abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:37:44 #151
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_108119818
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:05 schreef Chef_M het volgende:
Klagen over nieuwe titles, serieus? :')
Waar zie je mij klagen? :?

Ik begreep gewoon niet waarom ik die title kreeg.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_108121181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 13:53 schreef Roellie80 het volgende:
Bah!

Dit begin ik echt meer dan zat te worden. Waarom zijn er zoveel mensen geneigd de groep te verlaten wanneer we een keer doodgaan?! Is dat een WoW mentaliteit? Ik ben namelijk anders gewend.

Waar ik vandaan kom (mits het niet compleet kansloos is natuurlijk) moeten we soms een boss wel tot 10x opnieuw proberen voordat ie neergaat. Dit omdat dit afhankelijk kan zijn van een beetje geluk qua timing en skills. Een uitdaging noem ik dat. En deste groter is de voldoening wanneer de baas neergaat.

Naast het feit dat de boel begint dood te lopen hier op de server staat dit toch wel met stip bovenaan mijn klachtenlijst. Zet eens door mensen. Wees niet zo bang een keer dood te gaan. En loop niet te zeiken over je repaircost. ja; het is duur, maar je wil toch content halen ofniet dan! :r
Niet per se wow, gewoon algemeen. Ik merk ook dat ik steeds minder zin heb om 10 keer te wipen (gewoon geen zin meer in uitdagingen ik speel het om te ontspannen en snel ff wat zooi dood te maken, stukkie verhaallijn volgen en weer uitloggen. Uitdaging heb ik op mijn werk zat.). Daarom ook gestopt met raiden bij WoW. Altijd gezeik met mensen die niet doorhadden om iets te interrupten of wat dan ook. Daarbij moet er ook wat vooruitgang in zitten.

Maarja, ik join dan ook nauwelijks group content meer, als je dat wel doet moet je inderdaad niet miepen als het ff wat minder gaat. Maar om terug te komen op je vraag: niet alleen wow gewoon de nieuwe generatie die niet beter gewend is dan dat alles in een keer plat gaat en door willen met steamrollen. Echt moeilijke games zijn er ook nauwelijks meer.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:42:15 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108121586
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:28 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Maar om terug te komen op je vraag: niet alleen wow gewoon de nieuwe generatie die niet beter gewend is dan dat alles in een keer plat gaat en door willen met steamrollen. Echt moeilijke games zijn er ook nauwelijks meer.
Is ook een beetje de schuld van WoW. Het enorme succes van die game heeft het hele genre zo'n beetje omgegooid. Zie alleen al die zeikerds op de fora die dingen willen als faction change en zelfs veranderen van Advanced Class (!). Het gros van de MMO spelers is intens lui geworden dankzij WoW en verwachten dat elke MMO naar hun wensen gemaakt wordt. En helaas gebeurt dat ook uiteindelijk omdat just die mensen het meeste geld in het laatje brengen.

Zucht. Ik blijf maar hopen dat de zeikerds stoppen en Bioware inziet dat er nog best een markt is voor een ouderwetse MMO die niet zwicht voor elke wens van de luiaards.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108122795
En nog is dat niet alleen WoW, elke andere shooter of welk spel dan ook doet hetzelfde. Persoonlijk vind ik dat prima. Ik heb geen behoefte meer aan gigantisch tijdrovende dingen, ff een half uurtje spelen en weer verder. Ik zie het nut dus ook niet in van een MMO express ouderwets houden.

Daarbij, dingen als een lfg systeem zijn wat mij betreft dingen die het allemaal gemakkelijker maken. En waarom zou je dat niet doen? Ik zie niet bepaald toegevoegde waarde om eerst een half uur te zoeken naar een groep in trade of waar dan ook, dat valt bij mij niet onder leuk ff een spel spelen. Gewoon in que en doorgaan met questen of wat dan ook. (Nee, een cross server lfg is wat mij betreft ook niet nodig, maar een server specific wel. En ja, ik praat wel in groups). Zelfde als faction en server change of dual spec. AC change dan weer niet want dat is gewoon een andere class.

En officiele fora moet je vermijden als de pest, de meest zure types zitten daar :P
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_108131062
Waarom zijn er tegenwoordig zo weinig mensen van Crimson Order online :(
pi_108131940
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:19 schreef LeaderRoel het volgende:
Waarom zijn er tegenwoordig zo weinig mensen van Crimson Order online :(
Druk bezig met Mass Effect
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_108136278
Is het nog druk op de servers daar?
  zondag 19 februari 2012 @ 01:01:46 #158
62182 Georges
That's the shit
pi_108136722
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is ook een beetje de schuld van WoW. Het enorme succes van die game heeft het hele genre zo'n beetje omgegooid. Zie alleen al die zeikerds op de fora die dingen willen als faction change en zelfs veranderen van Advanced Class (!). Het gros van de MMO spelers is intens lui geworden dankzij WoW en verwachten dat elke MMO naar hun wensen gemaakt wordt. En helaas gebeurt dat ook uiteindelijk omdat just die mensen het meeste geld in het laatje brengen.

Zucht. Ik blijf maar hopen dat de zeikerds stoppen en Bioware inziet dat er nog best een markt is voor een ouderwetse MMO die niet zwicht voor elke wens van de luiaards.
Je kan het ook omdraaien, misschien was het voor het WoW-tijdperk wel allemaal te 'moeilijk' of tijdsintensief.
Dat jij het leuk vindt om uren/dagen of whatever te grinden voor iets wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. Zelfde geldt voor de moeilijkheidsgraad. Het is erg relatief.
Daarnaast heeft het hoge casual gehalte van WoW gezorgd voor een hele nieuwe mmo markt.
Ik denk dat iedereen daar beter van geworden is, als je moeilijk wil, of uitdagingen, zijn er nog genoeg games. :)
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 19 februari 2012 @ 03:12:12 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108139607
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 01:01 schreef Georges het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien, misschien was het voor het WoW-tijdperk wel allemaal te 'moeilijk' of tijdsintensief.
Dat jij het leuk vindt om uren/dagen of whatever te grinden voor iets wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. Zelfde geldt voor de moeilijkheidsgraad. Het is erg relatief.
Daarnaast heeft het hoge casual gehalte van WoW gezorgd voor een hele nieuwe mmo markt.
Ik denk dat iedereen daar beter van geworden is, als je moeilijk wil, of uitdagingen, zijn er nog genoeg games. :)
Wat een kul argument. Let op:

Er zijn genoeg andere makkelijke casual games. Ga die dan spelen.

Oftewel je verkondigt onzin. Als je geen tijd/zin hebt om het spel te spelen moet je stoppen. Niet eisen dat het aan jouw voorkeur wordt aangepast.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108142457
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 03:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een kul argument. Let op:

Er zijn genoeg andere makkelijke casual games. Ga die dan spelen.
Dat is het nou juist, waarom zou je je spel niet toegankelijk maken voor zo veel mogelijk mensen? Dat wil je toch als ontwikkelaar. Dat zo veel mogelijk mensen plezier uit je spel kunnen halen. Daarom hebben ze pvp en ook nog es drie verschillende moeilijkheidsgraden bij raids. Hetzelfde voor wow, je kan nog steeds met je matties een groep voor een dungeon vormen want het hoeft niet (ok, dan ben je bewust bezig jezelf het moeilijk te maken maar het kan wel).

Ik trek me iig terug uit deze discussie, jij wil het moeilijker en tijdrovender van mij mag het makkelijker en sneller te spelen (wil er wel bij opmerken dat het mij dus geen flikker uitmaakt wie in de dikste gear rond loop omdat dat me niks meer uitmaakt en ik zal nooit nightmare modes gaan spelen hoogstens een pugje naar de makkelijkste mode).

quote:
Oftewel je verkondigt onzin. Als je geen tijd/zin hebt om het spel te spelen moet je stoppen. Niet eisen dat het aan jouw voorkeur wordt aangepast.
En hiervan ben jij ook te beschuldigen, niet van te veel/tijd geen idee daarvan maar eisen dat het aan jouw voorkeur wordt aangepast :P
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 19 februari 2012 @ 11:41:06 #161
62182 Georges
That's the shit
pi_108143172
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 03:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een kul argument. Let op:

Er zijn genoeg andere makkelijke casual games. Ga die dan spelen.

Oftewel je verkondigt onzin. Als je geen tijd/zin hebt om het spel te spelen moet je stoppen. Niet eisen dat het aan jouw voorkeur wordt aangepast.
Ik eis helemaal niets, waar haal je dat vandaan? Wat ik al zei, er zijn nog zat 'moeilijke' games.

Ik vind wel dat Blizzard wat is doorgeschoten in het makkelijker maken van de game. Dat is hun keus, ik speel het mede daardoor niet meer. Al was dat niet de belangrijkste reden.
Je kan van Bioware niet verwachten dat ze het hardcore maken gezien de ontwikkelingskosten.
Ze aimen op een groot publiek, net als Blizzard steeds meer is gaan doen.

En nogmaals, er zijn genoeg games voor niet 'luiaards', zoals jij het noemt. Wat dat ook moge zijn.
In Ultima online, wanneer je char doodging was je je hele inventory kwijt, in Eve online was je space ship voorgoed weg wanneer het vernietigd werd. Met dat soort concepten trek je geen 1,5 - 2 miljoen subs.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_108143846
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:41 schreef Georges het volgende:
En nogmaals, er zijn genoeg games voor niet 'luiaards', zoals jij het noemt. Wat dat ook moge zijn.
In Ultima online, wanneer je char doodging was je je hele inventory kwijt, in Eve online was je space ship voorgoed weg wanneer het vernietigd werd. Met dat soort concepten trek je geen 1,5 - 2 miljoen subs.
Koreaanse praktijken :P
pi_108148466
Ik ben net aangekomen op Voss, ziet er een beetje erg World of Warcraft-achtig uit :')
  zondag 19 februari 2012 @ 15:59:10 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108151409
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:03 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Dat is het nou juist, waarom zou je je spel niet toegankelijk maken voor zo veel mogelijk mensen? Dat wil je toch als ontwikkelaar. Dat zo veel mogelijk mensen plezier uit je spel kunnen halen. Daarom hebben ze pvp en ook nog es drie verschillende moeilijkheidsgraden bij raids. Hetzelfde voor wow, je kan nog steeds met je matties een groep voor een dungeon vormen want het hoeft niet (ok, dan ben je bewust bezig jezelf het moeilijk te maken maar het kan wel).

Ik trek me iig terug uit deze discussie, jij wil het moeilijker en tijdrovender van mij mag het makkelijker en sneller te spelen (wil er wel bij opmerken dat het mij dus geen flikker uitmaakt wie in de dikste gear rond loop omdat dat me niks meer uitmaakt en ik zal nooit nightmare modes gaan spelen hoogstens een pugje naar de makkelijkste mode).

Het spel is enorm toegankelijk op dit moment. En dat is prima, ik beleef een hoop lol met alles.

quote:
En hiervan ben jij ook te beschuldigen, niet van te veel/tijd geen idee daarvan maar eisen dat het aan jouw voorkeur wordt aangepast :P
Nope. Het enige dat ik wil is dat TOR een eigen lijn gaat trekken en een eigen niche vindt. Anders wordt het binnen een jaar gewoon opgeslokt door WoW. Net zoals elke andere MMO sinds 2005.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 19 februari 2012 @ 16:07:10 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108151714
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:41 schreef Georges het volgende:

[..]

Ik eis helemaal niets, waar haal je dat vandaan? Wat ik al zei, er zijn nog zat 'moeilijke' games.
Zoals al eerder opgemerkt is dat geen argument. Zijn we het daar in ieder geval over eens.

quote:
Ik vind wel dat Blizzard wat is doorgeschoten in het makkelijker maken van de game. Dat is hun keus, ik speel het mede daardoor niet meer. Al was dat niet de belangrijkste reden.
Je kan van Bioware niet verwachten dat ze het hardcore maken gezien de ontwikkelingskosten.
Ze aimen op een groot publiek, net als Blizzard steeds meer is gaan doen.
Uiteraard, en daarom is de game enorm toegankelijk. Wat ik, zoals gezegd, geen enkel probleem vind. Ik vermaak me wel. Het probleem is dat TOR het altijd zal verliezen van WoW als het op dezelfde doelgroep aankomt. Vandaar mijn hoop dat er zelf oplossingen bedacht worden voor problemen in plaats van simpelweg een carrot on a stick.

quote:
En nogmaals, er zijn genoeg games voor niet 'luiaards', zoals jij het noemt. Wat dat ook moge zijn.
In Ultima online, wanneer je char doodging was je je hele inventory kwijt, in Eve online was je space ship voorgoed weg wanneer het vernietigd werd. Met dat soort concepten trek je geen 1,5 - 2 miljoen subs.
Zal allemaal best. Geeft maar weer eens aan hoe toegankelijk TOR al is.

Met die luiaards bedoel ik het type speler dat nu het grootste aandeel in de WoW spelersgroep heeft. Mensen die het hele idee van Massive Multiplayer uit het oog hebben verloren.

Ik zie het ook al gebeuren in TOR, 100 man op de fleet die alleen maar stilstaan te wachten op de PvP queue. Waarom? Omdat dat het snelste de beste items geeft. Dat wil ik eruit wieden. En ik gok dat net zoals met elke andere MMO die mensen wel weer terug gaan naar WoW. Wat mij betreft moet TOR er aan werken om die mensen die dan overblijven echt wat te bieden. WoW verslaan op haar eigen grondgebied is gewoon onmogelijk. En dat vind ik prima. Laat die mensen daar lekker lol aan hebben.

Maar je zult het met me eens zijn dat het hypocriet is om dan van een game te eisen dat het aangepast wordt alleen maar omdat je bepaalde dingen gewend bent uit een andere game. Let op: de 'je' is hier algemeen en niet persoonlijk aan jou gericht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108153058
Wat it vooral hoop wat SWTOR doet is om een grote variatie aan dingen om te doen op max level. Wat bgs en raids heeft elk spel en dat vind ik maar beperkt tof. Wat dat betreft hebben ze met de space battles al iets toegevoegd wat ik tof vind. Niet uitgebreid of wat dan ook, maar gewoon iets anders om ook ff leuk te doen.

In dat opzicht vind ik dat WoW de goede kant op gaat met Pandaland. Je kan het niet leuk vinden wat er toegevoegd wordt maar feit is dat er wel meer dingen komen om te doen en niet alleen met 5mans, raids en bgs.

Edit: Ik bedoel het is een universum en ja er is dan wel wat ruzie zo tussen de Empire en Republic maar het lijkt me dat er nog veel meer andere toffe dingen te doen moeten zijn. Beetje races op swoops, wat dan ook.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 19 februari 2012 @ 16:47:41 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108153207
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:43 schreef Sjiznit het volgende:
Wat it vooral hoop wat SWTOR doet is om een grote variatie aan dingen om te doen op max level. Wat bgs en raids heeft elk spel en dat vind ik maar beperkt tof. Wat dat betreft hebben ze met de space battles al iets toegevoegd wat ik tof vind. Niet uitgebreid of wat dan ook, maar gewoon iets anders om ook ff leuk te doen.

In dat opzicht vind ik dat WoW de goede kant op gaat met Pandaland. Je kan het niet leuk vinden wat er toegevoegd wordt maar feit is dat er wel meer dingen komen om te doen en niet alleen met 5mans, raids en bgs.

Edit: Ik bedoel het is een universum en ja er is dan wel wat ruzie zo tussen de Empire en Republic maar het lijkt me dat er nog veel meer andere toffe dingen te doen moeten zijn. Beetje races op swoops, wat dan ook.
Klinkt allemaal leuk maar je vergeet dat dit nog steeds een MMO moet zijn. Het samen spelen met andere mensen is gewoonweg de fundering van de hele game. Meer groepsdingen om te doen is zeker prima. Space battles tegen elkaar á la Battlefront II lijkt met wel erg tof :9~.

Maar als je spelen met andere mensen niet het belangrijkst vindt, waarom begin je hier dan überhaupt aan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108153501
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klinkt allemaal leuk maar je vergeet dat dit nog steeds een MMO moet zijn. Het samen spelen met andere mensen is gewoonweg de fundering van de hele game. Meer groepsdingen om te doen is zeker prima. Space battles tegen elkaar á la Battlefront II lijkt met wel erg tof :9~.

Maar als je spelen met andere mensen niet het belangrijkst vindt, waarom begin je hier dan überhaupt aan?
KOTOR 3, en spelen met anderen is niet mijn hoogste prioriteit maar dat betekend niet dat ik dat niet leuk vind. Ik heb een aantal vrienden waar ik graag mee speel en dat ook doe alleen zijn we niet altijd tegelijk online en dan wil ik wel een aantal dingen ook gewoon lekker alleen kunnen doen.

Er moet gewoon een gezonde mix komen tussen groepsdingen(2 personen, 4, 8, 40 noem maar op) en solo zooi en dat pakt WoW nu wel terecht aan. Dat mag SWTOR wel overnemen van mij.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 19 februari 2012 @ 17:00:36 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108153736
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

KOTOR 3, en spelen met anderen is niet mijn hoogste prioriteit maar dat betekend niet dat ik dat niet leuk vind. Ik heb een aantal vrienden waar ik graag mee speel en dat ook doe alleen zijn we niet altijd tegelijk online en dan wil ik wel een aantal dingen ook gewoon lekker alleen kunnen doen.
Maar waarom? Er zijn honderden andere mensen online waar je samen mee kunt spelen. Dat is het hele idee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108153848
Omdat ik niet altijd zin heb om op anderen te wachten etc. Daarbij waarom zou ik met andere MOETEN spelen? Ik heb geen behoefte om vrienden te maken in SWTOR, ik heb er al een paar en daar ben ik blij mee om mee te spelen. Als die er ff niet zijn wil ik wel gewoon nog lekker kunnen spelen met mijn chars.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 19 februari 2012 @ 17:05:17 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108153916
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:03 schreef Sjiznit het volgende:
Als die er ff niet zijn wil ik wel gewoon nog lekker kunnen spelen met mijn chars.
En dat kan nu prima. Er is dus geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108154042
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat kan nu prima. Er is dus geen probleem.
Wat jou betreft niet, ik zie wel dingen wat het leuker kan maken.

Maarja, dit gaat nergens heen. Jij hebt een ander beeld van waar Bioware zich op moet richten wtb spelontwikkeling dan ik. Laten we het daar maar op houden.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  zondag 19 februari 2012 @ 17:11:44 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108154182
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:08 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Wat jou betreft niet, ik zie wel dingen wat het leuker kan maken.

Maarja, dit gaat nergens heen. Jij hebt een ander beeld van waar Bioware zich op moet richten wtb spelontwikkeling dan ik. Laten we het daar maar op houden.
Uiteraard, het blijft een MMO. Dat is wat ze zeggen. Dus moeten ze daar ook op focusen.

Simpele logica.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_108160186
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uiteraard, het blijft een MMO. Dat is wat ze zeggen. Dus moeten ze daar ook op focusen.

Simpele logica.
nope

Ze geven aan hele singel player zelf wel op tot 8 verschillende verhaallijnen die je gezamelijk met 100 anderen ook spelen.

En dit is ook aangegeven .

Persoonlijk geef mij maar kotor dan heel die rip of een kotor online.

EN ik denk dat veel mensen hier ook mee eens zijn .
  zondag 19 februari 2012 @ 19:57:13 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_108160304
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:54 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

nope

Ze geven aan hele singel player zelf wel op tot 8 verschillende verhaallijnen die je gezamelijk met 100 anderen ook spelen.

En dit is ook aangegeven .
Precies, er is een groot gedeelte van de game gefocused op singleplayer. De Class stories voornamelijk. Dat doet niets af aan het MMO-gedeelte, dat uiteindelijk de basis blijft.

quote:
Persoonlijk geef mij maar kotor dan heel die rip of een kotor online.

EN ik denk dat veel mensen hier ook mee eens zijn .
KOTOR 3 had mij ook wel wat geleken, aangezien de eerste twee delen in het rijtje van mijn favoriete games staan.

Dat betekent niet dat ik deze game, die in een heel ander genre zit, niet kan waarderen. Dat ligt bij jou blijkbaar anders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')