Gelukkig ben ik dan wél heel erg van 't meeschrijven

. Ik schrijf zelfs zo veel dat ik complete hoofdstukken weg moet hakken om het nog een beetje leesbaar te houden voor jullie. Ook ben ik erg van de namen instuderen. Heb ik me aangeleerd, omdat ik anders in de finale nog niet weet wie wie is. Anywoops, ik geloof dat ik niet de enige ben met een dagje vrij vandaag (hai Cee), dus daar gaan we.
Ik vond het een leuke show met weinig echte dipjes. Ook geen instant classics, maar wel de geboorte van een aantal interessante koppeltjes en een paar geïnspireerde choreografieën. Cat was weer lovely

(
Mia Michaels Murphy!), Tyce DiOrio moet een nekschot krijgen en Kenny Kapitein Ortega slist afgrijselijk door zijn nepgebit en voegt enorm weinig toe.
Bij de openingsdans dacht ik “volgens mij Christopher Scott” en toen dat zo bleek te zijn mocht ik van mezelf een mini-Magnum uit de vriezer halen

. Ik vond dat wel een aardige bedoening, hou wel van dat strakke en gestileerde. Die pirouettes van Dareian ’t Hawaiiaantje

. Natuurlijk zat Ryan 2.0 vooraan, als het stuudje van de klas met het eeuwige vingertje in de lucht. Oh show, hoe meer je je best doet om haar te pushen, hoe meer we haar niet mogen. Ik wil wel een klein lansje voor het meidje breken door te zeggen dat ze prachtige ogen heeft en stijl haar haar erg goed staat.
Witney & Chehon - samba - Louis van AmstelGodsallejezus, hij is zo sexy en knap dat ik het bijna ongepast vind om de belegen perv uit te hangen. Hij moet in een museum (dan kom ik hem wel elke dag even poetsen

. Ik zei
bijna mensen). Geen makkelijke stijl voor een stijve balletknaap en hij deed het niet onaardig. Had het idee dat zijn zenuwen hem meer in de weg zaten dan zijn stramme heupen. Witney is een leuk dingske maar of ze werkelijk zo’n goede latindanseres is, ik vraag het me af. Op dit moment mag ze de schoenen van ’n Anya nog niet poetsen

. Maar goed, ze is pas 18. De choreo van Louis was okay, niet heel bijzonder. Alles bij elkaar ruim voldoende.
Tiffany & George - jazz/contemporary - Sonya TayehDe romantische Sonya begint mij te bevallen. En George hey, dat is gewoon één van mijn favorieten. Misschien zelfs wel mijn grootste favoriet, danstechnisch beoordeeld. Een lieve, verlegen nerd met een prachtig danslijf en veel meer performance power dan ik had durven hopen. Stacey Tookey, zó breng je een boodschap tot uiting in een choreografie

. Prachtig. Die rol over de vloer van George waarna hij naar Tiffany’s benen kroop

. Tiffany: heel mooi, maar ze is nog steeds een van de anonieme contemporarymeisjes voor me. Overigens ziet ze er zonder cheerleader haar en make up een stuk beter uit.
Janaya & Brandon - hip hop - NappyTabsIk wist dus al door internetspoilers dat dit een koppel was en er werden heftige discussies over dit tweetal gevoerd, omdat ze als ‘fodder’, zeg maar kanonnenvoer, worden beschouwd. Het onbekendste meisje plus de onbekendste jongen, potentiële slachtoffers voor een hele vroege eliminatie. Nou, de nets hadden gelijk

. Geef ze ook nog eens de meest inspiratieloze NappyTabs van de afgelopen vijf seizoenen met een thema dat vorig seizoen al twee keer aan bod kwam, en ik zeg “taxi voor Janaya en Brandon“. Als ze nou nog chemistry hadden, maar dat was ook niet het geval…
Alexa & Daniel - jazz - Sean CheesmanDaniels 9 seconden

!!! Ik ben een fan van de man. Leuke vent. Over Alexa moeten we het maar niet meer hebben, al heb ik het wel wat met haar te doen. Deze choreo van Kaasboer was een beetje hyperdehyperdehyper, 95% gymnastiek en in het restje mochten ze nog wat performance proppen. Ja, dan krijg je Daniel met een permagrin en een verdwaasde Alexa. Vond het wel okay dat Nigel dat ook inzag. Niet per se slecht dit, maar niet memorabel of bijzonder genoeg. Jammer, vooral voor Daniel.
Amber & Nick - Viennese waltz - Jason GilkisonOooooeeee, whiplash Gilkison. Hoe fout is het dat ik dat een beetje opwindend vond

? Geniale editing natuurlijk, want opeens bleek Nick tóch goed voor de dag te komen. Blijkbaar wil de show hem graag een tijdje behouden. Ik ben nog niet kapot van hem in zijn eigen stijl. Lelijke handen, nare grimassen. Maar damn, zij is me er eentje. Wat een power house! De choreografie was mooi, maar werd enigszins verpest daar die irritante steadycam, waardoor het wel erg zwieperig en zwaaierig werd. Benieuwd hoe deze twee zich verder gaan ontwikkelen.
Amelia & Will - hip hop - NappyTabsThe Kooky Couple. Briljante pairing

. Will is een schatje, een puppy dat dat enorme lichaam van ‘em op een erg prettige manier weet te bewegen. Zij is maf, geinig en uniek, een frisse wind door de muffe hoop contemporary/jazzmeiden die we elk seizoen op ons bord krijgen. Superleuk concept van NappyTabs dat natuurlijk een kolfje naar de hand van dit malle tweetal was. Al vond ik het jazz en geen hip hop, maar als de show daar al jaren niet moeilijk over doet, wie ben ik dan.
Dareian & Janelle - African jazz - Sean CheesmanLeuk leuk leuk, die Afrikaanse dingen van Cheesman mag ik altijd wel. En je mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik vind het stiekem wel leuk als juist dit soort dansen door mensen met een exotisch tintje uitgevoerd worden. Jammer dat ze halverwege niet synchroon waren en dat de ingewikkelde lifts de flow onderbraken. Die Dareian moeten we in de gaten blijven houden, dat zou best wel eens grote jongen kunnen worden

. Figuurlijk dan. Janelle was fierce, sexy en zeker niet slecht, maar werd toch wel een pietsie door Dareian weggedanst. Mag ik even kwijt dat Janelles plastic tanden me ’s nachts wakker houden

?.
Eliana & Cyrus - Broadway - Tyce DiOrioOkeeeeee, dit was toch niet goed mensen

? Van Cyrus bedoel ik dan? Dat overdreven gedoe van Tyce na afloop was toch alleen maar om ons te laten denken dat Cyrus supermegageweldigfantastisch was? Maar dat was toch niet zo, jongens? Of ben ik nu gek? Stijf, ongemakkelijk, meer wandelen dan dansen. Jaaaa, Cyrus is superleuk en performt als een tierelier, maar kom op… Eliana, heerlijk mens maar wat zal haar lot zijn door de koppeling aan Cyrus? Ik durf het niet te voorspellen. Moet ik het nog over de choreografie hebben of is ‘standaard Tyce’ genoeg?
Audrey & Matthew - contemporary - Travis WallWowwwww, ik wist wel dat Matthew goed zou zijn

! En zij is ook een firecracker, damn! Dit was een beetje de gooi- en smijtversie van ‘The Bench’ (die sprong van de bank, kudos voor haar hoor!), maar wel heel goed gedaan. Strak en hard met mooie stillere en romantische momenten. Alleen dat lulverhaal over de Titanic, wat een bull. Superkoppel, dit. Audrey is wel een leuk grietje. God, Travis is pas 24

? Hoe oud was hij dan toen hij aan SYTYCD meedeed? 11 of zo???
Lindsay & Cole - paso doble - Jason GilkisonHet zal wel door mijn zwak voor Aziaten komen, maar hell!