abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107802920
Ik heb al heel wat topics kunnen vinden over vaste lasten, maar ik vroeg me af wat mensen gemiddeld zo kwijt waren aan een verhuizing. Ik ga binnenkort op kamers, het is 18m2 en zelfstandig. Vrijwel alles moet ik nog kopen. De meeste meubels wil ik tweedehands kopen (bed, tafels, kasten). Het enige zo ongeveer dat ik al heb zijn pannen, bestek, servies en handdoeken.. Ik denk dat ik de muren ook nog een keer moet witten en een muur geef ik een kleurtje. De vloer en gordijnen kan ik overnemen.

Ik had zo ongeveer dit uitgerekend, maar ik heb gewoon geen flauw idee (dit alles tweedehands overigens, behalve het matras):
Bedframe: 50 euro
Matras: 120 euro (nieuw dus)
Tafel: 30 euro
Boekenplanken: 20 euro
Bank: 40 euro
Stofzuiger: voor m'n verjaardag :P
Oven: 80 euro
Koelkastje: 80 euro

En dan het grootste vraagteken qua kosten: huishoudelijke spullen zoals prullenbakken, douchegordijnen, kapstok, schoonmaakmiddelen, afwasteiltje, kantoorartikelen, lampen, brandmelders, spiegels etc etc. Vooral hier heb ik echt geen flauw idee van, iemand die een indicatie heeft? Ik dacht zelf aan een euro of 300? Of ben ik veel te optimistisch? Wat zijn jullie zoal kwijt geweest voor de complete verhuizing?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruptura op 09-02-2012 20:57:49 ]
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:17:38 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_107803153
Die prijzen die jij noemt daar moet het bij de kringloop of marktplaats wel voor lukken denk ik zo.
Wat betreft huishoudelijke spullen: loop eens binnen bij de Blokker, Xenos, Leen Bakker oid en noteer de prijzen, dan kun je ook beter inschatten hoeveel je ongeveer kwijt bent.

Je bedoelt 300 euro voor de totale 'inboedel'? Zit daar ook de verhuizing zelf bij (busje huren oid)?
Dan wordt het krap denk ik.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_107804024
Je mist stoelen/ tv/ pc.

Maar ik was toch wel zo'n 400 euro kwijt. Heb niet bezuinigd overigens.
Koelkast moest goed zijn, kan je er jaren mee doen.
Een oven heb ik niet gekocht, magnetron voldeet voor mij.
pi_107804448
@HetKlusKonijn: ik bedoel de hele inboedel inderdaad naast het meubilair. Ik wilde proberen alles in de auto te vervoeren, maar nu je het zegt is dat voor sommige dingen inderdaad misschien een beetje optimistisch. Die 300 euro is in dat geval exclusief busje.

@Pannenkoeken: PC heb ik wel al gelukkig :) Stoelen zijn een goede! Een TV ga ik later nog aanschaffen, tot die tijd kijk ik wel dingen op m'n laptop. Met een TV krijg ik natuurlijk ook weer dat die aangesloten moet worden en dat kost voor nu te veel geld :P
pi_107805149
Een matras zou ik overigens niet tweedehands aanschaffen. :X Ik ben een voorstander van tweedehands maar nou net niet met m'n matras. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:56:00 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107805176
Ik heb al een aantal keer mijn hele verhuizing met een kleine auto gedaan, je moet alleen een beetje ruimtelijk inzicht hebben. Voor een tweepersoons bed heb je niet per definitie een busje nodig ;)

Ikea is ook een handige voor prullenbakken en dat soort dingen, ook lekker goedkoop.Voor grotere dingen is Marktplaats een goede, daar kun je ook een prima koelkast of over voor weinig vinden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107805260
@Trovey, dacht dat ik erachter had gezet dat ik die nieuw zou kopen haha, maar nee die ga ik nieuw halen natuurlijk :P Vond het bedframe al een beetje dubieus om tweedehands te kopen ergens..

@Error_404: weet je toevallig of een klein bankje zal passen? Dat is het enige dat niet te demonteren valt ben ik bang.
pi_107805609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:57 schreef Ruptura het volgende:
@Trovey, dacht dat ik erachter had gezet dat ik die nieuw zou kopen haha, maar nee die ga ik nieuw halen natuurlijk :P Vond het bedframe al een beetje dubieus om tweedehands te kopen ergens..

@Error_404: weet je toevallig of een klein bankje zal passen? Dat is het enige dat niet te demonteren valt ben ik bang.
Bedframe is toch geen enkel probleem? Sopje erover en klaar, zo goed als nieuw. :P Ik weet verder niet welke wensen je hebt maar hou er rekening mee dat je altijd net meer geld nodig hebt dan dat je gepland hebt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107806267
Ik denk dat veel van je schattingen te laag zijn hoor...
Er zijn vast wel spullen voor die prijzen te vinden, maar als je in korte tijd alles wil vinden en ook nog een beetje mooie en bij elkaar passende spullen wil dan ga je duurder uitkomen,

Een kledingkast lijkt me trouwens ook nog wel handig voor op je lijstje.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107806384
Kledingkast kan ik ook overnemen van de volgende bewoner voor niet zo heel veel :) Aahh het is allemaal zo duur allemaal...
pi_107807806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:57 schreef Ruptura het volgende:

Ikea banken zijn vaak wel te demonteren
pi_107807901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef Ruptura het volgende:
Kledingkast kan ik ook overnemen van de volgende bewoner voor niet zo heel veel :) Aahh het is allemaal zo duur allemaal...
Koop nu wat je echt móet hebben :) .
Klinkt suf, want niet zo duur, maar de boekenplanken zou ik nu niet aanschaffen. Dat is geen prio en kan evt later wel.
En zo verder ;)
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:40:29 #13
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_107810939
www.gratisoptehalen.nl

www.gratisaftehalen.nl

Staan soms nog leuke tafeltjes ed op, en als het toevallig in de buurt is is dat mooi meegenomen.

Oven en koelkast misschien leuren bij familie/vrienden?

Als je aan iedereen die je kent en tegenkomt vertelt dat je verhuist en nog een oventje en koelkast zoekt, gaat er iemand een keer iemand tegenkomen die er vanaf wil of er een extra in de garage heeft staan. Vriendenprijsje van een fles wijn is dan relaxter dan 80 euro.

Verder succes en veel plezier in je nieuwe kamer! ;)
  donderdag 9 februari 2012 @ 22:58:26 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107811684
Vraag eens rond bij familie/vrienden/kennissen: geheid dat die nog van die dingen overhebben die je zo kunt missen, ik noem blikopener, strijkplank, magnetron, wat pannen/vergiet, lampen, bijzettafeltjes, veger en blik, broodrooster, handdoeken etc. etc.
pi_107813535
Koelkast en oven kan wel goedkoper... Vooral als het een combi oven is ;) Nieuw zijn redelijke combis al rond de 100, dus de helft kan wel. Een koelkastje is misschien 150, maar die dingen zijn moeilijk te verkopen, dus 50 is ook een goede indicatie daarvoor.

Verder kan je best wel naar de IKEA voor een paar kleinere dingen. Ik had er bijvoorbeeld 3 van die kleine tafeltjes gekocht van 3 euro per stuk en heel lekkere halfligstoelen met linnen waar je moet zitten en leunen voor 10 per stuk. Ook een mooie vloerkleed voor 20, etc etc.
Alleen wel oppassen dat je alleen dingen koopt die je nodig hebt!! het is heel makkelijk dingen te halen omdat je er toch bent ;)
pi_107817800
Thanks voor de tips :D Daar kan ik wel wat mee :) De ikea is inderdaad een blauwe doos vol gevaren, ik kom er meestal uit met meer dan ik nodig heb. Denk dat ik maar een lijstje moet maken. Verder nog een n00bvraag: maar kan je met latex de muren doen en verder niks, of wordt dat erg lelijk?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:59:23 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_107826116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:13 schreef Ruptura het volgende:
Thanks voor de tips :D Daar kan ik wel wat mee :) De ikea is inderdaad een blauwe doos vol gevaren, ik kom er meestal uit met meer dan ik nodig heb. Denk dat ik maar een lijstje moet maken. Verder nog een n00bvraag: maar kan je met latex de muren doen en verder niks, of wordt dat erg lelijk?
Haha, ja, de Ikea, da's altijd weer gevaarlijk voor de portemonnee.
Lijstje maken is verstandig. En je er dan ook aan houden natuurlijk. ;)

Je kan een beetje muur gewoon texen inderdaad. Hangt van de ondergrond af, als er lelijk plastic behang op zit zal je dat eerst moeten verwijderen, maar verder... gewoon een emmertje halen bij de bouwmarkt en texen maar. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_107826228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 09:13 schreef Ruptura het volgende:
Ja, dat kan maar ik zou wel even gaatjes e.d. vullen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_107847913
Inderdaad bij al je familie/vrienden/kennissen/collega's melden dat je op kamers gaat. Je zal je wat je aan spullen aangeboden krijgt. Wees vooral niet bang om ook 'nee' te zeggen tegen die afschuwelijke schemerlamp van je tante of tegen de 5e koekenpan die je aangeboden krijgt. Accepteer alleen de spullen die je ook echt wel wil hebben.

De zolders van veel mensen staan afgeladen met spullen die voor hen overbodig zijn, maar nog wel prima te gebruiken.
pi_107848685
Je hoeft echt niet moeilijk op zoek te gaan naar 2e hands spullen hoor, als je al die dingen wilt gaan ophalen gaat dat veel (benzine) kosten hoor... Mijn broer is nu bezig met verhuizen naar kamers en heeft bijna alles bij de ikea gehaald,
Een bedframe nieuw kost daar 25 euro als ik het me goed herriner. Kzal zo even vragen wat de rest gekost heeft
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:03:52 #21
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_107859144
Ik heb pas een combi magnetron voor 15 euro opgehaald via marktplaats. Mooi zwart/zilver ook. Ik heb overigens hier nog een 200x90 bed + lattenbodem staan voor 10 euro (omgeving Utrecht).
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_107859908
Vergeet de action niet voor spullen als schoonmaakmiddelen, kantoorartikelen, tijltje.
Wel even van te voren een lijstje maken anders ga je met veelsteveel dingen die niet nodig zijn naar buiten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')