abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2012 @ 06:55:46 #1
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107816585
quote:
'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'

ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.

Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.

Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.

De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was, konden ze met al onze hulp toch niks opschieten en nu het Westen zelf is getroffen door chaos en problemen, moeten ze eens hun eigen boontjes doppen. Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107816591
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 06:59:22 #3
354945 dikkebroekzak
pi_107816594
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 06:58 schreef Specularium het volgende:
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
Ik ook niet maar straks kampen we met een vluchtlingenramp als we niet oppassen.

En ook heeft het implicaties voor de vrede in het Midden-Oosten.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_107816665
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 06:55 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Tja, wat anders. Bodemloze put. Toen het Westen relatief welvarend was
De westerse wereld is nog steeds relatief welvarend.

quote:
Laat die negertjes afsterven dan maar, de wereld is ook overbevolkt.
Idioot.
pi_107816703
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:10 schreef Stokstaart het volgende:
Eerste Wereld problemen zoals onze 'crisis' vergelijken met mensen die sterven van de honger :X
Want hier geven ze de broden gratis weg bij de supermarkt?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:30:04 #6
354945 dikkebroekzak
pi_107816746
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Nee alleen negertjes in Afrika kunnen honger hebben. En alleen zij mogen bedelen.
― Albert Einstein
pi_107816749
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:24 schreef anoniemelurker het volgende:

[..]

Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:32:21 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_107816754
ik kwam t toevallig tegen vandeweek:
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:32:36 #9
354945 dikkebroekzak
pi_107816757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Neem niet aan dat ze in Afrika voedelbanken kennen.
nee zeker niet. Ook dat hele wereldvoedselbank programma is dus nep. Des te meer reden waarom we het op moeten doeken.
― Albert Einstein
pi_107816771
Meer energie in de lokale landbouw steken. Waterwinning verbeteren. etc.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107816784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Meer energie in de lokale landbouw steken. Waterwinning verbeteren. etc.
En vervolgens toezien hoe de locals de boel weer laten verpieteren.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_107816790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zoals in Zuid Afrika inderdaad. Al het spul van de rijke, blanke boeren afgepakt en het vervolgens naar de klote helpen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 07:49:25 #13
354945 dikkebroekzak
pi_107816850
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

:') :X
Ga al je geld doneren aan die klaplopers uit Sudan en ga zelf wonen onder de brug of zo. Maar wij zijn het zat in het Westen om steeds onzelf te laten verpauperen ten gunste van deze onverbeterbare soorten.
― Albert Einstein
pi_107816887
gewoon geen aandacht aan geven: verdwijnen ze vanzelf :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107816924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zou het ? Hoe komt dat dan weer.
pi_107816942
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zou het ? Hoe komt dat dan weer.
Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:01:56 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107816943
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:10 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom sterf je zelf niet af TS?
Dit in combinatie met je topicreport is wel erg lachwekkend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:02:13 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_107816947
TS heeft 100% gelijk. We moeten stoppen met er geld in te stoppen. Dit is gewoon een vorm van natuurlijke selectie. Ze kiezen er zelf voor om arm en hongerig te blijven. Ooit zal ook daar de evolutie intreden maar dat duurt nog wel een tijdje
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:02:39 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107816952
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 07:55 schreef Leipo666 het volgende:
gewoon geen aandacht aan geven: verdwijnen ze vanzelf :')
^^ Dat. Tientallen jaren voedselhulp heeft ervoor gezorgd dat de natuur z'n werk niet doet, en de bevolking daar geexplodeerd is naar nog veel meer mensen dan ze zelfstandig kunnen voeden.
censuur :O
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:03:18 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107816959
Gelijk aan dat andere topic.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107816977
quote:
quote:

'Honger dreigt voor miljoenen in Zuid-Sudan'

ROME/JUBA - Miljoenen mensen in Zuid-Sudan dreigen dit jaar niet voldoende voedsel te krijgen. Organisaties van de Verenigde Naties meldden dat woensdag.

Volgens het Wereldvoedselprogramma en de Voedsel- en Landbouworganisatie FAO lopen 4,7 miljoen mensen risico.

Vorig jaar waren dat er nog 3,3 miljoen. Voor een miljoen van hen is het gevaar van een hongersnood groot.

De problemen worden vooral veroorzaakt door gewapende conflicten in het gebied, vluchtelingenstromen en de stijgende voedselprijs.
Wereld
''Dit is een crisis die snel nadert. De wereld kan het zich niet veroorloven die te negeren", aldus het hoofd van het Wereldvoedselprogramma in Zuid-Sudan. ''De toestand is slecht, we doen alles wat we kunnen, maar de tijd raakt op."
Volgens de organisaties konden tekorten in voorgaande jaren worden opgelost door voedsel te importeren. Zuid-Sudan werd vorig jaar echter onafhankelijk van Sudan, dat grensovergangen heeft gesloten. Dat maakt het moeilijker om voorraden naar Zuid-Sudan te krijgen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-in-zuid-sudan.html
pi_107816980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Knap hé? Ik zou het ook niet weten, maar vraag het bijvoorbeeld eens aan de Zimbabwanen, die hebben al met dat bijltje gehakt.
Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?
pi_107817015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 08:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij maar op enkele manieren, omdat niemand die afhankelijk ( volledig ) is van de landbouw bv zijn eigen glazen gaat ingooien ?
nou vertel dat dan maar tegen die Zimbabwanen: die vinden het blijkbaar geen enkel probleem hun landbouw af te breken en zo zelf te verhongreren (raar volkje :? )
pi_107817030
komt volgens mij omdat die gasten nooit verder in de toekomst denken dan de dag van morgen: landbouwmateriaal levert snel geld op op de zwarte markt. dat je dan over een jaar totaal geen voedsel meer hebt denken ze niet aan: dat ligt nog te ver in de toekomst...
pi_107817033
Ik heb er geen enkele kennis van, dat vooropgesteld. Maar even logisch bekeken is dit onmogelijk indien er geen neven-inkomst is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')