Dan doe ik hetquote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:47 schreef Juud79 het volgende:
Vitamine B Complex helpt om je haar weer te laten groeien en flink ook.
Ik open geen nieuwe, ik staak.
(Zit mobiel, dus onhandig......)
Je weet wat je moet doen dan hequote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:33 schreef danic het volgende:
Herkenbaar f_r, dat hoofdpijn verhaal.
Ik grapte pas nog tegen vriendlief dat ik maar gauw weer zwanger moet worden, want al de hele week 's avonds hoofdpijn en tijdens mijn zwangerschap nooit!
Ah thanks!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:46 schreef DJMO het volgende:
met borstvoeding mag ibuprofen ook TJ, paracetamol mag ook hoor daar niet van. tijdens zwangerschap mag je geen ibu, met borstvoeding wel.
Mijn mini krijgt 's ochtends wat nieuws aan en zolang dat niet vuil wordt doet die daarmee tot de volgende ochtend, 13 weken oud btw. En hier ook alleen maar zachte stofjes en geen capuchons, spijkerbroeken of andere vervelende stofjes om in te slapen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:02 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah thanks!
Goh ik kreeg vandaag het "commentaar" dat men het maar raar vond dat ik een baby van 12 weken met kleding en al in bed leg 's nachts![]()
ik doe dat alleen als hij heel soepel zittende kleding aanheeft, dus geen spijkerbroekje of zoiets.
Ben ik nu heel raar?![]()
Ik dacht een echte pyjama is voor later![]()
Als ze 5 of 6 maanden zijn of zo...
Of kleden jullie je baby elke avond nog helemaal om in een pyjama dan eigenlijk?
Hier hetzelfde hoor. Overdag slaapt ze wel in haar kleertjes. En idd vestjes enzo dan uit. Ze slaapt dan ook in een mouwloze slaapzak. 's nachts heeft ze er ééntje met mouwen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:39 schreef ferrari_rood het volgende:
ean heeft heel lang in gewone kleertjes geslapen. Ze had zo'n hekel aan het aan- en uitkleden dat is dat probeerde te vermijden. En vanaf maat 62 is ze over gegaan naar pyjama's toen vond ze het omkleden ook niet erg meer. Maar overdag ligt ze wel met haar kleren aan in bed. Vestjes ed gaan dan wel uit.
ik laat Lex ook in zijn kleren slapen hoor, enne zijn van die dribblebibs niet wat voor je? lex kwijlt ook zo lekker in overvloed en ik maak nu gewoon zelf die bibs, scheelt heel wat ruimte in de wasmasjien en klerenwisselquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog geen pyjamaatjes voor ventje. Hij is al bijna 7 maandenMisschien toch maar eens voor shoppen. Echt nodig vind ik het niet. Hij kwijlt best wel veel, dus krijgt vaak een nieuw shirt aan. Al zijn kleertjes zijn zacht en soepel. Dikke vestjes doe ik eerst uit voor ik hem op bed leg. Wat ik me afvraag, doen jullie voor elk slaapje dan een pyjama aan? Dan blijf ik aan de gang. Ventje doet wel 3x per dag een dutje.
Dit vroeg ik me inderdaad van de week af, ventje hier ook 5 weken te vroeg, tel je dan vast voedsel vanaf 6 maanden na geboorte of na uitgerekende datum. Dat scheelt wel wat rijping qua darmen inderdaad..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Poezebeest, je kan dat voedsel ook uitstellen tot hij vanaf de uitgerekende datum zes maanden is hè? Het hoeft natuurlijk niet maar als je tegen die tijd het gevoel hebt dat hij er nog niet aan toe is. Ik geloof dat de darmpjes dat alleen maar extra fijn vinden. Langere rijpingstijd.
Pyjama hebben wij hier vrij vroeg ingevoerd omdat Puck een huilbaby i.c.m. moeilijke slaper was en we wilden zo een vast avondritueel creëren. Dat hielp niet trouwens
Bij Evie zijn we toendertijd (die was 4 weken te vroeg) bij 6 maanden begonnen met bijvoeden. Ging eigenlijk heel goed. Bij Liene zijn we nu met 5 maanden voorzichtig begonnen, ook omdat ze de nutriton niet goed verdroeg, en ze met vastere substanties minder spuugt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:34 schreef Jipster het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me inderdaad van de week af, ventje hier ook 5 weken te vroeg, tel je dan vast voedsel vanaf 6 maanden na geboorte of na uitgerekende datum. Dat scheelt wel wat rijping qua darmen inderdaad..
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom post jij hier nog, MP? Jij hebt toch allang geen baby meer.
If it walks like a toddler and talks like a toddler, it is a toddler.quote:
Ga naar je eigen topic! Je bent gewoon jaloers dat ik hier legaal kan posten en dat jij hier illegaal bent.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
If it walks like a toddler and talks like a toddler it is a toddler.
Ja, dat dus. Ik denk dat ik tussen de 8-10 maanden al makkelijker werd. Zowel Lena als Ivan reageerden dan ook niet sterk op koolsoorten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik denk dat het ook wel per kindje scheelt of het er last van heeft of niet.
Ik heb bij Puck ook niet altijd precies de grens die Kleintjes aan geeft aangehouden maar wel heel in het begin. Als je net begint met zes maanden lijkt het me wel heel belangrijk maar als je merkt dat je kind goed reageert zowel qua darmen als qua allergie wordt je iets makkelijker is mijn ervaring.
Verder heb ik de 1 jaar grens ook wel een beetje aan gehouden maar als hij het op zijn verjaardag wel mag dan is een week eerder ook niet een ramp was mijn insteek
Dat heb ik zelfsquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:43 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind pannekoek ook niet echt babyeten. Lientje heeft al wel eens een klein stukje geproefd, maar krijgt echt geen hele pannenkoek. Mijn ervaring is dat de darmen van kinderen daar erg op reageren en ze krijgen er ook enorme stinkpoep van en laten veel windjes.
Oeh, hier rode billen in de dagen erna, ik had het idee door tandjes oid, maar dat zou kunnen door het sap.....goed om te weten en nog eens te proberen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Wat citrusvruchten betreft: bij Ivan hebben we het idee dat hij er luieruitslag van krijgt. Een tijdje at hij meerdere mandarijnen per dag en toen we daarmee stopten ging zijn uitslag ineens weg. Ik weet niet of het verband bekend is, en ik weet ook niet helemaal zeker of het de oorzaak was bij Ivan.
Kiwi heeft een huid met haartjes en alles met haartjes is sterk allergeen heb ik ooit eens gelezen van p_iglet.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik zal die lijst ook es doornemen... liene heeft ook al kiwi (gold) gehad.. en ook sinaasappel...
Ja maar wij eten pannenkoek met een gezond goedje erop en Sarah krijgt dan meer van dat groente goedje dan van de pannekoek, maar schijnbaar was dat toen toch al te veel, nu kan ze het trouwens wel gewoon etenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:43 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind pannekoek ook niet echt babyeten. Lientje heeft al wel eens een klein stukje geproefd, maar krijgt echt geen hele pannenkoek. Mijn ervaring is dat de darmen van kinderen daar erg op reageren en ze krijgen er ook enorme stinkpoep van en laten veel windjes.
Herkenbaar, bij Sofie hetzelfde. Die is dol op mandarijnen. Een tijdje at ze er zeker 3, soms wel 4 op een dag. Ze had toen ook helemaal haar billen stuk. Ze mag er nu nog maar max 2 op een dag. Dan gaat het goed!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Wat citrusvruchten betreft: bij Ivan hebben we het idee dat hij er luieruitslag van krijgt. Een tijdje at hij meerdere mandarijnen per dag en toen we daarmee stopten ging zijn uitslag ineens weg. Ik weet niet of het verband bekend is, en ik weet ook niet helemaal zeker of het de oorzaak was bij Ivan.
ik wist dat dus echt niet ... hmmm dus nog ff liever niet; ze heeft het in een week 3 keer gehad...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kiwi heeft een huid met haartjes en alles met haartjes is sterk allergeen heb ik ooit eens gelezen van p_iglet.
Wij hebben toen jam gekocht bij de reform winkel. Dat was zonder iets toegevoegd. Ook de appelstroop kwam daar vandaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:49 schreef Juud79 het volgende:
Broodbeleg geef ik alleen nog maar soms wat roomboter en zo nu en dan een plakje jonge kaas.
Lientje begint sinds afgelopen week soms te miepen als ik er niets op doe, maar in de supermarkt kan ik mijn weg nog niet vinden wat ik er dan wel op kan doen, veel staat me tegen...
Vruchtenmoes/appelstroop, zit veel suiker in...went ze aan zoet.
Smeerkaas, zitten veel hulpstoffen in en zout, niet goed voor de nieren.
Pindakaas, is erg allergeen, kan ze op reageren en is heel vet (krijgt ze al genoeg binnen)
Ik maak het wellicht mezelf ook moeilijk.... vleeswaren vind ik helemaal een ramp, daar kan ik niets bedenken wat ik zou kunnen geven, alles is bewerkt zo'n beetje.
Misschien helpt het om te beseffen dat ze er niets aan mist, beleg? Dat komt later wel. Het is zo'n idee dat vastzit in ons hoofd, dat er op brood beleg moet. Waarom zou dat moeten? Wat is er mis met een boterham met boter?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:49 schreef Juud79 het volgende:
Broodbeleg geef ik alleen nog maar soms wat roomboter en zo nu en dan een plakje jonge kaas.
Lientje begint sinds afgelopen week soms te miepen als ik er niets op doe, maar in de supermarkt kan ik mijn weg nog niet vinden wat ik er dan wel op kan doen, veel staat me tegen...
Vruchtenmoes/appelstroop, zit veel suiker in...went ze aan zoet.
Smeerkaas, zitten veel hulpstoffen in en zout, niet goed voor de nieren.
Pindakaas, is erg allergeen, kan ze op reageren en is heel vet (krijgt ze al genoeg binnen)
Ik maak het wellicht mezelf ook moeilijk.... vleeswaren vind ik helemaal een ramp, daar kan ik niets bedenken wat ik zou kunnen geven, alles is bewerkt zo'n beetje.
+1quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou ja als ze niet reageert dan is het geen probleem BJ, maar het zijn gewoon vruchten waarmee je op moet passen.
Puck had nergens moeite mee dus die hebben we al vrij snel pindakaas laten proberen bijvoorbeeld ondanks vrij allergeen.
Ik persoonlijk vind dat van een keertje appelstroop er niet meteen zoet aangewend wordt. Puck krijgt alles door elkaar op brood en eet alles met net zoveel smaak op.
En ik denk altijd maar dat wij zelf met heel veel zout opgegroeid zijn en onze nieren het ook nog doen. Het enige dat Puck krijgt waar veel zout in zit is het brood zelf dus over een keertje smeerkaas op het kdv ga ik dan niet zeuren.
Ik zou zelf wel terughoudend zijn met appelstroop, maar ik vind het dan ook mierzoet. En in het begin wil je graag dat ze veel proberen en niet vooral aan zoet wennen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik persoonlijk vind dat van een keertje appelstroop er niet meteen zoet aangewend wordt. Puck krijgt alles door elkaar op brood en eet alles met net zoveel smaak op.
Vanaf 7 maanden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef Sannne het volgende:
Wanneer kregen jullie kindjes dan de eerste keer brood?
Zo eet Sofie haar brood ook!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft ook een hele poos brood met alleen boter gegeten, iets anders erop wilde ze niet eten... en nu pulkt ze nog vaak de kaas of vlees eraf en dan daarna het bood pas eten haha...
Ik moet wel zo lachen dat er om de zoveel tijd iets tegen komt wat ik jaren terug gezegd heb. Toch fijn dat mensen wat ik zeggen ook lezen en nog wel eens onthouden voor later ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kiwi heeft een huid met haartjes en alles met haartjes is sterk allergeen heb ik ooit eens gelezen van p_iglet.
Is heel goed mogelijk! De spreiding daarin is best groot. Het ene kind eet meteen een boterham en het andere kind heeft er nog enkele maanden voor nodig. Je eigen kind volgen is het beste advies dat ik je kan geven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:58 schreef Sannne het volgende:
Elise is bijna 7 mnd maar volgens mij is ze daar nog lang niet klaar voor..
Korstjes zijn hier ook opeens uit. Het zal wel niet meer hip zijn danquote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:58 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah eet vaak brood met alleen boter, als ik er beleg op doe dan spuugt ze het uit. En eerst at ze wel korstjes en die wil ze nu opeens ook niet meer. Het zal wel een fase zijnEn geen beleg is lekker goedkoop
En als je haar dan een bordje geeft met alleen wat korsten erop, wat doet ze dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Leen eet ook geen korstjes. Ze is érg kieskeurig.
Sarah dus ook en eerst hapte ze nog wel en dan spuugde ze het uit, nu kijkt ze vaak eerst en duwt me dan al weg en zelf pakken doet ze zowieso niet als ze ziet dat er beleg op de boterham zit.. En anders eet ze de kosrtloze stukjes ertussen uit. Nooit geweten dat ze zich op deze leeftijd al niet meer voor de gek laten houden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik haar de korsten los geef, dan gaan ze net zo hard weer naar de grond.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dan gooit ze ze op de grond en blijft erna net zolang huilen tot ze iets anders te eten krijgt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:03 schreef Juud79 het volgende:
[..]
En als je haar dan een bordje geeft met alleen wat korsten erop, wat doet ze dan?
Ha, geweldig, ik had al zo'n vermoeden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan gooit ze ze op de grond en blijft erna net zolang huilen tot ze iets anders te eten krijgt.
Ze is net zo eigenwijs als ik.![]()
Lena at in het begin ook alles. Ze is ineens kieskeurig geworden en tja, dat is een fase die erbij hoort. Ik bied haar gewoon gevarieerd eten aan en verder mag ze zelf weten wat ze eet. Ik zorg wel dat ze geen honger heeft overdag. Ik kan er nu wel een principekwestie van maken, maar het is me enerzijds het gevecht niet waard en anderzijds weet ik inmiddels wel dat het erbij hoort. Het is niet alleen frustrerend dat je kind een eigen wil ontwikkelt, maar ook heel mooi en goed.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou hier at Puck korstjes vanaf het begin altijd gewoon maar bij oma van de week ging hij ze weigeren![]()
Maar hij spuugt al een paar dagen 's nachts dus ik wil vooral niks opdringen op het moment. Vanmiddag viel hij voor het eerst sinds hij vast voedsel eet niet aan op zijn boterham en was klaar na een paar stukjes.
De mijne is onhip, die eet wel nog gewoon korstjesquote:Op zaterdag 11 februari 2012 23:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Korstjes zijn hier ook opeens uit. Het zal wel niet meer hip zijn dan
omg geen mode bewuste babyquote:Op zondag 12 februari 2012 06:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De mijne is onhip, die eet wel nog gewoon korstjes
Volgens mij had Wickie dat inderdaad in het allergieën topic gepost.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Bij Evie zijn we toendertijd (die was 4 weken te vroeg) bij 6 maanden begonnen met bijvoeden. Ging eigenlijk heel goed. Bij Liene zijn we nu met 5 maanden voorzichtig begonnen, ook omdat ze de nutriton niet goed verdroeg, en ze met vastere substanties minder spuugt.
En bij beide geen problemen...
Tegenwoordig is de 6 maanden regel ook iets waar veel over gediscusseerd wordt toch? Er zijn kinderartsen die 4 of 5 maanden adviseren?
Zeeman is goed genoeg voor een onhip kindquote:Op zondag 12 februari 2012 06:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg geen mode bewuste babykoop snel prada babymutsje jij slechte moeder
true. maar we willen een hip kind natuurlijk, dus koop je prada en lacoste dit datquote:Op zondag 12 februari 2012 09:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeeman is goed genoeg voor een onhip kind
Veel koffie drinken op je werkquote:Op zondag 12 februari 2012 05:50 schreef capricia het volgende:
Een vraag voor alle dames die een kindje hebben die vaak 's nachts komt:
Hoe doen jullie dat qua werk?
Went het om met gebroken nachten de volgende ochtend gewoon weer aan het werk te gaan?
Of deel je de zorg 50/50 met je man als je baby huilt?
Ja en nee. Ongemerkt wende ik wel aan die gebroken nachten. Dat wil zeggen, als Lena eens niet op het door mij verwachte tijdstip wakker werd, dan werd ik wel gewoon wakker. Het zat klaarblijkelijk in mijn systeem. Maar het was wel zo dat ik véél beter ging functioneren toen ik meer slaap kreeg 's nachts. Het slaapgebrek hakte er wel in.quote:Op zondag 12 februari 2012 05:50 schreef capricia het volgende:
Een vraag voor alle dames die een kindje hebben die vaak 's nachts komt:
Hoe doen jullie dat qua werk?
Went het om met gebroken nachten de volgende ochtend gewoon weer aan het werk te gaan?
Of deel je de zorg 50/50 met je man als je baby huilt?
Ik vind dat een forse bagatellisering. Ik sluit niet uit dat het voor sommigen geen probleem is om weinig slaap te krijgen, maar over het algemeen kan slaapgebrek heel ontwrichtend werken voor je leven. Denk aan concentratieproblemen op het werk, minder van je partner kunnen verdragen, minder van je kind of kinderen kunnen hebben.quote:
Dit. Ik slaap inmiddels al ruim 3 jaar beroerd, sinds ik zwanger werd van de oudste, en dat heeft absoluut mijn functioneren en mijn relatie beïnvloed. En ik sluit ook niet uit dat het mijn moederschap heeft beïnvloed. Gelukkig trof ik deze zwangerschap een vk en een ha die het serieus namen, en me erop wezen dat valeriaan wél kon icm zwangerschap. Maar dat helpt niet tegen een huilende baby, dus nu is het weer hopeloos, en echt, zo'n nacht als gisteren, dat ik maar 2 uur slaap. Dat hakt erin. Niet alleen bij mij, ook bij peuter, die het nu nog heeft over mijn huilbui van gisterochtend. Maar ik hoop ontzettend dat deze baby, net als zijn grote zus, vrij snel gaat doorslapen. Want op 5 uur slaap een dag lesgeven, zie ik bepaald niet zitten...quote:Op zondag 12 februari 2012 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een forse bagatellisering. Ik sluit niet uit dat het voor sommigen geen probleem is om weinig slaap te krijgen, maar over het algemeen kan slaapgebrek heel ontwrichtend werken voor je leven. Denk aan concentratieproblemen op het werk, minder van je partner kunnen verdragen, minder van je kind of kinderen kunnen hebben.
Het is aangetoond dat met name meerdere keren uit je diepe slaap gerukt worden niet al te best is. Sommige mensen worden daar moordlustig van, en ik kan me er wel wat in verplaatsen.![]()
Dit! Ik heb ventje ook sinds een week of 4 een soort vaste regelmaat aangeboden, slapen, voeden, spelen (samen en daarna eventjes alleen) en dan weer slapen (bij moeheidssignalen eerder). En het werkt wel goed! Ik leg hem altijd wakker in zijn ledikantje en hij gaat dan huilen, maar is over het algemeen binnen 5 min stil als ik weer speen geplopt heb en aai over bolletje, en slaapt dan zeker een uur in zijn eigen bed! En daarvoor was ie vaak hele dagen wakker.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:25 schreef Bleie het volgende:
Time jumper: regelmaat hoeft niet per se op tijd he, kan ook zijn dat je alles in een vaste volgorde doet: voeden, verschonen, spelen, slapen, enz. Werkte bij onze oudste erg goed. Die moest wel echt leren om zelf in slaap te vallen trouwens, dat was een ochtend laten huilen, en daarna soms nog eventjes, maar nooit erg lang. Daarna legden we haar altijd in bed als ze begon te gapen, dus moe, maar wel wakker.
Lichamelijk zou ik niet weten, maar als ze niet even ergens wat geslapen heeft, word ze er niet vrolijk van = 1,5 uur onbedaarlijk huilen en krijsen en daar word ik niet vrolijk vanquote:Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat gebeurt er als je een baby de hele dag niet laat slapen en gewoon om 8 uur in bed stopt en dan 's ochtends tegelijk met jou weer laat opstaan? ik bedoel, wetenschappelijk gezien begrijpen ze niet eens waar slaap voor dient dit dat... wie heeft verzonnen dat babies overdag moeten slapen tussendoor? en nee ik heb geen baby dus ik mag wel ff wat wilde theorieën uittesten hier heany ideas?
gaat dat niet over na een weekje wennen. dat schoot ff door mijn hoofd en ik vroeg me af hoe ze aan die adviezen komenquote:Op zondag 12 februari 2012 19:55 schreef Susie het volgende:
[..]
Lichamelijk zou ik niet weten, maar als ze niet even ergens wat geslapen heeft, word ze er niet vrolijk van = 1,5 uur onbedaarlijk huilen en krijsen en daar word ik niet vrolijk van
Nou op "gewone" dagen moppert hij een beetje maar valt dan toch in slaap.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:37 schreef bitterend het volgende:
TJ![]()
wat gebeurt als je hem in bed legt zodra je merkt dat hij moe is? dus ongeveer om de 2-3 uurtjes? hier gaat ze erg mopperen maar ze valt uiteindelijk in slaap...als ze echt krijst haal ik haar ook meteen uit!
Ohw gelukkig ik ben dus niet alleen. Hij wil gewoon niet in slaap vallen.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:24 schreef Susie het volgende:
TJ, om je gerust te stellen: hier ook geen ritme hoor!en inderdaad ook moe zijn, maar niet willen slapen.
Anouk heeft trouwens een vervelend hoestje te pakken. Weet nog niet wat ik er aan kan doen. Check straks even of ze koorts heeft. (Mama hoest trouwens ook en is verkouden)
Ja dat dus, en dat kan ineens omslaan bij hem.quote:Op zondag 12 februari 2012 19:45 schreef Susie het volgende:
Jeuh Aventura!voor je grote jongen.
Hier overigens dan ook ongeveer zo'n soort ritme. Ik vind het gewoon lastig haar na het spelen in bed te leggen, ook omdat ze dan nog helemaal geen vermoeide indruk maakt eigenlijk... En ik maak mij er inmiddels niet meer zo druk om, ze heeft haar eigen ritme zeg maar.
En hou wou je die baby wakker houden dan?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat gebeurt er als je een baby de hele dag niet laat slapen en gewoon om 8 uur in bed stopt en dan 's ochtends tegelijk met jou weer laat opstaan? ik bedoel, wetenschappelijk gezien begrijpen ze niet eens waar slaap voor dient dit dat... wie heeft verzonnen dat babies overdag moeten slapen tussendoor? en nee ik heb geen baby dus ik mag wel ff wat wilde theorieën uittesten hier heany ideas?
da's een normaal patroon ook bij oudere kinderen en zelfs volwassenen. in spanje heb je vaak nog een middagrust momentje. wij hebben dat afgeleerd. efficiency en cultuur. slapen is een meesterlijk interessant fenomeen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:01 schreef p_iglet het volgende:
[..]
En hou wou je die baby wakker houden dan?
NIemand heeft verzonnen dat baby's moeten slapen... Baby's slapen gewoon overdag, niet omdat ze dat moeten, maar wel omdat ze dat nodig hebben en anders toch wel in slaap vallen.
Je kunt een volwassene niet vergelijken met een baby. Een baby maakt grote ontwikkelingen door en moet veel groeien, vooral in het eerste jaar. Daarom moet een baby niet alleen goed drinken maar ook flink slapen.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
da's een normaal patroon ook bij oudere kinderen en zelfs volwassenen. in spanje heb je vaak nog een middagrust momentje. wij hebben dat afgeleerd. efficiency en cultuur. slapen is een meesterlijk interessant fenomeen.
linkje?quote:Op zondag 12 februari 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens kun je een baby ongetwijfeld trainen, bijvoorbeeld om 's nachts door te slapen. Als je het gehuil negeert dan leert een baby het logischerwijs af. Er is wel aangetoond dat dat verstrekkende gevolgen heeft voor de ontwikkeling van het brein.
Ik heb het onder andere in Wij zijn ons brein van Dick Swaab gelezen. En volgens mij ook in het boek Het babybrein. In dat soort boeken wordt de biologische achtergrond vrij goed uitgelegd. Verder wordt in boeken over slaapperikelen bij baby's (bijvoorbeeld in Lekker slapen zonder huilen) vaak wel aandacht besteed aan wetenschappelijke inzichten in de slaapbehoeftes van baby's. Ik vind het in het laatste geval alleen lastig in te schatten in hoeverre die boeken een representatief beeld van de wetenschap schetsen. Vaak is het meer een kwestie van de onderzoeken aanhalen die goed bij de ideeën van de auteur passen.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
linkje?
en ik geloof ook wel dat het niet gezond is, speciaal niet voor een baby. maar was benieuwd of iemand ook daadwerkelijk de achtergrond kent op basis waarvan dit wordt aangenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat zelf kiezen vind ik ook en ergens ben ik nu dus bang dat Jaël de vraag al vroeg gaat atellen omdat ze het bij haar kleine nichtje ziet, maar ja ook dat merken we danwel weer.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:46 schreef danic het volgende:
Dat is ook zo hoor, ieder zijn ding. Maar ik vind dat ze er zelf voor moet kiezen. Dus als ze straks bijvoorbeeld 6 of 7 is en ze wil het graag, dan mag dat. Maar ik ga dat niet voor haar bepalen. Ik hou er helemaal niet van, van die oorbellen bij kleine kindjes/baby's.
Ik zag er echt tegenop om hem daarheen te doen. Mikael en Leander zijn ook nooit geweest. Maar ik werk nu 20 uur ongeveer waarvan de helft thuis op de pc. Maar dat kon niet meer met hem in huis. Hij is veel meer wakker enzo. En nu kwam zomaar ineens deze kans voorbijquote:Op maandag 13 februari 2012 09:16 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind het juist fijn dat Cas naar het kdv gaat. Matthias heeft natuurlijk grote broers maar Cas heeft dat niet. Ik zie dat hij daar heel veel leert van het contact met andere kindjes. Het kindje van mijn moeders buurvrouw (2 weken ouder) maakt helemaal geen contact met Cas wanneer we ze samen laten "spelen". Hoewel ik het natuurlijk fijner zou vinden om ook thuis te zijn, wanneer iemand een geldboom over heeft dan hoor ik het graag
quote:Op maandag 13 februari 2012 10:28 schreef Susie het volgende:
Danic, wat een moppie![]()
NTS; de prikjes merkt ze wel, of ze er last van krijgt is de volgende vraag![]()
Onze R ayen had ook de eerste weken helemaal geen last van krampjes, dat kwam ineens later.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:52 schreef Kyara het volgende:
Ja echt wel DF, maar volgens mij mogen we niet klagen. Het is de 1e keer in bijna 5 weken en het was ook nog eens snel over. Maar hopelijk wordt het niet erger inderdaad.
En tot nu toe valt het 100% mee. Om 17.00uur weer lekker gedronken, daarna goed wakker gebleven tot 19.00uur, en nu ligt ze weer te slapen. Alleen op de plekjes waar de prikjes gezet zijn heeft ze wat aanrakingspijn, maar dan proberen we daar maar even niet teveel aan te zitten. En van koorts is tot op heden ook geen sprake.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:40 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, wij zijn weer terug van het CB. 3850gram en 52cm oftewel, Draak groeit harder in de lengte dan in de breedte! WVP was blij verrast toen ze zag dat Draak al op buikje en dan op d'r handjes kan steunen, met d'r hoofdje in de lucht! En ze vonden haar een felle tante, goh, van wie zou ze dat nou hebben!
De prikjes waren vervelend, maar tot nu toe niet heel erg. Ze krijste wel even bij aan het aanprikken, maar toen alles klaar was meteen laten drinken en nu ligt ze prinsheerlijk te slapen.
Bij mij drinkt hij dus juist vaak en kort. Inmiddels heeft hij wel een wat langer slaapje gedaan (ruim een uur), maar nu is t weer hopeloos...quote:Op maandag 13 februari 2012 19:11 schreef TimeJumper het volgende:
Bleie lekker he die regeldagen, maar huilend loslaten deed die niet bij mij. Wel vaak en lang drinken.
Heb je nog tips waarmee je haar billen insmeert?quote:Op maandag 13 februari 2012 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
Ja ik dacht net ik google even naar luieruitslag.. En of er nog wondermiddeltjes zijnNou die foto's deden niet odner voor Saar haar werkelijkheid,
Arme ziel en dan ook serieus de hele dag poepluiers en ik ben hartstikke verkouden en ruik het dus niet zo goed. Ik geloof dat er wel 10 luiers doorheen zijn gegaan vandaag...
Mja, als ze om 6 de fles heeft gehad en ik ook wil slapen...anders komt ze waarschijnlijk toch rond 11 en dan lig ik net een uurtje in bed ofzo. Dan wek ik haar liever en ze slaapt daarna (meestal) weer verder.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:20 schreef bitterend het volgende:
ik maak ukkie nooit wakker voor de borst..ze gaat elke dag tussen 7 en 8 naar bed en ik zie wel wanneer ze weer wakker is...gisteren was het 01.30..soms 02.00 en soms ook 23.00
mp..arme Sarah met pijnlijke billetjes
klopt ja, dat raadde de dokter aan. omdat je zo een laagje opbouwt van verzorging en vochtafstoting. zodat je de boel beschermt en verzacht en ook nog eens de kans op nieuwe irritatie verkleint.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ik gebruik nu een dikke laag sudocreme na elke keer verschonen. En dat helpt redelijk, het is nu na 1 dag van echt vuurrood met bulten, naar minder vurig en vlekkerig ipv bulterig gegaan. (ik heb KD wel eens horen roepen Sudo en Bepanthen af te wisselen, dat heb ik niet gedaan. En mijn moeder roept altijd eiwit erop,,(maar dat is iets wat me tegen staat, is volgens mij ook alleen als het echt kapot is en dat is het gelukkig niet op dit moment..)
Maar hoe veeg je de poep er dan af? Dat gaat toch gewoon met van die doekjes...en soms moet je best een beetje boenen, is mijn ervaring.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Een spray zou ook handig zijn hoef je er niet aan te zitten. Ik kwam online nog tegen maizena erop, maar ik weet niet of ik dat snel zou doen, schijnt wel te werken als een tierelier..
Ik smeer het er ook neit op ik dep het er als het ware op, ben veel te bang dat ik de billetjes open haal als ik ga smeren, het huidje is zo dus geworden.
Dat dacht ik ookquote:Op maandag 13 februari 2012 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hoe veeg je de poep er dan af? Dat gaat toch gewoon met van die doekjes...en soms moet je best een beetje boenen, is mijn ervaring.
Hier gebruik ik ook sudocreme, trouwens. En ik gebruik sensitive billendoekjes met creme. Geen idee of dat beter is dan de goedkopere billendoekjes.
Ik gebruik meestal sensitive billendoekjes van pampers en daarna maak ik het schoon met een lauw nat washandje en dep ik het droog, of laat het even aan de lucht drogen en dan de sudocreme erop. Als het open is gebruik ik alleen lauw washandje en aan schoonvegen ontkom je niet. Echt de billen schoon boenen is hier gelukkig niet nodig.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hoe veeg je de poep er dan af? Dat gaat toch gewoon met van die doekjes...en soms moet je best een beetje boenen, is mijn ervaring.
Hier gebruik ik ook sudocreme, trouwens. En ik gebruik sensitive billendoekjes met creme. Geen idee of dat beter is dan de goedkopere billendoekjes.
Wat een lekkere nacht Deepfreezequote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Goeiemorgen,
Nachtbrakertjes, vannacht niet weer hè
NTS, het trekt vast wel bij vandaag. Heeft ze geen pijn meer aan haar beentjes?
Hier een goede nacht. Was 22-4-8.30 (en kleuter op 6.50). Waarbij papa de middelste heeft gedaan.
We laten hem nu wat meer pruttelen voor/tijdens het slapen, en hij lijkt er wat rustiger op, behalve dan dat gepruttel zelf.. Ook niet/nauwelijks krampjes meer gehad. Dus hier een blije mama
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |