Arme Isabeauke
Mignonne je grootste
Eettips: alle strijd de deur uit, dat was de belangrijkste. Gebruik eten echt niet als machtsmiddel. Ze kunnen op deze leeftijd leven op bijna niks (echt bizar). Natuurlijk heb je wel regels, zoals altijd aan tafel zitten ook als ze niet wil eten. Maar na 2x vragen of ze wil eten er geen halszaak van maken. Als jezelf klaar bent, haar bord ook weghalen (als ze moeilijk doet over het eten). Dus je behoud de regie maar zonder strijd.
Wij worden nooit meer boos aan tafel, ook al zit ze te schreeuwen, koel blijven en eigenlijk niet op reageren werkt het beste en de buien, smijtwerk en demonstratief niet eten verdwenen haast.
Soms eet ze nog steeds niks hoor met het avond eten, meestal wel een paar maaltijden per week. Maar so be it, we zitten er niet mee en dat is een enorme verlossing.
Overdag geef ik wat vaker een tussendoortje en maken we echt samen lekkere dingetjes, oftewel het eten gewoon heel leuk proberen maken. 's Ochtends als ze niet echt heeft ontbeten, dan maak ik meestal tosti's en gaan we samen tekenen aan tafel. Zonder dat ze het dan echt doorheeft eet ze best wel wat. Of tijdens een boekje lezen appeltjes eten.
Om er wat meer vet aan te krijgen geef ik haar meer notenpasta's (pindakaas is de grootste favo) en dan lekker dik erop. Ook chocopasta. Ze eet graag olijven, dus die koop ik op oliebasis. Ik geef geen water meer maar alleen nog rosevicee en diksap. Dit puur alleen omdat alle kleine beetjes helpen en zo ook met drinken. Ze drinkt nog steeds graag water hoor, maar zo krijgt ze toch wat extra's weer binnen.
Vis eet ze inmiddels ook weer, dus 2x vis in de week.
Oja nog een regel van de dietiste, wel altijd proberen of ze willen proeven.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..