Wat hier goed werkt als hij iets niet wil eten: hij mag mij nootjes voeren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spelenderwijs herken ik wel, ik maak regelmatig rondedansjes en klap-zangsolo's als er weer iets geproefd of goed gegeten wordt. In de mond proppen doe ik (nog net) niet.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik moet echt even trots doen.Van de week zei een leidster dat ze Ivan zo'n pientere jongen vond. Ze hebben op de groep een "dierentuin" en hij weet alle dieren zo goed te benoemen. Ja, goh, Ivan en dieren.
Die weet zelfs wat een okapi is.
Nou omdat je er als mam soms nog niet helemaal aan toe bent maar eigenlijk is het wel leuk, maar dan wil je het nog niet leuk vinden omdat je er dus nog niet aan toe bent, maar bij Jaël ben ik er wel aan toe die ontwikkeld zo lief en geweldig en leuk en die roept na de nacht 's morgens al dat ze me zoooooooooooo gemist heeftquote:
Wat grappig, ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat dat ook het geval kan zijn. Ik voel me soms wel wat overrompeld door de taalontwikkeling.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nou omdat je er als mam soms nog niet helemaal aan toe bent maar eigenlijk is het wel leuk, maar dan wil je het nog niet leuk vinden omdat je er dus nog niet aan toe bent, maar bij Jaël ben ik er wel aan toe die ontwikkeld zo lief en geweldig en leuk en die roept na de nacht 's morgens al dat ze me zoooooooooooo gemist heeftIk hou ervan!
Nou dat heb ik dus ook en dan denk ik ja hallo doe es niet, daar ben ik nog niet aan toequote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat grappig, ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat dat ook het geval kan zijn. Ik voel me soms wel wat overrompeld door de taalontwikkeling.
De iPad en tv kan ze volledig in opgaan. Verder eigenlijk niets zonder publiek/gezelschap.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat lastig, miss! Wat losse vragen en opmerkingen:
- Is er niets wat ze zó leuk vindt om te doen dat ze erin opgaat?
- Je hebt recentelijk waarschijnlijk al veel opgeruimd, dus dit is misschien niet zo'n heel goede tip, maar ik denk dat over het algemeen selectiever speelgoed aanbieden kan werken. Dus dingen weghalen waar ze niet mee speelt en wat minder laten staan zodat het overzichtelijker wordt.
- Wat gebeurt er als je haar negeert als ze om aandacht vraagt nadat je hebt gezegd dat het tijd is om zelf te spelen?
- Misschien helpt het om het als iets te zien wat je op moet bouwen, dus beginnen met 5 minuten alleen spelen, niet verwachten dat het meteen goed gaat en dan langzaam uitbouwen?
- Hoe gaat dat op het kinderdagverblijf?
Hihi. Ze gooit gewoon al haar charme in de strijd.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:23 schreef miss_sly het volgende:
En dan een paar keer per dag die vijf minuten doen?
Mijn eigen hangjongere hangt nu dus letterlijk aan mijn nek "ik wil met je knuffelen". Toen ik zei dat ik dit niet prettig vind en er een beetje verdrietig van wordt, draaide ze mijn hoofd naar zich toe en zei "ik zorg wel dat je niet verdrietig wordt, mama"
Tja![]()
Ik herken het ook wel van Ivan, hoor. Die zou het liefst de hele dag met mij bezig zijn. De vraag is er van hem uit dus altijd geweest. Het hoort waarschijnlijk ook gewoon bij haar (net als bij Ivan) dat ze zo'n sociaal dier is en het liefst de hele dag met jullie babbelt en bezig is! Het is ook niks verkeerds, maar het is ook geen gek idee om andere kanten van haar meer te stimuleren. En zelf kun je het momentje voor jezelf ook wel gebruiken!quote:Op zondag 12 februari 2012 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, dat is een vrij natuurlijk gegeven op het kdv. Toch hebben wij ons nooit fulltime met haar bezig gehouden, maar is die vraag van haar er altijd geweest. Ook als we bezig zijn, met wat dan ook, wil ze contact praten, moet je kijken, wil ze spelen. Er is niets, behalve de iPad en de tv, wat ze eventjes alleen kan. En het is echt niet dat ze zoveel op de iPad mag of tv mag kijken.
Precies dit inderdaad. Ze babbelt ook de hele dag en is echt met ons bezig. Niet alleen om haar te amuseren, maar ook met wat wij doen en waarom.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herken het ook wel van Ivan, hoor. Die zou het liefst de hele dag met mij bezig zijn. De vraag is er van hem uit dus altijd geweest. Het hoort waarschijnlijk ook gewoon bij haar (net als bij Ivan) dat ze zo'n sociaal dier is en het liefst de hele dag met jullie babbelt en bezig is! Het is ook niks verkeerds, maar het is ook geen gek idee om andere kanten van haar meer te stimuleren. En zelf kun je het momentje voor jezelf ook wel gebruiken!
Dat met de strijken doe ik ook zo (hypothetisch dan, want ik strijk nietquote:Op zondag 12 februari 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad. Ze babbelt ook de hele dag en is echt met ons bezig. Niet alleen om haar te amuseren, maar ook met wat wij doen en waarom.
Ik ga het met die vijf minuten per keer, aangekondigd inderdaad, gewoon proberen. E dan tussendoor als ik aan het strijken ben bijvoorbeeld, moet ze zich ook een beetje zelf amuseren, maar kan ik haar daar wel bij helpen door te reageren en dingen aan te moedigen. Maar die vijf minuten ga ik dan helemaal niet reageren, die moet ze echt zelf invullen. Zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |