Tijd genoeg dan om het te leren dus aan de locals. Daar ging het mij om.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heel lang. vanaf de kolonisatie dacht ik. Lees je eens in, best interessant.
De locals die het vak geleerd hadden werden ook verdreven, zoals eerder gezegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Tijd genoeg dan om het te leren dus aan de locals. Daar ging het mij om.
want die hadden samengewerkt met de blanken en werden dus ook als vijanden van de staat gezienquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De locals die het vak geleerd hadden werden ook verdreven, zoals eerder gezegd.
De reden weet ik niet maar ik geloof t graagquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
want die hadden samengewerkt met de blanken en werden dus ook als vijanden van de staat gezien
logisch toch?
A en C lagen in Zuid Soedan? In welke krant staat dat?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
In de hoop dat je af en toe een krant leest: Zuid-Soedan is geen moslimland.
het is maar 1 van de vele voorbeelden hoe de afrikanen zelf hun landen de tering in werkenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:17 schreef Ulx het volgende:
Mugabe is nu ook al bezig in het door moslims bestuurde Zuid-Soedan?
ik kan me herinneren dat dit ooit een keer in een artikel stond over Mugabe: die werkende locals hadden het beter dan de rest van de omgeving en de jaloerse omgeving greep die kans dus meteen aan om ze een lesje te leren...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De reden weet ik niet maar ik geloof t graag
Zuid Soedan leeft volgens de Joods-Christelijke tradities.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
A en C lagen in Zuid Soedan? In welke krant staat dat?
Dezelfde volgens wie er geen negers wonen?
Typisch he, hoe mensen hun eigen graf kunnen graven. En dan ook nog eens uit jaloeziequote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:31 schreef Leipo666 het volgende:
ik kan me herinneren dat dit ooit een keer in een artikel stond over Mugabe: die werkende locals hadden het beter dan de rest van de omgeving en de jaloerse omgeving greep die kans dus meteen aan om ze een lesje te leren...
Kortzichtig volk is het. Heb er geen greintje medelijden mee. Wel uiteraard met de mensen die met dergelijke mongolen in hetzelfde land moeten wonen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Typisch he, hoe mensen hun eigen graf kunnen graven. En dan ook nog eens uit jaloezie
Altijd heerlijk die verdeeltheid, op welke grond dan ook. Het werkt zo lekkúr.quote:ik kan me herinneren dat dit ooit een keer in een artikel stond over Mugabe: die werkende locals hadden het beter dan de rest van de omgeving en de jaloerse omgeving greep die kans dus meteen aan om ze een lesje te leren...
Hetzelfde zouden we over Griekenland kunnen zeggen. Maar ja....quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jawel hoor, makkelijk zelfs.
Als ze in Afrika nou eerst eens tonen dat ze hulp verdienen dan wellicht, maar nu?
Enige wat ze doen is elkaar voor de kop schieten of brandende autobanden om de nek hangen. Ga een veldje omploegen in plaats van bij ons te bedelen. Kom met z'n allen in opstand tegen corruptie. Importeer wat westerse oud-politici als interim managers ofzo.
Ik hoor m'n hele leven al over de hongernegers in Afrika, vele tientallen miljarden zijn er de afgelopen decennia heengepompt en er is geen structurele verbetering. Op een gegeven moment houdt het op.
Er is nog een kans dat we ze laten stikken hequote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hetzelfde zouden we over Griekenland kunnen zeggen. Maar ja....
Die autobanden was in Congo. Wat heeft een Sudanees daar mee te maken?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jawel hoor, makkelijk zelfs.
Als ze in Afrika nou eerst eens tonen dat ze hulp verdienen dan wellicht, maar nu?
Enige wat ze doen is elkaar voor de kop schieten of brandende autobanden om de nek hangen.
In Zuid-Sudan wonen met name veetelers. Daarnaast hebben ze vaak inderdaad al een klein moestuintje. Het conflict in die regio is dan ook een conflict om weidegrond dat door politiek en de islam als instrument uit de hand is gelopen, en dit nog eens versterkt door een tegenstelling tussen een noordelijke elite en een zuidelijke zwarte(re) bevolking zoals in de hele Sahel-regio doorwerkt. Daar hebben de mensen op hun veldje niet veel over te zeggen of aan te veranderen.quote:Ga een veldje omploegen in plaats van bij ons te bedelen.
Alsof de mondigheid van de gemiddelde Sudanese burger enig gewicht in de schaal brengt.quote:Kom met z'n allen in opstand tegen corruptie.
Die dringen zichzelf wel op, die westerlingen. Wie dat niet doen zijn de Chinezen. Google maar even naar de Chinese vinger in de pap (lees: olie) als factor in het Sudanese conflict.quote:Importeer wat westerse oud-politici als interim managers ofzo.
Hongernegers, allemaal. Lullig voor ze dat hongersnoden vooral een politiek instrument zijn waar ze weinig aan kunnen doen. Nog lulliger is dat het niet eens nikkers zijn ( (c) Hotel Rwanda) maar gewoon "hongernegers", ongeacht of het Dinka, Nuer, Xhosa, Ashante of Zulu zijn want blijkbaar is het een uniform geheel in een melaninerijk jasje. Hoe heet een bedelende zwarte junkie in Chicago? Is dat ook een "hongerneger"? Bestaan er ook "hongersmousen" en "hongerflikkers"?quote:Ik hoor m'n hele leven al over de hongernegers in Afrika,
Er is geen structurele verbetering omdat de hulp verkeerd is terecht gekomen. Een van de redenen daarvoor is dat het vooral een manier van afkopen van het geweten is geweest (Hier heb je een miljard. Doe er iets leuks mee, bij voorkeur bij onze tractorfabrieken. En oh ja, hier is een ton rijst om voor de camera uit te delen) zonder dat er controle was op de afwikkeling, waar het terecht kwam.quote:vele tientallen miljarden zijn er de afgelopen decennia heengepompt en er is geen structurele verbetering. Op een gegeven moment houdt het op.
Zo hoort het te gaan. Maar zet dat zoden aan de dijk tot nog toe ?quote:Inmiddels blijken initiatieven op microniveau beter te werken en wel terecht te komen bij mensen die van wanten weten en willen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Als in: eindelijk kansen want tot voor kort zag de gewone hongerneger weinig terug van die hulp.
Ja en nee. Hulp op microniveau betekent dat het lang duurt voordat het op meso- en macroniveau de kop opsteekt. Je helpt namelijk mensen op individuele basis. Die kunnen dan iets opzetten zoals een winkeltje, boerderijtje of fabriekje. Het is dan wachten op wat de omgeving (lagere ambtenaren), regio (regioambtenaren) en staat (politici) ermee doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 16:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zo hoort het te gaan. Maar zet dat zoden aan de dijk tot nog toe ?
De crisis is de schuld van de negers!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ga al je geld doneren aan die klaplopers uit Sudan en ga zelf wonen onder de brug of zo. Maar wij zijn het zat in het Westen om steeds onzelf te laten verpauperen ten gunste van deze onverbeterbare soorten.
De negers die daar wonen wel ja.quote:Op maandag 27 februari 2012 01:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De crisis is de schuld van de negers!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |