abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107843001
Hallo ,

Zie foto. Betreft nieuwbouwhuis.

Ik heb bij 2 binnenwanden (Gibo wandjes) een gedeelte bij het plafond waar het stucwerk is losgelaten van de muur. Het is als het ware naar buiten gedrukt.

De Gibo wandjes lopen niet tot het plafond maar iets daaronder, de rest is pur. Nu is volgens mijn theorie het plafond iets gaan inzakken, de pur laag boven de Gibo wand heeft speling, echter .. het stucwerk niet .. en dat wordt dus naar buiten gedrukt.

Kan dit kloppen ? Of heeft dit een andere oorzaak ?

pi_107843234
Stucwerk + nieuwbouw = scheuren
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107843331
volgens mij heeft het meer te maken met het verschil in flexibiliteit...muur krimpt en zet uit, stucwerk iets minder...voila...1 barst...gevolgd door loszittend stucwerk...

oplossing? geen flauw idee, ik heb het er gewoon afgekrand, opnieuw gladgemaakt en de muur geverft
....stiekem toch wel....
pi_107843387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:33 schreef nosmo_king het volgende:
volgens mij heeft het meer te maken met het verschil in flexibiliteit...muur krimpt en zet uit, stucwerk iets minder...voila...1 barst...gevolgd door loszittend stucwerk...

oplossing? geen flauw idee, ik heb het er gewoon afgekrand, opnieuw gladgemaakt en de muur geverft
afgekrand=afgekrabd met een fles wijn op
....stiekem toch wel....
pi_107843524
Ja ok .. maakt me ook niet uit. Als het maar geen gekke oorzaken heeft (iets in constructie ofzo of totaal verkeerd aangebracht stucwerk) .

Thanks.
pi_107844098
Ik vind het sowieso raar dat de wanden niet doorlopen tot aan het plafond en dat dat opgevuld is met pur :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107844257
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:48 schreef vosss het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat de wanden niet doorlopen tot aan het plafond en dat dat opgevuld is met pur :@
Zijn niet dragende wanden dan hoeft dat niet. Anders zou je nog meer scheuren krijgen. Dit zijn gewoon krimpscheurtjes en daar kun je niks aan doen.
pi_107844436
Ik heb hier ook niet dragen wanden tot aan het plafond. Inderdaad scheurt daar het stucwerk, maar met elastische kit is dat prima op te lossen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107844717
Ook hier bij ons en bij zus met nieuwbouw appartement dezelfde soort scheuren. Hoort erbij ;(
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 22:05:30 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107845100
Dit is wel te vermijden, maar dan moet men in een nieuwbouw woning voor spacwerk op de muren kiezen. Het spac werk zelf scheurt niet maar de ondergrond wel.

Vooal (binnen)muren vertonen na enige tijd zet en krimpscheurtjes, vooral in hoeken e.d., het aangebrachte spacwerk knapt dan gewoon los.

Of het gaat scheuren is afhankelijk van de hoeveelheid vocht dat nog in de woning aanwezig is.... hoe meer vocht, hoe groter de kans op scheuren :)
pi_107846891
Ik adviseer mensen met een nieuwbouw woning ook altijd om eerst te texen, en na een jaar of 3 - 4 te stuccen...
pi_107847945
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:47 schreef BJDD het volgende:
Ik adviseer mensen met een nieuwbouw woning ook altijd om eerst te texen, en na een jaar of 3 - 4 te stuccen...
Gelukkig hebben we dit ook gedaan, maar het pur word wel afgesmeerd vanuit de bouw en dat scheurt ook, dus krijg je zelfde scheuren te zien.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:40:53 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_107853819
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:47 schreef BJDD het volgende:
Die tip had ik in 2009 moeten hebben, nou heb ik scheurvorming....
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_107858062
Heb het hier ook, gemetselde muren en gipsplaten plafonds.... ook een scheurenparadijs....
pi_107897774
Zoals de meeste al zeggen, in een nieuwbouw huis ontkom je hier niet aan, het huis gaat zetten en in het begin gebeurt dat het meest, Tijdens de bouw dat de muren werden geplaats en spack plafon is gespoten enzo, was het nog vochtig en meschien nog koud, Nu dat je er woont en de verwarming draait veranderd het klimaat in het huis waardoor alle materialen gaan werken. En scheuren tevoorschijn komen. Het best zou je nog even een tijdje wachten voordat je alles gaat repareren. Na verloopt van tijd zal het huis minder "werken"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')