Neuh, dat vind ik dan weer nietsquote:
Daar staan best wat namen op die ik ook in mijn hoofd hebquote:Op maandag 13 februari 2012 11:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hadden ook ontzettende moeite met een jongensnaam terwijl de meisjesnaam vanaf dag één vast staatIk hoop zo dat we die over een paar jaar nog mogen gebruiken. Ook omdat je hem nooit hoort.
Wij hadden op ons lijstje nog staan:
Valentijn
Elias
Julien (maar wij wilden het dan op zijn Nederlands uitspreken en dat was dan ook gelijk de reden dat hij afviel wegens vaak verkeerd uitgesproken dan)
Ole
Ivan
Jonas
Loek (maar dan wilde Mr.DML persé Luciano als volledige naam en geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt)
Hugo
Ive
Florian
Abel
Ko
Olav
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de dure spelling was van Lieke... In Limburg spreek je de Y uit als IE.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:54 schreef mignonne het volgende:
luuke toch? met een lange u?
ik vind t wel leuk met die uitspraak, maar ik zou te bang zijn dat mensen likke gaan zeggen of laik/like als er lyke staat.
Flo! <3quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben heel erg van gewone namen voor dieren maar Olivier voor een hond kan ik me dan weer niks bij voorstellen![]()
Overigens viel Hugo hier af o.a. omdat mijn kat eerst een kater was en toen Hugo heette. Toen ze toch een poes bleek is het Flo geworden maar toch vond ik Hugo niet meer kunnen.
De andere kat heet Tirza. *schrapt van het lijstje meisjesnamen*
Kortom geef je katten normale namen maar niet je meest favoriete naam
Ik heb vandaag even onderzoek gedaan (quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de dure spelling was van Lieke... In Limburg spreek je de Y uit als IE.
+1 ik dacht ook Liekequote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb vandaag even onderzoek gedaan () en iedereen dacht dus dat het Lieke was.
Wat ook wel leuk is.
tandjes vriendinquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:43 schreef Ssserpente het volgende:
Een tandjes vriendinnetje heeft dr tweede dochter F l o genoemd. Ik vind de klank érg leuk, maar het doet me toch teveel aan aan Vlo denken.
Dr eerste dochter heet M e i s. Dat vind ik wel erg leuk.
De kat die mijn ouders hadden heette zo. De hond heette Geurt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:21 schreef Leandra het volgende:
Als er iets absoluut geen hondennaam is dan is het de naam van Puck wel... darn, wat denken mensen?!
Daar past nog een Eline bij (of Celine of Feline)quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:45 schreef klumsy het volgende:
Ik ken 3 zusjes... C orine, B ertine en een N adine...
En Urinequote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Daar past nog een Eline bij (of Celine of Feline)
Ik denk eerder andersom, dat het sjiek is om namen die je uitspreekt met -ien als -ine te schrijven, zoals Evelien - Evelinequote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:11 schreef Quarant het volgende:
Q uirine , associatie met urine ook wel 's gelezen hier.Als j'm uitspreekt zoals je Ariane uitspreekt, 'Ariaan', valt dat wel mee. Is dat trouwens sjiek, namen die op 'ine' uitspreken als 'ien'?
Kloptquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
De mensen die Lyke als Lieke uitspreken hebben wel een beetje gelijk, net zoveel als de mensen die het als Luuke uitspreken. De uitspraak van de Y in scandinavische talen houdt namelijk precies het midden tussen ie en uu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |