hebben ze het ook weleens niet nodig dan!?quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Keuring vond ik niet heel spannend, eerste donatie wel. Aangezien het wat meer bloed is dan een paar testbuisjesIk hoop komende weken weer een oproep te krijgen, dan kan ik voor nummer 5 gaan. Mag geloof ik ergens halverwege april weer, mits ze het nodig vinden.
Meer als in, als ik een oproep krijg. Geen extreem gangbare bloedgroep dus het wisselt nog wel eens of ik gelijk weer een oproep krijg.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:10 schreef nytar het volgende:
[..]
hebben ze het ook weleens niet nodig dan!?
Het aantal donoren is afgestemd op de vraag, dus of je bloedgroep gangbaar is of niet, is niet per se relevant of je vaker wordt opgeroepen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:13 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Meer als in, als ik een oproep krijg. Geen extreem gangbare bloedgroep dus het wisselt nog wel eens of ik gelijk weer een oproep krijg.
Nog even opgezocht:quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:09 schreef Greys het volgende:
Hoeveel was jouw bloeddruk dan?
Mijne was 140-88 en de arts daar zei er niets van maar mijn collega vond het zo hoog 'vooral de onderdruk'. Maar valt best mee toch?
De bloeddruk zoals je die 'op school' leert, is 120/80. Een onderdruk van 88 vind ik niet wereldschokkend. Lees dit linkje maar http://www.bpassoc.org.uk(...)ebasics/Whatisnormalquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:09 schreef Greys het volgende:
Mijne was 140-88 en de arts daar zei er niets van maar mijn collega vond het zo hoog 'vooral de onderdruk'. Maar valt best mee toch?
Dan ben ik wel benieuwd wat je collega een normale bloeddruk vindtquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:09 schreef Greys het volgende:
Is ook wel weer zo jaquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het aantal donoren is afgestemd op de vraag, dus of je bloedgroep gangbaar is of niet, is niet per se relevant of je vaker wordt opgeroepen.
Je wordt met een veelvoorkomende bloedgroep niet vaker opgeroepen; er zijn immers meer donoren met die bloedgroep.
Dan word je vast snel opgeroepen. Er loopt nu een hele campagne om O - donoren te werven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef nytar het volgende:
Oh dat wist ik niet. Maakt voor mij ook niet uit. Ik heb 0-
In Drachten hingen er idd allemaal van die posters.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan word je vast snel opgeroepen. Er loopt nu een hele campagne om O - donoren te werven.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:26 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
In Drachten hingen er idd allemaal van die posters.![]()
Ben heel benieuwd wat ikzelf voor bloedgroep heb, dat komt op de oproepkaart te staan begreep ik?
Gewoon 120-80 neem ik aanquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:24 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat je collega een normale bloeddruk vindt
Vooral niet als je daar doodsangsten uitstaat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:39 schreef Greys het volgende:
Ik ga er maar gewoon van uit dat 140-88 in mijn geval niet overdreven hoog is, anders had die arts het wel gezegd
Als het je een fijn gevoel hebt kun je altijd bij je huisarts langs gaan om eens je bloeddruk te meten. Weet je meteen wat je 'normale' (zonder stress) bloeddruk is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Gewoon 120-80 neem ik aan
Haar man heeft 140-90 en die kreeg dus medicijnen, vandaar dat ze mijn 140-88 kennelijk ook hoog vond. Maar dat was gewoon van de prikzenuwen. Al zei zij dat de zenuwen op je onderdruk geen invloed hebben. Maar geen idee of dat waar is.
Ik ga er maar gewoon van uit dat 140-88 in mijn geval niet overdreven hoog is, anders had die arts het wel gezegd
Het is 0 ('nul'), trouwensquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan word je vast snel opgeroepen. Er loopt nu een hele campagne om O - donoren te werven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |