abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2012 @ 21:37:51 #101
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_107909123
Sowieso AdWords goed gebruiken (je krijgt bij het KvK-krantje volgensmij elke keer zo'n 50 euro-tegoedbon, soms 75 euro, via internet wel te krijgen), daarmee had ik eerder met een redelijk lage cost-per-click zo'n 30 bezoekers per dag waarvan 1 a 2 klanten werden, als je bij jullie shop dan meteen een goede indruk achterlaten heb je misschien wel vaste klanten.
Daarnaast is het denk ik ook belangrijk om kortingsbonnen of extraatjes meteen bij de eerste bestelling van een klant mee te geven, 3 euro korting/10% kortingsbon (wat voor jou misschien net je marge van 1 product weghaalt, maar dat komt weer goed doordat ze 4 andere producten bestellen) of een gratis zakje bekend Brits snoep wat ze niet hadden besteld zorgt ervoor dat ze terugkomen en/of de site aan vrienden laten zien. Kijk ook of je van die speciale sample-verpakkingen van krijgen die je gratis bij bestellingen kan meegeven, bijv. mini-chocoladerepen uit uitdeelverpakkingen mag je volgensmij niet zomaar los verkopen.

Kan misschien wat overbodig zijn want ik heb niet álle posts hiervoor gelezen :P.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 12 februari 2012 @ 22:10:59 #102
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107911281
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Sowieso AdWords goed gebruiken (je krijgt bij het KvK-krantje volgensmij elke keer zo'n 50 euro-tegoedbon, soms 75 euro, via internet wel te krijgen), daarmee had ik eerder met een redelijk lage cost-per-click zo'n 30 bezoekers per dag waarvan 1 a 2 klanten werden, als je bij jullie shop dan meteen een goede indruk achterlaten heb je misschien wel vaste klanten.
Daarnaast is het denk ik ook belangrijk om kortingsbonnen of extraatjes meteen bij de eerste bestelling van een klant mee te geven, 3 euro korting/10% kortingsbon (wat voor jou misschien net je marge van 1 product weghaalt, maar dat komt weer goed doordat ze 4 andere producten bestellen) of een gratis zakje bekend Brits snoep wat ze niet hadden besteld zorgt ervoor dat ze terugkomen en/of de site aan vrienden laten zien. Kijk ook of je van die speciale sample-verpakkingen van krijgen die je gratis bij bestellingen kan meegeven, bijv. mini-chocoladerepen uit uitdeelverpakkingen mag je volgensmij niet zomaar los verkopen.

Kan misschien wat overbodig zijn want ik heb niet álle posts hiervoor gelezen :P.
Een kortingsactie of een fysiek cadeautje is inderdaad wel goed ja. Dank! :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_107913160
Mijn ervaring is dat een cadeautje van 10% vrijwel niet van invloed zal zijn op de beslissing en snijdt je alleen jezelf in de vingers met minder omzet. Tenzij je wellicht echt bekend bent en een groot assortiment hebt, kan de korting vaak voor de doorslag geven.

Betreft google adwords, je kan maximaal 1 bon gebruiken. Denk je wellicht slim te zijn om meerdere accounts aan te maken en dus meerdere kortingsbonnen te gebruiken dan raad ik je dit ten strengste af. Google komt hier namelijk na een maand wel achter en neemt de nodige maatregelen, o.a. het permanent blokkeren van al je google adwords accounts.
pi_107916580
Let er op dat je ook BTW berekent over de verzendkosten. Heel veel webshops verzuimen dat omdat ze denken dat dat niet hoeft (aangezien er op postzegels ook geen BTW zit). Maar als je verzendkosten doorbelast hoort het gewoon tot de vergoeding, dus belast met BTW.
pi_107918521
Hebben jullie al een planning voor wanneer jullie online willen zijn? Of is het nog natte vinger werk?

Waarom zijn jullie eigenlijk voor de keuze gegaan om het gehele systeem uit te besteden? Als je nu al gelijk vanaf het begin goed zit met een clouddienst/vps scheelt het je later als het een succes wordt een hoop gezeik. Bovendien zijn er genoeg opensource systemen om een webshop te runnen..

Voor de rest ieder geval veel succes *O*
Power to the apes
pi_107918780
Als je goed wilt beginnen zonder iets uit te besteden zit je al gauw aan de 2-4000¤ voor een volledig perfect functionerende website. Voor 30¤ per maand kun je ook een goed functionerende webshop hebben.

Denk dat het altijd (wanneer het niet je broodverdienst is) slim is om niet direct alles op alles te zetten. Probeer het een jaartje dmv uitbesteding en mocht het goed gaan dan kun je na een jaartje alles flink laten verbouwen en een investering doen.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:46:08 #107
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107926321
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je goed wilt beginnen zonder iets uit te besteden zit je al gauw aan de 2-4000¤ voor een volledig perfect functionerende website. Voor 30¤ per maand kun je ook een goed functionerende webshop hebben.

Denk dat het altijd (wanneer het niet je broodverdienst is) slim is om niet direct alles op alles te zetten. Probeer het een jaartje dmv uitbesteding en mocht het goed gaan dan kun je na een jaartje alles flink laten verbouwen en een investering doen.
Dit dus ;)
We kunnen nu wel een dure webdesigner inhuren, echter proberen we het eerst op deze manier. Mocht het goed gaan lopen idd, dan is dat een goede optie. Nu willen we het geld liever steken in ons aanbod van producten. Brede keuze bied ook meer gelegenheid tot keuze voor de klant.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:37:51 #108
110987 ErwinRommel
pi_107927992
Ben wel aan het rommelen met die metatags, wat een werk. Ik moet me verplaatsen in de potentiële klant en key-words bedenken.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:03:31 #109
110987 ErwinRommel
pi_107939774
En weer een stap verder. Met de verzendingen is het geregeld, met dank aan de link die PeterPastoor me gaf :)
pi_107952634
Ik verstuur nog steeds pakketen als 'consument' via PostNL voor 6,75 :')
Mja, met dat ene pakket dat er wekelijks de deur uit gaat.. Vrijwel alles is brievenbus.

Met meta tags let wel dat je niet bijv. het woord ''amerikaans eten'' oid 500x op je website spammed, want het spammen van een en dezelfde woorden zal averechts werken.
  maandag 13 februari 2012 @ 23:25:53 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107953590
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik verstuur nog steeds pakketen als 'consument' via PostNL voor 6,75 :')
Mja, met dat ene pakket dat er wekelijks de deur uit gaat.. Vrijwel alles is brievenbus.

Met meta tags let wel dat je niet bijv. het woord ''amerikaans eten'' oid 500x op je website spammed, want het spammen van een en dezelfde woorden zal averechts werken.
Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weer :)
KuikenGuppy
pi_107958742
Ik ben altijd zwaar anti AdWords geweest omdat het zoveel geld kost maar ik merk nu dat ik die kosten er dubbel en dwars uithaal! Als je eenmaal wat naamsbekendheid hebt en organisch wat hoger in zoekmachines komt te staan kun je je AdWordscampagne wat verder terugschroeven.
pi_107967330
Leuk topic om te volgen. Allereerst veel succes.

Lees dat je met nieuwsbrief aan de slag gaat vergeet daar niet de knop afmelden op te zetten, dit is namelijk verplicht meende ik.

Fablous Food is jullie directie concurrent ? Moet lukken om die voor bij te gaan, mocht ik interesse hebben in Britse etenswaren zou ik echt niet op die site bestellen. Wat een lelijke webshop is dat zeg.

Klachten/klantenbinding is erg belangrijk merk zelf dat ik als koper daar ook erg veel door wordt beïnvloed. Bij de Bijenkorf eens besteld 2 keer achterelkaar het verkeerde product ontvangen waardoor ik maar opzoek ben gegaan naar een andere aanbieder. Maar ik kreeg een cadeaukaart vanwege de fouten. Cadeaukaart van 15 euro waardoor ik er nog eens wat moest bestellen ben immers Nederlander ;) Zoiets zou je ook kunnen bedenken cadeaukaarten i.p.v. 10% korting, werkt toch beter naar mijn mening.

Verder lees ik dat je vriendin al visitekaartjes heeft uitgedeeld, snap dat je enthousiast bent maar kun je dit niet beter doen wanneer de webshop in de lucht is ? Anders kijken ze en vinden ze niets, zal bij je collega's wel niet zo heel veel uitmaken maar zal daar toch mee oppassen.

Hoe ga je het doen met de producten op de webshop,maak je een foto van het product ?
pi_107968028
Je kunt je bij reclame ook richten op de in NL wonende Britse militairen. Denk aan JFC HQ Brunssum etc. Adverteren in hun blad etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door _The_General_ op 14-02-2012 14:35:19 ]
pi_107971478
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weer :)
Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:06:27 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107971674
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.
Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.
KuikenGuppy
pi_107971733
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.
Ik krijg ook etiketten toegestuurd. Of er plakband mee komt weet ik niet. :)

Betreft het betalen, ik betaal op rekening aan het einde van iedere maand. Geen gedoe met afzonderlijk per pakketje betalen. Gewoon één iDeal betaling aan het einde van iedere maand. Wellicht contact met ze opnemen zodat je dit ook kan?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:41:21 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107975329
Ik wist niet dat dat ook kon, ik zal ze eens bellen :).
KuikenGuppy
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:51:48 #119
356891 Abed
hooggeleid
pi_107975683
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben wel aan het rommelen met die metatags, wat een werk. Ik moet me verplaatsen in de potentiële klant en key-words bedenken.
http://adwords.google.nl/(...)stType=KEYWORD_IDEAS
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:00:02 #120
110987 ErwinRommel
pi_107978143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[quote]Lees dat je met nieuwsbrief aan de slag gaat vergeet daar niet de knop afmelden op te zetten, dit is namelijk verplicht meende ik.
Mensen kunnen zich aanmelden, en uiteraard ook weer afmelden ;)

quote:
Fablous Food is jullie directie concurrent ? Moet lukken om die voor bij te gaan, mocht ik interesse hebben in Britse etenswaren zou ik echt niet op die site bestellen. Wat een lelijke webshop is dat zeg.
Ik zeg niks ;)

quote:
Klachten/klantenbinding is erg belangrijk merk zelf dat ik als koper daar ook erg veel door wordt beïnvloed. Bij de Bijenkorf eens besteld 2 keer achterelkaar het verkeerde product ontvangen waardoor ik maar opzoek ben gegaan naar een andere aanbieder. Maar ik kreeg een cadeaukaart vanwege de fouten. Cadeaukaart van 15 euro waardoor ik er nog eens wat moest bestellen ben immers Nederlander ;) Zoiets zou je ook kunnen bedenken cadeaukaarten i.p.v. 10% korting, werkt toch beter naar mijn mening.
Dat is iets voor de toekomst als het lekker gaat lopen. Nu hebben we daar het budget nog niet voor. We gaan eerst liever voor een wat breder assortiment. Later kunnen we na gaan denken over dat soort zaken als "goedmakertjes".

quote:
Verder lees ik dat je vriendin al visitekaartjes heeft uitgedeeld, snap dat je enthousiast bent maar kun je dit niet beter doen wanneer de webshop in de lucht is ? Anders kijken ze en vinden ze niets, zal bij je collega's wel niet zo heel veel uitmaken maar zal daar toch mee oppassen.
Ze is wat enthousiast ;)

quote:
Hoe ga je het doen met de producten op de webshop,maak je een foto van het product ?
[/quote]

Heel basic, gewoon witte achtergrond, alles zelfde formaat in dezelfde resolutie. Zodat het er ordelijk uitziet.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:00:30 #121
110987 ErwinRommel
pi_107978165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt je bij reclame ook richten op de in NL wonende Britse militairen. Denk aan JFC HQ Brunssum etc. Adverteren in hun blad etc.
Ja, als oud-militair had ik daar natuurlijk aan moeten denken. ff noteren :)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:01:43 #122
110987 ErwinRommel
pi_107978224
Wij betalen de factuur gewoon per maand mbt de verzendkosten bij shops-united. Contract is ook kosteloos, en je kan het ieder moment opzeggen.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:58:09 #123
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_107980518
Paar dingen die ik iig mis bij fabulous:

* Daddy's Sauce
* Quality Street
* Rowntree's gesuikerde wijngum rolletjes dingessen
* Allerlei repen, Aero's, Wispa, etc
* Die chips waar je zelf zo'n zakje poeder in moest doen, dan schudden en dan opeten.
* Nog veeeel meer dingen in Prawn Cocktail smaak, Monster Munch, etc
* Meer samballen, van die fruitige en extreem hete die ze daar hebben enzo.

En zorg dat je voorraad beter op peil blijft dan die van hun! :) Dan heb je alvast 1 klant erbij!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:32:44 #124
110987 ErwinRommel
pi_107982116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:58 schreef Tyr80 het volgende:
Paar dingen die ik iig mis bij fabulous:

* Daddy's Sauce
* Quality Street
* Rowntree's gesuikerde wijngum rolletjes dingessen
* Allerlei repen, Aero's, Wispa, etc
* Die chips waar je zelf zo'n zakje poeder in moest doen, dan schudden en dan opeten.
* Nog veeeel meer dingen in Prawn Cocktail smaak, Monster Munch, etc
* Meer samballen, van die fruitige en extreem hete die ze daar hebben enzo.

En zorg dat je voorraad beter op peil blijft dan die van hun! :) Dan heb je alvast 1 klant erbij!
Probleem is dat je helaas niet met iedereen rekening kan houden. Anders heb je een stockpile van hier tot Tokio. En dat kost natuurlijk geld.
Wel proberen wij een minimale voorraad aan te houden van de veel gevraagde artikelen.
En via vragen (kost niks) kom je toch tot een leuk aanbod.
batter-mix bv, vaak snel uitverkocht. Zaak om daar dus een redelijke voorraad van te hebben.
En daarbij, Engeland is niet ver weg, dus ff 1 dag op en neer, en de voorraad is weer opgetopt ;)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:44:11 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107982670
Idee: stel ik zet een gelijkaardig iets op in Engeland, voor de verkoop van Nederlandse producten op de Engelse markt. Zouden we dan niet elkaar halverwege kunnen ontmoeten? De ene maand boek jij de ferry, de andere maand boek ik 'm en we treffen elkaar in Belgie (wij linehaul planners noemen dat changeovers, doen we om kosten te sparen). Dan doe je echter wel elkaars inkoop, maar simpel genoeg, bonnetjes overhandigen.

Zoiets kun je natuurlijk makkelijk ook met iemand anders opzetten. Nog een tip: zoek een vrachtwagenchauffeur die regelmatig op en neer rijdt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Seven. op 14-02-2012 21:36:24 ]
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')