quote:
Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef El_Liberaliste het volgende:[..]
Dit.
Verder ben ik totaal geen type om te gaan demonsteren maar ik zie hiervan echt wel het belang in. Zorg alleen dat je niet van die occupy-figuren erbij krijgt want daar wil je niet mee geassocieerd worden.
Die protesteren dezelfde dag in Rotterdam, dus daar zal je in Amsterdam weinig last van hebben. Ik ga kijken of ik ook nog wat mensen op kan trommelen. Ik ga in ieder geval proberen om erbij te zijn, uiteraard zonder masker, alhoewel, wellicht wel warmer met die kou

Amerika heeft de lat trouwens nog wat hoger gelegd, ze dreigen met sancties indien de EU niet akkoord gaat met ACTA. Ofwel, je tekent het vooral door ons en voor ons gunstige handelsverdrag, of we handelen niet meer en/of leggen boetes op (hebben ze alleen zichzelf mee, maar goed). Hoe bedoel je blackmail.
ACTA gaat puur en alleen om het maken van
nog meer winst en en het verkrijgen van nog meer macht. Zelfs de artiesten gaan er geen cent op vooruit (alsof het merendeel niet genoeg betaald krijgt, maar toch), het geld gaat puur en alleen naar de kleine groep stinkrijke en ouderwetse copyright houders.
Die berekeningen die ze maken wat betreft illegaal downloaden kloppen ook van geen kanten. Iedere fictieve 'illegale' download wordt als verlies aangemerkt, alsof iedere downloader het product absoluut zou hebben gekocht had het niet digitaal beschikbaar geweest. Dat downloaders daarnaast het product vaak achteraf kopen (indien ze het de moeite waard vinden) en in feite de grootse groep is die legale kopies bezit, daar wordt niet over gesproken. Of het feit dat de grootse en meest 'schadelijke' groep downloaders nog altijd bedrijven/instanties zijn en niet de gemiddelde computergebruiker.
Bovendien ging ACTA in eerste instantie over namaak-producten uit China en niet over 'illegaal downloaden'. En mensen maar blijven beloven dat er op het gebied van wetgeving binnen Europa niets gaat veranderen. Ze vergeten ook subtiel te zeggen dat de nieuw op te richten anti-piraterij instantie (voornamelijk bestuurd door de VS) zo ontzettend veel macht gaat krijgen om o.a. straffen op te leggen (en dat zonder tussenkomst van een rechter) en dat verdragen en dergelijke
altijd zwaarder wegen dan nationale wetgeving.
Ze zijn in Amerika zelf trouwens ook al zo vuil bezig. Als de gouverneurs daar niet akkoord gaan met SOPA/PIPA dan trekt Hollywood de financiële steun in die ze al jaren aan die gouverneurs betalen. Weet je dus gelijk waar ze al die jaren die dure campagnes van hebben betaald