Ik heb al heel wat topics kunnen vinden over vaste lasten, maar ik vroeg me af wat mensen gemiddeld zo kwijt waren aan een verhuizing. Ik ga binnenkort op kamers, het is 18m2 en zelfstandig. Vrijwel alles moet ik nog kopen. De meeste meubels wil ik tweedehands kopen (bed, tafels, kasten). Het enige zo ongeveer dat ik al heb zijn pannen, bestek, servies en handdoeken.. Ik denk dat ik de muren ook nog een keer moet witten en een muur geef ik een kleurtje. De vloer en gordijnen kan ik overnemen.
Ik had zo ongeveer dit uitgerekend, maar ik heb gewoon geen flauw idee (dit alles tweedehands overigens, behalve het matras):
Bedframe: 50 euro
Matras: 120 euro (nieuw dus)
Tafel: 30 euro
Boekenplanken: 20 euro
Bank: 40 euro
Stofzuiger: voor m'n verjaardag
Oven: 80 euro
Koelkastje: 80 euro
En dan het grootste vraagteken qua kosten: huishoudelijke spullen zoals prullenbakken, douchegordijnen, kapstok, schoonmaakmiddelen, afwasteiltje, kantoorartikelen, lampen, brandmelders, spiegels etc etc. Vooral hier heb ik echt geen flauw idee van, iemand die een indicatie heeft? Ik dacht zelf aan een euro of 300? Of ben ik veel te optimistisch? Wat zijn jullie zoal kwijt geweest voor de complete verhuizing?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ruptura op 09-02-2012 20:57:49 ]