Waarom kocht je het dan niet in Nederland?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:58 schreef hh84 het volgende:
Als je hier in Nederland iets koopt en het is defect, dan moet de verkoper het product ook gewoon kosteloos vergoeden.
Dat ben ik dus niet van plan, de claim droppen, het heeft me nu 30 dollar gekost, ik zou die kosten kunnen reduceren tot 20.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:09 schreef dreammer het volgende:
ik ben erg benieuwd, hoevaak mensen bij deze keuze, daadwerkelijk alles terugsturen, met track&trace en dergelijke..
ik verwacht, dat de meeste mensen, eieren voor hun geld kiezen.. en niet het item terugsturen.
en de claim "laten vallen"... jij als koper krijgt dan ergens een "vinkje" in de database, wat bij toekomstig gedoe, jouw naam als paypal klant bedoezelt. en de evil verkoper in kwestie..
en geen gezeur bij paypal (claim gedropt, geen vinkje).. en 10$ voor je prul binnen.. en 20$ verzendkosten.. waarvan zijn gemaakte kosten.. een dollar voor het item.. en 3 dollar voor het verzenden.. tadaa.. 26$ in je handen... Per transactie.. doe het maar een paar keer per dag..
dus, heel stom gezegt. ik denk dat de evil verkoper erop gokt, dat je nu de claim dropt..
en zo blij wegloopt met jouw poen.
hmm, ik zou me genaaid voelen... dus nee ik zou er ook niet blij mee zijn.. en rustig slapen zonder even te dromen van die evil verkoper die wakker word met haaruitval op zijn ballen...quote:Op zondag 5 februari 2012 20:17 schreef hh84 het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet van plan, de claim droppen, het heeft me nu 30 dollar gekost, ik zou die kosten kunnen reduceren tot 20.
Maar wat ik me afvraag, moet ik er genoegen mee nemen dat ik kosten moet maken om een derde van het geld wat ik aan een oplichter heb gegeven, terug te krijgen?
Dan moet ik vaarwel zeggen tegen de $20 en strijden voor het tientjequote:Op zondag 5 februari 2012 20:21 schreef dreammer het volgende:
[..]
hmm, ik zou me genaaid voelen... dus nee ik zou er ook niet blij mee zijn.. en rustig slapen zonder even te dromen van die evil verkoper die wakker word met haaruitval op zijn ballen...
maar in realiteit.. zijn schaamhaar blijft waar het zit.. en er zit denk weinig anders op.. dan vaarwel te zeggen tegen het tientje.. en te strijden als een dappere ridder voor je 20$
ik hoop dat anderen mischien wel leuke insteek hebben..
Ja maar ik probeer er toch altijd eerst met de verkoper uit te komen door hem een bericht te sturen (wat ook in het systeem van ebay/paypal wordt opgeslagen).quote:Op zondag 5 februari 2012 20:29 schreef Nizno het volgende:
volgende keer dus gewoon de claim zetten op niet ontvangen, als de verkoper dan wel reageert kun je het alsnog aanpassen.
Bij niet ontvangen krijg je namelijk gewoon zonder extra kosten je geld terug.
Dat moet ik dus misschien in't vervolg wel doenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:38 schreef Nizno het volgende:
de verkoper kan bij niet ontvangen ook reageren en gewoon met je in gesprek gaan.
En eerlijk is eerlijk, als het een chinees betreft...... zou ik wel kiezen voor niet ontvangen.
Ik heb ongeveer 30 dollar betaald, en ik zou nu nog eens 20 dollar aan verzendkosten moeten betalen. Ik krijg 30 dollar weer terug dus kost het me 20 dollar.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:57 schreef Reeleezee het volgende:
Al krijg jij je geld terug. Je bent voor het versturen van een pakket naar China. al ruim 17 euro kwijt.
heeft geen zin dus. principe of niet. Je bent dan al meer geld kwijt dan dat je terug zal krijgen. 7 euro tov 17 euro verzendkosten.
en idd. wat de meeste mensen hier zeggen. Claim op niet ontvangen zetten de volgende keer.
Heb al vaak kapotte of verkeerde spullen gestuurd gekregen. Ik heb van alle keren, mn geld ontvangen.
Zij moeten namelijk bewijzen dat het product via track en trace op MIJN ADRES. (dus niet de grens over in NL, is afgeleverd) En dat kunnen ze nooit bewijzen tenzij ze het versturen met DHL, UPS of TNT Express. En dat doen ze nooit.
Klopt volgens mij. Paypal neemt geen genoegen met T&T van PostNL. Dus dan heeft de verkoper zijn item terug en heb je nog nietsquote:Op zondag 5 februari 2012 23:09 schreef Rolfieo het volgende:
Neem geen track en trace. Volgens mij werkt dat niet over de grens....
klopt de verkoper krijgt een min bedrag op zijn account als hij/zij niet kan bewijzen dat het bij je aan is gekomen.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef hh84 het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 30 dollar betaald, en ik zou nu nog eens 20 dollar aan verzendkosten moeten betalen. Ik krijg 30 dollar weer terug dus kost het me 20 dollar.
Het kost me dus 10 dollar meer als ik niets doe.
Niet dat het mij iets kan schelen, maar ik neem aan dat PayPal dat geld wel op de verkoper verhaald toch?
Wat had ik dan moeten gebruiken?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:09 schreef Rolfieo het volgende:
Neem geen track en trace. Volgens mij werkt dat niet over de grens....
Je hebt het geld ook al op je rekening?quote:Op maandag 6 februari 2012 23:03 schreef hh84 het volgende:
[..]
Wat had ik dan moeten gebruiken?
Anyway, het is opgelost, bij wijze van uitzondering mocht ik het item terugsturen zonder track&trace.
Ik moest alleen even een mailtje sturen naar een bepaald adres wanneer ik het op de post had gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |