abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107702982
Hoi. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen. Ik ben in ieder geval 18 jaar en totaal niet gelukkig in het leven.

Ik heb mijn vwo diploma behaald en daar is dan ook alles mee gezegd. Van mijn studie ben ik min of meer afgetrapt aangezien ik nooit aanwezig was en niets uitvoerde. Terecht ook. Ik vond de studie ook niet zo heel leuk dus nu werk ik tijdelijk. Helaas weet ik niet wat mij echt leuk lijkt om te doen. Een passie heb ik niet echt. Studeren heb ik sowieso niet echt zin in al moet het natuurlijk wel.

Alles gaat verder met moeite bij mij. Ik heb geen zin in de dagelijkse verplichtingen. Hierdoor kom ik vaak te laat op mijn werk, afspraken en andere activiteiten. Ik faal met andere activiteiten omdat ik geen inzet toon. Ik heb vaak geen zin om überhaupt iets te ondernemen wat ''moet''. Het liefste wat ik op dit moment doe is reizen. Helaas mag dit niet van mijn ouders omdat zij vinden dat ik eerst een studie moet voltooien. Begrijpelijk ook wel weer.

Het is niet dat ik niet verder wil leven. Ik wil juist leven. Ik heb veel doelen die ik wil behalen in het leven; het komt er alleen niet van. Iets blokkeert me. Ik houd ervan om te experimenteren, dingen te ontdekken en dat is dan ook wel wat ik doe maar brengt het me echt verder in het leven? Ik weet het niet.

Verder twijfel ik veel aan mezelf. Ik ben onzeker over met name mijn innerlijk. Het klinkt raar maar ik vind mezelf vrij vreemd. Niet zoals de meeste meiden van mijn leeftijd. Natuurlijk heb ik veel vriendinnen waar ik mee omga maar er is maar één die ik ook echt beschouw als een echte vriendin en die ik in vertrouwen neem.

Verder over mijn innerlijk: er zijn ook meiden die mij niet aardig vinden en dit laten merken. Zo tweetten er een paar meiden (16) vorige week over mij dat ik arrogant ben en zochten ruzie. Hier kan ik behoorlijk mee zitten want ik probeer me juist leuk (spontaan) voor te doen en ook dat kost me moeite. Verder ben ik laatst voor de gek gehouden door een jongen waar ik heel kort veel contact mee had. Ik dacht dat hij mij wel leuk vond om wie ik echt was i.p.v. alleen het uiterlijk. Bleek niet zo te zijn. Achteraf misschien ook wel dom om te geloven, maar toch. Het maakt me nog onzekerder over mezelf.

Geen idee wat ik hiermee wil. Van me afschrijven, denk ik. Lezen wat andere mensen vinden.

[ Bericht 86% gewijzigd door Lauzi-1993 op 07-02-2012 07:41:53 ]
pi_107703243
hoi lauzi
klinkt alsof je het best zwaar hebt op dit moment,
laat me beginnen met sterkte en de belofte dat het later beter word, (flauwe belofte maar geloof me het is wel zo)
wat ik je wil vragen is heb je dit wel eens vaker gehad?
is het 'echt geen zin hebben' of ben je ook somber erbij?
als je eenmaal ergens mee bezig ben is het dan nog steeds moeilijk/zwaar of is alleen het beginnen lastig?
zijn er dingen aan jezelf die je wel leuk/mooi /fijn vind?

wat je verteld klinkt namelijk best depressief, en als je dat idee hebt is het niet raar om met een professioneel iemand te praten.

als je denkt dat van je af schrijven werkt doe dat,

tip schrijf is wat je leuk vind aan jezelf en lees het hardop voor

sterkte
en succes hiermee
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:09:39 #3
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107703262
Tsjah, beetje lastige leeftijd om er echt wat over te zeggen geloof ik.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:28:47 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107703440
Ik heb de " ik heb geen zin dus dan doe ik niets " nooit begrepen en zal dit waarschijnlijk ook nooit begrijpen. Tuurlijk heb ik ook wel eens geen zin om te gaan werken en tuurlijk heb ik wel eens een college geskipped maar naar mijn werk ga ik altijd wel.

Wat ik dan wel opmerkelijk vind is dat je aan de ene kant over komt als een " ik wil niets " maar dan toch doelen hebt. Waarom werk je niet rustig naar jouw doelen toe? Zie je zo snel muren en blokkeer je door onzekerheid of zo? Want doorgaans is het gewoon een kwestie van eventjes doorzetten en er dan achter komen dat het allemaal wel mee valt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_107703564
Je hebt een reality check nodig. Het leven bestaat uit verplichtingen. Je wilt reizen maar moet eerst een studie afronden? Dan doe je dat toch in plaats van heel puberaal 'niks te doen omdat je niks leuk vindt'?

Over dat puberaal gesproken: met je innerlijk is waarschijnlijk niks mis, maar meisjes van 16 noemen je arrogant. Ze zijn 16, het hoort bij die leeftijd om achterbaks te zijn en om in het openbaar mensen zwart te maken. Je staat nog met 1 been in de puberteit, je moet nog tot de ontdekking komen dat je in zekere zin mee moet met de massa en dat het leven niet alleen maar leuk kan zijn. Om iets leuks te doen moet je vaak eerst iets vervelends doen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel. Het is aan jou om daar overheen te stappen en iets van je leven te maken. En ik ben bang dat, om van je dromen iets te maken, je best vaak dingen zult moeten doen waar je geen zin in hebt.
pi_107703636
Het lijkt alsof je tegen een belangrijk punt aanloopt; je weet niet goed wie jij bent. En als je dat niet weet, hoe kan je dan handelen op een manier die bij jou past? Waar jij je goed bij voelt?

Daarnaast lijk je jezelf niet echt te waarderen, dat is geen verwijt maar gewoon iets wat je nog niet geleerd hebt; je hebt nog niet geleerd om positief met jezelf om te gaan, om positief in jezelf te investeren.

Gelukkig allemaal dingen die je kunt leren, google eens wat op zoeken boeken over onderwerpen als jezelf worden en van jezelf leren houden :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:34:53 #7
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107704447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb de " ik heb geen zin dus dan doe ik niets " nooit begrepen en zal dit waarschijnlijk ook nooit begrijpen. Tuurlijk heb ik ook wel eens geen zin om te gaan werken en tuurlijk heb ik wel eens een college geskipped maar naar mijn werk ga ik altijd wel.

Wat ik dan wel opmerkelijk vind is dat je aan de ene kant over komt als een " ik wil niets " maar dan toch doelen hebt. Waarom werk je niet rustig naar jouw doelen toe? Zie je zo snel muren en blokkeer je door onzekerheid of zo? Want doorgaans is het gewoon een kwestie van eventjes doorzetten en er dan achter komen dat het allemaal wel mee valt.
Maar er is een verschil tussen geen zin en nagenoeg volledig blokkeren.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:07:39 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107705153
Niet zo letten op wat anderen wel of niet vinden van wat je doet. Dan ben je al een hele stap verder denk ik.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 10:11:09 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_107705222
Grote tieten en een leuk koppie? :D

Je bent 18. Je werkt. Waarom zou je niet op reis mogen? Een soulsearch in India, Thailand en Australie (Of doe eens gek; Zuid-West-Afrika) kan je een heleboel nieuwe inspratie geven. Een jaartje ertussenuit is toch geen ramp.

Verder; je bent 18! :D

Ow en dat gevoel blijft de rest van je leven. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_107707387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:40 schreef Mystikvm het volgende:
Je hebt een reality check nodig. Het leven bestaat uit verplichtingen. Je wilt reizen maar moet eerst een studie afronden? Dan doe je dat toch in plaats van heel puberaal 'niks te doen omdat je niks leuk vindt'?

Over dat puberaal gesproken: met je innerlijk is waarschijnlijk niks mis, maar meisjes van 16 noemen je arrogant. Ze zijn 16, het hoort bij die leeftijd om achterbaks te zijn en om in het openbaar mensen zwart te maken. Je staat nog met 1 been in de puberteit, je moet nog tot de ontdekking komen dat je in zekere zin mee moet met de massa en dat het leven niet alleen maar leuk kan zijn. Om iets leuks te doen moet je vaak eerst iets vervelends doen. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel. Het is aan jou om daar overheen te stappen en iets van je leven te maken. En ik ben bang dat, om van je dromen iets te maken, je best vaak dingen zult moeten doen waar je geen zin in hebt.
Ik weet dat het leven bestaat uit verplichtingen. Natuurlijk wil ik een goede studie afronden, dat is en was mijn doel. Dat is ook belangrijk. Helaas ben ik van mijn studie afgetrapt. Ik kon er niet veel meer tegenin brengen, eigen schuld ook. Achteraf ook wel positief want de studie was niet echt mijn ding. Het is dus niet dat ik ''puberaal niks doe'', op dit moment kan ik niet studeren en werk ik ook gewoon.

Het probleem mij bij is ook dat ik het wel weet natuurlijk. Ik wil ook wel maar het lukt me gewoon niet. Er is iets wat me blokkeert, ikzelf. Ik weet niet.
pi_107707528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:47 schreef Canillas het volgende:
Het lijkt alsof je tegen een belangrijk punt aanloopt; je weet niet goed wie jij bent. En als je dat niet weet, hoe kan je dan handelen op een manier die bij jou past? Waar jij je goed bij voelt?

Daarnaast lijk je jezelf niet echt te waarderen, dat is geen verwijt maar gewoon iets wat je nog niet geleerd hebt; je hebt nog niet geleerd om positief met jezelf om te gaan, om positief in jezelf te investeren.

Gelukkig allemaal dingen die je kunt leren, google eens wat op zoeken boeken over onderwerpen als jezelf worden en van jezelf leren houden :)
Ik weet inderdaad niet wie en hoe ik precies ben.

Ik weet niet of ik mezelf niet waardeer? Ik ben wel onzeker over mezelf maar dat zijn we allemaal wel eens, denk ik. Misschien ben ik het ook wel weer te erg over mijn innerlijk. Ik kan echt heel beledigd zijn wanneer iemand iets opmerkt aan mijn innerlijk wat niet leuk is of wanneer iemand heeft gedaan alsof hij me leuk vindt maar het toch om iets anders bleek te gaan (gebeurt vaak).

Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ik zulke boeken met die onderwerpen kan reserveren bij de bibliotheek.
pi_107707538
Wat voor studie was je aan het doen en waar liggen je passies/interesses?

Je klinkt idd aardig overhoop met jezelf :{ Ik denk net als 3x Sic dat een jaartje reizen helemaal geen slecht idee is. je leert heel veel over jezelf in zo'n jaar en misschien kom je er dan wel achter wat je wilt in het leven. Nu rommel je maar wat aan omdat je het zelf ook allemaal niet weet. Succes :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107708702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik weet niet of ik mezelf niet waardeer? Ik ben wel onzeker over mezelf maar dat zijn we allemaal wel eens, denk ik. Misschien ben ik het ook wel weer te erg over mijn innerlijk. Ik kan echt heel beledigd zijn wanneer iemand iets opmerkt aan mijn innerlijk wat niet leuk is of wanneer iemand heeft gedaan alsof hij me leuk vindt maar het toch om iets anders bleek te gaan (gebeurt vaak).
Dat soort dingen zijn natuurlijk nooit leuk maar uiteindelijk draait het om hoe jij jezelf ziet, niet wat anderen van je vinden. Zolang je merkt dat dat soort dingen je nog erg raken dan weet je dat je wat dat betreft nog wat aan identiteit te ontwikkelen hebt :)

Simpel gezegd; als jij echt weet wie jij bent dan is dat iets wat gevormd is, wat vast staat, niet iets wat een speelbal is voor de meningen, opmerkingen en buien van anderen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_107709371
Tja met al die nieuwe overheidsmaatregelen kun je niet meer een beetje aan gaan kloten met studeren tot je weet wat je wilt, ga dus even werken voorlopig, leer op eigen benen staan, ga op jezelf wonen (dan kunnen je ouders je ook niet verbieden te gaan reizen - je bent nu volwassen hoor - en doe dat ook) en begin aan een studie als je weet wat je wilt.

Je voelt nu misschien allemaal druk om zo snel mogelijk te gaan studeren, maar je zult er achter komen dat je daar nog tijd genoeg voor hebt, dat 24 of 26 bijvoorbeeld best een goede leeftijd is om de arbeidsmarkt op te gaan en 22 eigenlijk te jong is.
pi_107709436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:32 schreef Lauzi-1993 het volgende:

[..]

Ik weet dat het leven bestaat uit verplichtingen. Natuurlijk wil ik een goede studie afronden, dat is en was mijn doel. Dat is ook belangrijk. Helaas ben ik van mijn studie afgetrapt. Ik kon er niet veel meer tegenin brengen, eigen schuld ook. Achteraf ook wel positief want de studie was niet echt mijn ding. Het is dus niet dat ik ''puberaal niks doe'', op dit moment kan ik niet studeren en werk ik ook gewoon.

Het probleem mij bij is ook dat ik het wel weet natuurlijk. Ik wil ook wel maar het lukt me gewoon niet. Er is iets wat me blokkeert, ikzelf. Ik weet niet.
Breek dan eens met alles. Jaartje reizen is inderdaad een goed advies. Ik snap dat de mening van je ouders van belang is omdat je daar nog woont, maar misschien moet je eens een goed gesprek met hun aanknopen?

Als je zo blijft zitten dan gaat er waarschijnlijk niet veel gebeuren. Change of scenery, dat werkt vaak goed.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 12:36:40 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107709450
quote:
Als je nu niets doet heb je daar de rest van je leven spijt van. Dan moet je baantjes achter de lopende band accepteren!
Kortom, geef jezelf die schop onder je reet en ga vol goede moed aan een andere opleiding beginnen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:39:06 #17
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107711307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:36 schreef Isabeau het volgende:
Wat voor studie was je aan het doen en waar liggen je passies/interesses?

Je klinkt idd aardig overhoop met jezelf :{ Ik denk net als 3x Sic dat een jaartje reizen helemaal geen slecht idee is. je leert heel veel over jezelf in zo'n jaar en misschien kom je er dan wel achter wat je wilt in het leven. Nu rommel je maar wat aan omdat je het zelf ook allemaal niet weet. Succes :*
Heeft iemand al eens onderzocht hoe een jaartje reizen toch maakt dat mensen pardoes een pad zien?

Of wordt het wellicht een beetje overtrokken?

Anders ga ik morgen ook pleite namelijk.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:40:03 #18
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107711338
quote:

[..]

En dat blokkeren, al lang last van?
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:58:26 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_107712017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:39 schreef grrrbeer het volgende:
Heeft iemand al eens onderzocht hoe een jaartje reizen toch maakt dat mensen pardoes een pad zien?
Nee, maar ik ben er wel meer dan een jaartje mee bezig geweest. En het was een beter verhaal om te vertellen (ook bij toekomstige werkgevers bijvoorbeeld) dan een jaartje kassa draaien bij de plaatselijk Appie! :D

quote:
Of wordt het wellicht een beetje overtrokken?
Het is geen haleluja oplossing, nee. Ik had dezelfde rusteloosheid toen ik terugkwam als toen ik wegging. Heb een jaartje een studie gedaan 'die me wel leuk leek' :') Mee gekapt want het was drama en ben gaan werken.

Blijft het nog steeds een beter verhaal dan thuis blijven hangen. Meer meegemaakt, meer gezien, meer te vertellen. En het is gewoon leuk.

quote:
Anders ga ik morgen ook pleite namelijk.
Als je kan, meteen gaan!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:10:01 #20
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107712453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben er wel meer dan een jaartje mee bezig geweest. En het was een beter verhaal om te vertellen (ook bij toekomstige werkgevers bijvoorbeeld) dan een jaartje kassa draaien bij de plaatselijk Appie! :D
Duidelijk :P

[..]

quote:
Het is geen haleluja oplossing, nee. Ik had dezelfde rusteloosheid toen ik terugkwam als toen ik wegging. Heb een jaartje een studie gedaan 'die me wel leuk leek' :') Mee gekapt want het was drama en ben gaan werken.
Kijk, een eerlijk antwoord zonder poeha! Daar kan een mens wat mee!

quote:
Blijft het nog steeds een beter verhaal dan thuis blijven hangen. Meer meegemaakt, meer gezien, meer te vertellen. En het is gewoon leuk.
Absoluut, klinkt goed ja. Alles beter dan hier :P

quote:
Als je kan, meteen gaan!
Tsjah... Gerede kans dat ik nog meer verdwaal :')

Maar ik hou 'm in m'n achterhoofd hoor. Als het me dit jaar niet lukt om m'n zaken op orde te brengen ben ik volgend jaar weg. Gewoon pleite, met een camera en een dagboek. Hier de deur uit, en we zijn begonnen... Kijken hoe ver ik kom.
'Cos boys don't cry.
pi_107713267
quote:
laat me beginnen met sterkte en de belofte dat het later beter word
Beter? :')

TS geeft aan een schurfthekel aan moeten te hebben. Later moet ze werken. Elke dag. Tot aan haar dood waarschijnlijk.

Nee het wordt echt beter later hoor :') :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_107713681
Er is nogal een verschil tussen moeten werken terwijl je je vrij voelt in het zijn van jezelf en het moeten terwijl je gebukt gaat onder onzekerheid en alles wat daarbij hoort.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:08:20 #23
348191 Mr.117
I shoot my way out.
pi_107714649
TS is mij?

Wat ik doe is de dingen maar doen omdat ik niks beters te doen heb, en het dan maar leuk proberen te vinden.
pi_107714827
Waarom moet alles tegenwoordig leuk zijn? Sommige dingen zijn niet leuk en moeten ook gedaan worden. Get used to it. Het leven is niet altijd leuk en al helemaal niet altijd eerlijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:15:07 #25
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107714943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig leuk zijn? Sommige dingen zijn niet leuk en moeten ook gedaan worden. Get used to it. Het leven is niet altijd leuk en al helemaal niet altijd eerlijk.
Elke ochtend jankend onder de douche staan hoort erbij natuurlijk! :')

Kortom: het gaat om de mate waarin eea ervaren wordt.
'Cos boys don't cry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')