abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107643426
Eind vorig jaar heb ik via Ebay een item gekocht, in de advertentie stond "fast shipping" naar toch heb ik er ongeveer een maand op moeten wachten.
Het product was 10 dollar, de verzendkosten 20 dollar

Toen ik het product binnenkreeg bleek dat ik niet het product had ontvangen zoals die was omschreven in de advertentie, het was een veel goedkopere uitvoering en bleek ook nog eens binnen een dag helemaal niets meer te doen.

Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik niet het beloofde product had ontvangen en dat het product tevens defect was.
Op dat bericht kreeg ik geen reactie dus enkele dagen later heb ik een geschil geopend bij PayPal (ik had via PayPal betaald). Ook op het geschil kreeg ik geen reactie van de verkoper dus heb ik gistermiddag (een week na het openen van het geschil) mijn geschil opgewaardeerd tot PayPal claim.

Vanochtend kreeg ik van PayPal het bericht dat ik het product moet terugsturen naar China, daarvan binnen 10 dagen een track&trace nummer aan PayPal moet doorgeven en dat ik zelf voor die verzendkosten moet opdraaien, Pas als het product weer bij de verkoper is afgeleverd wordt er overgegaan tot terugbetaling waarvan het bedrag lager kan uitvallen dan het oorspronkelijk betaalde bedrag.

Het gaat mij niet om die paar euro, daar kom ik wel overheen, maar ik vind het onterecht dat ik moet opdraaien voor extra kosten (de retourkosten) die gemaakt moeten worden omdat ik in feite door een verkoper ben opgelicht.
Als je hier in Nederland iets koopt en het is defect, dan moet de verkoper het product ook gewoon kosteloos vergoeden.
Kan ik hier nog iets tegen doen?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_107643596
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:58 schreef hh84 het volgende:
Als je hier in Nederland iets koopt en het is defect, dan moet de verkoper het product ook gewoon kosteloos vergoeden.
Waarom kocht je het dan niet in Nederland?
  Miss 200.000.000! zondag 5 februari 2012 @ 20:08:49 #3
367000 roos94
pi_107644017
Spullen kopen in china :')
pi_107644025
Heb je wel eerst zn feedback gecheckt enzo?
Dat dus!
  zondag 5 februari 2012 @ 20:09:20 #5
270551 dreammer
noise noise noise
pi_107644049
ik ben erg benieuwd, hoevaak mensen bij deze keuze, daadwerkelijk alles terugsturen, met track&trace en dergelijke..

ik verwacht, dat de meeste mensen, eieren voor hun geld kiezen.. en niet het item terugsturen.
en de claim "laten vallen"... jij als koper krijgt dan ergens een "vinkje" in de database, wat bij toekomstig gedoe, jouw naam als paypal klant bedoezelt. en de evil verkoper in kwestie..
en geen gezeur bij paypal (claim gedropt, geen vinkje).. en 10$ voor je prul binnen.. en 20$ verzendkosten.. waarvan zijn gemaakte kosten.. een dollar voor het item.. en 3 dollar voor het verzenden.. tadaa.. 26$ in je handen... Per transactie.. doe het maar een paar keer per dag..

dus, heel stom gezegt. ik denk dat de evil verkoper erop gokt, dat je nu de claim dropt..
en zo blij wegloopt met jouw poen.
pi_107644579
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:09 schreef dreammer het volgende:
ik ben erg benieuwd, hoevaak mensen bij deze keuze, daadwerkelijk alles terugsturen, met track&trace en dergelijke..

ik verwacht, dat de meeste mensen, eieren voor hun geld kiezen.. en niet het item terugsturen.
en de claim "laten vallen"... jij als koper krijgt dan ergens een "vinkje" in de database, wat bij toekomstig gedoe, jouw naam als paypal klant bedoezelt. en de evil verkoper in kwestie..
en geen gezeur bij paypal (claim gedropt, geen vinkje).. en 10$ voor je prul binnen.. en 20$ verzendkosten.. waarvan zijn gemaakte kosten.. een dollar voor het item.. en 3 dollar voor het verzenden.. tadaa.. 26$ in je handen... Per transactie.. doe het maar een paar keer per dag..

dus, heel stom gezegt. ik denk dat de evil verkoper erop gokt, dat je nu de claim dropt..
en zo blij wegloopt met jouw poen.
Dat ben ik dus niet van plan, de claim droppen, het heeft me nu 30 dollar gekost, ik zou die kosten kunnen reduceren tot 20.

Maar wat ik me afvraag, moet ik er genoegen mee nemen dat ik kosten moet maken om een derde van het geld wat ik aan een oplichter heb gegeven, terug te krijgen?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
  zondag 5 februari 2012 @ 20:21:17 #7
270551 dreammer
noise noise noise
pi_107644789
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:17 schreef hh84 het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet van plan, de claim droppen, het heeft me nu 30 dollar gekost, ik zou die kosten kunnen reduceren tot 20.

Maar wat ik me afvraag, moet ik er genoegen mee nemen dat ik kosten moet maken om een derde van het geld wat ik aan een oplichter heb gegeven, terug te krijgen?
hmm, ik zou me genaaid voelen... dus nee ik zou er ook niet blij mee zijn.. en rustig slapen zonder even te dromen van die evil verkoper die wakker word met haaruitval op zijn ballen...
maar in realiteit.. zijn schaamhaar blijft waar het zit.. en er zit denk weinig anders op.. dan vaarwel te zeggen tegen het tientje.. en te strijden als een dappere ridder voor je 20$

ik hoop dat anderen mischien wel leuke insteek hebben..
pi_107645264
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:21 schreef dreammer het volgende:

[..]

hmm, ik zou me genaaid voelen... dus nee ik zou er ook niet blij mee zijn.. en rustig slapen zonder even te dromen van die evil verkoper die wakker word met haaruitval op zijn ballen...
maar in realiteit.. zijn schaamhaar blijft waar het zit.. en er zit denk weinig anders op.. dan vaarwel te zeggen tegen het tientje.. en te strijden als een dappere ridder voor je 20$

ik hoop dat anderen mischien wel leuke insteek hebben..
Dan moet ik vaarwel zeggen tegen de $20 en strijden voor het tientje
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 5 februari 2012 @ 20:29:55 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_107645301
volgende keer dus gewoon de claim zetten op niet ontvangen, als de verkoper dan wel reageert kun je het alsnog aanpassen.

Bij niet ontvangen krijg je namelijk gewoon zonder extra kosten je geld terug.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_107645673
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:29 schreef Nizno het volgende:
volgende keer dus gewoon de claim zetten op niet ontvangen, als de verkoper dan wel reageert kun je het alsnog aanpassen.

Bij niet ontvangen krijg je namelijk gewoon zonder extra kosten je geld terug.
Ja maar ik probeer er toch altijd eerst met de verkoper uit te komen door hem een bericht te sturen (wat ook in het systeem van ebay/paypal wordt opgeslagen).
Om elke keer als er iets mis is meteen te roepen dat ik een product niet ontvangen heb terwijl de verkopen misschien wel ter goeder trouw is vind ik een beetje ver gaan.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 5 februari 2012 @ 20:38:10 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_107645797
de verkoper kan bij niet ontvangen ook reageren en gewoon met je in gesprek gaan.
En eerlijk is eerlijk, als het een chinees betreft...... zou ik wel kiezen voor niet ontvangen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_107646013
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:38 schreef Nizno het volgende:
de verkoper kan bij niet ontvangen ook reageren en gewoon met je in gesprek gaan.
En eerlijk is eerlijk, als het een chinees betreft...... zou ik wel kiezen voor niet ontvangen.
Dat moet ik dus misschien in't vervolg wel doen
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_107646919
Al krijg jij je geld terug. Je bent voor het versturen van een pakket naar China. al ruim 17 euro kwijt.

heeft geen zin dus. principe of niet. Je bent dan al meer geld kwijt dan dat je terug zal krijgen. 7 euro tov 17 euro verzendkosten.

en idd. wat de meeste mensen hier zeggen. Claim op niet ontvangen zetten de volgende keer.

Heb al vaak kapotte of verkeerde spullen gestuurd gekregen. Ik heb van alle keren, mn geld ontvangen.

Zij moeten namelijk bewijzen dat het product via track en trace op MIJN ADRES. (dus niet de grens over in NL, is afgeleverd) En dat kunnen ze nooit bewijzen tenzij ze het versturen met DHL, UPS of TNT Express. En dat doen ze nooit.
pi_107651788
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:57 schreef Reeleezee het volgende:
Al krijg jij je geld terug. Je bent voor het versturen van een pakket naar China. al ruim 17 euro kwijt.

heeft geen zin dus. principe of niet. Je bent dan al meer geld kwijt dan dat je terug zal krijgen. 7 euro tov 17 euro verzendkosten.

en idd. wat de meeste mensen hier zeggen. Claim op niet ontvangen zetten de volgende keer.

Heb al vaak kapotte of verkeerde spullen gestuurd gekregen. Ik heb van alle keren, mn geld ontvangen.

Zij moeten namelijk bewijzen dat het product via track en trace op MIJN ADRES. (dus niet de grens over in NL, is afgeleverd) En dat kunnen ze nooit bewijzen tenzij ze het versturen met DHL, UPS of TNT Express. En dat doen ze nooit.
Ik heb ongeveer 30 dollar betaald, en ik zou nu nog eens 20 dollar aan verzendkosten moeten betalen. Ik krijg 30 dollar weer terug dus kost het me 20 dollar.
Het kost me dus 10 dollar meer als ik niets doe.

Niet dat het mij iets kan schelen, maar ik neem aan dat PayPal dat geld wel op de verkoper verhaald toch?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_107655303
Neem geen track en trace. Volgens mij werkt dat niet over de grens....
  zondag 5 februari 2012 @ 23:52:54 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_107657258
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:09 schreef Rolfieo het volgende:
Neem geen track en trace. Volgens mij werkt dat niet over de grens....
Klopt volgens mij. Paypal neemt geen genoegen met T&T van PostNL. Dus dan heeft de verkoper zijn item terug en heb je nog niets :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 6 februari 2012 @ 16:52:15 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_107678906
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef hh84 het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 30 dollar betaald, en ik zou nu nog eens 20 dollar aan verzendkosten moeten betalen. Ik krijg 30 dollar weer terug dus kost het me 20 dollar.
Het kost me dus 10 dollar meer als ik niets doe.

Niet dat het mij iets kan schelen, maar ik neem aan dat PayPal dat geld wel op de verkoper verhaald toch?
klopt de verkoper krijgt een min bedrag op zijn account als hij/zij niet kan bewijzen dat het bij je aan is gekomen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_107697595
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:09 schreef Rolfieo het volgende:
Neem geen track en trace. Volgens mij werkt dat niet over de grens....
Wat had ik dan moeten gebruiken?

Anyway, het is opgelost, bij wijze van uitzondering mocht ik het item terugsturen zonder track&trace.
Ik moest alleen even een mailtje sturen naar een bepaald adres wanneer ik het op de post had gedaan.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_107698285
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:03 schreef hh84 het volgende:

[..]

Wat had ik dan moeten gebruiken?

Anyway, het is opgelost, bij wijze van uitzondering mocht ik het item terugsturen zonder track&trace.
Ik moest alleen even een mailtje sturen naar een bepaald adres wanneer ik het op de post had gedaan.
Je hebt het geld ook al op je rekening?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_107737959
Ja het geld is maandag op mijn PayPal rekening bijgeschreven.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')