Ik moet die dingen nog kopen, het is een theoretische vraag, want ik wil geen miskoop doenquote:
Volgens mij officieel niet maar in de volksmond wel. Ik dacht dat hotelschakeling met 3 schakelaars is. Maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Is wisselschakelijk hetzelfde als hotelschakeling?
In de volksmond word de wisselschakeling met 2 schakelaarsook wel hotelschakeling genoemd, maar de echte hotelschakeling bestaat uit 3 wisselschakelaarsquote:Op zondag 5 februari 2012 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Is wisselschakelijk hetzelfde als hotelschakeling?
Gaat mij zeker weer veel centjes kostenquote:Op zondag 5 februari 2012 09:18 schreef exlurker het volgende:
in een normaal geval kan je alleen een wisselschakeling maken met èèn dimmer en èèn wisselschakelaar, dus op twee plaatsen aan en uit maar op een plaats dimmen. Bij het inschakelen door de wisselschakelaar zal de lamp gaan branden op de laatst ingestelde stand
Wil je de lamp op twee plaatsen kunnen dimmen heb je daar andere dimmers voor nodig, nl een dimmer universeel met fijnregeling en een neventoestel met fijnregeling
Bv van Jung de 254 UDIE1 en de 254 NIE1, maar Berkel zal die ook wel hebben
Ik zit daar eens te kijken, is op zich ook wel een oplossing, een draadloze inbouwdimmer, met twee draadloze dimknoppen. Maar ik ben dan wel op zoek naar inbouwdimknoppen die dus die draadloze dimmer kunnen bedienen... Kan ik op die site niet vinden helaas, zit al ff verder te zoeken maar als iemand een suggestie heeft...quote:Op zondag 5 februari 2012 09:32 schreef JaapB het volgende:
Met twee dimmers gaat dit niet lukken. Je kunt de oplossing kiezen van klikaanklikuit.nl
Lijkkt me da dat systeem zo gemaakt wordt....anders heb je er niet zo veel aan. Punt dat je wel een fase bij de ontvanger nodig hebt.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:53 schreef Bart het volgende:
Maar ik ben dan wel op zoek naar inbouwdimknoppen die dus die draadloze dimmer kunnen bedienen...
Nou ja, ik kan alleen maar systemen vinden die met losse afstandbedieningen werken...quote:Op zondag 5 februari 2012 10:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkkt me da dat systeem zo gemaakt wordt....anders heb je er niet zo veel aan. Punt dat je wel een fase bij de ontvanger nodig hebt.
Is dat zo'n draadloos ding? Wij hebben er een van klikaanklikuit.nl, en dan heb je bij de bovenste knop "aan", en de onderste "uit". Maar als je op de "aan" knop drukt, als het licht aan is, kan je het licht dimmen.quote:Op zondag 5 februari 2012 10:54 schreef Bart het volgende:
Ik zou nu te kijken naar dat Berker BLC spul... Maar ik kan niet achterhalen hoe dat precies werkt.
http://www.installand.nl/(...)toets-creme-glanzend
http://www.berker.com/nie(...)rticle_number=__2904
Dat spul. Hoe werkt die knop? Heb al wel ontdekt dat je daarvan bijposten hebt. Maar is die schakelaar gewoon bovenaan drukken-> meer licht, onderaan drukken-> minder licht? Lijkt wel of je installateur moet zijn om dit te installeren, echt duidelijk voor de leek op het gebied van schakelaars is het in ieder geval niet. Iemand ervaring met dit type schakelaars?
Nee is niet draadloos. Maar ik hoop idd dat het wel werkt zoals jij het omschrijft. Ik ben echter bang dat het niet zo werkt, vandaar dat ik hoop op bevestiging...quote:Op zondag 5 februari 2012 12:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
Is dat zo'n draadloos ding? Wij hebben er een van klikaanklikuit.nl, en dan heb je bij de bovenste knop "aan", en de onderste "uit". Maar als je op de "aan" knop drukt, als het licht aan is, kan je het licht dimmen.
Bel ze eens, ze zullen het daar wel weten.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee is niet draadloos. Maar ik hoop idd dat het wel werkt zoals jij het omschrijft. Ik ben echter bang dat het niet zo werkt, vandaar dat ik hoop op bevestiging...
Gaat lastig op zondagquote:Op zondag 5 februari 2012 13:59 schreef DrNick het volgende:
[..]
Bel ze eens, ze zullen het daar wel weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |