abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107875421
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Spelenderwijs herken ik wel, ik maak regelmatig rondedansjes en klap-zangsolo's als er weer iets geproefd of goed gegeten wordt. In de mond proppen doe ik (nog net) niet.
Wat hier goed werkt als hij iets niet wil eten: hij mag mij nootjes voeren. :')

Dat vindt hij zo leuk om te doen. En intussen leer ik hem hoe de verschillende noten heten. Hij kan inmiddels cashewnoten, amandelen, pecannoten, walnoten en hazelnoten van elkaar onderscheiden. Dat doe ik trouwens ook zo met nagels knippen, de verschillende vingers benoemen. Ivan heeft een merkwaardige preoccupatie met opsommingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107875456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en ik moet echt even trots doen. :+ Van de week zei een leidster dat ze Ivan zo'n pientere jongen vond. Ze hebben op de groep een "dierentuin" en hij weet alle dieren zo goed te benoemen. Ja, goh, Ivan en dieren. O+ Die weet zelfs wat een okapi is.
:D *O*
pi_107875522
Knappe Ivan :D (nare mama, ik ben diep gekwetst door je opmerking in het babietjestopic ;( ;) )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107875718
Ik vind dat weer zo'n mooie ontwikkeling in het ouderschap, dat je merkt dat je je kind dingen kunt leren. Natuurlijk leer je je kind meteen al allerlei dingen, maar nu wordt het zo snel opgepikt. Het is precies zoals ik me had voorgesteld. O+
pi_107875805
Ja en dat je opeens ziet dat ze over dingen nadenken. Zo gaaf!! Eigenlijk is het erg leuk dat ze groter en wijzer worden :D
pi_107875897
Hoezo 'eigenlijk'? :D
pi_107876105
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
Hoezo 'eigenlijk'? :D
Nou omdat je er als mam soms nog niet helemaal aan toe bent maar eigenlijk is het wel leuk, maar dan wil je het nog niet leuk vinden omdat je er dus nog niet aan toe bent, maar bij Jaël ben ik er wel aan toe die ontwikkeld zo lief en geweldig en leuk en die roept na de nacht 's morgens al dat ze me zoooooooooooo gemist heeft :D Ik hou ervan!
pi_107876194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:42 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Nou omdat je er als mam soms nog niet helemaal aan toe bent maar eigenlijk is het wel leuk, maar dan wil je het nog niet leuk vinden omdat je er dus nog niet aan toe bent, maar bij Jaël ben ik er wel aan toe die ontwikkeld zo lief en geweldig en leuk en die roept na de nacht 's morgens al dat ze me zoooooooooooo gemist heeft :D Ik hou ervan!
Wat grappig, ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat dat ook het geval kan zijn. Ik voel me soms wel wat overrompeld door de taalontwikkeling.
pi_107876345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat grappig, ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat dat ook het geval kan zijn. Ik voel me soms wel wat overrompeld door de taalontwikkeling.
Nou dat heb ik dus ook en dan denk ik ja hallo doe es niet, daar ben ik nog niet aan toe :+ Maar ja dat maakt ze helemaal niets uit, die meiden van mij doen lekker waar ze zelf zin in hebben :)
  zondag 12 februari 2012 @ 08:49:30 #210
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107883804
lily, hier is de boel ook vreselijk statisch.

Nou gelukkig ging na de moeizame start, de nacht wel goed.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 10:59:22 #211
5428 crew  miss_sly
pi_107884999
Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier een idee heeft.
Hoe kun je een kind stimuleren zelf te spelen?

Het ging hier even best goed, maar het is weer helemaal mis. De hele dag door moeten we met haar bezig zijn. Alleen spelen met de iPad of tv kijken kan ze alleen. Ik heb het kookwekkertje er maar eens bij gepakt ennet bijvoorbeeld 20 minuten met haar gespeeld met de duplo. Uitgelegd Vanseveren dat als ht wekkertje gaat, het tijd is voor haar om zelf te spelen. Ook daarvoor het wekkertje gezet, op 15 minuten om te starten. Maar ze doet ht gewoon niet. Sterker nog, ze weigert letterlijk om zelf te spelen. Ook als ze weet dat als ht wekkertje gaat, ze met een van ons mag spelen of op de iPad mag. Ze hangt dan gewoon wat rond, verder niets.

Dus: iemand tips hoe je zelf spelen kan stimuleren?

Spelen is trouwens heel breed, hoor. Lezen, spelen, liedjes zingen, pop duplo, tekenen, wat dan ook, maar eigenlijk zichzelf even amuseren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107885098
Miss_sly: misschien is meteen 15 minuten wat lang, eerst eens beginnen met 5 of zo? Verder denk ik dat je t prima doet, eerst even samen, haar laten zien wat ze zou kunnen doen, en dan alleen (en prijzen als dat lukt). Verder weet ik t ook niet, ik ben gezegend met een peuter die heel goed zelf kan spelen...
pi_107885146
Oh, wat lastig, miss! Wat losse vragen en opmerkingen:

- Is er niets wat ze zó leuk vindt om te doen dat ze erin opgaat?

- Je hebt recentelijk waarschijnlijk al veel opgeruimd, dus dit is misschien niet zo'n heel goede tip, maar ik denk dat over het algemeen selectiever speelgoed aanbieden kan werken. Dus dingen weghalen waar ze niet mee speelt en wat minder laten staan zodat het overzichtelijker wordt.

- Wat gebeurt er als je haar negeert als ze om aandacht vraagt nadat je hebt gezegd dat het tijd is om zelf te spelen?

- Misschien helpt het om het als iets te zien wat je op moet bouwen, dus beginnen met 5 minuten alleen spelen, niet verwachten dat het meteen goed gaat en dan langzaam uitbouwen?

- Hoe gaat dat op het kinderdagverblijf?
pi_107885187
selene heeft er ook onwijs veel moeite mee. aangezien ze ook net in de fase dagslaapje-wel-of-niet zit, heb ik die 2 problemen gecombineerd gefixt: er staat nu boven op de gang een doos barbies (mijn oude punkbarbies O+ ) waar ze mee mag spelen als ze geen slaap heeft :Y

het probleem lost zich verder vanzelf op, aangezien ravi altijd wel in is om selene trouw te volgen. en daarom gaat ravi dus absurd vroeg al naar de peuterspeelzaal proberen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:11:24 #215
5428 crew  miss_sly
pi_107885196
Ze heeft in die 15 minuten geen poging gedaan iets te doen,behalve met mij praten. Dus nog een keer het wekkertje gezet, nu op 10 minuten. Ze gaat nu zelf spelen, zegt ze, wat betekent dat ze nu naastmeeenboekje voor zit te lezen :') als ze geen reactie verwacht, reken ikhet maar goed ;)

Misschien is 15 minuten wel lang, maar we zijn alweer dagen constant met haar in de weer, dus een kwartiertje niet lijkt me zo fijn. Zelfs als we beiden iets aan ht doen zijn (administratie en strijken) hangt ze gewoon maar wat rond, maar speelt niet.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:18:06 #216
5428 crew  miss_sly
pi_107885316
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat lastig, miss! Wat losse vragen en opmerkingen:

- Is er niets wat ze zó leuk vindt om te doen dat ze erin opgaat?

- Je hebt recentelijk waarschijnlijk al veel opgeruimd, dus dit is misschien niet zo'n heel goede tip, maar ik denk dat over het algemeen selectiever speelgoed aanbieden kan werken. Dus dingen weghalen waar ze niet mee speelt en wat minder laten staan zodat het overzichtelijker wordt.

- Wat gebeurt er als je haar negeert als ze om aandacht vraagt nadat je hebt gezegd dat het tijd is om zelf te spelen?

- Misschien helpt het om het als iets te zien wat je op moet bouwen, dus beginnen met 5 minuten alleen spelen, niet verwachten dat het meteen goed gaat en dan langzaam uitbouwen?

- Hoe gaat dat op het kinderdagverblijf?
De iPad en tv kan ze volledig in opgaan. Verder eigenlijk niets zonder publiek/gezelschap.

We hebben inderdaad haar speelgoed al uitgezocht en er staat niet bijzonder veel: duplo, tekenspullen, wat auto's en treintjes die we pas een week hebben, boeken, pop met toebehoren. Nog meer wegzetten lijkt me niet handig, maar misschien toch proberen?

Dan hangt ze dus rond, letterlijk. Beetje op de bank hangen, beetje rondlopen, beetje proberen een gesprek aan te knopen, etc.

Ok 15 minuten is misschien wat veel om te starten, kunnen we beter korter doen.
Maar wat doen we dan als ze die 5 minuten niets doet? Hoe reageren we daar dan op? Op gewoon afspreken dat we 5 minuten geen aandacht geven, in de hoop dat als ze merkt dat dat zo is, ze vanzelf wel gaat spelen?

Nu hangt ze dus naast me, meekijken op de iPad, maar doet niets.

Simmu, Senna zal echt helemaal zichzelf moeten leren amuseren, want een broertje of zusje zit er niet in. En het middagdutje is hier voorbij, en van 's ochtends tot 's avondspits constant aandacht geven is best lastig.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:20:25 #217
5428 crew  miss_sly
pi_107885360
Ik zal het eens navragen trouwens op het kdv, maár volgens mij gaat het daar prima.
pi_107885366
Ja, ik zou het rondhangen echt negeren. Ik begrijp dat het frustrerend is, nu al een hangjongere en wel in je eigen huis in plaats van de portiek. :+ Maar ze moet zichzelf misschien wat opnieuw uitvinden en dat kan tijd nodig hebben.

Ik denk dat het wel goedkomt als je het de tijd geeft en rustig uitbouwt. Er zijn bepaalde gewoontes en patronen ontstaan en bijbehorende verwachtingen. Het is altijd even lastig om daaruit te komen.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:23:41 #219
5428 crew  miss_sly
pi_107885414
En dan een paar keer per dag die vijf minuten doen?

Mijn eigen hangjongere hangt nu dus letterlijk aan mijn nek "ik wil met je knuffelen". Toen ik zei dat ik dit niet prettig vind en er een beetje verdrietig van wordt, draaide ze mijn hoofd naar zich toe en zei "ik zorg wel dat je niet verdrietig wordt, mama"

Tja O+ :')
pi_107885418
Ik vermoed dat het op het kinderdagverblijf wel prima gaat omdat ze weet dat ze zich daar zelf moet vermaken. Ze hebben er eenvoudigweg niet de mogelijkheden om aan elk kind zoveel aandacht te besteden als thuis gebeurt en dus ontstaan er andere patronen.
pi_107885463
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:23 schreef miss_sly het volgende:
En dan een paar keer per dag die vijf minuten doen?

Mijn eigen hangjongere hangt nu dus letterlijk aan mijn nek "ik wil met je knuffelen". Toen ik zei dat ik dit niet prettig vind en er een beetje verdrietig van wordt, draaide ze mijn hoofd naar zich toe en zei "ik zorg wel dat je niet verdrietig wordt, mama"

Tja O+ :')
Hihi. Ze gooit gewoon al haar charme in de strijd. :+

Ja, meerdere keren per dag aangekondigd 5 minuten klinkt goed. Om jezelf tegen haar charmes in bescherming te nemen kun je iets doen zoals aan het kookeiland gaan zitten of aan de eettafel in plaats van op de bank ploffen of zo. En dan dus gewoon negeren, wat er ook gebeurt. En dan na de 5 minuten (waar je ook een kookwekker voor kunt gebruiken) gewoon weer aandacht geven, wat ze daarvoor ook heeft gedaan. Ik geloof dat ik het zo aan zou pakken. (Ik zou dus niet als ze heel vervelend heeft gedaan die 5 minuten de tijd ineens verlengen of zo.)

En misschien gaat het de eerste dagen wel helemaal niet goed, maar het lukt vast wel. Ik vind het gezien haar leeftijd niet te veel gevraagd om op z'n minst 15 minuten alleen te spelen. Ze moeten even over die drempel heen. Als je de eerste hobbel hebt genomen gaat het uitbouwen vast makkelijker!
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:26:41 #222
5428 crew  miss_sly
pi_107885464
Klopt, dat is een vrij natuurlijk gegeven op het kdv. Toch hebben wij ons nooit fulltime met haar bezig gehouden, maar is die vraag van haar er altijd geweest. Ook als we bezig zijn, met wat dan ook, wil ze contact praten, moet je kijken, wil ze spelen. Er is niets, behalve de iPad en de tv, wat ze eventjes alleen kan. En het is echt niet dat ze zoveel op de iPad mag of tv mag kijken.

Het is ook vervelend dat het zo koud is en ze daar niets aan vindt. Als het minder koud is, gaan we veel meer naar buiten, wandelen, fietsen, Artis, stad, van alles. Dat is ook beter te doen dan hele dagen binnen wat nu aan de orde is. Daar ligt misschien ook wel een stukje van de frustratie van beide kanten, bedenk ik me nu ineens.
pi_107885528
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Klopt, dat is een vrij natuurlijk gegeven op het kdv. Toch hebben wij ons nooit fulltime met haar bezig gehouden, maar is die vraag van haar er altijd geweest. Ook als we bezig zijn, met wat dan ook, wil ze contact praten, moet je kijken, wil ze spelen. Er is niets, behalve de iPad en de tv, wat ze eventjes alleen kan. En het is echt niet dat ze zoveel op de iPad mag of tv mag kijken.
Ik herken het ook wel van Ivan, hoor. Die zou het liefst de hele dag met mij bezig zijn. De vraag is er van hem uit dus altijd geweest. Het hoort waarschijnlijk ook gewoon bij haar (net als bij Ivan) dat ze zo'n sociaal dier is en het liefst de hele dag met jullie babbelt en bezig is! Het is ook niks verkeerds, maar het is ook geen gek idee om andere kanten van haar meer te stimuleren. En zelf kun je het momentje voor jezelf ook wel gebruiken!

Dat laatste vind ik ook wel een helder inzicht. De leidsters op het kinderdagverblijf vinden dit ook een lastigere periode omdat ze de kinderen meer binnen moeten vermaken.
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:33:22 #224
5428 crew  miss_sly
pi_107885591
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik herken het ook wel van Ivan, hoor. Die zou het liefst de hele dag met mij bezig zijn. De vraag is er van hem uit dus altijd geweest. Het hoort waarschijnlijk ook gewoon bij haar (net als bij Ivan) dat ze zo'n sociaal dier is en het liefst de hele dag met jullie babbelt en bezig is! Het is ook niks verkeerds, maar het is ook geen gek idee om andere kanten van haar meer te stimuleren. En zelf kun je het momentje voor jezelf ook wel gebruiken!
Precies dit inderdaad. Ze babbelt ook de hele dag en is echt met ons bezig. Niet alleen om haar te amuseren, maar ook met wat wij doen en waarom.

Ik ga het met die vijf minuten per keer, aangekondigd inderdaad, gewoon proberen. E dan tussendoor als ik aan het strijken ben bijvoorbeeld, moet ze zich ook een beetje zelf amuseren, maar kan ik haar daar wel bij helpen door te reageren en dingen aan te moedigen. Maar die vijf minuten ga ik dan helemaal niet reageren, die moet ze echt zelf invullen. Zoiets?
pi_107885662
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies dit inderdaad. Ze babbelt ook de hele dag en is echt met ons bezig. Niet alleen om haar te amuseren, maar ook met wat wij doen en waarom.

Ik ga het met die vijf minuten per keer, aangekondigd inderdaad, gewoon proberen. E dan tussendoor als ik aan het strijken ben bijvoorbeeld, moet ze zich ook een beetje zelf amuseren, maar kan ik haar daar wel bij helpen door te reageren en dingen aan te moedigen. Maar die vijf minuten ga ik dan helemaal niet reageren, die moet ze echt zelf invullen. Zoiets?
Dat met de strijken doe ik ook zo (hypothetisch dan, want ik strijk niet :+). En dan geef ik inderdaad wel flink aandacht. Tijdens die 5 minuten helemaal niet reageren klinkt goed.

And remember: It gets worse before it gets better.

:+
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 11:39:10 #226
5428 crew  miss_sly
pi_107885722
Ja, en how is it working for you? :D

Moet ik alleen schaap nog even goed instrueren, want als ze haar charmes of zielige snoetje n de strijd gooit, gaat hij steevast voor de bijl. Niet voor niets dat ze nog steeds vaak door papa de trap opgedragen wordt, bijvoorbeeld :')
pi_107886790
Hoi, (stiekem vanaf mijn werk ;))
Ik herken wat je zegt erg Miss. Jaël heeft het ook. En als ik dan zeg dat ze echt iets voro zichzelf moet gaan doen gaat ze haar zusje pesten, door op haar te gaan liggen en aan haar te gaan trekken enzo.. Heel flauw.
Maar goed daar zeg ik altijd wat van, word er ook boos om. En benadruk dat ze echt even iets voor zichzelf moet doen, dan jengelt ze nog wat om de tv en ipad maar als ze door heeft dat ik echt niet toe ga geven, kiest ze eieren voor haar geld. Eerst gaat ze dan nog een beetje rondhangen en uiteindelijk pakt ze iets van speelgoed en als ze daaar eenmaal aan begint dan gaat ze vaak echt helemaal op in haar spel. Het heeft wel tijd gekost voor we dit bereikt hebben hoor. En ik merk dat sinds ik iets meer thuis ben dat het steeds beter gaat.
Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken!
pi_107887026
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De iPad en tv kan ze volledig in opgaan. Verder eigenlijk niets zonder publiek/gezelschap.

We hebben inderdaad haar speelgoed al uitgezocht en er staat niet bijzonder veel: duplo, tekenspullen, wat auto's en treintjes die we pas een week hebben, boeken, pop met toebehoren. Nog meer wegzetten lijkt me niet handig, maar misschien toch proberen?

Dan hangt ze dus rond, letterlijk. Beetje op de bank hangen, beetje rondlopen, beetje proberen een gesprek aan te knopen, etc.

Ok 15 minuten is misschien wat veel om te starten, kunnen we beter korter doen.
Maar wat doen we dan als ze die 5 minuten niets doet? Hoe reageren we daar dan op? Op gewoon afspreken dat we 5 minuten geen aandacht geven, in de hoop dat als ze merkt dat dat zo is, ze vanzelf wel gaat spelen?

Nu hangt ze dus naast me, meekijken op de iPad, maar doet niets.

Simmu, Senna zal echt helemaal zichzelf moeten leren amuseren, want een broertje of zusje zit er niet in. En het middagdutje is hier voorbij, en van 's ochtends tot 's avondspits constant aandacht geven is best lastig.
dat weet ik miss :*
ik wilde alleen maar zeggen dat het zich hier vanzelf oplost en dat zulks ook niet altijd ideaal is. het is bij selene altijd een probleem geweest. alleen thuis hoor, op de psz of op bezoek ergens kan en doet ze het wel. maar thuis verwacht ze permanent bezig gehouden te worden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107887107
Klinkt als een goede aanpak zo Miss_Sly! En het kan inderdaad best even duren voor je echt bereikt wat je wilt bereiken, maar het lukt vast. Ze kan het nl wel, weet je van het kdv.

Mijn peuter is trouwens ook erg schattig op het moment, ze pikt de geboorte van haar broertje zo goed op! Ze weet bijvoorbeeld heel goed dat hij bij mij melk drinkt. Ik heb al een keer, terwijl ik zat te voeden, haar knuffel (aap) erbij gekregen voor de andere borst, maar vanochtend kon Apie ook bij haar drinken. En Pietjes beertje ook. Zat ze tegenover me, in pyjama, met die aap en beer tegen zich aan op borsthoogte O+ .
  zondag 12 februari 2012 @ 12:47:33 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107887642
Bleie O+

miss_sly, als ik Harry gewoon negeer en iets voor mezelf ga doen, dan begint hij vaak toch te rommelen tussen zijn speelgoed.
En heel lang geleden (nog voordat ik zelf een kind had) heb ik ook eens de uitspraak gehoord: kinderen mogen zich ook vervelen. Dat hoort erbij. Dus als ze maar wat rondhangt en niks doet, wiens probleem is dat dan? Zo lang ze jou niet 'lastig valt'.
In geval van MP is dat wat lastiger want zusje pesten is moeilijk te negeren...
pi_107895590
ze moet er van huilen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107896032
:D omg
:)
  zondag 12 februari 2012 @ 18:58:41 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107901077
Och arm ding!
Harry vindt het juist grappig. Als we elkaar aanraken krijgen we een schokje en dan voelt hij nog een keer en lacht :D
pi_107906220
Miss, ik herken het erg van meike. Heb destijds de wvk thuis gehad omdat ik echt gek werd van het geplak.
Ik moest zelf benoemen wat ik ging doen, bijv lezen, en dat ze zelf moest gaan spelen met....(iets benoemen want spelen an sich is te breed) vervolgens een wekkertje zetten en vantevoren zeggen dat als de tijd om is ik er weer voor haar ben. En ondertussen haar negeren.
Het werd toen wel iets beter, maar ze is nu bijna 5, en het blijft lastig.... Ze wil graag bij me zijn en samen dingetjes doen.

En vlindur, diezelfde kleuter als hierboven beschreven eet ook al jaren slecht.
Frustrerend!!!
Wij proberen er zo relaxt mogelijk mee om te gaan, wil ze niet eten, dan niet, zelf weten.
Tuurlijk maak je je zorgen, ik heb er de laatste keer dat ik met lars op het cb was nog over gehad. Meike duikt onder de -2 lijn qua gewicht, maar ik kon dat wel loslaten zolang ze op school goed meekomt, niet lusteloos oogt en energie genoeg heeft. Nou, dat heeft ze wel....
Maar je kunt je zorgen altijd delen op het cb, dan ben jij het even kwijt.

Hee groofs! Welkom trug!

Wolf al bijna naar de opvang, spannend! Lars zou ook bijna beginnen, maar ik heb het maar weer een half jaar uitgesteld.... Mjn ouders genieten zo van hem op de oppasdagen, en mijn vader is wat ziekig enz, en lars houdt hem nog een beetje in de benen.

Twinkly, wat goed van niels, zonder jou gespeeld. Wel fijn zeg!

Met lars alles goed, heeeeeerlijk ventje!!! Hij kan zo geweldig spelen, met fantasie, echt prachtig om te zien.
En hij hoort zijn zus kletsen en praat alles na, zo was ik hem laatst aan het afdrogen na het badderen zegt ie ineens: "mama, jij peelt vals!"
Hahah yeah right
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 12 februari 2012 @ 22:18:35 #235
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_107911757
Miss_sly, helpt het als je haar meer betrekt bij jouw bezigheden? Als je aan het strijken bent, dat zij ook op een plankje iets (bijv. poppenkleertjes) kan strijken, of als je schoonmaakt dat ze ook een doekje heeft? Of is dat nou net wat je niet wilt?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 22:30:00 #236
5428 crew  miss_sly
pi_107912558
Ik ben wel blij te lezen dat er meer kinderen moeite mee hebben. Als ik soms lees of hoor dat een peuter gemakkelijk een uur zichzelf kan vermaken, begin ik me af te vragen of de mijne nou zo exceptioneel high maintenance is, maar dat valt dus nogal mee!

Grijs, ik zou dat ook prima vinden, maar dat is tot nu toe ook nog geen succes. Enige dat ze leuk vindt om mee te helpen is de was in de wasmachine doen, want dan mag ze als alles er in zit op het knopje drukken om te starten :D

Vanmiddag weer een poging gedaan met de vijf minuten, en toen was ze erg bezig om toch aandacht te krijgen en deed dus maar dingen die niet mogen, met name omdat ze gevaarlijk zijn. Anders kan ik wel negeren, maar gevaarlijke dingen niet en dat heeft ze goed door. Maar ik geef nit op, we gaan het eens een tijdje met die vijf minuten per keer proberen. We hebben vandaag in ieder geval samen geweldig leuk met de duo gespeeld, ook met wekkertje, maar dan vijftien minuten om een aanzet te geven voor haar spel. Ik merk dat dat voor mij ook fijn werkt, want ik vind het ook fijn te weten dat het eindig is en ze niet onafgebroken mijn aandacht kan opeisen.

Ik ben nog bijna dagelijks blij met de aanschaf van het kookwekkertje :+
pi_107913024
Ow hier ook een kookwekker eigenlijk alleen voor naast de ipad. Ze speelt nogal de stervende zwaan als ze hem uit moet zetten.. Nu nog steeds maar toch wel minder, lleen had ze van de week even zlf aan dat ding gedraaid endas nou net niet de bedoling.
  maandag 13 februari 2012 @ 08:25:33 #238
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_107920468
Lily :D

Ik heb er ook zo 1 :D

en weer weg :D

[ Bericht 37% gewijzigd door kitty_hello op 13-02-2012 09:25:43 ]
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_107920672
Miss het lijkt me lastig. Ik ken het probleem helemaal niet, maar je aanpak klinkt gedegen.
pi_107920813
kitty :D oh my haha wat een droog gezicht zo!
en wat een heerlijke prul heb je O+

mijn prullie is ziek ;(
gister al 40.1 s morgens en s avonds 40.3 en nu heeft ze weer 40.1
Ze is ook echt lamlendig en zielig. Ik heb besloten om maar thuis te blijven, kan ze lekker de hele dag plakken en hangen. arm ding. Ze heeft vanmorgen gespuugd ook in mijn haar terwijl ze naast me lag in bed :X , ze is echt een beetje sneutjes.
:)
pi_107920863
Ja met die temperatuur is iedereen sneutjes :'( Arm prulleke! Heel veel beterschap voor haar!
pi_107920866
_O- Die statische kinders :D

Och Mignonne, dat klinkt wel heel erg sneu inderdaad -O- Beterschap.

Hier wil peuter ook het liefst dat ik de hele dag meedoe, of dat we ergens heen gaan. Nu veel erger dan normaal trouwens.
Of wel alleen spelen,maar wel constant in gesprek willen zijn.
Het helpt hier om de keuken te gaan schrobben oid. In ieder geval duidelijk druk bezig te zijn :+
pi_107920892
Oeh, Mignonne, ziek prulleke. Sterkte!

Kitty, wat is je meisje mooi! Hoe is het eigenlijk met r? Ik kan of herinneren dat je een tijd geleden een filmpje plaatste van dr driftbuien. Heeft ze die nog?
pi_107920967
Vanochtend door B. en Isabeau naar m'n werk gebracht. Vanaf de achterbank:

"Ik ben heel gerdrietig"
"Ik vind het heel vervelend"
"De wind waait heel erg hard"
"Mama gaat werken, tuuuurlijk, joepie joepie"
"Mama gaat werken en jij blijft bij papa"
"Ach meisje toch"

Wat denken jullie, moet ik de exorcist al bellen?
pi_107921006
Je arme Oudste, Mignonne. Beterschap! :* En gatver, in je haar gespuugd :X

Niels is ook bijna altijd in gesprek met mij en als ik niet reageer, omdat ik met iets anders bezig ben, blijft hij het gewoon net zo lang herhalen tot ik wel reageer :P
Zelf spelen kan hij wel, maar dan is hij ondertussen dus ook bezig met mij dingen laten zien en erover vertellen. Maar dat vind ik ook wel logisch. Als ik achter de computer zit wil hij trouwens juist meer aandacht dan wanneer ik druk bezig ben met iets (wat Freecell zegt dus).

Miss Sly, ik denk dat ik minder aandacht zou vestigen op het alleen spelen zodat het voor Senna niet teveel lading krijgt en daardoor voor haar heel moeilijk lijkt. Ik zou aangeven dat ik na bijvoorbeeld nog een keer een toren bouwen/ boekje voorlezen, etc. even wat voor mezelf moet doen en het dus omdraaien: over 5 minuten ben ik klaar met -wat ik voor mezelf wilde doen- ipv over 5 minuten mag je weer samen met mij spelen. Als ze dan aandacht vraagt terwijl jij bezig bent geef je aan dat je je even moet concentreren en als de email ofzo af is dat je dan wee rmet haar gaat spelen en dan een voorbeeldje geven waarmee ze kan spelen. Dan kun je waarschijnlijjk vanzelf de tijd waarin je voor jezelf bezig bent steeds wat meer rekken. Maximaal 15 minuten denk ik hoor, peuters hebben nog maar een korte aandachtsboog.
Hopelijk leg ik zo goed uit wat ik bedoel ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_107921038
Haha Isabeautje. Ik pastte vorige week op een jongetje dat precies even oud is als Isabeau en hij deed precies zo :D Het is vast een leeftijdsfase. Hij wilde een cakeje en riep dat hij heel ziek was en heel zielig :'( :D Ook een verkeersbord en een auto waren heel zielig en er moesten traantjes bij weggeveegd worden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 13 februari 2012 @ 09:19:15 #247
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_107921170
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 09:05 schreef Sorbootje het volgende:
Vanochtend door B. en Isabeau naar m'n werk gebracht. Vanaf de achterbank:

"Ik ben heel gerdrietig"
"Ik vind het heel vervelend"
"De wind waait heel erg hard"
"Mama gaat werken, tuuuurlijk, joepie joepie"
"Mama gaat werken en jij blijft bij papa"
"Ach meisje toch"

Wat denken jullie, moet ik de exorcist al bellen?
Heb je dat nog niet gedaan dan?!? :P

Onze peuterdame ligt nog lekker te slapen!
mag ook wel na een druk weekend, waarbij ze zaterdag helemaal geen middagslaap heeft gedaan en gisteren een uurtje in de auto heeft geslapen. Nu even bijslapen dus!

Die statische haren! ^O^ Zo ziet het er hier ook regelmatig uit! Zal proberen er straks een foto van te maken.

Dat alleen spelen lukt hier vaak wel. Ze is dan niet echt altijd aan het spelen, soms ook gewoon dingen door de kamer aan het zeulen. Maar ze hangt niet de hele tijd aan me als ik even niet met haar bezig ben. Vorige week kwam ze wel een paar keer uit zichzelf: mama ik wil bij jou hangen, even knuffelen O+ *smelt*
En vorige week zei ze ineens tegen Brabo:Ik voel een tandje doorkomt! *) Wij voelen daarna (ze moet nog de laatste vier kiezen krijgen) en ja hoor, we voelden een stuk kies!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_107921367
Ja hoor, wat een rare Truus is 't ook, met d'r tandje O+

Isabeau speelt juist heel veel alleen. Dan wil ik met haar meedoen met de trein en krijg ik een beaus "Nee mama, jij mag niet met de trein!" naar mijn hoofd geslingerd. Misschien onze dames weer eens bij elkaar zetten Miss? Kunnen ze een beetje van elkaar opsteken.
  maandag 13 februari 2012 @ 09:31:05 #249
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_107921390
Mignonne Beterschap, het is altijd zo zielig van die ukjes die ziek zijn!

Ssserpente Dank je :@ We zijn er achter dat elke keer na zo'n periode driftbuien ze weer wat meer kan dus het zijn de bekende sprongetjes die haar dan even behoorlijk in de weg zitten..
Ze heeft er afgelopen week ook behoorlijk last van gehad, een week lang slecht slapen, bijna de hele dag huilen/boosheid/driftbuien, van opstaan tot slapen gaan en in de nacht ook meerdere keren zo. Gelukkig is het sinds vandaag echt weer helemaal over dus even afwachten wat ze nu extra kan :D

Sorbo _O-

@alleen spelen, hier liever ook niet alleen, ik probeer haar altijd een beetje tegemoet te komen dat ze dan bv een boekje naast me leest of toch even de tv aan (vissies kijken/finding nemo kijken O+ )
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_107921404
Mignonne je sneue grote :*

Sorbo wat een leuk meisje hebben jullie O+ Het is ben zo verdrietig zinnetje komt hier ook vaak voorbij, vooral als ze iets neit mag :')

Twinkly wat een goede om het spelen van Senna uit deze hoek te bekijken en het zo op te pakken ik denk zomaar dat het ook best zou werken, had het zelf niet zo bedacht!

Elmo wat goed dat ze dat tandje zelf voelt en dat ze het ook zo kan benoemen!!

Ow en de meisjes met statische haren _O- gewelidige foto's :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')