Oeh, dat is stevig. Dat verbruik, en die lage snelheid.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:21 schreef Bo_Sneger het volgende:
Heb ook zo'n ding gehad, maar dan als 2.0 in paardenwagen-uitvoering. Na heel lang accelereren haalde hij 100 km/h (bij een verbruik van 1 op 3 trouwens, maar dit terzijde).
modernere carburateurquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:36 schreef Oksel het volgende:
Ik hoop het 2cv..ik hoop het
Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat zijn als je gewoon 100-110 rijdt.. is 1op8 haalbaar? V4, 1700cc.
Want? Natuurlijk zijn ze niet 1:1 vergelijkbaar, maar ze zijn grofweg even groot, die sprinter is veel gestroomlijnder en dat stadsverkeer weegt niet al te zwaar mee omdat je in de praktijk met zo'n camper gewoon vol gas op de snelweg rijdt. Maar het is wel een indicatie dat die 1:8 met die camper bijna niet zal lukken.quote:
Motorsteunen van Diesel, kabelboom is zowiezo 3x niks, hooguit Stopklep, gloeispiralen en startmotor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 16:28 schreef Oksel het volgende:
En past dat zomaar? Het is een 4-bak (plus de achteruit dan).
[ afbeelding ]
dit dusquote:Op woensdag 8 februari 2012 19:52 schreef 2cv het volgende:
Eerst dat ding een grote beurt geven. Alle vloeistoffen (heeft dat ding achterwielaandrijving? Zo ja: de olie in het achterste differentieel niet vergeten) en filters vervangen, kleppen stellen, ontsteking stellen en slijtage-delen vervangen (bougies, distributieriem, bougiekabels, etc. etc.).
Dan eens verder kijken.
1 je moet herkeuren dat is prijzig. vooral als er een geluidsmeting gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:38 schreef Oksel het volgende:
Op marktplaats staan verschillende V6 Granada motoren die er dus zo in kunnen. Nu de vraag of ik er meteen en V6 in gooi, of dat ik eerst ga proberen die V4 netjes te laten lopen.
Of een V6 en dan ombouwen naar LPG. Maar dat zal in totaal weer een duur geintje worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |