abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107834005
Wat stoer dat Niels ergens anders is gaan spelen zonder jou erbij Twinkly!
Hij ziet jou tenslotte bijna 24 u per dag, dus had ook makkelijk gekund dat hij het er moeilijk mee zou hebben.

Oeh ik hou van lijstjes lezen :D hier die van Wolf, eigenlijk al eeuwen hetzelfde
6.00/7.00 2 bruine boterhammen met korst (broodbeleg op 1 kant, andere kant er dus opgeklapt) en beleg appelstroop/vleeswaren/pindakaas/smeerkaas/kaas/chocopasta/jam hij lust alles
+beker water
9.30 1 stuk fruit geschild sinaasappel is momenteel favoriet maar lust tegenwoordig alle soorten
12.00 2 bruine boterhammen met korst+beker karnemelk met smaakje (Campina heeft dat) of drinkyoghurt
14/15.00: tussendoortje wat kan bestaan uit paar kleine biscuitjes,knijpfruitje,doosje rozijntjes oid
+beker roosvicee tot zn beschikking
17.00 avondeten, zeer wisselende hoeveelheden wat hij binnenkrijgt. + 1 toetje (klein nepdanoontje of soms een grote)

Oh ik kreeg vanmorgen telefoon: Wolf start per 27/2 op de peuteropvang van de Vrije school *O* echt spannend! Lijstje gekregen waarvoor we moeten zorgen dat hij het bij zich heeft enzo.. pff nu komt t wel heel dichtbij hoor!
Ik hoop zo dat Niels er ook gauw komt O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_107840537
Lief loopt net naar boven. Ligt Ivan ineens in ons bed te slapen. :D En we hebben tegenwoordig nog wel een babyfoon op de overloop. Wat een boefje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107840641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:49 schreef Poppejans het volgende:

Oh ik kreeg vanmorgen telefoon: Wolf start per 27/2 op de peuteropvang van de Vrije school *O* echt spannend! Lijstje gekregen waarvoor we moeten zorgen dat hij het bij zich heeft enzo.. pff nu komt t wel heel dichtbij hoor!
Ik hoop zo dat Niels er ook gauw komt O+
Oh, wat leuk! *O*
pi_107851187
Lijstje van mijn peuter:

Ontbijt: 1 volkoren boterham met worst / pindakaas en beker melk
Fruit: momenteel eet ze vooral appels, maar ook wel peer of banaan, met wat water.
Lunch: zie ontbijt
Tussendoor: ontbijtkoekje / bert en erniekoekje met beker diksap
Avondeten: wisselt enorm hoeveel ze daarvan eet, toe meestal nog wat fruit. Ze heeft heel lang yoghurt gehd, maar dat wil ze nu meestal niet meer.

Verder heeft ze altijd wel een beker water staan, en op dagen dat hij overdag thuis is snaait ze ze van het ontbijt van haar vader nog wel een plakje worst en/of kokosbrood mee.
pi_107853071
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Lief loopt net naar boven. Ligt Ivan ineens in ons bed te slapen. :D En we hebben tegenwoordig nog wel een babyfoon op de overloop. Wat een boefje.
O+ Laat hij zich dan makkelijk overleggen in eigen bed of is hij bij jullie gebleven?

Moeders v herfst/winter 2009 peuters (die dus nog geen 2,5 zijn): kan jullie kind al drinken uit een open beker?(ik weet dat Ivan het kan)
Wolf kan dat nog niet, en op de peuterspeelzaal hebben ze alleen open bekers dus vroeg me af of hij daar laat mee is.
Ik oefen wel(niet dagelijks) en hij kan er goed uit slokjes drinken maar houdt de beker niet zelf vast. Hij drinkt al sinds hij 8 maanden oud is uit een open beker met rietje erin, en dan staat de beker dus op tafel. Maar zoiets komt dan vanzelf wel toch, meer dan oefenen kan ik niet doen denk ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_107853090
Poppejans, ja die van mij kan dat al een tijd. Heeft ze op t kdv geleerd, neem ik aan, want thuis hebben we daar weinig aan gedaan. Toen ze begon met zelf open bekers pakken (ze zoekt altijd zelf een bord en beker uit voor haar maaltijden) deden we er maar een bodempje drinken in, omdat t bijna altijd omging, aldan niet expres. Nu gaat dat al een stuk beter.
pi_107853179
F drinkt eigenlijk altijd uit een open beker, al best lang, maar die pakte gewoon die van zijn broer af :)

Nog drie dagen en dan 2! Peuters. Zou het schelen dat hij nog geen nee kan zeggen? :+
pi_107853938
Hier sinds enkele weken (geloof iets van 2 maanden nu) ook drinken uit een open beker of glas.
Zo ineens, zonder oefenen. Het komt dus vanzelf wel :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 09:51:10 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107853946
Claudia, wat een deugniet! :D

Poppejans, dat is ook al snel! Spannend! :Y
Harry drinkt al vanaf 6 maanden uit een open beker/glas, maar pas sinds een 2 maanden zelf. En nog heeft hij het liefst dat wij het even naar binnen gieten want dan gaat het sneller ;)
hij stond van de week te 'drinken' uit het halve liter bierglas van mijn man :D
Laat je wel een bekertje op tafel staan met een bodempje water?

Overigens was mijn lijstje alleen maar wat hij díe ochtend gegeten heeft.
Harry heeft graag vleesbeleg (boterhamworst, gebraden gehakt, ham, maar geen smeerworst) op zijn brood dus dat doe ik er meestal op, maar sinds we de nieuwe keuken hebben, staat het zoet beleg in een diepe la waar hij bij kan. Soms haalt hij zelf dus de hagelslag eruit. Als ik dan iets anders erop doe, dan weigert hij te eten. Logisch, hij had tenslotte iets anders gekozen ;)
Hij heeft ook graag appelstroop op zijn brood.
Pindakaas heb ik heel lang geleden eens geprobeerd maar was toen geen succes. Misschien nog maar eens proberen.

Vandaag (en morgen) vieren we Harry's verjaardag. Hij is in elk geval al hel erg blij met de balonnen O+
pi_107853984
Veel plezier Asy *O*
pi_107854003
Zozo Harry, 2 dagen feest zeg :)

Heel veel plezier! *O*
  zaterdag 11 februari 2012 @ 10:07:50 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107854113
2 dagen feest is noodzaak (2x2 uurtjes). Mijn directe familie is al zo groot dat er daarnaast niemand meer bij past ;)
pi_107854129
Dat is soms het voordeel met een zeer kleine familie :)
(Ik en mijn broer/schoonzus en ouders, mijn man,broer/zwager en moeder)
pi_107854256
Onze peuter krijgt kleuterzus te logeren op haar kamer vanavond, eens even kijken hoe dat gaat... Als dat lukt kunnen ze ook bij opa en oma op 1 kamer misschien ;) dan kan het ledikantje weg ;).
Fake it till you make it...
pi_107854876
och wat lief Nijna! O+ samen slapen <3
en Ivan ook al zo schattig :D

eten hm. Mijn grote eet, gemiddeld genomen:

* 1 tot 1,5 boterham met vleeswaar of (vruchten)hagelslag/pindakaas/appelstroop
* tussendoor fruit
* weer 1 tot 1,5 boterham, zelfde als 's morgens
* tussendoor fruit
* tussendoor voor de lekker, van die doosjes fruitstukjes van hema (die vreet ze met doosje en al op, die zakjes met likkoekjes vindt ze niet boeiend :') )
* tussendoor, als ik sta te koken een bakje met rauwkost, paprika ofzo of tomaat
* avondeten, meestal alleen droge rijst, soms een vleesje, en ze is gek op bonen zoals kidneybonen of chilibonen dus die eten we ook regelmatig.
:)
pi_107861323
Bij Ivan is het momenteel:

- een halve boterham met smeerkaas/pindakaas/appelstroop
- 2 stuks fruit
- een halve boterham met smeerkaas/pindakaas/appelstroop of een gebakken ei
- een rijstwafel of cracker
- een half bordje pasta/risotto/whatever, soms met yoghurt als toetje

En denk maar niet dat 'ie dunner wordt. :+
pi_107861358
Poppejans, zo begrijpt Ivan weer niets van een rietje. :Y)
pi_107862480
Wat weinig claudia, die van mij eten allebei het dubbele, minstens! (Ik ben mijn inlogcodes kwijt, maar blijk op mijn telefoon nog ingelegde te zijn.)
pi_107862500
Ingelogd.
pi_107862552
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
Poppejans, zo begrijpt Ivan weer niets van een rietje. :Y)
Die van mij snappen hoe je uit een rietje drinkt en hoe je er in blaast :P
Hier geen rietjes dus :D
pi_107862567
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan is het momenteel:

- een halve boterham met smeerkaas/pindakaas/appelstroop
- 2 stuks fruit
- een halve boterham met smeerkaas/pindakaas/appelstroop of een gebakken ei
- een rijstwafel of cracker
- een half bordje pasta/risotto/whatever, soms met yoghurt als toetje

En denk maar niet dat 'ie dunner wordt. :+
haha

hier ook, ze eet haast niks maar blijft lekker bovenin de curve

Ze drinkt uit een open beker maar ook met een rietje. 'S morgens krijgt ze nog een flesje warme melk, is ze erg aan gehecht.
pi_107862612
hey Groofsken :W
pi_107862851
Hey! :-D
pi_107865198
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
_O- hebben we hier ook een keer gehad :)

Poppejans wat spannend, Jaël mag begin maart hier naar de psz :)

Asy wat leuk!

Groofs wb :W
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107865658
Vanaf de 20e gaan ze hier samen naar de PSZ :o
Dat wordt wel even wennen, hihi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')