Nee. Maar je krijgt een bekeuring als je ergens fietst waar dat niet mag. Je krijgt geen (extra) boete voor het niet kennen van de borden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ken geenverklaring van de verkeersborden, mag ik nu ook overal fietsen?
Het mooie van je sociale en economische leven is dat je ze niet mee hoeft te nemen. Je krijgt nieuwe!quote:Op zaterdag 7 april 2012 07:25 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb gevonden hoe je je huisraad kan verhuizen. Ik weet alleen nog niet hoe ik mijn sociaal en economisch leven in moet pakken.![]()
En nu maar hopen dat ik de doos met mijn Fok! account snel weer terug kan vinden.
dat economische leven was hij eigenlijk toch al half kwijt... hij deed alleen nog de inkomende post.. ik de uitgaandequote:Op dinsdag 10 april 2012 08:55 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Het mooie van je sociale en economische leven is dat je ze niet mee hoeft te nemen. Je krijgt nieuwe!
Als je de oude in een doos doet gaat het ook maar zo stinken
Een traditioneel huwelijk dusquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat economische leven was hij eigenlijk toch al half kwijt... hij deed alleen nog de inkomende post.. ik de uitgaande
Coool! Krijg ik dat automatisch toegezonden? Of moet ik die ergens bestellen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:55 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Het mooie van je sociale en economische leven is dat je ze niet mee hoeft te nemen. Je krijgt nieuwe!
Ga ik die doos gelijk opzoeken en buiten neerzetten.quote:Als je de oude in een doos doet gaat het ook maar zo stinken
quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat economische leven was hij eigenlijk toch al half kwijt... hij deed alleen nog de inkomende post liquiditeit.. ik de uitgaande
absoluut!quote:
alle post!quote:
Ik doe niet aan tradities.quote:
Ik post nu toch?quote:
Heb mijn alter ego nog even gevraagd: zeer zeker niet van toepassing.quote:
ow ja das uitgaande post... oke dan doe ik de uitgaande liquiditeitquote:
bij de bank krijg je volgens mij wel minder provisiekosten dan bij het GWK, geen idee of het nog goedkoper is om gewoon daar met CC oid te betalen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:46 schreef Maharbal het volgende:
Iemand trouwens nog een tip waar het beste wat dollars in te slaan? GWK vraagt altijd idiote provisie. Even langs bij de eigen bank of iets dergelijks?
Ja, daar maak ik me geen zorgen om. Ik heb alleen alvast dollars nodig om in Hanoi te betalen voor een visum, taxi en eventueel wat eten/drinken etc. Voor het visum kan ik sowieso niet met CC betalen, dat moet cash.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
bij de bank krijg je volgens mij wel minder provisiekosten dan bij het GWK, geen idee of het nog goedkoper is om gewoon daar met CC oid te betalen.
Dat maar even proberen dan!quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:14 schreef Nizno het volgende:
ahaa vandaar... ja dan denk ik dat je bij de bank uit komt.
Gewoon naar buiten gaan en je ding doen, komt het vanzelf een keer voorbij. Je kan ook naar hele geforceerde sociale bijeenkomsten, maar volgens mij was daar linkedin al voorquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Coool! Krijg ik dat automatisch toegezonden? Of moet ik die ergens bestellen.
Uiteindelijk naar de bank gebeld om over die dollars te vragen. De mevrouw aan de lijn adviseerde mij om bij 't GWK te kopen....omdat zij 't ook daar bestellenquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:14 schreef Nizno het volgende:
ahaa vandaar... ja dan denk ik dat je bij de bank uit komt.
veel plezier!!!!quote:Op woensdag 18 april 2012 10:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Uiteindelijk naar de bank gebeld om over die dollars te vragen. De mevrouw aan de lijn adviseerde mij om bij 't GWK te kopen....omdat zij 't ook daar bestellen![]()
Vandaag nog even de laatste dingetjes regelen en dan hebben jullie 4 maanden rust van mij, ik vlieg morgen
Is de dochter meerderjarig?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Voor de fiscalisten onder ons:
Mijn schoonvader wil onze dochter een schenking doen ter hoogte van de maximale vrijstelling van ¤ 2000,-. Zijn bank wees hem er op dat als hij dit naar onze rekening overmaakt, de fiscus dit als schenking aan de ouders gaat zien (die ook de maximale schenking ontvangen, en dan dus een stuk schenkbelasting zouden moeten gaan betalen).
Iemand hier wel eens wat over gehoord of meegemaakt?
We willen niet dat het geld naar de rekening van onze dochter gaat omdat ze eerst nog het een en ander moet leren over de waarde van geld.
PM belfis anders even.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:19 schreef JumpingJacky het volgende:
Voor de fiscalisten onder ons:
Mijn schoonvader wil onze dochter een schenking doen ter hoogte van de maximale vrijstelling van ¤ 2000,-. Zijn bank wees hem er op dat als hij dit naar onze rekening overmaakt, de fiscus dit als schenking aan de ouders gaat zien (die ook de maximale schenking ontvangen, en dan dus een stuk schenkbelasting zouden moeten gaan betalen).
Iemand hier wel eens wat over gehoord of meegemaakt?
We willen niet dat het geld naar de rekening van onze dochter gaat omdat ze eerst nog het een en ander moet leren over de waarde van geld.
Nee, ze is pas 12, vandaar ook dat we het geld niet op haar rekening willen laten komen.quote:
Ik hecht vele malen meer waarde aan de mening van jou, dj en maharbal.quote:
Is een spaarrekening op haar naam openen waar ze niet de beschikking over heeft tot ze meerderjarig is of jullie het verstandig vinden, geen optie?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:02 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nee, ze is pas 12, vandaar ook dat we het geld niet op haar rekening willen laten komen.
Zo heb ik eens geld gekregen. Maar da's lang geleden, wie weet mag dat tegenwoordig niet meer omdat de regering bang is om een paar euro mis te lopen...quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is een spaarrekening op haar naam openen waar ze niet de beschikking over heeft tot ze meerderjarig is of jullie het verstandig vinden, geen optie?
(Een schenking met voorbehoud, dus.)
Ik zou niet weten waar ze geld mis lopen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo heb ik eens geld gekregen. Maar da's lang geleden, wie weet mag dat tegenwoordig niet meer omdat de regering bang is om een paar euro mis te lopen...
Indien het op naam/in beheer van de ouders komt kunnen ze belasting heffen, dat kan met die constructie niet. Althans, vroeger niet, weet niet hoe het vandaag de dag is (en als het aangepast is, komt de heffing vanzelf).quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ze geld mis lopen.
Als dochter minderjarig is, hebben de ouders sowieso het beheer over het geld.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien het op naam/in beheer van de ouders komt kunnen ze belasting heffen, dat kan met die constructie niet. Althans, vroeger niet, weet niet hoe het vandaag de dag is (en als het aangepast is, komt de heffing vanzelf).
Ja, dat zou kunnen, maar ze heeft al een eigen bankrekening, dus leek me de simpelste manier om het geld op onze spaarrekening te laten storten en daar te laten staan tot moment x.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Is een spaarrekening op haar naam openen waar ze niet de beschikking over heeft tot ze meerderjarig is of jullie het verstandig vinden, geen optie?
(Een schenking met voorbehoud, dus.)
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:49 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
[..]
Het is geen huiswerk. Wis gewoon even een paar onnozele postings.
quote:
Dank, jij ook welkom natuurlijkquote:
En? Wat was het antwoord?quote:Op maandag 2 juli 2012 00:02 schreef Monopoly het volgende:
Leuk vraagje:
Ik heb met mijn ING gepind in Duitsland vandaag. Zometeen wil ik nog ff wat eten halen, kan ik bij een andere bank dan ING hier nog geld pinnen? Of moet ik even naar de ING door lopen?
Blijkbaarquote:
die vijf man kunnen wel in de caravan toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Blijkbaar
Vervangend vervoer moet geen probleem zijn, maar ik heb echt een trekhaak nodig. Laat dat nou vaak een probleem zijn met huurauto's. Ik heb vandaag de schadehersteller maar vast ingelicht dat dat m'n enige wens is (nou ja...er moeten vijf man mee)...
Die hebben we in het voorjaar uit Spanje gehaald en verkocht aan een Poolquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
die vijf man kunnen wel in de caravan toch?
Mja, maar die trekhaak, daar gaat het bij een huurauto vaak mank... die staan momenteel allemaal in Frankrijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:17 schreef Nizno het volgende:
ow... nou ja dan kunnen ze op de trekhaak.. als daar toch geen caravan aan hangt.....
Op de achterbank past geen aanhangerquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:20 schreef Nizno het volgende:
je kan ze gewoon ook op de achterbank in een grote auto zetten... hoef je geen trekhaak te hebben
egwel.. gewoon doordrukken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op de achterbank past geen aanhanger
Ik zal het even voorstellenquote:
insert -dat zei ik vannacht ook tegen m'n vrouw-opmerkingquote:
top!quote:
das dan weer jammer.... dat jij vannacht tegen je vrouw moest zeggen dat ze gewoon mocht doordrukken......quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
insert -dat zei ik vannacht ook tegen m'n vrouw-opmerking
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:23 schreef Nizno het volgende:
das dan weer jammer.... dat jij vannacht tegen je vrouw moest zeggen dat ze gewoon mocht doordrukken......
welterusten!quote:
Nee, helemaal nietsquote:
Da's al de helft van het probleem opgelost!quote:
Moet er een zware aanhanger achter?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar leuk dat het hier gaat over de sokkenla, maar ik heb nog steeds geen huurauto met trekhaak
Nee, helemaal niet. Maximaal 600 kg.quote:
Das het belangrijkste toch...quote:
Dan wordt de range wel flink stuk groter, dat mag vrijwel iedere auto trekkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maximaal 600 kg.
'k Moet ook even kijken of ik via het werk iets kan regelen. Morgen weet ik in elk geval wat ik aangeboden krijg van ze en dan heb ik nog een dikke week om te zien of ze elders in NL nog een auto hebben staan. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Das het belangrijkste toch...
Anders kijken of je persoons kunt krijgen als huurauto, die hebben vaak wel een trekhaak.
Wat dat betreft ben ik inderdaad blij dat we onze oude caravan verkocht hebben....1300kg...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan wordt de range wel flink stuk groter, dat mag vrijwel iedere auto trekken
Vorig jaar stond in V&A en bus die ze toen speciaal voor de vakantie gekocht hadden. Is misschien ook een uiterste optie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
'k Moet ook even kijken of ik via het werk iets kan regelen. Morgen weet ik in elk geval wat ik aangeboden krijg van ze en dan heb ik nog een dikke week om te zien of ze elders in NL nog een auto hebben staan. Dat zou geen probleem moeten zijn, denk ik...
Dat weegt de mijne ook. Behoorlijk gewicht inderdaadquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik inderdaad blij dat we onze oude caravan verkocht hebben....1300kg...
helemaal top! En hoe gaat het met de sokkenla?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Ter info: vandaag een auto gekocht
In plaats van alle rompslomp met het bieden op een wrak en het wachten op je geld, maakt de verzekeraar deze week alles zelf over en kunnen we 'gewoon' op vakantie
Aangestampt en wel!quote:Op maandag 23 juli 2012 22:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
helemaal top! En hoe gaat het met de sokkenla?
ow dat klinkt als een goede wasmachinequote:Op maandag 23 juli 2012 22:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar er wordt momenteel niet zoveel gestampt, aangezien de wasmachine heeft besloten koolstofborsteltjes op te eten....die mogen er morgenavond ook nog even in...
En tot ziens vakantiegangers..... Ik ga.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:35 schreef Maharbal het volgende:
Hallo vakantiegangers, daar was ik weer
Ik ben nog op vakantie #2, dus technisch gezien 'ga' ik ook!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:08 schreef sanger het volgende:
[..]
En tot ziens vakantiegangers..... Ik ga.
Ik hou die van Italië draaiende, momenteel... Wat een volk...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:19 schreef Xcalibur het volgende:
Wij houden de economie wel draaiend
Er is geen wettelijke grondslag voor de betreffende inspecteur om bevoegd te zijn. Uit m'n hoofd gaat gewoon de hoofdregel op dat de inspecteur waar jij als inwoner onder ressorteert bevoegd is, en als er al een bevoegd is kan er niet een andere bevoegd zijn. Met andere woorden, totdat dit is aangepast (of een of andere goedkeuring / mandaat komt) is het landelijk coordinatiepunt voor de auto in Almelo...onbevoegd.quote:
Dat is toch niet nieuw?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:55 schreef Maharbal het volgende:
Voor de fiscalisten onder ons: heeft er al iemand de uitspraak gelezen waaruit blijkt dat de 'centrale' (landelijke) inspecteur voor alles wat met de autobijtelling te maken heeft.....niet bevoegd is?![]()
Ze gaan het daar leuk krijgen met alle bezwaarschriften.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |