abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107823221
Zeer geëerd publiek!

Bijna twee jaar geleden deed ik mijn toen verouderde desktop van de hand voor notebook, omdat ik toch wilde gamen maar wij in huis erg weinig ruimte hadden. Ik ging voor een Toshiba notebook vanwege de meeste bang-for-buck op dat moment, en die beviel zo goed dat er daarna nog twee van dat merk volgden.

Nu we een normaal formaat huis hebben, en een kind + nieuwe baan waardoor het gamen compleet weg is gevallen (met uitzondering van een uurtje per week op de PS3) wordt het tijd om terug te gaan naar een desktop op de studiekamer, niet in het laatst omdat ik van mijn werk al een gloednieuwe snellere notebook tot mijn beschikking heb gekregen.

Indien de Qosmio weg mag (ik twijfel nog wel een heel klein beetje omdat ik niet weet of ik er uberhaupt nog wat voor krijg) zal dit vanaf medio half maart kunnen. Uiteraard wordt de notebook teruggezet naar fabrieksstandaard met de meegeleverde (origineel Toshiba) restore-set op 4 dvd's.

De specs:

- Core i3 2,13Ghz processor, dualcore, hyperthreading (Windows rapporteert daarom 4 cores)
- Nvidia GT330m videokaart met 1gb eigen geheugen (plus een variabel gedeelte uit RAM)
- 4gb (2x2) DDR3 geheugen
- 500gb harde schijf (Toshiba leverde 5400rpm, er zit nu een Seagate Momentus XT Hybrid in, 500gb 7200rpm / 4gb SSD)
- Blu-Ray RW drive (jazeker, branden en lezen van CD, DVD, DVD-DL en BR)
- Harman Kardon sound system (zeer helder, zelfs op hoge volumes)
- 15,4 inch HD-Ready (1366*768) LED-Display, glossy finish
- Multi-touchpad
- Tiptoetsbediening voor volume, eco-power stand, etc
- Kaartlezer (o.a. SD, MS, etc)
- Voorzien van USB2 (4x), eSata (1x), HDMI, VGA, 1gbit LAN, Wireless (B/G/N op 2.4ghz)
- Bluetooth ingebouwd

Software:

Hij is voorzien van Windows 7 Home Premium 64-bit Engels, inclusief Office Works, Toshiba CD creator en een hele zwik andere standaard meegeleverde software. Hierbij hoort ook een power manager die (extern nagemeten, het klopt echt) zeer nauwkeurig het verbruik en opname van stroom weergeeft. Deze zorgt er ook voor dat je op accustroom allerlei zaken kunt uitschakelen zoals de optische drive, led-verlichting, etc.

Garantie:

De garantie was/is 3 jaar pick-and-return (nooit gebruik van hoeven maken) en is nog geldig tot medio Mei/Juni 2013, exacte datum moet ik een keer opzoeken.

Accuduur:

De accu gaat bij spaarstandgebruik (eco mode aan, scherm op dimstand etc) ongeveer 2 uur mee op dit moment, dit was vroeger 3 uur. De battery-health indicatie zegt dat de accu van 'excellent' naar 'fair' is gezakt sindsdien. Een nieuwe originele accu (er bestaat maar 1 capaciteit, 4400mAh) kost op dit moment ¤ 59,95 via internet.

Overige info:

De laptop is voorzien van een G-kracht sensor die de harde schijf parkeert/stilzet bij intensieve beweging of vallen, dus je zult je data niet snel kwijtraken als je hem laat vallen.

De cover is satijnrood en hartstikke krasvrij, dit geld overigens ook voor de rest van de behuizing. Stickers zijn zeer zorgvuldig verwijderd bij aanschaf en hebben geen enkele resten whatsoever achtergelaten.

Gaming, performance

Ik heb er WoW op gespeeld, dat ging naarmate het spel steeds meer patches en uitbreidingen kreeg wel ten koste van de graphics, dus dat speelde ik op medium. Ik heb er ook vrij intensief Battlefield 2 Bad Company 2 op gespeeld, meestal op een extern display (20" 1680*1050) en dat ging van low tot medium settings nog vrij soepeltjes, afhankelijk van de map.

Hij is o.a. gebruikt om VM's op te draaien, dit gaat erg goed (CPU heeft ook native Vt-X ondersteuning) en zeker bij normale kantooromstandigheden (muziek streamen, internet) of bij gebruik als Mediacenter (hij laat zich via bijna elke gangbare LCD-tv bedienen via HDMI vanwege de Toshiba HDMI control manager) hoef je nergens op te wachten, hij is gewoon snel, stabiel en responsief.

Vraagprijs:

Vind ik lastig. Je koopt tegenwoordig een Core i3 laptop voor rond de 400 euro, meestal zonder uitgebreide opties en met een onboard videokaart (al is de HD2000 iGPU van de Core i3 echt niet slecht).

Deze laptop is nog in nieuwstaat (en nog met meer dan een jaar P&R garantie) en heeft flink meer extra aan boord dan de gemiddelde kantoorlaptop.

Ik wil de vraagprijs daarom zetten op ¤ 550,-. Bieden mag maar hou het leuk, inruil is mogelijk, de desktop die ik van plan ben te bouwen heeft bij voorkeur een Core i5/i7 processor, een Intel H67 chipset, een zuinige en stille harde schijf + voeding en een nette micro-atx kast.

Daarnaast wil ik ook een klein servertje bouwen met als belangrijke eigenschappen een héél laag verbruikt en muisstil (wordt een print/firewall/router/mail servertje) op basis van een Mini-ITX en/of Core i3 achtige opzet.

Standplaats Breda, maar langsbrengen in de regio's Zeeuwsch Vlaanderen, Zuid Holland en West Brabant is in overleg (en tegen vergoeding) mogelijk.

Foto's van internet, bij serieuze interesse volgen er vanzelf wel eigen foto's.

pi_107823379
mooi laptopje, ik hou dit topic even in de gaten ;)
pi_107823829
Waarom maak je hier niet een servertje van? Heb je meteen een ups in je server.
pi_107825294
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 12:46 schreef flappy het volgende:
Waarom maak je hier niet een servertje van? Heb je meteen een ups in je server.
Zonde van alle hardware hierin dit dan niet benut word, bovendien moet je een notebook zoals deze niet belasten met het scherm dichtgeklapt - dan kan hij zijn hitte niet goed kwijt. Dat heeft ook weer een negatieve invloed op de accu, die dan sneller achteruit gaat, en de kwaliteit van de overige componenten, waardoor de levensduur achteruit gaat.

Bovendien word sommige hardware in dit ding slecht tot niet onder Linux ondersteund, ik ga namelijk geen windows servertje bouwen.
pi_107855398
Meer liefhebbers voor een notebook waar altijd met grote zorg mee omgegaan is?
pi_108031668
Dat is toch niet zo heel vreemd? Je bied iets te koop aan (of misschien toch niet... 8)7 ) wat pas beschikbaar zal zijn rond medio half maart.
En dan vind je het raar dat het geen stormloop topic is. :{w

Bied dan iets te koop aan wanneer je zeker bent dat je er vanaf wilt, in plaats van een verkapte animo check, voor een product dat zich in een marktsegment bevind die toch al onderhevig is aan (snelle) prijsdalingen.

Just my 2 cents ^O^
En toch! Blijf je maar klikken!
pi_108256210
Kickje. Ben alvast een complete file backup aan het maken, biedingen zijn welkom!
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:53:02 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108256813
tvp voor als ie echt weg mag.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:28:29 #9
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108274098
260
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_108274229
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:28 schreef Lesnar het volgende:
260
Whut? Waar baseer je dat bod op?
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:34:24 #11
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108274328
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:31 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Whut? Waar baseer je dat bod op?
Voor 400 heb je een nieuwe i3
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_108274479
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:34 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Voor 400 heb je een nieuwe i3
Heb je de OP helemaal gelezen? Even voor de beeldvorming: Alle a-merk laptops van 14 tot 17 inch met een BluRay rewriter erin:

http://tweakers.net/price(...)VCsjiZkau34mOdTLsnwB

onder de duizend euro ben je niet klaar!
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:43:58 #13
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108274718
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:38 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Heb je de OP helemaal gelezen? Even voor de beeldvorming: Alle a-merk laptops van 14 tot 17 inch met een BluRay rewriter erin:

http://tweakers.net/price(...)VCsjiZkau34mOdTLsnwB

onder de duizend euro ben je niet klaar!
Het is een luxe laptop, maar ik wil een basis i3, dus daar vergelijk ik mee.
pi_108274827
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:43 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Het is een luxe laptop, maar ik wil een basis i3, dus daar vergelijk ik mee.
Dan heeft het niet zo veel zin hierop te bieden, want hij gaat niet weg voor een 'basis' bedrag.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:48:39 #15
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108274909
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:46 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Dan heeft het niet zo veel zin hierop te bieden, want hij gaat niet weg voor een 'basis' bedrag.
Snap ik, mocht je je bedenken mijn bod blijft staan tot ik mijn laptop gevonden heb.
pi_108384192
Kick. Laptop mag in principe startend aanstaande donderdag weg!
pi_108442994
Kick! Er mag geboden worden mensen!
  zondag 26 februari 2012 @ 22:46:09 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108443351
275
pi_108446518
Ik bied 250 en dan mag je die bluray bla bla los verkopen.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_108452380
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:53 schreef mar1m het volgende:
Ik bied 250 en dan mag je die bluray bla bla los verkopen.
De bluray bla bla? Je wilt de laptop zonder drive hebben :??

Als je voor dat bedrag een simpele laptop zonder extra's zoekt, waarom pak je dan niet een 300 euro Mediamarkt notebook mee?

Ik noteer de boden uit beleefdheid, maar daar gaat hij dus echt niet voor weg, dan kan ik hem beter zelf houden. Zoals beschreven in de OP heeft dit ding zowel een langere garantie alswel betere specs aan boord dan wat je voor 400 euro in de winkel koopt.
pi_108465211
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:28 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

De bluray bla bla? Je wilt de laptop zonder drive hebben :??

Als je voor dat bedrag een simpele laptop zonder extra's zoekt, waarom pak je dan niet een 300 euro Mediamarkt notebook mee?

Ik noteer de boden uit beleefdheid, maar daar gaat hij dus echt niet voor weg, dan kan ik hem beter zelf houden. Zoals beschreven in de OP heeft dit ding zowel een langere garantie alswel betere specs aan boord dan wat je voor 400 euro in de winkel koopt.
Okido bedankt voor de uitleg, succes met de verkoop.!
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_108468911
Even voor de duidelijkheid mensen:

http://tweakers.net/price(...)UCz6bZG0U29LuxOwbdsv

Minimum eis Core i3, 15,4 t/m 17 inch, 4gb geheugen, dan betaal je echt minimaal 388 euro (voor 1 model, de rest begin >400) en dan krijg je geen bluray (laat staan een br-writer), een kleinere harde schijf en een onboard videokaart. Ook de garantietermijn is dan nog steeds maar 1 jaar.

De hier aangeboden laptop doet het op bijna alle vlakken, inclusief garantietermijn én de vorm daarvan (P&R) beter, dus je hoeft echt niet onder de 400 euro te bieden, dat heeft gewoon geen zin.
  maandag 27 februari 2012 @ 18:42:47 #23
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108472383
Het is wel een 2ehands laptop hoe je het wend of keert. Blu-ray wordt erg weinig gebruikt voor laptops, dus heeft denk ik niet zoveel waarde als jij denkt, denk ik.m

Voor 400 euro kiezen mensen dan liever voor eentje uit de winkel, zonder blu-ray.
pi_108473300
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:42 schreef Lesnar het volgende:
Het is wel een 2ehands laptop hoe je het wend of keert. Blu-ray wordt erg weinig gebruikt voor laptops, dus heeft denk ik niet zoveel waarde als jij denkt, denk ik.m

Voor 400 euro kiezen mensen dan liever voor eentje uit de winkel, zonder blu-ray.
Dat mag toch? Dan nog heb je hierboven een laptop te koop die uiterlijk net zo nieuw is als eentje direct uit de winkel, plus een dedicated videokaart, superieur geluidssysteem, HDMI, eSata, extreem zuinig (meer dan standaard modellen) en anderhalf jaar P&R garantie.

Dus zelfs als je die BR-RW weglaat, zoals jij noemt, is het een betere koop.

Ik snap best dat je het argument 'ja maar hij is technisch 2ehands' wilt aanhalen, maar de voorwaarden en prijs/specs verhouding zijn nog steeds beter. Hij gaat gewoon niet onder dat bedrag weg, punt.
  maandag 27 februari 2012 @ 21:09:01 #25
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_108480069
ik laat mijn bod voor de zekerheid staan, je kunt je altijd bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')