abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107808992
Ik zou persoonlijk geen twee grote toetjes geven. Dyon zou iig heel goed door hebben dat hij grote toetjes gaat krijgen als hij niet/ weinig eet.

Ik ben helemaal niet voor strijd tijdens het eten, maar niet eten/proeven is hier gewoon geen toetje en ik vind Dyon daar nu ook wel oud genoeg voor om te begrijpen. Kyllian kent die regel en als hij dus echt niet wil eten vraagt hij wel hoeveel hapjes hij moet eten om toch nog een toetje te krijgen :D (gelukkig is dat maar een uitzondering ;))

Het late eten zou er best mee te maken kunnen hebben! Wij eten soms ook laat en hier wordt ook vaak slechter gegeten des te later we eten. Als papa (te) laat thuis komt zijn wij gewoon al aan het eten :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Meimeltje op 09-02-2012 22:10:24 ]
pi_107809415
Het avondeten is natuurlijk maar één eetmoment. Er zijn nog zoveel gelegenheden op een dag om eten aan te bieden. Ik vind het heel leuk om eitjes te bakken 's middags en daar genieten Lena en Ivan ook erg van.

Als er over de dag verdeeld het een en ander naar binnen gaat wordt het avondeten ineens een stuk minder belangrijk en is het makkelijker loslaten, lijkt me. Maar goed, makkelijk praten hier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107809486
Op de woensdag of vrijdag mogen ze hier ook vaak kiezen wat we als lunch eten, tosti of knakworstjes zijn dan populair. Dyon is dol op gekookt eitje.
pi_107809742
Rienk eet altijd twee toetjes, of hij nou eet of niet.
Mijn ouders deden dat ook, niet eten-geen toetje. Dus wij vroegen bij sommige gerechten gelijk al wat het toetje zou zijn :+
En dat wil ik ook wel gaan invoeren, maar zoals ik al zei, alles wat hij wel eet moet hij ook vooral eten. Dus nee, de toetjes laat ik niet achterwege.

Eten bij andere kindjes valt wel mee. Meestal gaan uiteindelijk de andere kinderen er met zijn eten vandoor omdat hij het niet opeet :') :P

En tussendoortjes hoeft hij niet dus. Ei vind hij ook maar matig

(ben aan het voeden, dus maar 1 hand)

Edit:
Knakworsten en tosti's zijn ook geen succes. Hij neemt een paar happen en dan niks meer..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107809977
Als er hier wordt gezegd dat hij vol zit (en niets heeft gegeten) dan past er gewoon ook geen toetje meer bij :P Als hij iets echt niet lust vind ik dat wat anders.
pi_107809993
Hier aten we ook altijd laat. Maar sinds ik consequent tussen 17 en 17.30 eet met de meisjes gaat het wel redelijk. Dus daar kan het wel aan liggen, maar het ligt natuurlijk wel aan het hele dag ritme, als alles op de dag later plaats vind, zou je denken dat laat eten niet erg zou zijn.
Het lijkt mij in ieder geval heel lastig als je kindje niet tot nauwelijks eet en weinig tot geen reserves heeft.

Wat hier wel opvalt is dat Jaël bij mij de "strijd" (die ik probeer neit aan te gaan)steeds probeert aan te gaan, terwijl als er iemand oppast dan eet ze in eens heel goed haar bordje leeg en wil ze zelfs meer.. Hierdoor krijg ik hier wel het gevoel dat ze er een macht spelletje van probeert te maken.. Alleen ik probeer het spelletje niet meer te spelen al is dat wel eens lastig en trap ik er soms toch in.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107810093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:17 schreef Vlindur het volgende:

Edit:
Knakworsten en tosti's zijn ook geen succes. Hij neemt een paar happen en dan niks meer..
Dyon eet zn tosti ook niet helemaal op, meestal idd een paar happen...maar hij vindt het wel gezellig en lekker om samen een tosti te eten :) Zoveel hebben ze gelukkig nog niet nodig qua voeding.
pi_107810169
Ja mama uitproberen is natuurlijk het leukste het MP ;)
pi_107810298
Een paar happen zijn toch weer een paar happen! Zo gaat het hier ook vaak, hoor. En als het maar vaak genoeg op een dag een paar happen zijn dan tikt het wel aan, vooral als je de producten slim kiest.

Maar het enige wat je kunt doen denk ik is hem zoveel mogelijk gevarieerd eten aanbieden. Uiteindelijk is het aan hem om te beslissen of hij wel of niet wil eten. En misschien is het precies zoals mignonne omschreef: hij maalt er gewoon niet om en eet alleen het hoogst noodzakelijke.
pi_107810366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:23 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dyon eet zn tosti ook niet helemaal op, meestal idd een paar happen...maar hij vindt het wel gezellig en lekker om samen een tosti te eten :) Zoveel hebben ze gelukkig nog niet nodig qua voeding.
Dat weet ik ook wel, maar ik zou hem gewoon eens gezellig bij ons aan tafel zien 'bunkeren' ;(

Oh. chips lust hij wel. graag ook. Maar dat vind ik geen kindereten. Net als snoep. :N
Hij krijgt wel eens nibbits, maar hoge uitzondering. Als we bij mn schoonouders zijn eet hij veel kaas. Dán bunkert hij wel. (terwijl je het dán liever niet hebt' :') )
pi_107810488
Zou hij dan ook bijvoorbeeld emmentaler eten, Vlindur? Het lijkt me dat je het feit dat hij kaas graag eet best kunt gebruiken als uitgangspunt voor een verkenning van een grotere verscheidenheid aan smaken. En wat vindt hij ervan als hij kaas op zijn eten krijgt, bijvoorbeeld over de pasta of risotto?

Ivan is echt heel erg. Die schraapt zelfs met een lepel kaas van zijn brood om zoveel mogelijk van het lekkere en zo weinig mogelijk van het niet heel lekkere te eten. :')
pi_107810526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Een paar happen zijn toch weer een paar happen! Zo gaat het hier ook vaak, hoor. En als het maar vaak genoeg op een dag een paar happen zijn dan tikt het wel aan, vooral als je de producten slim kiest.

Maar het enige wat je kunt doen denk ik is hem zoveel mogelijk gevarieerd eten aanbieden. Uiteindelijk is het aan hem om te beslissen of hij wel of niet wil eten. En misschien is het precies zoals mignonne omschreef: hij maalt er gewoon niet om en eet alleen het hoogst noodzakelijke.

Je zegt het weer helemaal goed O+ En dat probeer ik dus ook te doen zonder alleen zijn lekkere dingen op tafel te zetten. :Y
pi_107810599
Ow ik ben juist wel blij dat ze hier geen bunkeraars zijn :D

Kyllian heeft een vriendje die dus echt nooit uitgegeten is. Hij mag nu van zn moeder niet meer dan 2 boterhammen bij de lunch, maar als hij bij ons speelt vraagt hij een kwartier daarna al om iets te eten (meestal om snoep). Ik merk dat ik me dan ineens aan vaste tijden moet gaan houden (ik noem dan een tijd waarop we wat gaan drinken en ze er een koekje/ snoepje bij krijgen). Ik vind dat dus eigenlijk veel lastiger, ben ik natuurlijk ook niet gewend. Hier zullen ze niet zo snel uit zichzelf om iets te eten vragen.
pi_107810660
Ik ben ook blij dat Ivan gestopt is met bunkeren en kritischer is geworden. Daardoor merk ik dat hij toch zoiets als een verzadigingsgevoel heeft. Maar ik begrijp Vlindur heel goed, namelijk dat je je kind gewoon eens een bord leeg wilt zien eten, met plezier en zonder gedoe. Dat is ook fijn.
pi_107810732
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik begrijp Vlindur heel goed, namelijk dat je je kind gewoon eens een bord leeg wilt zien eten, met plezier en zonder gedoe. Dat is ook fijn.
Helemaal mee eens!
pi_107810809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Zou hij dan ook bijvoorbeeld emmentaler eten, Vlindur? Het lijkt me dat je het feit dat hij kaas graag eet best kunt gebruiken als uitgangspunt voor een verkenning van een grotere verscheidenheid aan smaken. En wat vindt hij ervan als hij kaas op zijn eten krijgt, bijvoorbeeld over de pasta of risotto?

Ivan is echt heel erg. Die schraapt zelfs met een lepel kaas van zijn brood om zoveel mogelijk van het lekkere en zo weinig mogelijk van het niet heel lekkere te eten. :')
Eeh, Risotto eten we noiot en pasta alleen in bami en macaroni vorm :@ Emmentaler zegt me niet zoveel. Ik weet dat het kaas is :@ :@ Ik ben niet zo creatief met voedsel. We eten het standaard spul graag. Aardappelen met vlees en groentes en bami, Of van die pakketen. *burrito's lasagne, wraps, dat soort.)

En over de boterham hoeft hij ook geen kaas. Dus net als mijn man alleen kaas in het handje :Y
pi_107811458
Ik vraag me af wat er gebeurt als je hem meer controle geeft, Vlindur. Smeer je bijvoorbeeld boterhammen voor hem om daarna aan tafel te gaan zitten, of smeer je ze terwijl jullie aan tafel zitten? Mag hij zelf boterhammen smeren en beleggen? Laat je hem wel eens zelf kaas over zijn eten doen en ervaren dat er dan kaas overheen zit?

Ik zeg maar wat, hoor. 't Is een beetje brainstormen.
pi_107812298
Ik smeer op tafel. Hij krijgt nu gewoon altijd pindakaas, want dat was het laatste wat hij goed at. Chocolade(achtig) kust hij niet. Zover zijn we al wel.

Goeie trouwens! Morgen zijn we niet thuis, maar zaterdag mag hij zelf zn brood smeren!

(de kaas eet hij zoals ik al zei van zn brood af)

Bedtijd. Trusten!
pi_107813017
Moeilijk hoor Vlindur. Maar ik herken wel wat in de tips die Claudia geeft, Ko mag ook altijd kiezen, vaak tussen pindakaas, appelstroop en tartex of smeerkaas. Dat geeft hem volgens mij meer controle of macht over wat hij eet.
Hopelijk vind Rienk het ook leuk om zelf zijn broodje te smeren! :*

Ko mag hier trouwens wel van tafel, terugzetten doen we niet. Soms zitten we lang te tafelen en dan snap ik wel dat hij dat niet leuk vind. Maar eigenlijk zit hij 95% van de tijd gewoon aan tafel, en graag. Hij vind het gezellig. Dat hij zo goed als niks eet, tja, daar heb ik me maar bij neergelegd. :')
Als hij groter is, mag hij van mij ook van tafel, als hij het eerst netjes vraagt. En afhankelijk van de situatie zou hij dan wel of niet van tafel mogen.

[ Bericht 20% gewijzigd door oeke op 10-02-2012 09:38:34 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107813551
Voor wie het interesant vind, wij volgen vanaf maart de Hennencursus speciaal voor ouders waar de kinderen nog niet of goed praten.
http://www.hanen.org/
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_107815356
Vlindur, ik ga je morgenavond een lange mail sturen, ik herken bijna alles wel waar je mee vecht. Precies Mette.

En de allergrootste must is dat jij je frustratie loslaat, hij hoeft niet te bunkeren. Hoe meer je wil, hoe minder hun willen.
En die paar happen is genoeg, en de kaas van het brood is ook weer wat binnen.

En wat Claudia zegt. Hem ook regie geven over het eten. Hij moet ook leren zelf aan te geven te willen eten en dat gaat niet van de een op andere dag, wij zijn nu vanaf half december met deze aanpak bezig en het gaat heel geleidelijk beter.
Ze krijgt weer bolle wangetjes O+ het ribben tellen wordt steeds wat minder. En het belangrijkste, ze vindt eten stiekem best leuk, heeft ze ontdekt.

Maar ik ga je mailen!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107817528
Kijk dan hoe mijn peuter al sinds gisteravond rondloopt. Hij wilde er zelfs in slapen O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 09:34:53 #123
5428 crew  miss_sly
pi_107818225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 23:12 schreef Vlindur het volgende:
Ik smeer op tafel. Hij krijgt nu gewoon altijd pindakaas, want dat was het laatste wat hij goed at. Chocolade(achtig) kust hij niet. Zover zijn we al wel.

Goeie trouwens! Morgen zijn we niet thuis, maar zaterdag mag hij zelf zn brood smeren!

(de kaas eet hij zoals ik al zei van zn brood af)

Bedtijd. Trusten!
als ik iets geleerd heb bij Senna, is het wel dat wat ze vandaag of de afgelopen week heel graag wil, dat morgen ineens anders kan zijn. Dan wil ze dat juist absoluut niet! Dus misschien is hij wel klaar met de pindakaas voor nu en wil hij eens iets anders? Senna mag ook altijd kiezen uit de dingen die op tafel staan, waaronder pindakaas, appelstroop, roosviceejam, honing, iets van hagelslag, kaas, vlees. Er zit eigenlijk altijd wel iets tussen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107818739
alk 2 weken was selene om de haverklap (en vanuit het niets) steeds angstig, wilde me niet uit zicht laten en piepte steeds over "mama kwijt"

gister kreeg ze uit school het werkboekje van de nationale voorleesdagen mee naar huis. het boek wat ze al 2 weken lezen:

doh :|W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 10 februari 2012 @ 10:29:10 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107819449
Herkenbaar, de eetverhalen hier. :D Aviva eet ook slecht. En eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ze eet. Ze zit braaf aan tafel, en roert wat in haar eten. Ik vind alles even prachtig. Zij leeft ook van de lucht en mijn melk. Als ik het even bij elkaar optel wat ze eet, naast de borstvoeding:
Een klein beetje cruesli, een stuk fruit, 1 boterham, tussendoortje (soms dat niet eens), 1,5 hap avondeten maximaal. (Behalve zalm, dat gaat erg goed.) Dat is alles. En ze doet het nog steeds. :D

En waarom ligt de focus zo op avondeten? Overdag gaat er ongemerkt meestal ook best veel in. Wellicht hebben ze dan gewoon geen honger?

Bij ons hoeven ze trouwens niet aan tafel te blijven zitten. Ze moeten even vragen of ze van tafel mogen (tenminste Eli, Aviva is nog te klein), en als ze van tafel af zijn, krijgen ze ook niets meer. Simpel.

Vwb aan tafel blijven zitten. Is het een idee om een kookwekker te gebruiken? Dat ze moeten blijven zitten tot de kookwekker gaat? Maakt het ook overzichtelijker.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')