abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107819681
Kookwekker hebben we bij Mikael ook tijdje gebruikt. Hielp idd ook wel. En wat ook heel goed geholpen heeft is een kaars op tafel. Bleef ie zitten totdat ie zijn bord leeg had dan mocht ie de kaars uitblazen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107820166
Simmu, nu snap ik de uil die Dyon op het kdv had gemaakt en waar achterop stond 'mama kwijt' :D
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:35:52 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107821390
Vlindur, Harry eet ook wisselend en kiezen lijkt hij ook niet te snappen.
Maar ik onderhandel wel met hem. Hij heeft graag vlees bijv. Dan mag hij van mij vlees als hij een hapje aardappel/groenten heeft geprobeerd.
Of ik smeer een boterham met stroop en hij houdt na 3 happen op met eten. Dan leg ik nog een paar stukjes opzij die hij moet opeten en de rest geven we dan aan de vogeltjes.
Harry krijgt bij opa en oma 2 plakken worst, dan 2 sneetjes brood en een gekookt ei tussen de middag.

Qua toetje, dat krijgt Harry altijd. Hij krijgt wisselend volle kwark zonder suiker (soms met wat jam/fruit erin) of als wij een toetje hebben dan gewoon hetzelfde als wij.
Mijn zus hanteerde bij haar jongens: gewoon/goed gegeten, 'lekker' toetje, slecht gegeten (niet willen proeven), gewone yoghurt. Dus wel altijd een toetje.

Als Harry moe is, eet hij slecht ongeacht of hij het normaal lekker vindt of niet. Ik vind 18:45u eten eigenlijk ook wel heel erg laat voor een jongetje van 2 :@

wickie, ik ben wel geïnteresseerd in de voedingsmiddelen met wat extra calorieën want die kan Harry ook wel gebruiken.
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 11:46:16 #129
5428 crew  miss_sly
pi_107821743
Wij eten altijd tussen 18.15 uur en 18.45 uur. Ze is niet anders gewend, dus als we eerder eten, eet ze zelfs slechter. Ik denk dat regelmaat belangrijker is dan tijdstip. Dus altijd om 17 uur of altijd om 18.30, maar misschien gaat het bij ons wel erg gemakkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 februari 2012 @ 11:55:54 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107822133
Nou ja, misschien is het ook mijn vertekende beeld. Wij eten altijd tussen 17 en 17:30u. Harry ligt in bed tussen half 7 en 7.

Vlindur, aangezien hij 's morgens wel goed brinta eet: wil hij dat 's middags niet?

Ow en Harry geeft ook weinig om koekjes ed.
Op dit moment is rijstwafel weer even helemaal hot terwijl hij daar een tijd geleden helemaal niks van moest hebben.
pi_107822324
Die etenstijd kan wel echt een verschil maken hoor vind ik. Wij aten altijd tussen 18 en 18.30. Toen gingen beide dametjes slecht eten dus het eten naar voren gehaald omdat ik het idee had dat ze te moe waren om te eten en daarbij een beetje over hun grote trek heen waren.. En sinds we een uurtje eerder eten gaat het wel beter. Bij de kleinste gaat het nu super maar die hoort hier niet en bij Jaël ligt het er echt aan wat we eten en hoe haar pet staat.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107822502
Ik heb vanmorgen eens bijgehouden wat Leander eet tot nu net 12:00.
07:30 2 broodjes pindakaas en plakje ham
08:15 rijstewafel met smeerkaas
09:30 banaan en kiwi
10:45 2 plakjes ham
11:45 1 broodje pindakaas, 1 broodje ham en een gekookt ei (is ie nu nog mee bezig!)

Dat is al best veel voor alleen een ochtend

:o Leander neemt met een schaar zo een knip uit zijn haar :o
Gelukkig moet ie om 16:00 naar de kapper :')
pi_107822789
Hier moet ik ook echt op tijd zijn met het eten want als Hannah moe is dan gooit ze de kont tegen de krib en is alles NEE. Wij eten meestal rond zessen.

Ik prijs me wel gelukkig met een grote broodeter. Overdag eet ze 3-4 boterhammen, en dan vaak nog wat fruit (of knijpfruit) en een koekje/soepstengel/bakje kroepoek.
En als ze dan bijna niets heeft gegeten van het avondeten krijgt ze een fles melk voor het slapengaan. Dit omdat ze anders dus wel 's nachts wakker wordt en naar 'meele' wil voor een 'broteham' met 'mieworst'.

Vandaag heb ik haar voor de eerste keer thuis gehouden van het KDV. Ze heeft een dubbele oorontsteking (gisteren geconstateerd door de HA) en ondanks dat ze overdag lief speelde werd ze 's middags thuis meteen lamlendig en zielig. Ook vandaag is ze vrolijk en lijkt ze geen pijn te hebben, maar ik moest haar net van de grond af plukken waar ze bezig was om met speen en nijntje in slaap te vallen. Uiteraard is ze niet gaan slapen in haar bedje, maar zit nu te spelen met duplo-autootjes :')
  vrijdag 10 februari 2012 @ 13:15:09 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107824628
Och octo, wat sneu! Beterschap voor haar!

MeNicole! :o
zowel voor de hoeveelheid als voor de knip uit zijn haar

MP, dat heb ik dus ook. Idem voor slapen. Als ik Harry te laat in bed leg, dan slaapt hij slechter en korter dan als hij gewoon bijtijds in bed ligt.

Hier is vanochtend opgegaan: 2 sneetjes brood zonder korst met vleesbeleg, bekertje melk, 1 minirijstwafel, 1 partje mandarijn (het andere partje heeft hij 1 uur! mee rond gelopen in zijn mond :X ), zakje knijpfruit, bekertje water, 1,5 snee brood zonder korst met hagelslag en bodempje karnemelk.
pi_107824806
hier vanochtend per kind

selene:
2 bordjes special k + melk (want dat eet ik, dus wil ze ook)
1 peer (heel gegeven)
2.5 droge minicracker
2.5 maaltijdcrackers met sesam (vitalu) met smeerkaas

ravi:
hetzelfde, maar dan met een extra cracker. die vond hij lekker. het was een experimentje mijnerzijds

hoeveel ze drinken heb ik niet altijd oog op omdat ravi op het moment nogal van de omgooien is. ze krijgen zoveel als ze willen. limo met veeeeel water.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107824852
en beterschap voor hannah :*
pi_107824884
Herkenbaar Asy, ook dat naar bed gaan idd. Soms wel lastig, gister waren we later thuis dan normaal en meteen twee huilende meisjes die niets meer wilden..

Octo je arme meisje wat sneu :*

Ik weet bijna precies wat Jaël op een dag eet.
1 boterham met zoet + melk
dorakoekje of rozijntjes + grote beker limonade
1 boterham met kaas +melk
fruit meestal minimaal 1 mandarijn, nog een kwart banaan en een halve kiwi ofzo en weer een beker limonade een enkele keer thee, maar dan meot ze er zelf om vragen anders drinkt ze het niet.
dan warme hap als het meezit een normale portie en als het tegenzit 3 happen + yoghurt
voor het slapen gaan drinkt ze na het tanden poetsen altijd nog een half bekertje water.
Ik vind het eigenlijk wel een heel netjes eetschema :)

(Sarah eet bijna dezelfde hoeveelheden!! :o )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107825227
Drinken weet ik ook nooit. Leander heeft de hele dag drinken in een antiliekbeker op tafel staan. En met de maaltijden krijgt ie melk of thee in een beker!!
pi_107825463
Zo te lezen krijgen jullie kindjes best wel vaak 'zoet' op brood?
Ik meende altijd dat dit 'slecht' was voor zowel kind als tanden.
Ik ben ook erg bekrompen betreft zoet (snoep etc) omdat Mart al van zichzelf aan de grote kant is.

Hij zal ondertussen nu wel 15,5 kilo wegen met 93 cm en nog geen 2 (2 maart wel).

Hij eet op een dag gemiddeld:

Bordje pap of een boterham met smeerkaas/kaas/leverpastei/vleeswaren/jam light.
Tussendoor fruit/rijstewafel/rozijntjes/dora koekje
Lunch: 1 of 2 boterhammen soms met een ei erbij
Tussendoor weer het zelfde rijtje en is het dan allemaal óf hè.
Avond eten, verschillend. Wat wij eten (aardappels/pasta groente en vlees/vis)
Soms eet hij zijn bord leeg en soms neemt hij maar één hap!
5 keer per week yogurt/kwart na.

Zoet op brood krijgt hij alleen in het weekend.

Maar ik merk zo dat als ik zie dat hij een snoepje krijgt van iemand (opa-oma etc) dan slaat mijn hart over. En zie ik hem al later op bootcamp zitten voor te dikke kinderen of 'help mijn kind is te dik'.
Dat is echt mijn kronkel ik weet het. Maar tja.
pi_107825607
Er is helemaal niets mis met zoet. Het is ook niet per sé ongezonder dan hartig. Je moet alleen wel opletten wát voor zoet je geeft. Appelstroop of chocoladepasta, da's nogal een verschil.
pi_107825678
om 4 uur krijgen ze hier een dorakoekje (eentje ;) ) en om kwart over 6 eten we. selene eet vandaag droge rijst en komkommer en dat zuurspul. ravi rijst met sajoerboontjes en rendangvlees

ymme, ik denk altijd maar: "beter dat ze leren dat nu en dan snoep best mag en dan maat leren houden dan dat ze later berserk gaan op snoep omdat ze het niet kennen". straks gaan ze zelf vriendjes selecteren en dan krijg je dus een selectieprocedure zo van "daar mag ik snoep, daar is altijd tv aan en daar hebben ze een kekke spelcomputer" :+
pi_107825794
Niels eet:
- 's morgens ongeveer 1,5 boterham (korstjes zijn namelijk giftig ;) ) met jam, hummus, appelstroop, pindakaas, af en toe wat hagelslag (maar dat vindt hij eigenlijk helemaal niet lekker, het is meer omdat hij het zijn vader ziet eten).
- halverwege de ochtend fruit (halve appel of peer)
- als de ochtend lang duurt een volkoren knäckebröd, eventueel met pindakaas
- lunch hetzelfde als 's morgens
- na het middagslaapje een volkoren knäckebröd met pindakaas of af en toe een doosje rozijntjes.
- nog een keer fruit
- avondeten met toe volle yoghurt, eventueel met muesli.
Hij drinkt thee, water, hele slappe diksap, melk en karnemelk.

Hij zit tijdens het ontbijt, de lunch en het avondeten aan tafel en wij zijn juist degenen die het wachten soms zat zijn, hij eet zoooo langzaam :') Maar als hij af en toe van de stoel wil terwijl wij nog aan het eten zijn dan mag dat niet, dan zeggen we dat je op elkaar moet wachten en dat we daarna nog samen een toetje gaan eten.
Fruit en crackers eet hij tijdens het spelen.

Als ik Niels te laat naar bed breng of als hij overdag te weinig geslapen heeft slaapt hij ook heel slecht in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:44 schreef Sorbootje het volgende:
Er is helemaal niets mis met zoet. Het is ook niet per sé ongezonder dan hartig. Je moet alleen wel opletten wát voor zoet je geeft. Appelstroop of chocoladepasta, da's nogal een verschil.
Precies, en hartig of light is helemaal niet perse gezond (zout, verzadigd vet, kunstmatige zoetstoffen, etc.).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_107825809
Dyon heeft eigenlijk nooit zoet broodbeleg. Ik geloof dat hij er niet zo van houdt. Van een boterham met pindakaas proeft hij soms wel een hap van zn broer, maar dat spuugt hij weer uit. Hagelslag lust hij wel, maar dan eet hij alleen een paar hageltjes op.

Hij krijgt wel af en toe een snoepje uit de snoeptrommel, aangezien Kyllian dat ook krijgt., Dyon kiest dan eigenlijk meestal rozijntjes of een lolly. Fruit is meer 'snoep' voor hm, je maakt hm blijer met een mandarijn :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 10-02-2012 14:18:15 ]
pi_107825890
Niels is vanmorgen voor het eerst (bewust) een hele ochtend zonder mij bij iemand anders thuis geweest. Ik moest wat doen en een vriendin met twee kindjes van 3 en bijna 2 heeft op hem gepast. Het ging heel goed, maar hij is nu wel kapot merk ik. Vanmorgen was hij al om 5.30 uur klaarwakker en nadat we boodschappen gedaan hadden is hij om 11 uur in slaap gevallen bij mij op de fiets. Ik kon hem gewoon slapend uitkleden, zijn pyjama aantrekken en in bed leggen en ondanks dat hij dus nog niet gegeten heeft slaapt hij nog steeds :o
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_107825918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:51 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon heeft eigenlijk nooit zoet broodbeleg. Ik geloof dat hij er niet zo van houdt. Van een boterham met pindakaas proeft hij soms wel een hap van zn broer, maar dat spuugt hij weer uit.
Ik vind pindakaas hartig :P Ik geef het Niels heel vaak omdat het vol goede vetten zit en het is een eiwitbron (omdat we vegetarisch eten let ik daar wel op).

Hij heeft trouwens gisteren drie plakjes worst (echt vlees dus), in een keer, opgegeten toen we bij de vriendin bleven lunchen na het oppassen _O-
pi_107825934
Pipakaas (pindakaas) is hier helemaal the bom. Dat is natuurlijk ook zoet..
Maar wel weer een gezonde zoet ;) Chocopasta, hagelslag etc komt hier maar zelden voor. Soms een keer gekleurde hagelslag (in het weekend omdat hij het mij dan ziet eten op een beschuitje.

Verder drinkt hij water/thee soms sap of ranja met veel water.
pi_107826125
we zitten hier geregeld met zn drieen te wachten tot ravi klaar is met eten hoor. niet dat hij zo langzaam eet, maar zo smakelijk en soms zo veel :P
pi_107826510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:54 schreef ymme het volgende:
Pipakaas (pindakaas) is hier helemaal the bom. Dat is natuurlijk ook zoet..
Hoezo is dat zoet dan? Als je het vergelijkt met leverpastei verschilt het niet zoveel en er zitten veel meer gezonde (meervoudig onverzadigde) vetzuren in.

Aardbeienjam: 50 gr koolhydraten, 50 gr suikers
Calve Pindakaas: 9 gr koolhydraten, 2,5 gr suikers
Leverpastei: 3 gr koolhydraten, 1 gr suikers.
pi_107826676
Twinkly, pindakaas vind ik ook wel hartig hoor, maar het staat hier bij het zoete beleg :P
Wat fijn dat Niels het naar zn zin heeft gehad bij je vriendin!! Die is dus helemaal uitgeput :D

Dyon vertelt regelmatig dat hij bij de kindjes smeerkaas heeft gegeten, eet hij hier thuis ook regelmatig.
pi_107826793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Meimeltje het volgende:
Twinkly, pindakaas vind ik ook wel hartig hoor, maar het staat hier bij het zoete beleg :P
Wat fijn dat Niels het naar zn zin heeft gehad bij je vriendin!! Die is dus helemaal uitgeput :D

Dyon vertelt regelmatig dat hij bij de kindjes smeerkaas heeft gegeten, eet hij hier thuis ook regelmatig.
Niels lust geen kaas, behalve van die zachte verse kaas met kruiden erdoor.

Ik had ook verwacht dat ze uitgeput zou zijn, drie kleine kinderen ineens! Maar het viel mee zei ze, hij heeft vooral alleen gespeeld met al het speelgoed wat hij nog niet kende. Ze heeft alleen wel een bijna ontplofte poepluier moeten verschonen :D En dat is een prestatie, als hij tenminste net zo ligt te vechten bij het poepluierverschonen als bij mij de laatste tijd :X :'(

Hij heeft haar zoontje ook op het potje zien poepen en dat wil hij nu ook steeds, maar dan wel met kleren aan. Hij heeft ook al twee fictieve plasjes door de wc gespoeld gistermiddag :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')