Dat ja .quote:Op zondag 5 februari 2012 19:52 schreef Yi-Long het volgende:
Ja natuurlijk moeten ze vervolgd worden. Ze zijn aantoonbaar verantwoordelijk en dus schuldig.
Gaat het gebeuren? Nee, waarschijnlijk niet. Justice IS blind.
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef luxerobots het volgende:
Bij de Irak-oorlog zijn de meeste doden en gewonden gevallen na het verdrijven van de dictator. Amerika had niet de bedoeling zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Ze wilden zelfs democratie brengen (en olie veiligstellen). Ook moet je bij de Irak-oorlog kijken hoe veel doden en martelingen Saddam Hussein op zijn geweten heeft.
Maar dat neemt niet weg dat hij toch berecht moet worden. Al lijkt de bewijslast onzeker, en wordt hij uiteindelijk vrijgesproken dan nog was het de poging waard en ik zou het allemaal voor een rechter willen laten uitspelen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het niet zo'n sterk lijstje.
Bij de Irak-oorlog zijn de meeste doden en gewonden gevallen na het verdrijven van de dictator. Amerika had niet de bedoeling zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Ze wilden zelfs democratie brengen (en olie veiligstellen). Ook moet je bij de Irak-oorlog kijken hoe veel doden en martelingen Saddam Hussein op zijn geweten heeft.
Illegale/buitenlandse gevangenissen en martelingen zijn natuurlijk fout. Maar in Amerika wordt er toch anders naar gekeken, ze zijn hard in hun gezicht geslagen tijdens elf september.
Zo'n pijplijn is natuurlijk niet strafbaar, dan zijn ze in het Midden-Oosten en Rusland nog veel strafbaarder. En wij als Europeanen ook, omdat we een hele hoop olie en gas importeren uit dictaturen. Dictaturen waar mensenrechten en milieurechten nu eenmaal niet belangrijk zijn.
Het handelen na Katrina was onhandig en onvoldoende, maar bewijs maar eens dat het met opzet was. En niet gewoon organisatorisch geklungel. Dat heb je hier ook, kijk maar naar de NS en Prorail als het koud is en er sneeuw valt.
Machthebbers worden nu eenmaal niet snel veroordeeld, anders zouden er uit elk werelddeel wel machthebbers naar een tribunaal moeten komen.
Hmmmmm de VN? EU? NATO? IK gok maar.... Of moeten wij bang zijn voor wraak van de VS?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
En wie zou die taak op zich moeten nemen? De VS zelf gaat hem natuurlijk nooit vervolgen en zullen dat van andere landen ook niet accepteren. Als Bush al tijdens een buitenlandse reis opgepakt wordt en aan het Internationaal Strafhof wordt uitgeleverd, dan komen ze hem halen. Goed- of kwaadschiks.
Dus je wilt ook Putin, Castro en Hu Jintao etc. laten vervolgen?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:17 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat hij toch berecht moet worden. Al lijkt de bewijslast onzeker, en wordt hij uiteindelijk vrijgesproken dan nog was het de poging waard en ik zou het allemaal voor een rechter willen laten uitspelen.
Verder, je voorbeeld Saddam slaat als een tang op een varken want hij werd wel berecht - en veroordeeld.
Nee. Waarom zou ik?quote:Op zondag 5 februari 2012 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus je wilt ook Putin, Castra en Hu Jintao etc. laten vervolgen?
Saddam was een onverkozen dictator, terwijl Bush een gekozen president was. Saddams wil was de wet. Terwijl Bush gebruik maakte van politieke middelen en zijn mandaat als gekozen president.
De VS zullen nooit toestaan dat een buitenlandse macht een voormalig president probeert te vervolgen. Ze zullen alles doen, inclusief militair ingrijpen, om dat te voorkomen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:21 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Hmmmmm de VN? EU? NATO? IK gok maar.... Of moeten wij bang zijn voor wraak van de VS?
Inderdaad, waar zijn Boeshie Boeshie en Balkenendeman toch gebleven? Ze mogen danwel van hun functie ontheven zijn, maar ze zijn nog lang niet dood.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:50 schreef roos94 het volgende:
wat doet meneer bush nu eigelijk nu obama president is?
Ik zeg alleen dat de fixatie op Bush overdreven is. Er lopen nog grotere schurken rond. Grote problemen eerst, zou je toch zeggen.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:27 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Nee. Waarom zou ik?
Het gaat hier om Bush, niet wat anderen mogelijk hebben gedaan.
Of moet de ene moordenaar nooit berecht worden omdat een ander ook heeft vermoord?Ik snap je logica niet.
Alleen hebben geen van deze leiders zo`n enorme invloed op de wereld gehad dan G.W. Bush. Zelden heeft de USA zo`n vreselijke president gehad wat met een falende buitenlandse politiek, al die oorlogen waren allemaal niet nodig geweest.quote:Op maandag 6 februari 2012 02:06 schreef Manifesto het volgende:
Lees eens een boek of verbreed je wereld beeld en leer eens dat de rest van de leiders geen haar beter zijn. Menig landen nu geregeerd worden door grotere zakken stront en misdadigers dan Bush... Poetin om maar dichtbij te beginnen en zo zijn er nog tig meer.
//editquote:When Bill Clinton took office in 1993, China presented no threat to the United States. Chinese missiles "couldn’t hit the side of a barn," notes Timothy W. Maier of Insight magazine. Few could reach North America and those that made it would likely miss their targets.
Thanks to Bill Clinton, China can now hit any city in the USA, using state-of-the-art solid-fueled missiles with dead-accurate, computerized guidance systems and multiple warheads.
China probably has suitcase nukes as well. These enable China to strike by proxy – equipping nuclear-armed terrorists to do its dirty work while the Chinese play innocent. Some intelligence sources claim that China maintains secret stockpiles of chemical, biological and nuclear weapons on U.S. soil, for just such contingencies.
In 1997, Clinton allowed China to take over the Panama Canal. The Chinese company Hutchison Whampoa leased the ports of Cristobal and Balboa, on the east and west openings of the canal, respectively, thus controlling access both ways.
A public outcry stopped Clinton in 1998 from leasing California's Long Beach Naval Yard to the Chinese firm COSCO. Even so, China can now strike U.S. targets easily from its bases in Panama, Vancouver and the Bahamas.
How did the Chinese catch up so fast? Easy. We sold them all the technology they needed – or handed it over for free. Neither neglect nor carelessness is to blame. Bill Clinton did it on purpose.
Hij woont in Preston Hollow, een wijk in de stad Dallas, TX.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:50 schreef roos94 het volgende:
wat doet meneer bush nu eigelijk nu obama president is?
Het was onverantwoord geweest als Saddam werkelijk de massavernietigingswapens bezat waarvan de Amerikanen beweerden dat hij ze had. Dan was de oorlog op een gruwelijke massaslachting uitgelopen. Nee, de Bush admin wist heel goed dat Irak geen enkel gevaar vormde voor de VS. Ze hebben de publieke opinie bewust misleid om een volstrekt onnodige oorlog te voeren, waarbij gezegd moet worden dat de media zich maar al te graag liet misleiden. Ik zou nog wel graag een onderzoek willen zien naar de invloed van de PNAC-neocons in de aanloop naar de Irakoorlog. Volgens mij waren zij vanaf het prille begin van de Bush admin al uit op een confrontatie met Irak en ongelukkigerwijs kregen zij hiervoor 9/11 in de schoot geworpen.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:32 schreef Palomar het volgende:
Ik vind niet dat ie vervolgd moet worden. Hij handelde met de kennis en situatie van dat moment. Als hij onverantwoorde beslissingen heeft genomen dan had de NAVO op dat moment moeten ingrijpen. Achteraf is altijd makkelijk praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |