Dat las ik idd ook op andere sites met ander merken. De auto is all-risk verzekerd dus mocht het duur uitvallen is het een kwestie van verzekerings werk.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:38 schreef densmee het volgende:
Je zult de auto moeten laten uitlijnen, als je geluk hebt zijn je spoorstangen en stuurstangen nog zo ver nastelbaar dat ze dat nog kunnen. Dan ben je voor 100 euro wel klaar
Zat in zijn 2, maar denk dat het niet harder dan 20/25 was. Hij is echt als een blok doorgegleden en bijna niks afgeremd. Echt een kut gevoel dat je die stoeprand dichterbij ziet komen en maar blijft glijden al was het maar 3 m.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:39 schreef Gokhan03 het volgende:
Wat is 'lage' snelheid? Heb je het over stapvoets rijden of ging je echt rond de 20/30 km/h.
Dat is te doen, maar hoelang was je dat auto kwijt want eigenlijk hebben we hem dinsdag al nodig. Maar ben bang dat het een leen auto word dan......quote:Op zondag 5 februari 2012 09:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Niet meet mee rijden, gebeurt er wat onder weg dan ben jin 100% aan sprakelijk!
Laatst een soort gelijke schade hersteld
2 nieuwe velgen met banden
Nieuwe schokdemper met veer
Nieuwe fusee lichaam
Nieuw wiellager
Nieuwe naaf
Nieuwe astap
Nieue lager
Nieuwe naaf
Nieuwe ankerplaat
Kosten rond de 2k
Dat ging vast wel even wat harder dan stapvoets rijden?quote:Op zondag 5 februari 2012 09:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Niet meet mee rijden, gebeurt er wat onder weg dan ben jin 100% aan sprakelijk!
Laatst een soort gelijke schade hersteld
2 nieuwe velgen met banden
Nieuwe schokdemper met veer
Nieuwe fusee lichaam
Nieuw wiellager
Nieuwe naaf
Nieuwe astap
Nieue lager
Nieuwe naaf
Nieuwe ankerplaat
Kosten rond de 2k
Nopequote:Op zondag 5 februari 2012 09:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat ging vast wel even wat harder dan stapvoets rijden?
Wat is dat?quote:Op zondag 5 februari 2012 10:08 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Ja zo is het ongeveer gebeurd, als ik het zo terug kijk is de grootste klap op het linkervoorwiel gekomen.
[ afbeelding ]
De zwarte lijn was de bedoeling maar het werd de rode.
Hoe kunnen er dan bijna kale voorbanden opzitten?quote:Op zondag 5 februari 2012 09:41 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Ook is hij gewoon altijd in onderhoud geweest en pas door de apk. ..
In b4 zomer en winterbandendiscussie.quote:Op zondag 5 februari 2012 10:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hoe kunnen er dan bijna kale voorbanden opzitten?
ik zou maar even wachten met verzekering bellen, misschien is het allemaal nog te richten en dan hoeft het niet meer dan 100 euro te kosten.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik was hem niet kwijt, dat was de klant auto heeft een dag of 4 gestaan ivm wachten op onderdelen
Ps bel de verzekering die regelen alles voor je incl vervangend vervoer
Ik denk dat ook voorstanders van zomerbanden toch wel van mening zijn dat ze dan toch wel fatsoenlijk profiel moeten hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 10:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
In b4 zomer en winterbandendiscussie.
Denk dat daar gewoon ijs lag of je reed simpelweg te hard.
Dit ja, helemaal als je op het oog al ziet dat je linker wiel anders staat dan de rechter.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf bij die mensen die zeggen alleen bandje vervangen
Verwacht maar dat de draagarmen en stuurstangen kapot zijn als de wielen zo scheef staan! Dit kan een dure hobby worden.
hoe scheef is scheef,quote:Op zondag 5 februari 2012 11:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wtf bij die mensen die zeggen alleen bandje vervangen
Verwacht maar dat de draagarmen en stuurstangen kapot zijn als de wielen zo scheef staan! Dit kan een dure hobby worden.
Nee dat is een lekkere vergelijking.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:08 schreef densmee het volgende:
[..]
hoe scheef is scheef,
[ afbeelding ]
hier is ook nog niks aan de hand
als het wiel 1 cm naar binnen staat is dit zichtbaar, het kan dan zijn dat het nog voldoende bij te stellen isquote:Op zondag 5 februari 2012 12:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee dat is een lekkere vergelijking.
Gezien de snelheid lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk, daarbij is TS een leek op autogebied zo te lezen dus zo'n kleine afwijking is lastig om te zien.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:17 schreef densmee het volgende:
[..]
als het wiel 1 cm naar binnen staat is dit zichtbaar, het kan dan zijn dat het nog voldoende bij te stellen is
Je weet dat je als bestuurder van een voertuig verantwoordelijk bent voor dit soort zaken? Officieel moet je die voor iedere rit controleren. Had je dat gedaan hat je het kunnen weten, dus wel je eigen schuld.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:26 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[...]Kwam er wel achter dat er bijna kale voorbanden opzitten dus dat het niet aan mij lag is zeker want een vriend kwam met zijn auto dezelfde bocht veel harder door.
[...]
bij een auto dus niet, dan heb je echt iets kromquote:Op zondag 5 februari 2012 12:17 schreef densmee het volgende:
[..]
als het wiel 1 cm naar binnen staat is dit zichtbaar, het kan dan zijn dat het nog voldoende bij te stellen is
ja met die onafhankelijke wielophanging zal dat wel weerquote:Op zondag 5 februari 2012 13:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
bij een auto dus niet, dan heb je echt iets krom
Waarom banden vervangen ? Die heeft TS niet gesloopt ?quote:Op zondag 5 februari 2012 09:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Gewoon naar de garage. Banden vervangen en opnieuw uit laten balanceren. Hoop niet dat de schade te groot is voor het ondergestel.
Duur grapje denk in al met al.
De banden zijn bijna versleten, schreef TS.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom banden vervangen ? Die heeft TS niet gesloopt ?
Er staat toch niet dat TS die banden zelf moet betalen?quote:
Ja, dan staan de wielen vast niet meer scheefquote:Op zondag 5 februari 2012 09:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Gewoon naar de garage. Banden vervangen en opnieuw uit laten balanceren. Hoop niet dat de schade te groot is voor het ondergestel.
Duur grapje denk in al met al.
Als je toch al bij de garage bent kun je ook wel je gladde banden laten vervangen..quote:Op zondag 5 februari 2012 15:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom banden vervangen ? Die heeft TS niet gesloopt ?
Zelf heb ik ook eens zo'n grapje gehad en bij mij was het subframe krom. Resultaat: auto 2 weken in de garage om het subframe te vervangen. Kostte me vooral veel tijd (heb het subframe zelf vervangen).
Dat lijkt mij een goed idee, levensgevaarlijk om nu met gladde banden te gaan rijden als iemand zijnde met weinig rijdervaring.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Als je toch al bij de garage bent kun je ook wel je gladde banden laten vervangen..
Jank niet zo. Valt hardstikke meequote:Op zondag 5 februari 2012 15:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een goed idee, levensgevaarlijk om nu met gladde banden te gaan rijden als iemand zijnde met weinig rijdervaring.
Hardstikke?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:50 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Jank niet zo. Valt hardstikke mee.
quote:Op zondag 5 februari 2012 15:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hardstikke?
Ik zeg gewoon dat het niet verstandig is om nu met gladde banden te gaan rijden. En nee, winterbanden hoeft niet, heb ik ook niet.
balaceren? uitlijnen bedoel je de wielen staan scheef. heb dit ook eens gehad toen er een vluchtheuvel overstak.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Gewoon naar de garage. Banden vervangen en opnieuw uit laten balanceren. Hoop niet dat de schade te groot is voor het ondergestel.
Duur grapje denk in al met al.
juist als je auto gaat rijden word je geacht je auto eerst te inspecteren (zo is het je geleerd bij lessen)quote:Op zondag 5 februari 2012 09:36 schreef Cucumissativus het volgende:
Als je verder gaat rijden zullen je banden slijten, maar die waren toch al glad. (ben je trouwens wel verantwoordelijk voor als je gaat rijden, ookal is het niet jouw auto)
en wat is kaal?quote:Op zondag 5 februari 2012 10:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hoe kunnen er dan bijna kale voorbanden opzitten?
Ja maar ga er maar vanuit dat er wat verbogen is. Met een beetje geluk is het een stuurstang, die is zo vervangen.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:55 schreef T42 het volgende:
[..]
balaceren? uitlijnen bedoel je de wielen staan scheef. heb dit ook eens gehad toen er een vluchtheuvel overstak.
Daarom konden team genoten met een hogere snelheid dezelfde bocht door. Reed echt niet hard. Maar idd een goed profiel had ook al een groot verschil gemaakt. Dat van die kale band kan denk wel met een lang verhaal worden ja. Want hij is ongeveer een maand geleden nog goed gekeurd. Zonder enkele opmerking, als je bijna een band moet vervangen lijkt dat mij een opmerking waard. Weet dat het ook een stukje eigen verantwoording is maar we zijn hier met ze 5e thuis met een rijbewijs en iedereen pakt gewoon een auto.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Winterbanden hadden overigens weinig uitgemaakt, je moet gewoon je rijstijl aanpassen. En banden met fatsoenlijk profiel hebben.
Ja al reed ik al voorzichtig en langzaam.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:52 schreef Fer het volgende:
Het is glad buiten, dan is het op parkeerterreinen, woonwijken, kleine weggetjes en snelwegbochten oppassen geblazen (en heerlijk driften).
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom jij wel gleed en een ander niet, neem je verantwoordelijkheid gewoon, je reed te hard.
remmen en gas geven is glijden. uitrollen dan ga je gewoon door de bocht.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:52 schreef Fer het volgende:
Het is glad buiten, dan is het op parkeerterreinen, woonwijken, kleine weggetjes en snelwegbochten oppassen geblazen (en heerlijk driften).
Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom jij wel gleed en een ander niet, neem je verantwoordelijkheid gewoon, je reed te hard.
dat bedoel ik niet..quote:
Ja, op zich ben ik het met je eens. Maar TS zijn moeder is vrouw (duh...) en die snappen niets van auto's en al helemaal niet van banden. Als het ding APK goedgekeurd is, dan is het ding in perfecte staat. Al rijd je er met een tank overheen: hij is goedgekeurd en dus goed. Pas als de APK verloopt is de auto in 1 keer niet goed, levensgevaarlijk, enzovoorts. Zelf ga ik dit soort discussies dus ook niet meer aan met vrouwen, tenzij ze bewezen hebben niet van die domme, eigenwijze ezels te zijn, maar dan ben ik nog uiterst voorzichtig en kap ik het af zodra er een 'ja, maar' in het gesprek komt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat TS die banden zelf moet betalen?
Het algemene advies van "banden vervangen" lijkt me prima, wie het ook betaalt
Het werkt samen: EN winterbanden EN je rijstijl aanpassen. Met winterbanden kan je nog steeds wegglibberen en met je rijstijl aanpassen ook.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Winterbanden hadden overigens weinig uitgemaakt, je moet gewoon je rijstijl aanpassen. En banden met fatsoenlijk profiel hebben.
Tadaa, een vrouw !quote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, op zich ben ik het met je eens. Maar TS zijn moeder is vrouw (duh...) en die snappen niets van auto's en al helemaal niet van banden. Als het ding APK goedgekeurd is, dan is het ding in perfecte staat. Al rijd je er met een tank overheen: hij is goedgekeurd en dus goed. Pas als de APK verloopt is de auto in 1 keer niet goed, levensgevaarlijk, enzovoorts. Zelf ga ik dit soort discussies dus ook niet meer aan met vrouwen, tenzij ze bewezen hebben niet van die domme, eigenwijze ezels te zijn, maar dan ben ik nog uiterst voorzichtig en kap ik het af zodra er een 'ja, maar' in het gesprek komt.
Wat ik nog toe moet voegen: als TS 'zomaar' de banden vervangt krijgt hij ruzie met z'n moeder en is er dikke kans dat die er geen cent aan gaat betalen. Tevens mag TS nooit meer in de auto van z'n moeder rijden, die dan wel weer vrolijk op de door TS betaalde banden rondrijdt.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, op zich ben ik het met je eens. Maar TS zijn moeder is vrouw (duh...) en die snappen niets van auto's en al helemaal niet van banden. Als het ding APK goedgekeurd is, dan is het ding in perfecte staat. Al rijd je er met een tank overheen: hij is goedgekeurd en dus goed. Pas als de APK verloopt is de auto in 1 keer niet goed, levensgevaarlijk, enzovoorts. Zelf ga ik dit soort discussies dus ook niet meer aan met vrouwen, tenzij ze bewezen hebben niet van die domme, eigenwijze ezels te zijn, maar dan ben ik nog uiterst voorzichtig en kap ik het af zodra er een 'ja, maar' in het gesprek komt.
.. en niet wegglijdt, waaruit weer blijkt dat vrouwen beter kunnen rijden dan mannenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ik nog toe moet voegen: als TS 'zomaar' de banden vervangt krijgt hij ruzie met z'n moeder en is er dikke kans dat die er geen cent aan gaat betalen. Tevens mag TS nooit meer in de auto van z'n moeder rijden, die dan wel weer vrolijk op de door TS betaalde banden rondrijdt.
Dat niet wegglijden komt dan feitelijk door die nieuwe banden, al zal die moeder van TS bij hoog en bij laag beweren dat het komt omdat zij meer ervaring heeft.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:47 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
.. en niet wegglijdt, waaruit weer blijkt dat vrouwen beter kunnen rijden dan mannen
Ik zie de uitspraak al voor: "HOEZO LIGT HET AAN DE BANDEN HIJ IS LAATST NOG GOEDGEKEURDquote:Op zondag 5 februari 2012 20:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ik nog toe moet voegen: als TS 'zomaar' de banden vervangt krijgt hij ruzie met z'n moeder en is er dikke kans dat die er geen cent aan gaat betalen. Tevens mag TS nooit meer in de auto van z'n moeder rijden, die dan wel weer vrolijk op de door TS betaalde banden rondrijdt.
En helaas is het toch wel jou schuld.. jij had de staat van de auto moeten inspecteren alvorens je ermee de weg op gaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:26 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Hallo,
Kwam er wel achter dat er bijna kale voorbanden opzitten dus dat het niet aan mij lag is zeker want een vriend kwam met zijn auto dezelfde bocht veel harder door.
Dit dus. Het is de bedoeling dat je voor het rijden alles zou moeten controleren. Ten minste dat staat ook in je theorieboek van het CBRquote:Op maandag 6 februari 2012 09:33 schreef madco het volgende:
Waarschijnlijk stuurstang krom, als je het op het oog al kan zien dat je wiel scheefstaat. of misschien delen van de ophanging
En dan nog even het punt.
[..]
En helaas is het toch wel jou schuld.. jij had de staat van de auto moeten inspecteren alvorens je ermee de weg op gaat.
dat je dat niet doet is de 2e.
ik controleer ook maar weinig auto's van anderen waar ik in rijd. maar het zou in het geval van sommige ongelukken wel kunnen schelen in de uitspraak over wie evt. schuldig is bij een aanrijding.
Allemaal verzekering, het is schade en moet dus vervangen worden. Lang leven een all-risk auto verzekering.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:45 schreef 2cv het volgende:
Mijn idee is om het goedkoopste lichtmetaal wat een beetje op de orginele velgen lijkt er onder te hangen. Wil je ma iets anders dan moet ze zelf maar de meerprijs betalen.
oftewel je betaalt er de komende jaren aan afquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:22 schreef Fappert93 het volgende:
[..]
Allemaal verzekering, het is schade en moet dus vervangen worden. Lang leven een all-risk auto verzekering.
of je nu 4 euro opgeeft of 4000 je valt even ver terugquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:48 schreef lipje het volgende:
[..]
oftewel je betaalt er de komende jaren aan af
herstellen in de oorspronkelijke staatquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:32 schreef Fappert93 het volgende:
UPDATE
De auto is nu tijdelijk weer hier thuis. Er mag mee gereden worden tot 120 km per uur. Er moeten ook nieuwe velgen onder. Voor de rest weet ik nog niks over kosten. Er zijn 2 onderdelen vervangen zei mijn vader en de rest is gerepareerd/hersteld. Nu leuk lichtmetaal uitzoeken voor mijn ma. Iemand ideeen?
Nu zitten er deze velgen onder:
[ afbeelding ]
Ja alleen zijn de originele velgen via ford duurder dan andere velgen. Omdat ze van ford afkomen. Dus denk dat daar wel wat valt te regelen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
herstellen in de oorspronkelijke staat
Jep.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:50 schreef CafeRoker het volgende:
zijn die velgen ook de enige reden dat het ding nu niet harder dan 120 mag?
Nee, me ouders gaan er niet op achteruit met schade vrije jaren of no-claim korting. Ze mogen met deze auto nog 2 klappers maken, dan vallen we nog niet volledig terug.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:48 schreef lipje het volgende:
[..]
oftewel je betaalt er de komende jaren aan af
Dit inderdaad. Accident waiting to happen..quote:Op woensdag 8 februari 2012 08:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dezeandere wielen eronder en je mag dan niet harder dan 120km/u?
Klinkt veilig, ik zou er geen meter meer mee rijden totdat ik wist wat er kapot was. Dit is echt een klote-oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |