het is nu na 1 dag van echt vuurrood met bulten, naar minder vurig en vlekkerig ipv bulterig gegaan. (ik heb KD wel eens horen roepen Sudo en Bepanthen af te wisselen, dat heb ik niet gedaan. En mijn moeder roept altijd eiwit erop,,(maar dat is iets wat me tegen staat, is volgens mij ook alleen als het echt kapot is en dat is het gelukkig niet op dit moment..)
  maandag 13 februari 2012 @ 21:33:55 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107947648
Zinkzalf, sudo , bepanthen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_107947719
Juud had een spray zei ze! maar weet niet meer welke
  maandag 13 februari 2012 @ 21:38:49 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107947919
Bepanthen heeft spray :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_107947930
Een spray zou ook handig zijn hoef je er niet aan te zitten. Ik kwam online nog tegen maizena erop, maar ik weet niet of ik dat snel zou doen, schijnt wel te werken als een tierelier..
Ik smeer het er ook neit op ik dep het er als het ware op, ben veel te bang dat ik de billetjes open haal als ik ga smeren, het huidje is zo dus geworden.
pi_107948068
Zarqa heet dat geloof ik.

Maïzena heeft hier nooit geholpen. Luchten hielp ook amper. De uitslag ging altijd pas weg als de oorzaak weg was (zure poep).

Ik zou wel het gebruik van de billendoekjes even vermijden.
pi_107948080
pi_107948338
Ja die was het inderdaad :)

Ik heb haar vandaag wel zonder luier laten spelen 20 minuten ofzo maar vind het echt heel eng, dadelijk plast ze op de grond ofzo, slaat natuurlijk nergens op dweilen we wel weer, maar toch... Het was een beetje mijn gevoel. Ow en ik heb haar voor de grap op het potje gezet, ze moest hard lachen en wist niet hoe snel ze er weer af moest :D
  maandag 13 februari 2012 @ 21:54:40 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107948841
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:20 schreef bitterend het volgende:
ik maak ukkie nooit wakker voor de borst..ze gaat elke dag tussen 7 en 8 naar bed en ik zie wel wanneer ze weer wakker is...gisteren was het 01.30..soms 02.00 en soms ook 23.00

mp..arme Sarah met pijnlijke billetjes :*
Mja, als ze om 6 de fles heeft gehad en ik ook wil slapen...anders komt ze waarschijnlijk toch rond 11 en dan lig ik net een uurtje in bed ofzo. Dan wek ik haar liever en ze slaapt daarna (meestal) weer verder.
Overigens hebben we haar nu kwart over 9 gegeven en ligt ze nu te snurken. Ben er bang voor dat ze dus vannacht om 4 komt en ik moet werken morgen... Maar misschien heb ik mazzel! :D

:* voor Sarah, arme meis!
pi_107949845
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ik gebruik nu een dikke laag sudocreme na elke keer verschonen. En dat helpt redelijk, het is nu na 1 dag van echt vuurrood met bulten, naar minder vurig en vlekkerig ipv bulterig gegaan. (ik heb KD wel eens horen roepen Sudo en Bepanthen af te wisselen, dat heb ik niet gedaan. En mijn moeder roept altijd eiwit erop,,(maar dat is iets wat me tegen staat, is volgens mij ook alleen als het echt kapot is en dat is het gelukkig niet op dit moment..)
klopt ja, dat raadde de dokter aan. omdat je zo een laagje opbouwt van verzorging en vochtafstoting. zodat je de boel beschermt en verzacht en ook nog eens de kans op nieuwe irritatie verkleint.

overigens hebben beide kinderen hier eigenlijk nooit last van uitslag, alleen in de eerste weekjes hebben ze beide 3 dagen uitslag gehad. Lex poepte overigens een week lang, elk uur! on nergens met m naartoe omdat ik m om de haverklap moest verschonen :')
Is nu over :)
pi_107950124
Is toch heel fijn dat ze nooit luieruitslag hebben!
Ik werd er hier al voor gewaarschuwd, ze heeft rood haar dus de kans is groot dat ze een erg gevoelig huidje heeft, dus het val tme nog reuze mee dat het nu pas de tweede keer is dat het zo erg is en dat ik het toch met een dag al zo zie verminderen.
Ze poept ook niet echt de hele dag door, het zijn steeds van die natte scheten maar die branden er echt in.. Als ze nu 's nachts wakker word is ook het eerste wat we doen de luier checken.
We verschonen echt elke twee uur, misschien dat ik morgen toch zo een spray ga kopen, want ik vind dat bepanthen echt verrot smeert..
  maandag 13 februari 2012 @ 22:56:24 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107952189
Rayen slaapt *O* *O* *O* het mag in de krant :9 Hopen dat morgen beter gaat. Structuur daar gilt hij recht tegenin :P

MamaPurk wat akelig van die erge billen met pukkeltjes. Rayen heeft het hier een week gehad, hele erge uitslag met grote rode pukkels, ik heb gewoon echt grote klodders sudocreme gesmeerd. Een heel dik plakkaat erop elke keer en dat hielp hier gelukkig wel.
Rayen 2½ jaar!
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 23:43:36 #285
236264 crew  capricia
pi_107954348
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Een spray zou ook handig zijn hoef je er niet aan te zitten. Ik kwam online nog tegen maizena erop, maar ik weet niet of ik dat snel zou doen, schijnt wel te werken als een tierelier..
Ik smeer het er ook neit op ik dep het er als het ware op, ben veel te bang dat ik de billetjes open haal als ik ga smeren, het huidje is zo dus geworden.
Maar hoe veeg je de poep er dan af? Dat gaat toch gewoon met van die doekjes...en soms moet je best een beetje boenen, is mijn ervaring.
Hier gebruik ik ook sudocreme, trouwens. En ik gebruik sensitive billendoekjes met creme. Geen idee of dat beter is dan de goedkopere billendoekjes.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_107955018
Ik las elders dat zarqa prikt als het al open is.
*poef* nu is het weg
pi_107957773
Terug vind post
pi_107957821
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar hoe veeg je de poep er dan af? Dat gaat toch gewoon met van die doekjes...en soms moet je best een beetje boenen, is mijn ervaring.
Hier gebruik ik ook sudocreme, trouwens. En ik gebruik sensitive billendoekjes met creme. Geen idee of dat beter is dan de goedkopere billendoekjes.
Dat dacht ik ook :')
Met een douchekop misschien? Maar ik denk dat het besparen van het leed van billenzalf uitsmeren al heel fijn is.
pi_107957824
Ow, ik kan weer posten :) internet was even stuk :(
pi_107958351
Toen Cas 2 weken geleden last had van luieruitslag heb ik dr swaab zalf gehaald, werkt heel erg goed. Sudo lijkt me dan een beetje prikken.

Hier weer een prima nacht, op het kdv had hij de fles niet helemaal leeg dus rond 00:00 nog een fles gegeven. Toen werd meneer wakker om 05:00, het was een vroeg-opje vandaag.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:26:25 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107958431
Jij ook al vroeg Cyntiaa? Hier ook 5 uur... Ondanks dat mevrouw om 23 uur nog aan het spoken was :( Mwah, we komen de dag wel weer door, gewoon slapen tijdens een fijne vergadering (blehhhhh, das altijd zo slaapverwekkend!)
pi_107958468
Ik was er ook al vroeg uit! :) Op zich niet erg hoor, ben al heel erg blij dat hij niet meer huilend wakker wordt. Cas vermaakt zich vandaag wel weer op het kdv, toen ik hem bracht was een van de meiden daar net fruit aan het maken. Kan hij straks lekker van smullen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:08 #293
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107958505
Dat is wel fijn Cyntiaa! Och, op zich was het ook niet erg, nu kon ik om 6 uur ff lekker douchen omdat lief nog thuis was, anders sta ik niet fijn onder de douche. Ieder nadeel heeft zijn voordeel toch?! :D
pi_107958548
Daarom! Je moet er het beste van maken met een baby erbij :)
Is jouw dame ook naar het kdv? Hoe voelt dat nu voor jou en je vriend?
Voor ons voelt het prettig, erg leuke en lieve dames daar die het liefst de hele dag met hem knuffelen. En hij lacht je tegemoet wanneer je hem weer op komt halen *;
  dinsdag 14 februari 2012 @ 09:00:30 #295
348178 NotTheSame
pi_107958822
Monnin'

Cas en Anouk, nachtbrakers!
Cyntiaa en Susie, hopelijk kunnen jullie nog een beetje bijslapen vandaag.

Hier heeft Draakje toch wat bijwerkingen van de prikjes. Lichte verhoging en lang en diep slapen. Zo diep dat ik haar om 4.00uur maar wakker gemaakt heb voor de voeding, de laatste was namelijk van 20.00uur! En om 8.30uur heb ik haar maar weer gewekt voor voeding, ben veel te bang dat ze te weinig krijgt.
pi_107959068
Goeiemorgen,

Nachtbrakertjes, vannacht niet weer hè ;)

NTS, het trekt vast wel bij vandaag. Heeft ze geen pijn meer aan haar beentjes?

Hier een goede nacht. Was 22-4-8.30 (en kleuter op 6.50). Waarbij papa de middelste heeft gedaan.
We laten hem nu wat meer pruttelen voor/tijdens het slapen, en hij lijkt er wat rustiger op, behalve dan dat gepruttel zelf.. Ook niet/nauwelijks krampjes meer gehad. Dus hier een blije mama :)
pi_107959278
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik gebruik meestal sensitive billendoekjes van pampers en daarna maak ik het schoon met een lauw nat washandje en dep ik het droog, of laat het even aan de lucht drogen en dan de sudocreme erop. Als het open is gebruik ik alleen lauw washandje en aan schoonvegen ontkom je niet. Echt de billen schoon boenen is hier gelukkig niet nodig.

Uiteindelijk heeft ze van 23 tot 8 geslapen dus dat is heel goed en de billetjes zien er al veel beter uit!

Wat een vroege baby's allemaal :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 10:14:59 #298
348178 NotTheSame
pi_107960275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Goeiemorgen,

Nachtbrakertjes, vannacht niet weer hè ;)

NTS, het trekt vast wel bij vandaag. Heeft ze geen pijn meer aan haar beentjes?

Hier een goede nacht. Was 22-4-8.30 (en kleuter op 6.50). Waarbij papa de middelste heeft gedaan.
We laten hem nu wat meer pruttelen voor/tijdens het slapen, en hij lijkt er wat rustiger op, behalve dan dat gepruttel zelf.. Ook niet/nauwelijks krampjes meer gehad. Dus hier een blije mama :)
Wat een lekkere nacht Deepfreeze :) !
Vannacht had ze wel nog last van d'r beentjes, maar vanmorgen was het al stukken beter. We mogen er in ieder geval wel weer aan komen. Nu ligt ze lekker in de box te kraaien :D !
pi_107960679
De mijne lijkt op mij. Ze was tussen 03:00 en 04:00 wakker. Ze huilt op moppert niet en ik hoef er ook niet uit. Maar wakker ben ik wel.
pi_107960750
Wat een leuk filmpje FR! Wat een schatje en inderdaad, die beentjes O+

Wat zielig, die luieruitslag. Goede tips komen er in elk geval voorbij mocht het hier ooit nodig zijn. Hopelijk weet ik het dan nog.

:* voor draakje
pi_107960977
F_r wat een lief en leuk filmpje O+ O+

Kruidvat e.d. hebben ook een spray van hun eigen merk. Stuk goedkoper dan zarqa ;)

Caprica, als je echt moet gaan boenen met een doekje kan je beter een nat washandje gebruiken. Is wat vriendelijker als je kleintje zoveel pijn heeft.
Op tijd een poepluier verschonen helpt ook om dat echte aankoeken en irriteren te voorkomen. Maar ja soms heb je het gewoon niet in de gaten.
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')