Nja, wat ik al zei, sommige ritmes kan ik prima handelen, maar 6/8e is wat lastig, als het slagjes zijn met veel upstrokes kom ik ook in de knoei... techniek techniek techniekquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Ritme is gewoon consequent op en neer slaan. Dat is alles. Daar hoef je gene papier of iets voor te hebben. Gewoon doen.
Ritme heb ik opzich wel(niet om arrogant over te komen) maar als ik op m`n keyboard gewoon een simpel akkoorden pattern speel met het metronoom aan, dan zit ik van de 32 maten, 24-28 maten correct op de tel.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:12 schreef stefanhaan het volgende:
Nja dribbel het is niet direct van meteen doen. Je kan economy picken en je kan gewoon alles consequent met down en upstrokes doen.
Je kan het wel zeker verbeteren, maar je moet natuurlijk van nature wel wat ritme hebben anders word het nooit iets. maar Tis niet gewoon van je Moet het doen.
Dat zijn er nog 4-8 te weinig. Ga dát leren ipv rare solo's. Okee tuurlijk is dat andere vast leuker. Maar nu ga je vast blijven hangen op een bepaald niveau.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ritme heb ik opzich wel(niet om arrogant over te komen) maar als ik op m`n keyboard gewoon een simpel akkoorden pattern speel met het metronoom aan, dan zit ik van de 32 maten, 24-28 maten correct op de tel.
Je hoort dat in dat riffje wat je net opgenomen had je slag tijdens je akkoorden al heel vaak de soep in loopt. En tijdens je loopjes slaat het (no offense) totaal nergens opquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:15 schreef Braddie het volgende:
In de oefenruimte ga ik flink oefenen, waar ik mezelf trouwens wèl op betrap, als ik barrè akkoorden speel, dan beweeg ik m`n hand wel constant, en stukken die ik dan niet hoef aan te slaan demp ik dan...
Ik heb ook de techniek van een zak patat, maar ben meer een solo gitarist dan een slag gitarist, kan wel slagjes, maar inderdaad niet dat je zegt van, ja .. wauw, solo`s kan ik ook niet top, vanwege m`n slordigheid(Juistquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is absoluut niet iets van meteen doen. Dit goed kunnen is belachelijk moeilijk in het begin. Maar als je dat niet kan zul je nooit goed straks kunnen spelen.
Dat kost gewoon veel tijd. En daarom ben ik blij dat ik met crappy punk en punk bandjes ben begonnen. Ik ben technisch helemaal iet goed, maar daar heb ik tenminste wel fatsoenlijk strak en ritmisch leren spelen. Iets wat veel belangrijker is tijdens het spelen in een band.
Het slaat ook nergens op i know, maar het moet ook ècht nog flink bijgewerkt worden, wat ik al zei, zondag ga ik kijken wat ik er met de band van kan maken(met een band speel ik overigens beter dan gewoon in m`n hokkiequote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hoort dat in dat riffje wat je net opgenomen had je slag tijdens je akkoorden al heel vaak de soep in loopt. En tijdens je loopjes slaat het (no offense) totaal nergens op
Aha, ik krijg steeds meer het idee, dat ik fout begonnen ben met gitaar spelen, technisch dus eigenlijk een wrak ben, en ik een ènorm lange weg te gaan hebquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Een solo gitarist is een gevorderde slag gitarist om het maar even krom te zeggen. Met solo's gebruik je precies diezelfde manier van ritme en timing houden. Begin bij het begin.
Als je dat niet kan zal het spelen met een band complete drama worden.
Dankje wel dan maar hequote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik geloof er geen reet van maar veel plezier
die PIquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik geloof er geen reet van maar veel plezier
Ongeleid projectiel inderdaad, niet alleen in de keuze voor gear maar ook vwb spelen/oefenen. Heb je ADHD met borderline ofzo?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:29 schreef Braddie het volgende:
Ben het hier ook mee eens, ik ga me er dan ook serieus volledig op storten, want anders kom ik nergens.
Ik richt me nu op 1 ding, en dat is het niet meer slordig spelen, ik wil met meer preciesie spelen omdat ik merk dat ik wel kàn spelen, maar het niet goed doe aangezien ik slordig ben.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 04:19 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ongeleid projectiel inderdaad, niet alleen in de keuze voor gear maar ook vwb spelen/oefenen. Heb je ADHD met borderline ofzo?![]()
Richt je nou eens op 1 ding en probeer pas na een week of langer iets anders te oefenen.
Focus dan eerst op alle noten goed aanslaan, snelheid komt daarna pas.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 04:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik richt me nu op 1 ding, en dat is het niet meer slordig spelen, ik wil met meer preciesie spelen omdat ik merk dat ik wel kàn spelen, maar het niet goed doe aangezien ik slordig ben.
Borderline heb ik niet, ADHD wel.
Die laid to rest is gaaf pleuris rif is dat zegquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Kijk hier goed naar. Is alweer een oude cover van me, maar er zit vanalles in loopjes riffs en gewoon akkoorden rammen.
Maar kijk alleen naar m'n aanslag hand. Die moet gewoon consequent alleen op en neer gaan. Altijd.
Het enige is is dat je moet kunnen coordineren wanneer je wel en niet de snaren moet raken.
Bij deze zie je het opzich ook wel. Alleen dan afgewisseld met alleen downstrokes voor de meer "pompende" stukken
Geen idee aan welke bekenden je het vroeg, maar als 'groupie' dat de meeste optredens en oefensessies van jou bezocht heb, vond ik het wel meevallen. Ik heb wel slechtere optredens gehoord door slechte apparatuur, slechte soundcheck, whatever. Zelfs als jij minder te horen was, was je wel duidelijk te horen. Alles klonk ook nog vrij helder, je kon iedereen horen, wat je weleens niet hoort in sommige andere optredens. Don't be so hard on yourself.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die paar bekenden die er waren hebben ons wel vaker gehoord. Vond het zeker niet het beste optreden [hebben ze uiteraard helemaal gelijk in], maar die nieuwe nummers vonden ze wel gaaf.
Spelen zelf ging ook lang niet lekker. Deels omdat je je ergert aan die lui, maar ook deels omdat je de helft van de tijd jezelf niet hoort.
gitarist eigen toch? om nooit tevreden te zijn?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:59 schreef Lithia het volgende:
[..]
Geen idee aan welke bekenden je het vroeg, maar als 'groupie' dat de meeste optredens en oefensessies van jou bezocht heb, vond ik het wel meevallen. Ik heb wel slechtere optredens gehoord door slechte apparatuur, slechte soundcheck, whatever. Zelfs als jij minder te horen was, was je wel duidelijk te horen. Alles klonk ook nog vrij helder, je kon iedereen horen, wat je weleens niet hoort in sommige andere optredens. Don't be so hard on yourself.
Neuh, er zijn genoeg momenten waar hij tevreden is.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:03 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
gitarist eigen toch? om nooit tevreden te zijn?
Dude, doe het nou niet, hij zal het toch niet begrijpen. Om de 3 topics hetzelfde gezeur, geen aandacht meer aan geven.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar dat is juist het probleem.
Ik mis preciezie
Ik ben slordig
Het klinkt niet prettig
Slechte audio kwaliteit
Slecht spel
HEt zijn jouw woorden, maar als je dat al weet. Post het dan niet.
En over die snelheid, die zit absoluut nog niet in je vingers. Je moet wat meer op je niveau gaan spelen, er constant boven hangen gaat je niet helpen.
Nee dude, dat gedrag van jou begint vervelend te worden. Ik weet dat het moeilijk is niet alleen aan jezelf te denken, maar probeer het is, ik heb het ook geleerd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 00:25 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dude, dit begint best wel vervelend te worden, ja ik hap, waarom? omdat het stront irritant is.
Ja, herkenbaar. Je komt soms op plekken waar het altijd kut is. Daarom is een eigen geluidstechnicus zo fucking handig. Hij hoeft helemaal niet goed te zijn, zolang hij maar weet wat er moet gebeuren en jullie sound een beetje kent.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:23 schreef The_Dean het volgende:
Wat een waardeloos kutoptreden.
[...]
Braddie! <3quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:15 schreef BoerBert het volgende:
Ik kom thuis en zie drie verse pagina's. Dat kon maar een ding betekenen
Echt dat is goud waard. We hadden er de laatste twee jaar eentje. Dat was echt ons 9de bandlid. Die is zo belangrijk voor je eigen gevoel op het podium en voor hoe je overkomt. Op festivals en grotere gigs hebben ze geluidsmannen maar je eigen geluidsman kan wel met advies helpen aan het geluid krijgen zoals je dat zelf wilt.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:13 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar. Je komt soms op plekken waar het altijd kut is. Daarom is een eigen geluidstechnicus zo fucking handig. Hij hoeft helemaal niet goed te zijn, zolang hij maar weet wat er moet gebeuren en jullie sound een beetje kent.
Yes. Maar zelfs op festivals en grotere zalen sta ik alsnog liever zelf achter de knoppen. Advies geven werkt nooit zo goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:17 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Echt dat is goud waard. We hadden er de laatste twee jaar eentje. Dat was echt ons 9de bandlid. Die is zo belangrijk voor je eigen gevoel op het podium en voor hoe je overkomt. Op festivals en grotere gigs hebben ze geluidsmannen maar je eigen geluidsman kan wel met advies helpen aan het geluid krijgen zoals je dat zelf wilt.
Precies. Ik kan het ook. Heel snel. En ik ben niet eens gitaristquote:Op vrijdag 10 februari 2012 01:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Ritme is gewoon consequent op en neer slaan. Dat is alles. Daar hoef je gene papier of iets voor te hebben. Gewoon doen.
Idem. Voor grotere gigs kunnen we weleens iemand vragen. Voor Westerpop en onze cd-presentatie hadden we er zelfs tweequote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:25 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar die kunnen we niet betalen.
Je moet wat. Onze geluidsman had,zelf klein pa,bedrijfje en ging meestal voor de leuk mee tenzij zelf klus moest draaien.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:27 schreef guitarist het volgende:
[..]
Yes. Maar zelfs op festivals en grotere zalen sta ik alsnog liever zelf achter de knoppen. Advies geven werkt nooit zo goed.
Wat soms wel eens voor komt, dat de huis technicus soundcheckt (bij bijvoorbeeld een digitale tafel die mij nog niet bekend is).
Zing mee met JBquote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:51 schreef guitarist het volgende:
Oké, ik post ook eens wat. Geen gitaren. Wel toetsen. (zelf ingespeeld).
Gisteren drums opgenomen, als test om een setje nieuwe drum microfoons uit te testen! ()
Vriend van school heeft het ingespeeld, maar "lekker sloppy", dat is ook wel een beetje het idee omdat het moet lijken dat iedereen dronken is.
http://dl.dropbox.com/u/11887964/Het%20Bier%20Is%20Op.mp3
Nog lang niet af though, toetsen nog even opnieuw inspelen op de nieuwe drums.
Het is een projectje wat echt puur voor de grap is:
http://www.facebook.com/ZingMeeMetJB
quote:
Bron.quote:Paul McCartney komt in maart naar Ahoy
ANP/Redactie − 10/02/12, 11:35
Ex-Beatle Paul McCartney treedt 24 maart met zijn begeleidingsband op in Ahoy in Rotterdam. Dat heeft organisator Mojo Concerts vandaag bekendgemaakt.
Het concert maakt deel uit van de 'On the Run'-tour die McCartney vorig jaar begon in New York. Tijdens deze tournee speelt McCartney hits uit de tijd van The Beatles en uit de periode dat hij met zijn begeleidingsband Wings speelde. Ook brengt hij nummers uit zijn solorepertoire.
Dit jaar is het 40 jaar geleden dat de ex-Beatle voor het eerst als soloartiest op tournee ging, waarbij hij ook Nederland aandeed. De kaartverkoop begint op 15 februari.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |