Maar er is een verschil tussen geen zin en nagenoeg volledig blokkeren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb de " ik heb geen zin dus dan doe ik niets " nooit begrepen en zal dit waarschijnlijk ook nooit begrijpen. Tuurlijk heb ik ook wel eens geen zin om te gaan werken en tuurlijk heb ik wel eens een college geskipped maar naar mijn werk ga ik altijd wel.
Wat ik dan wel opmerkelijk vind is dat je aan de ene kant over komt als een " ik wil niets " maar dan toch doelen hebt. Waarom werk je niet rustig naar jouw doelen toe? Zie je zo snel muren en blokkeer je door onzekerheid of zo? Want doorgaans is het gewoon een kwestie van eventjes doorzetten en er dan achter komen dat het allemaal wel mee valt.
Ik weet dat het leven bestaat uit verplichtingen. Natuurlijk wil ik een goede studie afronden, dat is en was mijn doel. Dat is ook belangrijk. Helaas ben ik van mijn studie afgetrapt. Ik kon er niet veel meer tegenin brengen, eigen schuld ook. Achteraf ook wel positief want de studie was niet echt mijn ding. Het is dus niet dat ik ''puberaal niks doe'', op dit moment kan ik niet studeren en werk ik ook gewoon.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:40 schreef Mystikvm het volgende:
Je hebt een reality check nodig. Het leven bestaat uit verplichtingen. Je wilt reizen maar moet eerst een studie afronden? Dan doe je dat toch in plaats van heel puberaal 'niks te doen omdat je niks leuk vindt'?
Over dat puberaal gesproken: met je innerlijk is waarschijnlijk niks mis, maar meisjes van 16 noemen je arrogant. Ze zijn 16, het hoort bij die leeftijd om achterbaks te zijn en om in het openbaar mensen zwart te maken. Je staat nog met 1 been in de puberteit, je moet nog tot de ontdekking komen dat je in zekere zin mee moet met de massa en dat het leven niet alleen maar leuk kan zijn. Om iets leuks te doen moet je vaak eerst iets vervelends doen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel. Het is aan jou om daar overheen te stappen en iets van je leven te maken. En ik ben bang dat, om van je dromen iets te maken, je best vaak dingen zult moeten doen waar je geen zin in hebt.
Ik weet inderdaad niet wie en hoe ik precies ben.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:47 schreef Canillas het volgende:
Het lijkt alsof je tegen een belangrijk punt aanloopt; je weet niet goed wie jij bent. En als je dat niet weet, hoe kan je dan handelen op een manier die bij jou past? Waar jij je goed bij voelt?
Daarnaast lijk je jezelf niet echt te waarderen, dat is geen verwijt maar gewoon iets wat je nog niet geleerd hebt; je hebt nog niet geleerd om positief met jezelf om te gaan, om positief in jezelf te investeren.
Gelukkig allemaal dingen die je kunt leren, google eens wat op zoeken boeken over onderwerpen als jezelf worden en van jezelf leren houden
Dat soort dingen zijn natuurlijk nooit leuk maar uiteindelijk draait het om hoe jij jezelf ziet, niet wat anderen van je vinden. Zolang je merkt dat dat soort dingen je nog erg raken dan weet je dat je wat dat betreft nog wat aan identiteit te ontwikkelen hebtquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik weet niet of ik mezelf niet waardeer? Ik ben wel onzeker over mezelf maar dat zijn we allemaal wel eens, denk ik. Misschien ben ik het ook wel weer te erg over mijn innerlijk. Ik kan echt heel beledigd zijn wanneer iemand iets opmerkt aan mijn innerlijk wat niet leuk is of wanneer iemand heeft gedaan alsof hij me leuk vindt maar het toch om iets anders bleek te gaan (gebeurt vaak).
Breek dan eens met alles. Jaartje reizen is inderdaad een goed advies. Ik snap dat de mening van je ouders van belang is omdat je daar nog woont, maar misschien moet je eens een goed gesprek met hun aanknopen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:32 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik weet dat het leven bestaat uit verplichtingen. Natuurlijk wil ik een goede studie afronden, dat is en was mijn doel. Dat is ook belangrijk. Helaas ben ik van mijn studie afgetrapt. Ik kon er niet veel meer tegenin brengen, eigen schuld ook. Achteraf ook wel positief want de studie was niet echt mijn ding. Het is dus niet dat ik ''puberaal niks doe'', op dit moment kan ik niet studeren en werk ik ook gewoon.
Het probleem mij bij is ook dat ik het wel weet natuurlijk. Ik wil ook wel maar het lukt me gewoon niet. Er is iets wat me blokkeert, ikzelf. Ik weet niet.
Als je nu niets doet heb je daar de rest van je leven spijt van. Dan moet je baantjes achter de lopende band accepteren!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:32 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Het probleem mij bij is ook dat ik het wel weet natuurlijk. Ik wil ook wel maar het lukt me gewoon niet. Er is iets wat me blokkeert, ikzelf. Ik weet niet.
Heeft iemand al eens onderzocht hoe een jaartje reizen toch maakt dat mensen pardoes een pad zien?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor studie was je aan het doen en waar liggen je passies/interesses?
Je klinkt idd aardig overhoop met jezelfIk denk net als 3x Sic dat een jaartje reizen helemaal geen slecht idee is. je leert heel veel over jezelf in zo'n jaar en misschien kom je er dan wel achter wat je wilt in het leven. Nu rommel je maar wat aan omdat je het zelf ook allemaal niet weet. Succes
En dat blokkeren, al lang last van?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:32 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Ik weet dat het leven bestaat uit verplichtingen. Natuurlijk wil ik een goede studie afronden, dat is en was mijn doel. Dat is ook belangrijk. Helaas ben ik van mijn studie afgetrapt. Ik kon er niet veel meer tegenin brengen, eigen schuld ook. Achteraf ook wel positief want de studie was niet echt mijn ding. Het is dus niet dat ik ''puberaal niks doe'', op dit moment kan ik niet studeren en werk ik ook gewoon.
Nee, maar ik ben er wel meer dan een jaartje mee bezig geweest. En het was een beter verhaal om te vertellen (ook bij toekomstige werkgevers bijvoorbeeld) dan een jaartje kassa draaien bij de plaatselijk Appie!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:39 schreef grrrbeer het volgende:
Heeft iemand al eens onderzocht hoe een jaartje reizen toch maakt dat mensen pardoes een pad zien?
Het is geen haleluja oplossing, nee. Ik had dezelfde rusteloosheid toen ik terugkwam als toen ik wegging. Heb een jaartje een studie gedaan 'die me wel leuk leek'quote:Of wordt het wellicht een beetje overtrokken?
Als je kan, meteen gaan!quote:Anders ga ik morgen ook pleite namelijk.
Duidelijkquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben er wel meer dan een jaartje mee bezig geweest. En het was een beter verhaal om te vertellen (ook bij toekomstige werkgevers bijvoorbeeld) dan een jaartje kassa draaien bij de plaatselijk Appie!
Kijk, een eerlijk antwoord zonder poeha! Daar kan een mens wat mee!quote:Het is geen haleluja oplossing, nee. Ik had dezelfde rusteloosheid toen ik terugkwam als toen ik wegging. Heb een jaartje een studie gedaan 'die me wel leuk leek'Mee gekapt want het was drama en ben gaan werken.
Absoluut, klinkt goed ja. Alles beter dan hierquote:Blijft het nog steeds een beter verhaal dan thuis blijven hangen. Meer meegemaakt, meer gezien, meer te vertellen. En het is gewoon leuk.
Tsjah... Gerede kans dat ik nog meer verdwaalquote:Als je kan, meteen gaan!
Beter?quote:laat me beginnen met sterkte en de belofte dat het later beter word
Elke ochtend jankend onder de douche staan hoort erbij natuurlijk!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig leuk zijn? Sommige dingen zijn niet leuk en moeten ook gedaan worden. Get used to it. Het leven is niet altijd leuk en al helemaal niet altijd eerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |