Maar kijk dat zijn dus de vooroordelen ik ga inderdaad in behandeling maar ze gaan mij ook betitelen als "de borderliner"quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:12 schreef Joe-Momma het volgende:
Ik heb zulke nare ervaring met een borderliner dat ik begin te koken als ik er een opmerk.
Sorry niet persoonlijk maar GVD wat zijn dat lastige mensen.
Ik hoop dat je aan een intensieve behandeling begint en jezelf onder controle leert houden.
Dat is dan prettiger voor jezelf en je omgeving.
Jaa ik ga zelf klinisch maar toch als ik hier alleen weekenden kom gaan er ook vragen op of dat soort dingen weetje ik zit echt in dilemma met dit dorp hoe moet ik dat het beste oplossenquote:Op donderdag 9 februari 2012 00:24 schreef rene90 het volgende:
Tja ik heb er ervaring mee, en nee niet alle borderliners zijn hetzelfde. Wat ik wel heb gezien wat je mogelijk kan helpen is DGT, een therapievorm. Genoeg over te vinden online en in Nederland zijn er meerdere zorgaanbieder die het kunnen bieden.
Verder is het natuurlijk lastig in zo een dorp en ik denk dat jij daar verder weinig aan kan doen. De meeste mensen weten nieteens wat borderline echt is, maar die weten meer de dingen die al snel geroepen worden zoals automutilatie etc.
Het punt is dat je het zelf niet kan oplossen, en het ook helemaal niet handig is om op die manier te denken omdat je er dan niet uit gaat komen. Je wilt iets wat onmogelijk is namelijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:26 schreef Killerbarbieexx het volgende:
[..]
Jaa ik ga zelf klinisch maar toch als ik hier alleen weekenden kom gaan er ook vragen op of dat soort dingen weetje ik zit echt in dilemma met dit dorp hoe moet ik dat het beste oplossen
Misschien een hele stap te ver dit idee maar gezien je een probleem hebt met het reguleren van je emoties zou je kunnen leren te voelen wat het met je doet, dus het gevoel waarnemen, voelen en volledig toelaten (alle gevoelens komen op, sterken aan tot een hoogtepunt en ebben vanzelf weer weg) maar er niet naar handelen. Zo kan je in ieder geval leren dat je je emoties niet hoeft te reguleren, je hoeft ze alleen te voelen en te begrijpen, je handelen kan je dan zelf leren beslissen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 00:03 schreef Killerbarbieexx het volgende:
Is hier wel iemand bekend met Emotie regulatie stoornis
ook wel genoemd borderline of Borderlinerpersoonlijkheidsstoornis
en kunnen jullie helpen
Ik weet nu sinds een tijdje dat ik dus ERS heb
alleen ik woon in een dorp (zeer kut) die het zogenaamd al eerder wisten dan ik
Nu krijg je de leuke vooroordelen van ze naar de kop gegooid
ze liegen bedriegen en zijn niet te vertrouwen blabla
ook word ik gewoon niet meer bij me naam genoemd maar echt van "Hey borderliner"
Als ik het negeer ben ik een arrogante bitch als ik er op reageer word ik al vaak snel agressief
maar ik krijg dus dingen naar me kop gegooid als:
Alle borderliners hebben een nekschot nodig
Ga toch in een hoekje zitten automutileren (hoe je het ook typt)
Alle borderliners moeten op een eiland gedropt worden
Alle borderliners zijn hetzelfde
En ja zoals je merkt ik ben best onzeker en agressief
hoe moet ik met zulke reacties omgaan?
Ben al bezig indd met begeleid wonen want ik kan het hier serieus niet volhouden in het dorp ze letten gewoon op alles wat je doet en ze weten het beter ook al zeg je dat het anders isquote:Op donderdag 9 februari 2012 07:06 schreef DeZoektocht het volgende:
Wat lijkt me het erg als je zo in een hokje geplaatst word![]()
Want ondanks je stoornis ben je natuurlijk gewoon een uniek mens die er wezen mag, laat ze je niks anders wijsmaken meid![]()
Ik hoop dat je leert om goed met jezelf en je beperkingen om te gaan (zoals ieder mens moet leren)
En als tip zou ik je geven om de mensen die je zo naar behandelen gewoon uit je leven te bannen, verhuis ofzo.
succes met alles iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |