abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107792830
Waarom niet een 2500TD motor er in lepelen? ben je goedkoper uit denk ik..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107792839
En is een dagje of 2 werk..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_107794941
En past dat zomaar? Het is een 4-bak (plus de achteruit dan).

pi_107795216
Net iemand gesproken over een andere motor erin.. alles moet dan veranderd worden, dat wordt 'm niet. Gewoon revisie dus, mocht dat nodig zijn. Wacht eerst dit af.
pi_107803384
Heb ook zo'n ding gehad, maar dan als 2.0 in paardenwagen-uitvoering. Na heel lang accelereren haalde hij 100 km/h (bij een verbruik van 1 op 3 trouwens, maar dit terzijde).
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 20:33:31 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107803989
Je kan ook overwegen een beter blok van hetzelfde type te kopen en dat er in te (laten) knutselen.

Overigens zet ik in op achterstallig onderhoud (ontsteking, afstelling, dat soort gedoe).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107806261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bo_Sneger het volgende:
Heb ook zo'n ding gehad, maar dan als 2.0 in paardenwagen-uitvoering. Na heel lang accelereren haalde hij 100 km/h (bij een verbruik van 1 op 3 trouwens, maar dit terzijde).
Oeh, dat is stevig. Dat verbruik, en die lage snelheid.
pi_107807302
Ik hoop het 2cv..ik hoop het :)

Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat zijn als je gewoon 100-110 rijdt.. is 1op8 haalbaar? V4, 1700cc.
pi_107807489
Ter indicatie: m'n sprinter haalde ongeveer 1:7 in stadsverkeer, en dat was een veel modernere auto met een dieselmotor. Dus tja..
pi_107807584
Dat is geen goede indicatie :)
pi_107807621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop het 2cv..ik hoop het :)

Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat zijn als je gewoon 100-110 rijdt.. is 1op8 haalbaar? V4, 1700cc.
modernere carburateur

http://forum.taunusmclub.(...)33c8b19888c4a110935d

overdrive?

je hebt natuurlijk wel de luchtweerstand van een verhuiscontainer

ben benieuwd wat hij met stevige zijwind doet.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107809059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:40 schreef Oksel het volgende:
Dat is geen goede indicatie :)
Want? Natuurlijk zijn ze niet 1:1 vergelijkbaar, maar ze zijn grofweg even groot, die sprinter is veel gestroomlijnder en dat stadsverkeer weegt niet al te zwaar mee omdat je in de praktijk met zo'n camper gewoon vol gas op de snelweg rijdt. Maar het is wel een indicatie dat die 1:8 met die camper bijna niet zal lukken.
pi_107811149
Hm.
pi_107811443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 16:28 schreef Oksel het volgende:
En past dat zomaar? Het is een 4-bak (plus de achteruit dan).

[ afbeelding ]
Motorsteunen van Diesel, kabelboom is zowiezo 3x niks, hooguit Stopklep, gloeispiralen en startmotor.
Bak MOET je zowiezo van een diesel nemen anders trek je te snel op maar heb je een hele lage topsnelheid.

Dan ben je eigenlijk wel klaar zo, hooguit nog de cardanas er bij nemen.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:16:36 #90
314083 ovhees
no fear, i`m here
pi_107812455
Ach een V4..
Daar is niet veel meer voor te krijgen helaas.
Een lijn 4 past wel, maar niet op je versnellingsbak...

Dus wordt het een V6.
Maak het jezelf makkelijk en stop er een 2.3 of 2.8 van een Granada in.
Past er zo in, je hoeft niets aan te passen, zelfs de uitlaat past.
(motorsteunen e.d. zijn ook hetzelfde)
Het blok is een cm of 15 langer...
Je moet alleen de koelvin eraf halen en een electrische fan monteren.
(dat scheelt weer een cm of 10 namelijk)
De V6 is namelijk een doorontwikkeling van de V4 met 2 extra cilinders.
(daarom hebben deze ook maar 2 uitlaatpoorten per kant in plaats van 3)
Idiot outside, but why?
pi_107833198
Kijk, dat is nog eens een goede tip.. :)

Dus dat zou een optie zijn als deze motor niet gaat lopen zoals hij behoort te lopen. Hoe oud moet die motor zijn? Je hebt wel meer vermogen, maar het verbruik zal niet af nemen lijkt me. Of heb je die Granada's in dieselvarianten?
pi_107833226
2792 cc V6 135-160 hp[9] petrol.
pi_107833292
Te koop:

1x Super Verse 2.3 v6 motor kompleet met ontsteking, carburateur, voorste pijpen uitlaat, dynamo, startmotor en automaat bak. Loopt super ¤ 350
pi_107833474
Te koop aangeboden: ford 2.0v6 motor uit granada mk2. Motor loopt netjes en klinkt lekker fel. motor is compleet met 4 versnellingsbak.

400 EUR.
pi_107833588
Op marktplaats staan verschillende V6 Granada motoren die er dus zo in kunnen. Nu de vraag of ik er meteen en V6 in gooi, of dat ik eerst ga proberen die V4 netjes te laten lopen.

Of een V6 en dan ombouwen naar LPG. Maar dat zal in totaal weer een duur geintje worden.
pi_107834723
Het is ook nog maar de vraag hoe die v6 motoren er aan toe zijn. Die hebben vast ook bepaald niet meer de oorspronkelijke compressie. Maar ik zou even wachten tot je weer wat hoort van de garage.

Wat wel van belang in de afweging is ook wat er precies aan de V4 moet gebeuren. Het kan met geluk met een sisser aflopen en zoals 2cv al zei gewoon in een slechte afstelling zitten. En het andere uiterste is dat zelfs nieuwe zuigerveren niet meer voldoende zijn omdat de koppen gaar zijn ofzo. Wanneer hoor je wat van de garage?
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 18:49:16 #97
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107835715
Kijk eerst de afstelling eens na en ga een beetje in dat mobiele huis rijden. Mat een beetje pech is alles versleten. Ik vind het n.l. curieus dat de bodem (die verstopt zit onder een laag tectyl ! ! ! ) keihard is, maar dat er elders wel weer roestplekken zijn.

Ik zeg niet meteen dat het een wrak is, maar zometeen heb je er net een verse(re) motor in en dan blijkt er zoveel aan de auto er omheen te mankeren dat je het (achteraf) niet waard vond. En dat zou zonde zijn.

Ik heb ook een BX gekocht met een half miljoen op de klok waar ik grootse plannen mee heb. Maar eerst eens rijden en testen, dan pas schroeven.

Wel eerst de banden vervangen. Desnoods door 2e hands exemplaren van een sloper ofzo (APK-slachtoffer, liever niet een schadegeval) waarvan je ZEKER weet dat de banden in orde zijn (dus niet te oud, geen bulten of andere beschadigingen op de band en voldoende profiel).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:12:38 #98
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107836497
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:52 schreef 2cv het volgende:
Eerst dat ding een grote beurt geven. Alle vloeistoffen (heeft dat ding achterwielaandrijving? Zo ja: de olie in het achterste differentieel niet vergeten) en filters vervangen, kleppen stellen, ontsteking stellen en slijtage-delen vervangen (bougies, distributieriem, bougiekabels, etc. etc.).

Dan eens verder kijken.
dit dus ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:14:07 #99
53151 T42
Pinball Wizard
pi_107836561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Oksel het volgende:
Op marktplaats staan verschillende V6 Granada motoren die er dus zo in kunnen. Nu de vraag of ik er meteen en V6 in gooi, of dat ik eerst ga proberen die V4 netjes te laten lopen.

Of een V6 en dan ombouwen naar LPG. Maar dat zal in totaal weer een duur geintje worden.
1 je moet herkeuren dat is prijzig. vooral als er een geluidsmeting gedaan moet worden.
2 die motoren zijn ook al aan revisie toe in de meeste gevallen.

en een camper van die leeftijd hoort ook geen 130 te rijden! 1 zuchtje wind en je zit in de sloot!!!

heb een kleinere camper en als ik die op zijn staart trap haalt die 110/120km. (met 55pk)
pi_107837169
Heel erg mooi maar is zoiets niet ontzettend vermoeiend rijden ivm trendgevoeligheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')