Wat dat betreft zijn mensen redelijk gelijk. Enige wat zou kunnen verschillen is nadat je een basis hebt waar je de focus op legt. Maar de start is voor iedereen gelijk. Nouja, tenzij je hartklachten hebt, reuma, maar das nu niet aan de ordequote:Op donderdag 9 februari 2012 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Prima, kijk dan of en hoe je die kennis kunt gebruiken ter beantwoording van de vraag van TS, ipv te schreeuwen dat die moet doen wat jij doet om echt breed te worden
Echt, gast. Iemand die 3e jaars bewegingswetenschappen is, die heeft er echt wel wat meer verstand van dan jij.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lichamen verschillen, maar niet zoveel als geesten zoals dit topic treffend illustreert. Het lijkt me dat juist de sportschoolbillies hier een sterke geestelijke gelijkenis veronderstellen. Verder leek mij de wijze waarop spieren sterker worden tamelijk universeel, en verschilt TS' lichaamsbouw ook niet sterk van die van mij. Volgens mij betrof het discussiepunt ook niet de lichamelijke verschillen tussen mensen.
[..]
Misschien moet je topics over het likken van ballen opzoeken en daar deze kennis gaan delen, of topics over mensen die werk zoeken en niet weten wat ze moeten gaan doen bezoeken om daar te gaan vertellen dat ze ook dat onderzoek moeten gaan doen. Dan ben je net zo to the point als de posts van de gemiddelde sportschoolbillie.
Ook ter verdediging van je standpunt hier is het volkomen irrelevant.
[..]
Over het niveau van het universitair onderwijs heb ik ook wel eens wat lelijks gezegd. Ik blijf maar bevestingen krijgen in dit topic, erg grappig.
Dit inderdaad. Daarnaast zag ik hem laatst in het echt. En je raadt het al, breed dat hij was. En dan bedoel ik echt ziekelijk breed, ben spontaan in huilen uitgebarsten toen ik hem op zijn fiets zag. Ik kon er gewoon niét mee omgaan. Maar een ding weet je dan wel, en dat is dat je veilig zijn advies aan kunt nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Echt, gast. Iemand die 3e jaars bewegingswetenschappen is, die heeft er echt wel wat meer verstand van dan jij.
En weer geen enkele onderbouwing.... Misschien vergeten mensen hier dat zelfs push-ups al vrij zwaar zijn voor iemand die skinny is, zeker met je voeten omhoog.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn mensen redelijk gelijk. Enige wat zou kunnen verschillen is nadat je een basis hebt waar je de focus op legt. Maar de start is voor iedereen gelijk. Nouja, tenzij je hartklachten hebt, reuma, maar das nu niet aan de orde
En er worden hier tips gegeven, enkel blijf jij bij je standpunt dat pushups alleen al helpen (en pullups, okok). Which is just plain wrong.
Ik vermoed van niet, omdat er snel meer duurvermogen ontwikkeld zal worden dan explosiviteit. En dan is het visueel effect minder.quote:Overigens bedenk ik me net dat TS ook kan gaan zwemmen, maar of ie daar nou echt resultaat mee gaat boeken... I doubt it.
Hij komt eerder over als een domme schreeuwlelijk die niet geneigd is zijn verstand te gebruiken, zeker niet in deze. Het is sowieso een rare uitspraak als je mij niet kent, maar dat terzijde. Nee, ik ben niet gepromoveerd in de inspanningsfysiologie.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Echt, gast. Iemand die 3e jaars bewegingswetenschappen is, die heeft er echt wel wat meer verstand van dan jij.
Pushups is op zich een goede compound oefening, maar je gaat op een gegeven moment tegen een limiet aanzitten aangezien je het gewicht niet kan verhogen. Plus je traint er geen benen mee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:44 schreef Weltschmerz het volgende:
En weer geen enkele onderbouwing.... Misschien vergeten mensen hier dat zelfs push-ups al vrij zwaar zijn voor iemand die skinny is, zeker met je voeten omhoog.
Welke materie bedoel je? Breed worden of de materie waar TS over begon?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:54 schreef Panzermaus het volgende:
Je bent aan het trollen, vriend. Er heeft hier in dit topic tenminste al één iemand verteld wat hij buiten de gym nog meer met deze materie doet.
Goh, en dat terwijl je sportschoolvriendjes dat willen ontkennen.quote:Pushups en pullups gaan zeker verandering maken voor een volkomen skinny beginner.
Motiverend? Waarom haal je dat erbij? Dat verschilt toch heel erg per persoon? En het ging er toch om wat nodig was om spiervolume te vergroten?quote:Maar die stimulus droogt al snel op. En dan is het gewoon praktisch en motiverend om naar een locatie te gaan waar je voorgewogen gewichten kunt gebruiken in een veilige omgeving, om zo het lichaam structureel te blijven 'overbelasten' om groei af te dwingen. Slopen, supercompensatie. Rinse and repeat. Zoiets noemen ze ook wel een gym. En die kun je al heel goedkoop vinden.
Over het onderlichaam had ik het nog niet gehad, maar dat is bij mij meer ontwikkeld dan mijn bovenlichaam.quote:Maar goed, jij hebt vast en zeker een goed ontwikkeld onderlichaam met je pushups en pullups. Ook niet geheel onbelangrijk toch.
Jawel. Stel je kunt op je tenen beginnen, dan wordt het al een heel stuk zwaarder als je je voeten op bijvoorbeeld een bed legt, of een bank, afhankelijk hoeveel dat hoger is, en dan hebben ook nog de keukenstoel. Maar volgens mij stond dat al min of meer in mijn eerste post in dit topic. Als TS van de zomer 3x25 push ups kan met zijn tenen op een keukenstoel dan is hij echt niet zo skinny meer.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Pushups is op zich een goede compound oefening, maar je gaat op een gegeven moment tegen een limiet aanzitten aangezien je het gewicht niet kan verhogen.
Voor de benen zijn ook verschillende oefeningen en de een is zwaarder dan de ander. Zoals ik ook al in mijn eerste post aangaf zou je ook gewichten kunnen halen. Ik heb geen bewegingswetenschappen gestudeerd en ben ook niet heel breed, maar je mag gerust van me aannemen dat zo'n oefening een stuk zwaarder wordt met in elke hand tien kilo.quote:Plus je traint er geen benen mee.
Dan kan je gaan squaten, maar dan heb je hetzelfde limiet, geen gewicht verhogen en dus een stall.
Tis leuk voor een begin, maar je zal echt meer materiaal nodig hebben wil je in 4 maanden tijd massa krijgen. Dat is het grote punt waar jij overheen kijkt.
Yeah right. Dus omdat het makkelijker gewicht verhogen is heeft een training van dezelfde spieren thuis geen enkele zin? Is dat nou het verschil? Je kunt toch niet serieus menen dat die mensen hier die mij voor weet ik niet veel wat uitmaakten gelijk hadden omdat je in de sportschool makkelijker gewicht kunt verhogen en dat thuis misschien iets moeilijker is?quote:Je kan ipv pushups beter een bench press doen, kan je makkelijker gewicht verhogen en je traint dezelfde spieren.
Wie wil er dan ook zoveel herhalingen doen? Om massa aan te komen zul je een lagere reprange moeten hanteren wil het effectief zijn, je wilt myofibrillaire en sarcoplasmatische hypertrofie, dit is het meest efficient rond de ruwweg 10 herhalingen (ligt natuurlijk iets ingewikkelder dan dat ik nu voorspiegel). 40 herhalingen is hiervoor simpelweg nutteloos, dat is alles behalve efficient om ook maar 'n grammetje massa te bouwen, echt pure onzin.quote:Ik ken niet zoveel mensen die er eventjes 40 uitgooien.
De sportschoolbillies hier lijken in de veronderstelling dat dit hier een topic over serieus hobbymatig bodybuilden is. Dat is het niet, niet elk topic gaat over jullie hobby. Als ik zo zou reageren in jullie topics over intimiderd breed worden zoals ik hier doe zou je een punt hebben qua trollen. Maar dat is dus het hele probleem: Jullie realiseren je kennelijk niet dat dit topic niet aan jullie hobby is gewijd en dat jullie kennis over jullie hobby niet als enige alle antwoorden heeft op de vraag die aan de orde is.quote:
Ik geloof dat je een beetje kwijt bent wat het discussiepunt is. Heb ik beweerd dat thuis oefeningen doen de optimale manier is om in korte tijd zoveel mogelijk spiermassa te kweken? Nee, dat was namelijk de vraag helemaal niet. Hebben mensen hier beweerd dat thuis oefeningen doen helemaal geen enkele zin heeft? Ja, met veel geschreeuw en weinig wol. En dat is dus gewoon onzin zoals je zelf en Panzermaus ook al aangeeft. Maar daar ging je dan weer niet tegenin.quote:Je adviseert iemand thuis te trainen, terwijl je jezelf tekort doet thuis, vooral qua intensiteit. Met een setje dumbbells en wat bodyweight oefeningen ga je jezelf keihard te kort doen.
Nee, het wordt ook gewoon zwaarder doordat je harder tegen de zwaartekracht in moet werken.quote:Kan je wel push-ups zwaarder maken door inclinatie, maar wat je doet is het accent meer verleggen op andere spiergroepen, waardoor de oefening inderdaad zwaarder wordt.
Dat zeg ik dus ook. Je kunt er wel moeilijke woordjes tegenaan gooien, behalve dat je me ook daar niet mee intimideert is het volledig naast het punt. TS is skinny, dan heeft hij al een beetje zichtbare spieren gekweekt voordat zoveel herhalingen aan de orde zijn. Fijn dat je dat onderschrijft, maar doe niet alsof het een tegenargument is.quote:Tevens zeg je:
[..]
Wie wil er dan ook zoveel herhalingen doen? Om massa aan te komen zul je een lagere reprange moeten hanteren wil het effectief zijn, je wilt myofibrillaire en sarcoplasmatische hypertrofie, dit is het meest efficient rond de ruwweg 10 herhalingen (ligt natuurlijk iets ingewikkelder dan dat ik nu voorspiegel). 40 herhalingen is hiervoor simpelweg nutteloos, dat is alles behalve efficient om ook maar 'n grammetje massa te bouwen, echt pure onzin.
Gek he, als je in een sportschoolomgeving zit?quote:Daarnaast ga je ervan uit dat TS de mentaliteit heeft om in z'n eentje gedisciplineerd thuis kan trainen, flinke aanname, zoals ik al eerder heb gemeld, ik ken niemand die met thuis trainen iets nets heeft opgebouwd, simpelweg omdat het er niet van komt.
Heb je enig idee hoeveel mensen met een ongebruikt sportschoolabonnement zitten? Omdat ze daar geen tijd voor hebben, geen zin in hebben en niet de motivatie voor kunnen opbrengen? Beide kunnen op motivatieproblemen falen. Welke optie het beste bij TS past kan ik niet beoordelen, en jij ook niet. Verschil is dat ik dat ook niet doe en de sportschoolbillies meteen beginnen te schreeuwen dat hun weg de enige heilige weg is.quote:Na twee weekjes houden ze het voor gezien.
Je zult daar wel aandacht aan moeten besteden ja. Je moet gewoon weten wat je doet. Als dit topic iets illustreert dan is het wel dat mensen prima betrokken kunnen raken bij hun lichamelijke ontwikkeling en niet als een willoos werktuig alles voorgekauwd willen krijgen.quote:En dan begin ik nog geeneens over de uitvoering van oefeningen. Jij gaat er domweg van uit dat een ongetraind persoon push-ups en pull-ups (en andere oefeningen die je zult moeten doen voor een gebalanceerd fysiek) goed uitvoert?
Die is inderdaad 0,0. Maar je loopt nu alweer enthousiast met je hamer te zwaaien zonder je af te vragen of het probleem een spijker betreft.quote:Dit getuigt echt van bijzonder weinig ervaring met het begeleiden van mensen op dit gebied (ik durf te wedden 0,0), dit is gewoon heel dom.
Dus dat ze het in de sportschool verkeerd doen is een argument om het niet thuis te doen? Dit lijkt me eerder een argument tegen de sportschool. Het lijkt me dat je in beide gevallen moet zorgen dat je zelf weet wat je doet, zoals ook alle bodybuilders hier dat menen te weten. Het is jouw lichaam en jouw doelstelling, dan gebruik je ook jouw hersens daarbij. En zo ingewikkeld is het nou ook weer niet, het is geen skivliegen of zo, dat je boven aan de 120 meterschans staat en dan maar wat probeert.quote:Een sportschool biedt niet alleen als voordeel dat je een ruim assortiment van dumbbells, barbells, kabels en eventueel andere toestellen tot je beschikking hebt, maar daarnaast lopen er altijd instructeurs rond en kan je altijd een mede sporter vragen om je form te controleren. Ik zie zelf nog steeds op frequente basis mensen de meest basis oefeningen verkeerd doen in de sportschool, en jij denkt dat hij dat dus prima redt in z'n eentje thuis??
Wie is men? Al die slapende leden van sportscholen? Of alleen die leden die je regelmatig tegenkomt in de sportschool.quote:Daarnaast leert ervaring dat men gemotiveerder is om gedisciplineerd naar de sportschool te gaan dan thuis te trainen,
Áls je daadwerkelijk regelmatig goed in een sportschool traint wel ja. Dat heb ik ook nooit ontkend. Áls je die opoffering wilt en kunt doen dan kun je daar waarschijnlijk het maximale resultaat halen. Maar dat was de vraag niet en dat was zeker het discussiepunt niet. Er werd beweerd dat thuis oefeningen geen enkel effect zou sorteren, en dat is gewoon bullshit.quote:je kan ook bijzonder moeilijk ontkennen dat je fysieke vooruitgang gewoon sneller gaat wanneer je traint in een sportschool.
Ach ja, je persoonlijke interesse. Ik vind dus dat je niet de vraag moet veranderen zodat je persoonlijke interesse het antwoord in zich heeft. Dat eten belangrijk is had ik ook al aangegeven. Als het je hobby is dan ga je natuurlijk naar het optimum en maximalisatie streven. Maar ik krijg in niets van wat TS schrijft de indruk dat hij een nieuwe hobby zoekt.quote:Tevens zie jij ook niet in dat de menselijke fysiologie bijzonder belangrijk is bij training, gezien de manier waarop je mijn post afdeed. Niet alleen trainingsfysiologie is zeer belangrijk, maar ook andere aspecten van de menselijke fysiologie, waaronder het metabolisme (en dus voeding), en mijn persoonlijke speciale interesse; endocrinologie.
Misschien moet jij en nog vele anderen hier even leren onderscheiden wanneer er een beroep op je kennis wordt gedaan en wanneer niet, en zo ja welk deel van je kennis en welk deel niet. Dat is waar het fout gaat. Er zijn ook opleidingen waarin ongevraagd vertoon van kennis als denkfout en dus fout wordt aangerekend en blijkbaar vallen bewegingswetenschappen en endocrinologie daar niet onder.quote:Ook wil ik melden dat ook ik de sportschool in stapte met als intentie 'n paar extra kilo'tjes te kweken, en totaal niet om bodybuilder of ook maar iets te worden. Echter ik ben van 69 kg naar 103 kg gegroeid in 2 1/2 jaar, dit had ik van tevoren natuurlijk nooit zien aankomen, en ik denk dat ik lang niet de enige hierin ben. En leuk dat je zo reageerde op mijn post, wedstrijdatleten die onder begeleiding van een trainer naar een wedstrijd toewerken vragen alsnog graag om mijn advies in hun voorbereiding, een ding weet ik wel, jij hoeft nooit beroep te doen op mijn kennis wat dit betreft.
Thuis-trainen is maar voor een enkeling weg gelegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:04 schreef Diabox het volgende:
Lezen is nooit jouw sterkste kant geweest he? Als mensen in de sportschool al oefeningen fout doen, terwjil ze frequent trainen, en zelfs kunnen afkijken van anderen hoe die het doen, en kunnen vragen om hun form te controleren, hoe moet hij dan thuis in z'n eentje oefeningen correct uitvoeren?
De rest ga ik maar niet op in, mijn god wat ben jij retarded
Iedereen die TS hier heeft geadviseerd naar een sportschool te gaan, met wat voor reden dan ook, heeft het al bij het betere eind dan jij met je thuistrain advies. Als je dat niet inziet onderhand ben je gewoon echt retarded, klaar. Alleen al door het gegeven dat iedereen zonder eerdere trainingservaring oefeningen per definitie fout uitvoert is thuistrainen af te raden voor die groep.
Dit komt niet omdat mensen hun rug niet trainen, maar omdat ze hun rear delts zijn vergeten te trainen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 01:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
TS neger alsjeblieft het "advies" om thuis te gaan trainen.
blablabla...
Ten tweede is ook een uitgebalanceerd trainingschema van belang. Als je alleen maar enkele spiergroepen traint dan ontstaan er langzamerhand houdigsproblemen.
Wat je bijvoorbeeld veel ziet is dat mensen die veel borst en weinig rug trainen dat dan hun schouders naar voren zijn gaan staan.
Met compound oefeningen voor rug train je de posterior deltoids ook gewoon mee. Daarbij zijn die spieren maar een deel van het probleem. Rhomboids en lower/middle trapezius zijn ook onderontwikkeld bij mensen met naar voren staande schouders.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 04:53 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dit komt niet omdat mensen hun rug niet trainen, maar omdat ze hun rear delts zijn vergeten te trainen.
Ik begrijp je verwarring, omdat ze op de achterkant van je schouders zitten(lijkt rug) maar is schouder.
[ afbeelding ]
Prachtig plaatje!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 04:53 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dit komt niet omdat mensen hun rug niet trainen, maar omdat ze hun rear delts zijn vergeten te trainen.
Ik begrijp je verwarring, omdat ze op de achterkant van je schouders zitten(lijkt rug) maar is schouder.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |