abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107779360

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier

pi_107779512
Een hèle jonge BB King spelende via een Fender Twin(?)
Zit nu wat klassiek te luisteren, eigenlijk voor het eerst in m`n leven, misschien moet ik hier maar wat inspiratie in op doen(Heb net al een klassiek achtige cover van I Will Follow opgenomen, dus wie weet zit er meer in)
pi_107779700
Jazz III _O_
Gebruik al een en dezelfde sinds begin 2007. En speel niet echt tam.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Dean op 09-02-2012 08:31:57 ]
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_107780130
Moggel :W
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:58:31 #5
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_107780796
Deze heb ik altijd :)

Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_107782091
quote:
6s.gif Op donderdag 9 februari 2012 06:55 schreef The_Dean het volgende:
Jazz III _O_
Gebruik al een en dezelfde sinds begin 2007. En speel niet echt tam.
Die had ik vroeger altijd, daar kan je zo lekker op kauwen :P . Ik speel tegenwoordig met de Tortex 1.14mm op Ernie Ball 'slinky top heavy bottom' (10-52), een stuk taaier dan ik gewend was (gewoon de 9) dus dan doet zo'n plectrum het wel goed :P . Ook prima grip mits je handen niet kurkdroog zijn.

pi_107783487
quote:
8s.gif Op donderdag 9 februari 2012 08:58 schreef genakt het volgende:
Deze heb ik altijd :)

[ afbeelding ]
Ik ook!

Toen ik nog in metal bandjes speelde (way back), had ik ook altijd de Jazz III! <3
PS4 online: micro_nl
pi_107783496
Net in een winkel een Palmer gehoord. Duits merk. Er stond een kastje met 4 verschillende speakers en daar kon je zo switchen. Tof geluid zeg!

:D
pi_107783511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 03:15 schreef Braddie het volgende:
Een hèle jonge BB King spelende via een Fender Twin(?)
Zit nu wat klassiek te luisteren, eigenlijk voor het eerst in m`n leven, misschien moet ik hier maar wat inspiratie in op doen(Heb net al een klassiek achtige cover van I Will Follow opgenomen, dus wie weet zit er meer in)
Ja, klopt. Nu speelt hij (meestal?) op een class A transistor volgens mij!
pi_107783543
Hoe the fuck krijg je het trouwens voor elkaar om een half jaar met 1 plectrum te doen? Ik raak die krengen altijd kwijt! :')
pi_107783675
quote:
11s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
Hoe the fuck krijg je het trouwens voor elkaar om een half jaar met 1 plectrum te doen? Ik raak die krengen altijd kwijt! :')
Die dingen op vaste plekken bewaren wil wel helpen.
Ik heb standaard een stuk of wat in mijn portemonnee zitten, een zootje in de tas met kabels en zooi en de rest ligt ergens verspreid door mijn huis.

Maar aan de andere kant, jij kan zo weer nieuwe maken als ze op zijn.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_107783810
quote:
Altijd in m'n portemonnee, en door mijn kamer liggen er ook een aantal. Dan vind ik meestal wel één als ik wil spelen. :P
pi_107783937
Ik zet ze altijd vast tussen de snaren op de headstock, raak je ze ook niet kwijt :9
pi_107783957

Deze was het. Je kunt EL 84's Vnogwat en 6L6(?) mee nabootsen en door elkaar gooien. :)
pi_107784104
quote:
Ik heb sommige plectrums al meer dan 14 jaar :').
pi_107784138
Hoewel ik wel een keer al m'n lievelingsplectrums kwijtgeraakt ben toen m'n portemonnee gestolen was.
pi_107785268
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:12 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik heb sommige plectrums al meer dan 14 jaar :').
pi_107785763
Wat gebruik je dan? Een oud buurman van speelde jazz en die van die nagenoeg onverslijtbare dikke plectra van been, metaal en ik dacht ook van hout.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107786008
Welke dikte qua plectrum kan een beginner het beste pakken, of maakt 't niet uit? Ik heb nu 2 maanden gitaarles (elektrisch).
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_107786044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:03 schreef Cool_Runner het volgende:
Welke dikte qua plectrum kan een beginner het beste pakken, of maakt 't niet uit? Ik heb nu 2 maanden gitaarles (elektrisch).
Wat je zelf het fijnste vind :)
pi_107786067
Probeer een aantal dikte uit en kijk wat voor jou het beste werkt.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:09:13 #22
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_107786204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:03 schreef Cool_Runner het volgende:
Gewoon een serie kopen van de dunste tot de dikste die ze hebben bij je winkel naar keuzen. En dan spelen spelen spelen. Dan kom je er vanzelf achter wat voor jou werkt.

Zo speel ik bv met een dunlop tortex Sharp van 73mm en ook regelmatig met een wat zachter plectrum van Stagg van 0.71mm. Bij mij ligt het eraan wat ik speel, en wat mijn bui is :')
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:09:44 #23
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_107786225
Begin dun. Dat is makkelijk bij akkoorden slaan. En vanzelf iets dikker gaan spelen als je meer precisie nodig hebt.

Als je dik begint creeer je alleen maar meer weerstand en krijg je geen vloeiend slagje
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_107786267
quote:
Kocht begin 2007 vier stuks Jazz III. Drie was ik na twee dagen kwijt, die andere heb ik nu nog. Speel er altijd mee. Gewoon onthouden waar je hem gelaten hebt. En wat brother zegt, vaste plekken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2012 @ 12:18:48 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_107786507
Nou, ik vond dus ergens een Danelectro 59dc (reissue) en ben van plan deze te gaan kopen. Ik heb op dit moment alleen een basversterker staan (een Peavey TKO 80), is dat ding bruikbaar (in het begin, gewoon voor thuis) of kan ik toch maar beter gelijk een aparte gitaarversterker erbij halen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')