Tja, wat heb ik dan veranderd? Als ik een dagje weg nog wel fastfood, maar tegenwoordig liever een pizza of een wrap dan friet met frikandel. Zit toch net wat meer in (kaas, groente). En op mijn snackmomenten thuis in plaats van chips vaak iets van Kelloggs uit de doos graaien. Eigenlijk net zo lekker. Verder gewoon minder suiker/kleurstoffen e.d. (van dat Jamin-spul, dat nam ik net wat teveel). Ik eet nog wel ooit 'slechte' dingen maar gewoon minder.
Dus dan komen we bij het topic. Voel jij je fitter als je je netjes aan 'de schijf van vijf' houdt en op je vitamines let dan wanneer je daarvoor in de plaats veel snackt en zo? Of merk jij daar totaal geen verschil tussen? Als je periodes hebt waarin je slechter eet en periodes waarin je beter eet?
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 19-07-2002 11:11]
Ik heb een hele periode nooit ontbeten....eerste maaltijd was soms pas rond 1800 (en dan een vette hap, pizza ofzo).
Sinds ik weer ontbijt (begonnen met brinta, fruit...en nu ook weer brood) voel ik me echt stukken beter overdag.
Is dus gewoon goed voor je lichaam om goed te eten (ik moet ook wel nu ik weer aan het sporten ben).
Ben trouwens ook gestopt met het consumeren van grote hoeveelheden snoep....voel ik me ook stukken beter bij. (teveel suiker kan gewoon ook niet goed zijn).
Nu dus: veel volkoren producten, fruit, vis, pasta (met groentes).
[Dit bericht is gewijzigd door Blacksoul op 19-07-2002 11:05]
Als ik dan weer een paar dagen goed eet en geen crap in mijn lichaam duw, merk ik dat ik veel fitter opsta en me veel lekkerder in m'n vel voel zitten. Dus voor mij veel bruinbrood en groenten graag
Ik krijg elke dag bruin brood, en een banaan + appel mee naar het werk, en eet nog een keer een warme maaltijd 's avonds, en dat is beter dan eerst elke dag frites, McD, Bufkes e.d.
Dus zodra ik ook maar iets geks in m'n mond merk, ga ik meteen aan de vitaminepillen voor een vitamineboost, en daarna maar weer gezond elke dag groente en fruit eten.
quote:Dat heb ik ook, als ik langdurig 'vette fred'(patat enzo, fastfood) eet. Dat merk ik dat ik moe ben enzo, zodra ik veer gewoon ga eten dan voel ik me vitter.
Op vrijdag 19 juli 2002 11:02 schreef deurmat het volgende:
Jazeker. Ik voel me een stuk beter als ik goed en gezond eet. Ik denk dat het voor een groot deel tussen je oren zit ook.
Heb me een tijd echt strict aan mijn dieet gehouden, inclusief elke avond zilvervliesrijst, veel groente, kruidentheetjes etc., en mijn klachten waren gelijk veel minder. Helaas ben ik nogal verslaafd aan mijn broodje kaas
Raar dat je wel 10 piek aan bier opdrinkt, maar een potje vitaminen te duur vind. In het verleden iig.
Verder heb ik als ik slecht eet ook onmiddellijk last van mijn maag (stoelgang). Dat weerhoudt je er wel van al te vaak naar junkfood te grijpen.
quote:Ehhhh... nog vaker naar de cafetaria/Burger King/McDonalds/... ???
Op vrijdag 19 juli 2002 14:19 schreef deurmat het volgende:
dus wat gaan we elkaar nu allemaal beloven?
(ik moet eigenlijk ook gezonder gaan leven, maar ik doe het gewoon niet).
Ondertussen moet ik wel proberen zoveel mogelijk een verstopping en een mogelijke ontsteking te voorkomen. Gezond eten dus en veel, heel veel drinken. Dat laatste is geen probleem, maar dat eerste is toch moeilijker dan ik dacht. er moest vooral een regelmaat in komen, nou met een onregelmatig werkrooster is dat niet zo eenvoudig, wat tijden betreft.
Toch doe ik m'n best, ik eet nu weinig vette rommel en veel minder zoete dingen en drink veel water vooral ipv fris of bier ofzo. Ik probeer ook nu toch 3 keer per dag wat te eten, hoewel dat er nog wel eens bij inschiet. De stoelgang is iets vooruit gegaan, maar nogsteeds niet zoals het zo moeten zijn. Ik voel me iets fitter nu dan een paar weken terug, maar dit kan ook zijn omdat ik aan m'n werk moest wennen en ik ben al ruim 6 kilo ook afgevallen (grmbl, m'n broek zakt af ).
Gezonde voeding en meer beweging (ik doe immers fysiek werk), hebben wel een positief effect gehad tot nu toe, iig op m'n gewicht en ik begin me ook wat fitter te voelen. Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Ik hoop iig dit vast te kunnen blijven houden.
Ik had nooit last eigenlijk van die ongezonde levenstijl qua eten, en ben 1,5 jaar niet ziek geweest.Was wel vaak moe, maar dat kwam ook doordat ik vaak laat naar bed ging enzo.
Tot ik 2 weken geleden heel erg ziek werd.
VIel flauw op het werk, kreeg hoge koorts,keelpijn enz.ik was echt superziek
Na een bloedtest te hebben gedaan, bleek dat ik een groot ijzertekort (hb van 4) en bloedarmoede had
Ik moet nu dus gevarieerder eten, en ijzertabletten slikken.Ook eet ik nu elke dag abrikozen en ijzerrijk voedsel (bruine boterhammen enzo) en ik moet zeggen dat ik me nu wel wat fitter en gezonder voel!
Ik heb als opmezelf wonende man best wat ongezonde gewoontes aangeleerd, maar ik merk nu dat ik dat niet meer zo trek eigenlijk.
De fastfood, magnetron en alcohol begint zijn tol te eisen. Vandaar dat ik nu probeer veel meer daarop te letten. En in de periodes dat dat lukt, dan sta ik er soms van verbaasd hoe goed je je opeens gaat voelen, dat je niet meer verrot wakker wordt etc.
Maar goed dat ik binnen nu en een jaar ga samenwonen als het goed is... beetje vrouw nodig om me gezond te houden
Ik heb alleen ooit eens een friet-dieet 'samengesteld' omdat ik mezelf iets te dun vond. Na drie weken alleen maar friet gegeten te hebben was ik nog geen kilo aangekomen en de appelmoes bevatte blijkbaar nog genoeg vitaminen om me goed te laten voelen.
quote:Erg herkenbaar ben ik bang... ik woon inmiddels een jaar op kamers en na een dag werk enz. heb ik nooit zin om te gaan koken. Ben in het afgelopen jaar nu wel 10 (!!!) kilo aangekomen. Moet nu echt beter gaan eten enzo, maarja het voornemen is er wel maar er werk van maken...
Op zaterdag 20 juli 2002 12:26 schreef miss_cee het volgende:
Ja, ik eet het laatste jaar ook nogal ongezond. Mijn ontbijt is wel altijd bruin brood met kaas en een glas vruchtensap ofzo. Ook eet ik vaak een banaan of een bakje vruchten yoghurt. Maar meestal lunch ik niet of ik eet een magnum als lunch en een halve zak chips smiddags. S'avonds eet ik dan een kant en klaar maaltijd (lasagna, pizza)of ga ik naar de macdonalds. Nooit verse groente erbij. En later op de avond vaak nog een zak M&M's of iets anders lekkers.
Ik voel me dan ook vaak moe en lusteloos. Deze week heb ik me vitamine C pilletjes gekocht omdat ik volgens mij een gebrek hieraan heb. Ik ga me nu voornemen om toch maar eens gezonder te eten. Misschien krijg ik dan weer meer energie en voel ik me beter. Effe uitproberen dan maar.
quote:Moet je vooral bananen gaan eten, die bevatten alleen maar suiker en verder helemaal niks zinnigs.
'Al die suiker, dat is puur vergif'.
En nee, ik merk het verschil absoluut niet als ik (on)gezonder eet. Momenteel eet ik erg gezond (volkorenpasta, weinig suiker veel fruit en groente), maar dat is meer om gewicht te verliezen. Maar ik heb ook weleens de hele week troep gegeten en dan voel ik me net zo fit of brak als anders.
quote:Wat zal jij dan enorm weinig eten...
Op vrijdag 19 juli 2002 11:04 schreef Steve-O het volgende:
heb ik geen last van eet eigenlijk nooit van de schijf van 5
vaag
maar zit er niet mee
quote:mja, heb ik ook, tijdens de examens moet ik wel wat pizza's en lasagnes en friet en zo eten (en dat steekt ongelooflijk tegen
Op vrijdag 19 juli 2002 11:14 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Dat heb ik ook, als ik langdurig 'vette fred'(patat enzo, fastfood) eet. Dat merk ik dat ik moe ben enzo, zodra ik veer gewoon ga eten dan voel ik me vitter.
quote:Zondermeer .. Ik heb vaak een aantal dagen achter elkaar dat ik niet thuis eet en dat is dus meestal van de snackbar eten dan. Ik voel dat ik dan niet de energie heb, die ik met gezond eten wel heb.
Op vrijdag 19 juli 2002 10:57 schreef postinggirl het volgende :
Voel jij je fitter als je je netjes aan 'de schijf van vijf' houdt en op je vitamines let dan wanneer je daarvoor in de plaats veel snackt en zo? Of merk jij daar totaal geen verschil tussen? Als je periodes hebt waarin je slechter eet en periodes waarin je beter eet?
quote:Heeft iemand hier misschien wat meer info over?
Op zondag 15 juni 2003 21:22 schreef zwaaibaai het volgende:
de schijf van 5
Avondeten denk ik niet bij na, al probeer ik in verband met mijn stofwisseling in ieder geval genoeg te eten (zodat ik niet afval).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |