abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:20:57 #101
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_122597190
edit; vaag...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_123161369
http://www.telegraph.co.u(...)imore-drug-raid.html

David Simon, a former Baltimore Sun crime reporter who created The Wire, issued an impassioned statement on Pearson's behalf.

"This young lady has, from her earliest moments, had one of the hardest lives imaginable," he wrote. "Her America is different from my own. I am ill-equipped to be her judge.

"Whatever good fortune that came from her role in The Wire seems, in retrospect, limited to that project.

"She worked hard as an actor and was entirely professional, but the entertainment industry as a whole does not offer a great many roles for those who can portray people from the other America."
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:52:22 #103
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123161498
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:54:12 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_123161582
Twee jaar oud 'nieuws'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_123161945
Goh echt? Wie weet hadden mensen hier dit nooit gelezen..
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_123162137
Seizoen 2 ook klaar, erg tof dat Stringer en Avon daar ook weer in terugkomen!
Wel een dramatisch einde voor Frank.
En ziggy met die eend _O-

Vanavond beginnen met seizoen 3!
  donderdag 21 februari 2013 @ 15:24:53 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_123162825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:03 schreef EDMAN- het volgende:
Goh echt? Wie weet hadden mensen hier dit nooit gelezen..
Logisch zou dan zijn het er zelf even bij te vermelden.
Maar misschien is er ook nog wel 'nieuws' te melden over andere cast members, van tig jaar terug.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_123163115
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Logisch zou dan zijn het er zelf even bij te vermelden.
Maar misschien is er ook nog wel 'nieuws' te melden over andere cast members, van tig jaar terug.
Ik heb deze reeks redelijk doorgespit ooit, en had dit artikel nog nooit voorbij zien komen. Vandaar.
Boeiend als je het al kent..

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:08 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Seizoen 2 ook klaar, erg tof dat Stringer en Avon daar ook weer in terugkomen!
Wel een dramatisch einde voor Frank.
En ziggy met die eend _O-

Vanavond beginnen met seizoen 3!
Vanavond seizoen 1 afkijken (voor de 2e keer) en daarna direct door naar 2. Frank was toch wel de schlemiel van the wire imo :(. Die had meer verdiend
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 21 februari 2013 @ 18:52:31 #109
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_123170971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:31 schreef EDMAN- het volgende:

Vanavond seizoen 1 afkijken (voor de 2e keer) en daarna direct door naar 2. Frank was toch wel de schlemiel van the wire imo :(. Die had meer verdiend
Wat?
Vond hem juist totaal geen bad guy.
O)))
pi_123171095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:52 schreef arucard het volgende:

[..]

Wat?
Vond hem juist totaal geen bad guy.
Dat zegt hij toch ook niet..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 21 februari 2013 @ 18:59:09 #111
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_123171181
Oh schlemiel, las het verkeerd
O)))
pi_124432106
Ben nu ook maar aan deze serie begonnen. Zeer goed so far, ben nu bij aflevering 4, bekend van deze scene:

Beetje over the top, maar ook wel weer lekker droog :P
  zondag 24 maart 2013 @ 12:38:20 #113
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_124437755
Alle seizoenen bekeken! Seizoen 4 vind ik ook wel heel gaaf! S5 lijkt of het een beetje is afgeraffeld naar mijn idee.
pi_124900002
Ben nu bij S3.

Ik vond S2 al wat tegenvallen tenopzichte van het m.i. perfecte S1. Het haven-gebeuren van S2 boeide me niet echt. Gelukkig richt S3 zich zo te zien weer op de negers :P

Veel bekende gezichten kom ik al tegen. Acteurs die ik vooral ken van optredens in series na The Wire.

Chad L. Coleman - IMDb - The Walking Dead
Sonja Sohn - IMDb - Burn Notice
Robert Wisdom - IMDb - Burn Notice
Chris Bauer - IMDb - True Blood
Aidan Gillen - IMDb - Game of Thrones
Paul Ben-Victor - IMDb - Everybody Hates Chris
Clarke Peters - IMDb - Person of Interest

En dan vergeet ik er nog wel 1 of 2.

[ Bericht 1% gewijzigd door VacaLoca op 05-04-2013 04:53:06 ]
pi_124902718
Ik zag iedereen steeds posten dat seizoen 2 een stuk beter was/bleek te zijn toen ze de serie voor een 2e keer keken en ik heb nu precies hetzelfde ervaren eigenlijk. Vond Ziggy zelfs minder irritant.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_124903356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:48 schreef Tim86 het volgende:
Ik zag iedereen steeds posten dat seizoen 2 een stuk beter was/bleek te zijn toen ze de serie voor een 2e keer keken en ik heb nu precies hetzelfde ervaren eigenlijk. Vond Ziggy zelfs minder irritant.
Ik vond seizoen 2 niet slechter, maar persoonlijk vond ik Ziggy bij het herkijken nog steeds irritant :). Maar eigenlijk net zo tragisch als zijn vader natuurlijk. En dat wordt nog eens benadrukt door de wat bij betreft-zeker bij het herkijken, wat slappe eend-metafoor.
Overigens kan ik nog steeds iedereen die the Wire goed vond Deadwood aanraden. Ik heb ze recentelijk allebei herkeken en weet nog steeds niet wie 1 en 2 staat in mijn niet-bestaande lijstje van beste series ooit.
anonieme razernist
pi_124903759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:48 schreef Tim86 het volgende:
Naja na afloop van het seizoen kon ik het al beter waarderen achteraf gezien. Het is ook een stukje Baltimore problematiek, en dat wordt mooi neergezet middels het personage Frank Sobotka, die een hart heeft voor z'n bond. Tevens de connectie natuurlijk met de drugswereld zoals we die in Seizoen 1 leerden kennen.

Maar na seizoen 1 waren verwachtingen hoog, en dan was het wat ergerlijk dat S2 zo langzaam op gang kwam. S1 verveelde geen seconde en een uur was zo voorbij. S2 zat ik af en toe te kijken van hoe lang nog. Dynamiek was wat anders vond ik. Maar achteraf was het gehele verhaal wel prima. Op de griekse mol hogerop na dan imo (die dat telefoontje van FBI kreeg en alles doorspeelde), dat vond ik wat goedkoop.
pi_124911240
Ik ben het tweede seizoen steeds meer gaan waarderen.
Na het eerste seizoen verwachtte ik dat ze dezelfde lijn zouden blijven volgen, maar als je de problemen van de drugsoorlog wilt tonen dan is de drugstransport naar de VS niet over te slaan.

De overige seizoenen focuste meer op de distributie van drugs, maar in dit seizoen hadden ze ook de gelegenheid om het verval van de VS te laten zien in de vorm van de arbeidersklasse/vakbonden, die zich al een geruime tijd in een slechte staat bevindt.

Na het zien van het complete plaatje kon ik dit seizoen dan ook met meer interesse opnieuw bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 05-04-2013 18:31:46 ]
pi_124921165
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 01:19 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Overigens kan ik nog steeds iedereen die the Wire goed vond Deadwood aanraden. Ik heb ze recentelijk allebei herkeken en weet nog steeds niet wie 1 en 2 staat in mijn niet-bestaande lijstje van beste series ooit.
Dat

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:41 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben het tweede seizoen steeds meer gaan waarderen.
Na het eerste seizoen verwachtte ik dat ze dezelfde lijn zouden blijven volgen, maar als je problemen van de drugsoorlog wilt tonen dan is de drugstransport naar de VS niet over te slaan.

De overige seizoenen focuste meer op de distributie van drugs, maar in dit seizoen hadden ze ook de gelegenheid om het verval van de VS te laten zien in de vorm van de arbeidersklasse/vakbonden, die zich al een geruime tijd in een slechte staat bevindt.

Na het zien van het complete plaatje kon ik dit seizoen dan ook met meer interesse opnieuw bekijken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_125341018
En helemaal klaar met kijken. In een kleine 4 weken alle 5 seizoen :P

Eerste seizoen met afstand de beste imo. Maar de rest mag er zeker ook wezen. Laatste seizoen vond ik wel wat minder, dus misschien op goede moment gestopt.

Ga de personages wel missen. Wat The Wire heel goed deed was iedereen heel menselijk maken. En het niveau van acteren was uitstekend.

Kan iedereen aanraden deze serie te gaan kijken, ook al is het alweer van 2002. Vond ik ergens ook wel nice, dat je 10 jaar terug stapt in de tijd en beseft dat er toch wel aardig wat veranderd is.
pi_125341612
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:34 schreef Spaulding het volgende:

[..]

4 - 2 - 1 - 3 - 5
Dit is de corrrecte volgorde, alhoewel ik niet weet of ik nou seizoen 2 of 4 de beste vind
pi_125341811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 04:05 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Dit is de corrrecte volgorde
Yep. :)

Grappig dat anderen dit ook vinden, maar in het begin kon ik seizoen 2 niet zo waarderen omdat het totaal ongerelateerd leek aan seizoen 1 en ik had verwacht dat ze daarop verder zouden gaan. Maar achteraf gezien past het perfect. Seizoen 5 vind ik verreweg de minste.
pi_125345976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 04:05 schreef Loop-y het volgende:

[..]

Dit is de corrrecte volgorde, alhoewel ik niet weet of ik nou seizoen 2 of 4 de beste vind
Ja heb ik ook, maar seizoen 4 vind ik net wat aangrijpender met die kinderen, vooral het lot van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, dus daarom is dat mijn favoriet. Maar seizoen 1,2 & 4 zijn wmb allemaal even sterk. Alleen 3 is iets minder en 5 is echt veel minder.
pi_125465579
Voor mij is de volgorde eerder 1 - 4 - 2 - 3 - 5

Wat ik trouwens wel jammer vond is dat er in seizoen 5 geen referenties naar Obama waren. Nu is het wel zo dat Seizoen 5 in 2007 is opgenomen, toen was de campagne misschien nog wat minder hevig aan de gang. Maar aangezien er wel even aandacht werd besteed aan Kerry vs Bush in 2004 en ook veel aandacht uiting naar politiek en de rassenkwesite daarin, leek een 'zwarte' presidentskandidaat me wel een thema voor The Wire.

Even googelen naar meer info hierover bracht me wel iets geinigs; The Wire was ook de favoriete tv-show van Obama en Omar is zijn favoriete karakter :D

quote:
Sen. Barack Obama has previously said that HBO’s "The Wire" is his favorite show. But now Obama's revealed another tidbit. In a story from Monday's Las Vegas Sun, the presidential candidate said that the bold thief Omar is his favorite character on "The Wire."

“That’s not an endorsement. He’s not my favorite person, but he’s a fascinating character,” Obama said, who noted in an audio clip on the site that Omar, who is gay, is also “the toughest, baddest guy on the show.
http://featuresblogs.chic(...)barack-obama-on.html
  woensdag 24 april 2013 @ 02:21:49 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_125668828
Wat een masterlijke serie is dit. _O_
Ergens in 2010 ofzo heb ik het eerste seizoen in één weekend opgeslurpt maar daarna hield het op. Paar weken terug de complete box gekocht en mijn lief en ik waren hooked. Wat een epos.
Ik ben van Baltimore gaan houden. Ook al is het een graflelijke pauperstad.

Jimmy McNulty }:|
Rhonda Pearlman :9~
The Bunk :7
Lester Freamon 8-)
Kima Greggs O-)
Herc :+
Omar Little })
Clay Davis :r
Bubbles O+ O+ O+
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties