abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109695225
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:21 schreef ondeugend het volgende:
Aaargh jij weer! }:|

Met de normale wegen bedoel ik ANWB of bij een Gemeente in DLD, de langzamere wegen dus. Die in dit geval niet opgaan.

Mij vertelden ze dat de langzamere wegen iets goedkoper waren.

In ieder geval moet het dus geen probleem zijn ze onderweg aan te schaffen. :)
Aparte verhalen die ze jou vertellen met je milieusticker halen bij een gemeente in DLD. :')
pi_109695252
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:29 schreef tech4u het volgende:
Is het trouwens niet goedkoper om te vliegen, zeker met deze absurde benzineprijzen.
Heel Nederland woont inderdaad dichtbij een vliegveld met een verbinding naar Berlijn. }:|
pi_109695272
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Psst, wat denk je van de absurde kerosineprijzen...
Retour kost 100 euro, vanaf 2 personen is met de auto goedkoper. Maar dan nog scheelt het weinig.
pi_109695289
Ik dacht dat Nederland niet verder reikte dan Utrecht :o
pi_109771791
1 tm 4 juni naar Berlijn (wederom.. ;) ) dit maal weer eens met de trein ipv vliegtuig voor 130 euro. Normaal zit je wat lager maar dan kom je op vrijdag pas rond 15.30 uur aan ipv nu 13.00 uur. Het zijn maar 4 dagen dus elk uurtje extra is meegenomen!!

Hotel moet ik nog boeken, voorlopig ff rustig alles afstruinen op zoek naar aanbiedingen.
Hooray for boobies!
pi_109772141
airbnb.com geen idee om een overnachting te vinden in Berlijn? Is mij de vorige keer uitstekend bevallen. Over 2 weken ga ik weer naar Berlijn en hebben deze keer gekozen voor een appartementje van 55 vierkante meter voor 4 nachtjes in kreuzberg voor 50 euro per nacht, vind ik een prima deal voor de extra luxe.
pi_109785081
airbnb weleens in NY gedaan maar toch niet mijn ding. Dan liever hotel of pension met iets minder luxe. Zolang er maar een eigen badkamer en wc bij zit ben ik al tevreden... ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:14:51 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_109849088
Iemand tips voor een goede reisgids?
En een goede app voor de iPhone?
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:18:00 #59
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109849249
Van het weekend in berlijn geweest en het was heel erg leuk
wij zaten in holiday in berlin mitte op de 8ste verdieping en hadden zo een mooi uitzicht.
Zaterdag een rondleiding door de tunnels van berlijn gedaan, in het nederlands.
Daarna naar de berlijnse muur gelopen (10-15 minuten) en daarna in de auto gestapt naar checkpoint charlie.
Na het eten nog even in de auto gestapt en rondgereden, onderandere het plein van victoria oid tegengekomen, de arc die daarna staat ook.
ook nog het reichstag gezien en nog veel meer.
en nog even op bezoek geweest in sachsenhausen (30 min rijden)

zeker iets om nog eens te doen, maar dan langer
pi_109854563
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef lipjes het volgende:
wij zaten in holiday in berlin mitte op de 8ste verdieping en hadden zo een mooi uitzicht.
Daarna naar de berlijnse muur gelopen (10-15 minuten) en daarna in de auto gestapt naar checkpoint charlie.
Na het eten nog even in de auto gestapt en rondgereden, onderandere het plein van victoria oid tegengekomen, de arc die daarna staat ook.

Dolletjes, zo rond rijden met de auto in het Berlijnse verkeer.
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:28:50 #61
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109855139
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Dolletjes, zo rond rijden met de auto in het Berlijnse verkeer.
Was prima te doen, voelde me helemaal thuis
pi_109855424
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:28 schreef lipjes het volgende:

[..]

Was prima te doen, voelde me helemaal thuis
Ja, rijden in Berlijn is stressvrij maar het OV in Berlijn is gewoon sfeervol.
pi_109856096
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef lipjes het volgende:

Nice! ik ga in augustus ook naar Berlijn en verblijf dan ook in het holiday in mitte!
Heb er zin in :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 18:00:10 #64
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109858791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:50 schreef Glennz het volgende:

[..]

Nice! ik ga in augustus ook naar Berlijn en verblijf dan ook in het holiday in mitte!
Heb er zin in :D
Hint, begin gewoon in het engels, spreken ze daar goed.
De douche is wel vrij vervelend dat moet ik wel toegeven.
Verder prima hotel, gratis parkeren aan de voorkant.

En als je op de hoek die paar winkels ziet, daar zit een volledig winkelcentrum in, kwamen we een beetje laat achter :X
pi_109961298
ongebruikelijke vraag... ;) is er in berlijn een winkelcentrum (mall idee) waar je enkele uren kunt ronddwalen of een winkelstraat/wijk buiten de geijkte straten om waar je als toerist wel komt maar de locals vermijden?
Hooray for boobies!
pi_109961484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
ongebruikelijke vraag... ;) is er in berlijn een winkelcentrum (mall idee) waar je enkele uren kunt ronddwalen of een winkelstraat/wijk buiten de geijkte straten om waar je als toerist wel komt maar de locals vermijden?
Kaufhaus des Westens!
pi_109961577
bedankt voor de suggestie maar daar ben ik natuurlijk al eens geweest... ;) voor jouw idee, dit wordt mijn 12 trip naar berlijn in 5 jaar en ben op zoek naar plekken waar je qua shopping wat minder toeristen om je heen hebt en vooral met de inwoners zelf te maken hebt.
Hooray for boobies!
  donderdag 5 april 2012 @ 22:33:30 #68
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109961819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
bedankt voor de suggestie maar daar ben ik natuurlijk al eens geweest... ;) voor jouw idee, dit wordt mijn 12 trip naar berlijn in 5 jaar en ben op zoek naar plekken waar je qua shopping wat minder toeristen om je heen hebt en vooral met de inwoners zelf te maken hebt.
Gesundennogwat.
Zit vlak bij de tour van de berliner unterwelten.
Weet niet of dat zoiets is wat je zoekt?
  donderdag 5 april 2012 @ 22:37:22 #69
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_109962037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:29 schreef Spockjuh_ het volgende:
Alexa bij de Alexanderplatz?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 5 april 2012 @ 22:38:56 #70
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_109962137
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:33 schreef lipjes het volgende:

[..]

Gesundennogwat.
Zit vlak bij de tour van de berliner unterwelten.
Weet niet of dat zoiets is wat je zoekt?
Gesundbrunnen? Is dat zo groot? Ik ben eigenlijk nooit buiten het metrostation daar geweest :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_109962397
gesundbrunnen inderdaad bij unterwelten. Is niet al te groot maar dat soort gelegenheden bedoel ik wel. Je hebt ook zo'n straat die van markischer hof naar de bernauerstrasse loopt maar ben daar ff de naam van kwijt. leuke shops en enkele opvallend leuke winkels om even binnen te wippen.
Hooray for boobies!
pi_109962444
Met de S1 of U9 naar Steglitz:

http://www.das-schloss-steglitz.de/

Daar vlakbij (bij de S-Bahn) zit ook nog een gigagrote outdoorwinkel, als je daar van houdt tenminste.
Daar ben je ook wel even zoet!

http://www.globetrotter.de/de/filialen/berlin/index.php
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109963274
Steglitz is inderdaad wat ik zocht! zit zelf dit maal in een hotel bij de messe/kaiserdamm dus met de S ring ben ik daar zo. 1 x overstappen op de u9 en voila. Mooie locatie om laatste dag nog wat verloren uurtjes door te brengen.
Hooray for boobies!
  donderdag 5 april 2012 @ 23:10:48 #74
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109963859
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef Flurry het volgende:

[..]

Gesundbrunnen? Is dat zo groot? Ik ben eigenlijk nooit buiten het metrostation daar geweest :P
Dat ja, was even de naam kwijt
Ik vond het persoonlijk wel aardig groot
pi_109964035
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
Steglitz is inderdaad wat ik zocht! zit zelf dit maal in een hotel bij de messe/kaiserdamm dus met de S ring ben ik daar zo. 1 x overstappen op de u9 en voila. Mooie locatie om laatste dag nog wat verloren uurtjes door te brengen.
Nog dichterbij is Kantstrasse en dan vooral bij U9? Wilmersdorfer Strasse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')