Dan was ie nog iets 'duurder' uit dan die 380euro.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:33 schreef Civilian het volgende:
En je mag blij zijn dat je geen ongeluk hebt gehad/veroorzaakt.
net als verlopen apk kon je het weten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:36 schreef Schepseltje het volgende:
Ik ben groot voorstander voor het beboeten van mensen die willens en wetens onverzekerd rijden. Maar het lijkt me wel dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen goedwillende mensen die door een administratieve fout niet verzekerd blijken, en kwaadwillenden die gewoon weigeren hun verzekering te betalen.. Ik vrees alleen dat dit het zoveelste melkkoetje is geworden.. de boetes gaan tegenwoordig echt nergens meer over..
Nee, daar krijg je wel een aankondiging vanquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:38 schreef T42 het volgende:
[..]
net als verlopen apk kon je het weten.
Ignorance is no excusequote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:36 schreef Schepseltje het volgende:
Ik ben groot voorstander voor het beboeten van mensen die willens en wetens onverzekerd rijden. Maar het lijkt me wel dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen goedwillende mensen die door een administratieve fout niet verzekerd blijken, en kwaadwillenden die gewoon weigeren hun verzekering te betalen.. Ik vrees alleen dat dit het zoveelste melkkoetje is geworden.. de boetes gaan tegenwoordig echt nergens meer over..
Ik heb nog nooit iets geclaimed en nog nooit te laat betaald, verder nooit een ernstige boete gehad voor wat dan ook, vind het daarom allemaal wat buiten proportie. Na die constatering van het RDW ging ik er vanuit dat de zaak afgehandeld was toen ik het dezelfde dag nog had rechtgezet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:40 schreef welkominspace het volgende:
ik zou bezwaar aantekenen en het voor laten komen, rechters hebben vaak wat meer begrip dat de officier, en die boete heb je van de officier>cjib gekregen.
en als jij gewoon een netjes verleden hebt en eventuele boetes altijd betaald hebt kun je het erop wagen
En dan nog maar hopen dat je ze je in je nieuwe auto nog niet claxonerend hebben aangetroffen want dan komt er nog eens eenzelfde bedrag bijquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:28 schreef Schepseltje het volgende:
Is er nog wat te doen aan deze boete? Uiteraard is het fout geweest dat ik de kentekenwijziging niet op tijd heb doorgegeven, maar ik vind het boetebedrag in geen enkele verhouding staan tot de overtreding.
Hoe lang geleden was dat?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:37 schreef Joe-Momma het volgende:
Hier valt werkelijk bijna niet tegen in beroep te gaan.
Je zou kunnen proberen de boete + 1ste verhoging te betalen en in bezwaar gaan tegen de 2de maar tegen het rdw procederen gaat je ws nog meer kosten.
Laat het maar een les zijn. Met onverzekerd rijden maken ze tegenwoordig geen grappen.
Ik heb ooit ook de fout gemaakt om te denken dat als ik een motorfiets die al geschorst was op naam te zetten dat die geschorst bleef maar je moet dan in werkelijkheid 1st het voertuig op naam zetten (betalen) en dan schorsen ( weer betalen)
Kosten 380 euro. Heb het voor laten komen en de rechter liet mij toen een bedrag van ¤200 euro aftikken.
Scheelde wel iets maar goed nog steeds een hoop geld omdat een motor aan verzekering slechts een paar tientjes bedraagt.
Maar goed. Succes ermee.
uuh nee meteen boette.. (als ze het controleren.)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:41 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Nee, daar krijg je wel een aankondiging van
En als de TS in de tussentijd een ongeluk had veroorzaakt met letsel. Dan was ie voor de rest van z'n leven niet meer op vakantie geweest.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:47 schreef welkominspace het volgende:
ik zou het wel proberen, in het ergste geval betaal je dat bedrag gewoon.
maar je zomaar laten naaien en ja en amen knikken is gewoon dom.
als mensen niet in bezwaar gaan dan blijven ze dit soort geldklopperij volhouden, als je dat wil is ook prima maar dan zou ik heel goed op m'n tellen passen als ik jou was.
anders ben je gauw je jaarlijkse vakantie kwijt
nemo censetur ignorare legem: nobody is thought to be ignorant of the lawquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Opzet is een belangrijke factor in het recht..
ja dan zou het zijn eigen schuld zijn, nu ook maar nu kloppen ze hem onnodig veel geld uit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:48 schreef _Arthur het volgende:
[..]
En als de TS in de tussentijd een ongeluk had veroorzaakt met letsel. Dan was ie voor de rest van z'n leven niet meer op vakantie geweest.
Succes, maar gaat hem niet helpen. Het feit is onomstotelijk vastgesteld en de TS verweer is 'sorry ik wist het niet'.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:50 schreef welkominspace het volgende:
ja dan zou het zijn eigen schuld zijn, nu ook maar nu kloppen ze hem onnodig veel geld uit.
en daar zou ik toch zeker wel proberen wat aan te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |