abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107784328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:12 schreef missy25 het volgende:
Daar hebben we het nog niet concreet over gehad. Tijd te kort. Ik vind het zelf moeilijk om aan te geven hoe hij dat dan kan doen. Tips hiervoor?

Ik merk wel dat wanneer ik met iets kom en eerlijk iets zeg over mijn gevoel dat hij dat dan ook doet. Trekken zou ik ook niet willen doen. Het moet niet een must worden om per se iets over je gevoel te zeggen natuurlijk.

Heb jij/jullie hier misschien nog tips voor?
Dat kun jij alleen zelf bepalen. Waar haal jij dat gevoel van geliefd of gewaardeerd zijn uit? Hecht jij veel waarde aan fysiek contact, of aan liefdesbrieven, of diepe gesprekken kunnen voeren? Complimenten? Wandelen? Samen erop uit? Of voel jij je het fijnst als je tegen hem aan kunt kruipen als je tv kijkt?

Als jij van jezelf weet waardoor jij je verbonden met hem kan voelen (en dat zal met dit exemplaar dus geen emo-gesprekken over gevoelens worden), kun jij dit bij hem voorleggen en dan kijken of hij daar uberhaupt iets mee kan.

Weet waar je aan begint. Ik wil niet zwartkijken, maar het is niet voor niks al een keer stuk gelopen en de reden is helaas niet de meest simpele.
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:41:12 #77
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_107787235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:12 schreef missy25 het volgende:
Daar hebben we het nog niet concreet over gehad. Tijd te kort. Ik vind het zelf moeilijk om aan te geven hoe hij dat dan kan doen. Tips hiervoor?
Het begint bij jou, mijns inziens. Jij laat nu weer alles bij hem, maar het is veel voor de hand liggender, dat JIJ iets doet, niet hij. Immers jij kunt wel beinvloeden wat je zelf doet, maar iemand anders beinvloeden is veel beperkter. Kennelijk is het voor jou belangrijk dat hij over zijn gevoel praat, want anders heb je niet het idee dat hij zich helemaal geeft (jouw woorden).

Maar ik denk dat hij wel degelijk aan je laat zien dat hij van je houdt, alleen op een andere manier. Een aardige indeling is de volgende: The five languages of love. Jij hecht kennelijk waarde aan nummer 1 (communicatie), en ik denk dat hij ergens in de andere vier zit.

quote:
En sowieso, wat is verstandig qua seks? Ik neem aan dat het logisch om er niet meteen weer volop boven op te duiken..?
Tja, misschien geef je wel een signaal natuurlijk dat "alles weer goed is". Als jij het gevoel hebt, dat de relatie ten goede is veranderd, en dat jij gelukkig gaat worden met deze persoon, ga dan lekker los :-)
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_107787894
Nou ik weet nu nog niet direct na 1 x afspreken of het ten goede is veranderd. Dat kan je ook niet weten denk ik na 1 keer weer afspreken.

Hij is heel erg fysiek idd. Veel knuffelen, veel willen seksen (waar ik normaal geen problemen mee heb haha :) ) Maar het was wel lastig.. Hij probeerde van alles natuurlijk en weet precies mijn zwakke punten op dat gebied, dus kostte moeite om er niet helemaal in mee te gaan. dit is wel hetgene wat bij hem op nummer 1 staat denk ik. Die andere "tekenen" ook wel alleen iets minder.

Nou het hoeft dus niet dat we alleen maar gevoelsgesprekken hebben. Zeker niet. Maar af en toe is dat wel fijn. Bijv. als we elkaar bijv. 2 weken toevallig niet kunnen zien. Het lijkt bij hem alsof hij dat heel makkelijk vindt en het niks boeit. Terwijl ik me dan druk kan maken dat ik graag wil afspreken. Hij kan soms wat koeltjes overkomen vind ik. Heb dat ook gezegd en dat wist ie bijv. ook niet.

@dauntless
Dat is dus het probleem. Dat kan ik zelf nog niet goed onder woorden brengen. Misschien dat ik dat voor mezelf duidelijk moet hebben.
En ja, ik ben zeker niet meteen 100% zonder angst of weet ik t wat er in gaan staan nu. Ben zeker nog wat terughoudend qua gevoel. Ik heb namelijk geen zin om weer zo giga kapot te zijn als het niet werkt.
pi_107788188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:02 schreef missy25 het volgende:
Nou ik weet nu nog niet direct na 1 x afspreken of het ten goede is veranderd. Dat kan je ook niet weten denk ik na 1 keer weer afspreken.

Hij is heel erg fysiek idd. Veel knuffelen, veel willen seksen (waar ik normaal geen problemen mee heb haha :) ) Maar het was wel lastig.. Hij probeerde van alles natuurlijk en weet precies mijn zwakke punten op dat gebied, dus kostte moeite om er niet helemaal in mee te gaan. dit is wel hetgene wat bij hem op nummer 1 staat denk ik. Die andere "tekenen" ook wel alleen iets minder.

Nou het hoeft dus niet dat we alleen maar gevoelsgesprekken hebben. Zeker niet. Maar af en toe is dat wel fijn. Bijv. als we elkaar bijv. 2 weken toevallig niet kunnen zien. Het lijkt bij hem alsof hij dat heel makkelijk vindt en het niks boeit. Terwijl ik me dan druk kan maken dat ik graag wil afspreken. Hij kan soms wat koeltjes overkomen vind ik. Heb dat ook gezegd en dat wist ie bijv. ook niet.

@dauntless
Dat is dus het probleem. Dat kan ik zelf nog niet goed onder woorden brengen. Misschien dat ik dat voor mezelf duidelijk moet hebben.
En ja, ik ben zeker niet meteen 100% zonder angst of weet ik t wat er in gaan staan nu. Ben zeker nog wat terughoudend qua gevoel. Ik heb namelijk geen zin om weer zo giga kapot te zijn als het niet werkt.
Het feit dat hij al niet eens weet dat ie niet superbetrokken overkomt, maakt het er niet makkelijker op. Want als hij het niet bij zichzelf herkent, laat staan weet dat jij ermee zit, hoe kan hij het dan veranderen? Als dit is wie en hoe hij is?

Vind het een lastige situatie, en ik denk dat het jouw prioriteit nu jezelf moet zijn. Denk na over wat jou blij maakt, zonder hem, en wat jouw eisen voor een succesvolle relatie zijn, niet per se met hem maar in het algemeen.

Want als je nu al zegt dat je het fijn maar ook belangrijk vindt om dan tenminste af en toe over je gevoelens te kunnen praten, denk ik dat je weer tegen problemen aan gaat lopen met deze jongen.

Hij. Is. Geen. Prater.

Veel en fijne seks is leuk, maar niet per se een teken van liefde, even hard gezegd. En daarom is het belangrijk om andere manieren te vinden waarop hij wél kan laten zien en jij wél kan voelen dat hij wél om je geeft. Anders heeft dit gewoon geen kans van slagen. Niemand kan zonder enige blijk van affectie.
pi_107790290
Van TS krijg ik hoofdpijn, wat een vermoeiend gelul... :{
Je neemt sowieso nog steeds je vriend niet zoals hij is met je "...ik zou het fijn vinden als hij.."

Nee ,hij vindt dat niet fijn, face it. Van hem uit zal het niet komen, dus bel zelf maar als je hem wil zien...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')