Ja, maar dat duurde al 4 minuten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En de LAPO opent normaal gesproken een nieuwe
Alleen de zwakke plekken en de invallende dooi zondag lijken nog roet in het eten te kunnen gooien? Het wordt erg close!quote:UPDATE 07-02-2012 21:20 uur
IJsdikte
Wij hebben onze meetgegevens nog eens goed onder de loep genomen en daarbij ook de meetgegevens van vanavond (deze zijn nog niet gepubliceerd) betrokken en kunnen niet anders concluderen dat de ijsdikte zoals deze nu op de kaart aangegeven zijn, voor de volle 100% kloppen. Op enkele stukken is de ijsdikte inmiddels de vereiste 15 cm dik!!!!! De gemiddelde ijsdikte is nog steeds 12 cm. Het gemiddelde wordt sterk omlaag gebracht door de knelpunten op de route waar slechts 8 cm ijs ligt. Maar de ijsaangroei is ook vandaag overdag doorgegaan. Hierdoor is op het grootste gedeelte van de elfstedenroute de ijsdikte nu al 12 á 13 cm. Onze gegevens komen vrijwel geheel overeen met wat de Telegraaf vanavond gepubliceerd heeft op haar website. Dit zou betekenen dat indien er een oplossing komt voor de knelpunten op de route, dat de elfstedentocht 2012 er gewoon gaat komen. Dit verklaart ook waarom de organisatie van de tocht erg veel werk maakt van het vinden en het geschikt maken van alternatieve routes. Wij wachten in spanning af wat er morgen bekend gemaakt gaat worden nadat de rayonhoofden bijeen geweest zijn!
http://www.weerstation-le(...)stedentoch-2012.html
Ik zocht de laatste update mbt cm en een kaart over de alternatieve routesquote:
Nog onzeker, Amerikaans model zet dooi pas op maandag in.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:51 schreef franklop het volgende:
Zondag dus dooi van 3 a 4 graden? pff..
@elfstedentweets is echt geniaal bezig. Heeft die man geen werk?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:54 schreef franklop het volgende:
http://twitpic.com/8gzl5y
In ijlst gebruiken ze auto om sneeuw te schuiven, zal dus meer ijs moeten liggen dan 9 cm die ik ergens op twitter vond
ik heb geen idee, maar ik word blij van zijn updatesquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
@elfstedentweets is echt geniaal bezig. Heeft die man geen werk?
NOSquote:De Vereniging Friesche Elf Steden heeft een alternatieve route over De Fluessen laten verkennen. Het langwerpige meer zou een goed alternatief kunnen zijn voor het water bij Balk, waar het ijs nog niet overal dik genoeg is.
Op verschillende plaatsen is de dikte van het ijs gemeten en volgens rayonhoofd Hylkema uit Balk is het op veel plaatsen in goede staat. Maar vooral in de buurt van akkers is het ijs nog lang niet dik genoeg. Daarom wordt er gekeken naar andere routes.
Sneeuwvegers
Vrijwilligers zijn begonnen met het sneeuwvrij maken van een route over het meer De Fluessen. Ze zijn ervan overtuigd dat de tocht alleen kan plaatsvinden via het grote meer.
"Als de tocht al gereden wordt, dan gaat hij over De Fluessen", zeiden de sneeuwvegers tegen verslaggever Mattijs van der Wiel. "Ze willen het ijs de kans te geven om de komende nachten dikker te worden", legt de verslaggever uit.
Andere opties
Het vegen van De Fluessen gebeurt niet op verzoek van de Friesche Elf Steden. Rayonhoofd Hylkema zegt dat het wellicht de voorbereiding is voor een andere toertocht. Als de Elfstedentocht er niet komt, zou de Zuidwest-toertocht nog wel kunnen doorgaan. Die tocht gaat ook over De Fluessen.
Het rijden over de Fluessen is niet het enige alternatief waarnaar gekeken wordt. Er zijn verschillende scenario's gepland. Zo is het ook een optie dat wedstrijdrenners over het water bij Balk rijden en tourrenners over De Fluessen schaatsen.
nogal, te erg gewoonquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:57 schreef marcodej het volgende:
Hebben jullie ook koorts inmiddels? Ik wel, en dik ook.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:57 schreef marcodej het volgende:
Hebben jullie ook koorts inmiddels? Ik wel, en dik ook.
Wees maar niet bang.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:00 schreef Felagund het volgende:
Als hij maar niet volgende week wordt verreden.
Nou hup, nog paar graadjes erbijtwitter:elfstedentweets twitterde op dinsdag 07-02-2012 om 22:02:05Momenteel vriest het 3,5 graden in het noorden, in het zuiden van het @elfstedentocht traject 4,5 graden. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |