abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107750684
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_107750738
Laatste post:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:35 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

dito met mijnes.
hangt zeker wat in de lucht ...
Tyler kan iig heel hard krijsen en ik ben MOE roepen en niet gaan slapen. En oh wee als er 1 knuffeltje, of speentje een mm verkeerd ligt, dan is hij woedend.
pi_107750876
Aankleden kan Leander eigenlijk best goed. Moet ik hem wel gewoon de tijd geven dan kan ie alles zelf. Maar Mikael daarin tegen was daar heel laat mee. Die lukte het steeds net niet zeg maar. Die leerde het pas echt goed toen ie al op school zat.
Echt een verschil tussen mijn mannen. Mikael was qau spraak heel snel maar motorisch loopt ie steeds iets achter, Leander is qau spraak een heel stuk achter maar die is motorisch met veel dingen weer heel snel. Ben benieuwd wat onze jongste gaat doen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107751761
Oh miss, ik walste wel over je kleine maar belangrijke opmerking heen. Wat moet het rot zijn om Senna uit te leggen dat er geen broertje of zusje komt. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:09:43 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107751878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:28 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje tussendoor: hoe goed kunnen jullie peuters zichzelf aankleden? Weten welke arm er in welke mouw moet, welk been in welke broekspijp, broek optrekken, schoenen aandoen? Ivan kan dat nog niet zo goed. Een leidster op het kinderdagverblijf heeft aan ons gevraagd of we ermee willen oefenen. Dat wil ik best, maar ik heb zelf al moeite om bijvoorbeeld een broek over zijn bolle billen te krijgen. :+ Het lijkt me niet helemaal realistisch om van hem te verwachten dat hij dat zelf kan. Oefenen is prima, maar het is voor hemzelf ook maar frustrerend als ik hem niet help.
Sasha was daar destijds supersnel mee en Oscar ook helemaal niet. :N
Hij kan wel zelf zijn broek uittrekken en ook zijn jas over zijn hoofd aantrekken, maar daar houdt het wel een beetje bij op.

Ik dacht dat ik een tijdje terug eens las dat de oudste van Mignonne het ook al helemaal zelf kan.
pi_107752116
Dyon kan zich een beetje zelf aankleden, maar pyjamabroeken worden ook nog wel regelmatig verkeerd om aangedaan. Ik blijf maar herhalen dat het labeltje aan de achterkant moet zitten ;) Komt vanzelf wel, zelf zn broer doet het wel eens andersom (omdat hij niet op zit te letten).

Jas doet hij net als Sacha over zn hoofd aan, zoals ze het op het kdv leren. Rits dicht doen probeert hij ook zelf, aangezien mama meestal in eerste instantie niet mag helpen. Uiteindelijk komt hij toch wel naar mij toe.
pi_107752279
Miss; lijkt me een emo-momentje... :* Lieve Senna O+

en aankleden doet Evie ook nog niet hoor. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het haar ook nog niet zo vaak heb laten proberen. *zal ik eens doen*. Ze kan wel zelf laarsjes aandoen...
en uitkleden kan ze wel met een beetje begeleiding.

Evie ligt op bed, was ze erg aan toe.... 2 dagen op de opvang geweest en dus geen middagdut gedaan, en dat resulteert dus in een peuter die errrrrg moe is, en er niet aan toe wil geven, vandaar die draakmodus... gisteravond al, en dus rond de middag vandaag weer... :@ En jemig, Evie heeft echt een ijzeren wil, en dat is soms best lastig...
Nu was ze om 14 uur ineens zo moe, dat ze het ook eens toe durfte te geven, en dus lekker naar dr bedje gebracht kon worden.. :Z
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107752283
Miss :*

Mette is dol op kleren, dus ook op het aantrekken en uittrekken. Sokken en schoenen doet ze zeldstandig. De rest doen wij, heb geen zijn in getreuzel :') maar ze kan een broek uittrekken, aantrekken lukt soms. Een trui wel uit, niet echt aan.
Eerlijk gezegd had ik het me nog nooit afgevraagd, dat komt vanzelf toch wel.

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Mette kletst je de oren van de kop. Eet best aardig (dankzij goede tips van de diëtiste). Haar peuterbuien vallen mee en is dan ook altijd best redelijk.
We hebben gewoon een hoop pret, alles begint weer een beetje normaal te worden eindelijk. Ze begint zelfs haar zusje wat leuker te vinden. Gewoon O+ dus.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_107752361
Och Miss, ook helemaal overheen gelezen :* Dat lijkt me wel lastig om te moeten uitleggen...

BJ, slaapt Evie normaal gesproken niet meer tussen de middag? Ik tel echt mijn zegeningen op het moment dat Minke thuis is en 's middags effe gaat liggen. Het varieert van 1 tot 3-4 uur... maar zowel zij als ik hebben dat echt nog effe nodig.
pi_107752590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:24 schreef Lijnloos het volgende:
Och Miss, ook helemaal overheen gelezen :* Dat lijkt me wel lastig om te moeten uitleggen...

BJ, slaapt Evie normaal gesproken niet meer tussen de middag? Ik tel echt mijn zegeningen op het moment dat Minke thuis is en 's middags effe gaat liggen. Het varieert van 1 tot 3-4 uur... maar zowel zij als ik hebben dat echt nog effe nodig.
Evie slaapt thuis eigenlijk nog wel altijd hoor, en dan minimaal 2-3 uur. Alleen op de opvang weigert ze, ze is gewoon te nieuwsgierig en wil vooral niets van de gezelligheid missen... zelfde geldt als we op visite zijn ofzo, ook dan geeft ze niet toe aan de vermoeidheid. Op die dagen gaat ze dan gewoon door tot 19:30-20:00 uur...
alleen de dagen dat ze op de opvang is geweest; eindigen dus best vaak in een humeurig moe meisje...
best sneu....
(ook voor mama haha).
pi_107752630
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:22 schreef wickie het volgende:

Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Mette kletst je de oren van de kop. Eet best aardig (dankzij goede tips van de diëtiste). Haar peuterbuien vallen mee en is dan ook altijd best redelijk.
We hebben gewoon een hoop pret, alles begint weer een beetje normaal te worden eindelijk. Ze begint zelfs haar zusje wat leuker te vinden. Gewoon O+ dus.
Wat fijn om te lezen. O+ Wat voor soort tips hebben nou geholpen?

Het gaat hier ook heel lekker. Ivan is een grote lieverd. Ik sta er bovendien van versteld hoe hij bezig is met werkwoorden vervoegen. Dan zegt hij ineens: "Papa heeft pasta kopen... gekoopt in de supermarkt." Hij begrijpt gewoon de regel en ik vind het superknap. O+
pi_107752753
Jeetje wat knap die lange zinnen Claudia! Hier zijn het meestal 2-3 woordjes.

Over slaapjes gesproken. Ik moet Dyon maar eens wakker gaan maken. Lag er pas later in omdat we waren geen schaatsen, maar geen zin in een wakkere peuter vanavond ;)

Ow en die tips over het eten hoor ik ook graag Wickie! :D
pi_107752770
O Claudia; Evie kan dat ook ineens zo goed! en ze heeft het niet meer alleen over Evie of papa en mama, maar ook over ik; jij en jou :) Vind ik ook zo knap!
dat ze die taaltechnische dingen ineens snappen...

@Wicks; wat fijn dat het met Mette dr eten zoveel beter gaat!
pi_107752905
Wauw, wat goed van Ivan die hele zinnen! Minke doet het deels... zo van: "Papa broodjes koopt!" = papa heeft broodjes gekocht. Vind ik al heel wat. En waar we echt versteld van staan nu is de logica of koppelingen die ze nu weet te snappen :o
pi_107752933
Ja, het gebruiken van ik, jij, jou, hier en daar is ook zo'n wonderlijke ontwikkeling weer! Ik kan er nog steeds niet over uit hoe leuk het is om met je kind gesprekken te voeren. O+

Als ze 's avonds naast elkaar aan tafel zitten en met elkaar zitten te ginnegappen dan voel ik me zo rijk. Dat ik die twee op de wereld heb gezet. En nu al zulke persoontjes. Ongelooflijk.
pi_107752959
Evie gister; voordat ze dr hele onderarmen in ging kleuren met stiften:

Mama; jij daar (wijst met vinger naar keuken) lopen, eten koken, Evie tekenen. _O-

Of eigenlijk bedoelt ze:
mama; wegwezen, zodat ik even lekker mezelf onder kan kliederen, zonder dat jij je ermee bemoeit.. :X
pi_107753259
Ik vond het ook wel even moeilijk en confronterend. Als ze ouder is, kan ik het beter en echt goed uitleggen, natuurlijk, maar voor nu was ze vooral teleurgesteld, en dat vond ik toch wel verdrietig.

Maar we hebben het wel heel fijn, hoor, met z'n drietjes O+
Senna zegt al beter "ik" en "jou" en "wij" dan ik zelf. Ik heb nog steeds de neiging om eht over Senna, papa en mama te hebben, maar dat hoeft helemaal niet meer :D Ik dacht dat haar taalontwikkeling niet op korte termijn nog beter zou worden, maar het is soms echt bizar wat er uit komt. Wel ontzettend gezellig, echte gesprekken en hele verhalen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107754374
Claudia, ik denk niet dat je van een kind van ruim 2 kan verwachten dat die zichzelf kan aankleden.
uitzonderingen daargelaten.

Miss :*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_107754813
Miss dat zijn altijd dingen die erbij komen zonder dat je daar eigenlijk bij nadenkt dat zij daar wel mee bezig is. Beetje kromme zin. Bijna iedereen heeft tegenwoordig ook bijna een broertje of zusje.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107755114
Miss, dat is helemaal niet makkelijk zeg. ;(
En het doet natuurlijk ook pijn, omdat je het zelf ook hebt moeten loslaten. :* :*
Maar heerlijk dat jullie zo kunnen genieten met zijn drietjes. O+
Volgens mij zou Ko het op dit moment wel best vinden met zijn drietjes, zijn favoriet, die hoor je de hele dag door: Mama, papa, Kobus. O+

Claudia, misschien bedoelde de leidster meer het 'meewerken'? Althans op de kresj, heb je duidelijk kindjes die actief mee helpen met aankleden, door de arm te strekken of de benen op de tillen en je hebt ook kindjes die zich 'slap' houden. Dus niet mee werken maar ook niet tegenwerken.
Nouja, het was een inval, misschien bedoelde ze wel heel iets anders, moeilijk is dat altijd om opmerkingen dan te interpreteren, als je er zelf niet bij was.
Ko doet ook nog niet echt aan aankleden trouwens. Ik ben hem nu wel aan het leren zijn spullen op de kapstok te hangen zelf etc.

Kootje is al een paar dagen ziek, hij leek beter maar is toch vrij lethargisch, dus vandaag weer niet naar de kresj gegaan. Hij wil graag de hele dag bij papa of mama zitten. Gister zat hij ineens weer in de doek bij papa. O+
Hopelijk is hij snel weer de oude, dan kan hij ook nog even in de sneeuw spelen.
Mijn kleine jongetje, ik ben zo gelukkig met hem!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_107757300

Zielig ziek mupke.

We doen aan bankhangen, ik ben natuurlijk hóógzwanger en zij ziek...er zit niks anders op <3
pi_107763084
Arme Sorbo ;) Lijdensweg daar ;)
Wel beterschap :)

Uhm, aankleden... Boxer gaat zelf,sokken ook, broek, hangt er vanaf welke broek. En jas +wanten kan hij ook zelf (moet ik rits vast doen)
En hij heeft liever dat ik het doe _O-

Praten gaat hier super :D Bij de oudste that is. De jongste zegt niks.
pi_107763494
hier praten ze allebei. alleen de een in peuternederlands en de ander in koeterwaals met her en der wat peuternederlands :+

ravi heeft trouwens echt 2de kindje syndroom met zijn praatontwikkeling. die gaat volkomen anders dan hoe selene het deed/doet. selene deed echt eerst losse woordjes en toen zinnetjes. ravi brabbelt van begin af aan al in hele zinnen (in koeterwaals dus :P ) en begint nu steeds herkenbaarder te praten. maarrrr (en hier het intredende 2de kindje syndroom): hij laat zich de aandacht van zijn zusje lekker aanhangen. en die heeft letterlijk aan een half woord genoeg om hem op zn wenken te bedienen :o

dus sinds een weekje ben ik heel streng geworden en wordt ook aan ravi direct dingen gevraagd. ik merkte namelijk dat hij best veel snapt, dus ik dwing hem uit zijn luiheid :Y ipv hem een bekertje drinken toeschuiven vraag ik hem nu ook of hij wil en handel daar naar. en het gaat op maar een week tijd al direct vooruit he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107765228
F-je wil wel praten volgens mij... Het lukt gewoon niet.
En ik snap vaak genoeg niet wat hij bedoelt en L snapt al helemaal niet wat hij bedoelt (ze vinden elkaar niet zo aardig :+ )

L zegt dingen als: Mama, toen ik ging slapen deed mijn been zeer, daar bij mij knie! Gaat jij mij nu troosten?

En tegen mijn moeder: Mijn mama is in jouw buik gegroeid, in welke buik ben jij gegroeid?

Best een leuke zin :P
pi_107765516
Leuke zin en goed over nagedacht ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')