Wie heeft er nog meer ervaring mee? Ik zoek vooral mensen die de operatie ook hebben laten uitvoeren omdat ze fysieke problemen hadden, zoals pijn bij het vrijen en het fietsen.
gaat het om te kleine of juist te grote schaamlippen
[edit - ga er nu niet de draak mee stelen, het kan serieus bedoeld zijn. in dat geval is het vrij lastig en het komt voor ja]
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 19-07-2002 17:41]
Heb je het al via het forum van www.viva.nl geprobeerd?
En ja, het is zeker wel serieus bedoeld, mensen die er de draak mee steken weten waarschijnlijk niet precies wat het inhoudt. Maar gelukkig is het geen levensbedreigende ziekte of zo, spotten er mee is niet aardig en een beetje kinderachtig, maar het is niet dat ik er niet van kan slapen vannacht.
Of helpt dat bij jou niet?
quote:dan kan ik me helemaal goed voorstellen dat je er echt last van hebt
Op zaterdag 20 juli 2002 01:40 schreef toska het volgende:
In je profiel staat dat je een man bent
succes!
En niet alleen fietsen doet pijn, seks doet ook pijn en dat vind ik nog veel vervelender. Als het zo simpel was dat het op te lossen was met gewoon even anders zitten, zou ik me niet laten opereren, want zo'n prettige ingreep is het nou ook weer niet.
Overigens vond mijn huisarts het zeer verstandig dat ik er iets aan laat doen en ben ik zelf ook blij dat ik de stap gezet heb. Ik zie er ook niet echt tegenop en twijfel er ook zeker niet over, ik zoek gewoon vrouwen die erover mee kunnen praten, die weten hoe het is.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 20-07-2002 02:24]
quote:Nou, graag! Dat zou heel fijn zijn. Het gebeurt bij mij trouwens onder plaatselijke verdoving, dus dan weet je dat, daar hebben ze in dat ziekenhuis gelukkig veel ervaring mee (ze voeren die operaties zowel onder narcose uit als onder plaatselijke verdoving, je kunt zelf kiezen).
Op zaterdag 20 juli 2002 02:01 schreef Brennie het volgende:
Zelf geen correctie gehad,maar ik werk wel op afdeling plastische chirurgie als verpleegkundige.
Ik kan je wel meer vertellen over wat er voor en na een operatie gebeurt of kan gebeuren..misschien dat je er wat aan hebt.
En hoe lang duurt het voor het genezen is, ongeveer?
quote:Ik heb zelf ervaring met narcose en ik vond het absoluut geen leuke ervaring (heb na een ongeluk meerdere dagen achter elkaar onder narcose gelegen en heb het later ook nog een keer moeten ondergaan, maar vond het vreselijk eng). Ik ben toen ook inderdaad misselijk geworden na de narcose. De reden dat veel vrouwen toch voor narcose gaan is dat ze het een naar idee vinden om er bewust bij te zijn als ze met je bezig zijn en dan vooral op zo'n intieme plaats, maar dat vond ik toch nog minder erg dan wat ik van narcose weet.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:07 schreef Brennie het volgende:
Je kunt idd kiezen of je onder plaatselijke of algehele narcose wil.
Het voordeel van een plaatselijke verdoving is,dat je gewoon "bij" blijft.Je bent minder suf en minder snel misselijk.( over het algemeen)
quote:Dank je voor de informatie. Overigens is het bij mij een dagbehandeling, de plastisch chirurg deed ook vrij luchtig erover, het enige wat hij zei is dat ik niet op de fiets moest komen, zelf rekende hij op een paar dagen last, maar het was toen een vrij kort gesprek, dus heel veel kreeg ik er niet van te horen.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:24 schreef Brennie het volgende:
Het is een betrekkelijk kleine ingreep.
Hoe lang een operatie precies duurt is nooit zeker te zeggen.
Ik zou uitgaan van een half uur tot een uur..maar dat is een redelijke schatting.
Tijdens de operatie zullen ze wel tegen je praten,je kunt als je wilt ook een discman luisteren.
De anaesthesist zit vlak naast je,om je in de gaten te houden.
Wat ze precies doen..kan ik je niet vertellen,dat is medische informatie,die je de chirurg kunt vragen zodra je in het ziekenhuis opgenomen wordt.
Na de operatie kom je op de uitslaapkamer.Als daar al je vitale functie's stabiel blijven ga je naar de afdeling.
Het gebied wat verdoofd zal zijn is niet groot.Dat is wel vrij snel uitgewerkt.Hoe lang dat duurt kan ik niet precies zeggen.
Ik weet niet of je via een slangetje in de rug ( epiduraal) continu pijnstilling blijft krijgen..want dan blijf je gedurende de tijd dat je die epiduraal hebt,vrijwel pijnvrij.
Heb je dat niet,dan krijg je naast de paracetamol,ook wat zwaardere pijnstilling en als dat nodig is iedere 4 tot 6 uur morfine prikken.Wat over het algemeen goed werkt.
Wat ik gezien heb,is dat bij een persoon die schaamlippen kreeg ( transformatie van man naar vrouw)..er een tampon in de vagina komt die vastgehecht wordt.De schaamlippen worden regelmatig gekoeld met ijs,om zwelling en bloeding tegen te gaan.Deze persoon ging na een paar dagen naar huis.
De genezing hangt af van ..
: De mate van bloeding
Er geen complicatie optreedt-- infectie ( dat gevaar bestaat altijd na een operatie)
het zal best pijnlijk zijn en gaan zwellen..
je zal met plassen en zitten wel een tijdje last houden.
Hoe lang..sja..elk persoon is verschillend.reken maar op een week.
Hopelijk weet je wat meer
Wat hij trouwens ook zei was dat ik het beste twee strakke broekjes mee kon nemen en dat er na de operatie een gaasje op zou komen en daar moesten dan twee strakke broekjes overheen, dan zou het het snelste genezen.
Fijn om een reactie te krijgen van iemand die er veel verstand van heeft, zo hoor ik weer nieuwe informatie. Ik heb nogmaals nog niet veel gelegenheid gehad om met de chirurg te praten en mijn huisarts zegt dat hij er helemaal niks van weet.
quote:wrrm..???
Op zaterdag 20 juli 2002 02:43 schreef static het volgende:
*snel wegrent uit dit topic*
quote:Omdat e.e.a. iets te gedetailleerd wordt beschreven.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:47 schreef Brennie het volgende:[..]
wrrm..???
Ik ben als de dood voor ziekenhuizen enzo.
quote:Right, tex.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:45 schreef texelonia het volgende:
Katja Schuurman heeft niet zo lang geleden d'r schaamlippen laten opereren (en d'r borsten). M'n moeder heeft bij de operatie geassisteerd
quote:jah echt waar.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:50 schreef static het volgende:[..]
Right, tex.
quote:Is niet nodig Static ..er zijn hele lieve zusters
Op zaterdag 20 juli 2002 02:49 schreef static het volgende:[..]
Omdat e.e.a. iets te gedetailleerd wordt beschreven.
Ik ben als de dood voor ziekenhuizen enzo.
Nee serieus..snap wat je bedoeld.Alles wat er met patienten gebeurt..wat ze moeten ondergaan..Ik moet er niet aan denken,er zelf 1 van te zijn.
Ben bang voor prikken,maar geef ze wel.
Raar maar waar.
quote:lekker discreet
Op zaterdag 20 juli 2002 02:51 schreef texelonia het volgende:[..]
jah echt waar.
bij de leistikoffkliniek ofzo, is prive kliniek voor plastische chirurgie in amsterdam oud zuid
heeft jou moeder geen zwijgplicht???
quote:Tex, ik ken Katja persoonlijk.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:51 schreef texelonia het volgende:[..]
jah echt waar.
bij de leistikoffkliniek ofzo, is prive kliniek voor plastische chirurgie in amsterdam oud zuid
Edit: het feit dat je niet weet waar je moeder werkt boezemt ook niet echt vertrouwen in.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 20-07-2002 03:01]
quote:Nou, dan ga ik het rijtje maar af:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:53 schreef Brennie het volgende:[..]
Is niet nodig Static ..er zijn hele lieve zusters
Nee serieus..snap wat je bedoeld.Alles wat er met patienten gebeurt..wat ze moeten ondergaan..Ik moet er niet aan denken,er zelf 1 van te zijn.
Ben bang voor prikken,maar geef ze wel.
Raar maar waar.
Eigenlijk ben ik een grote schijterd.
quote:Ik heb bijna overal een abonnement
Op zaterdag 20 juli 2002 03:01 schreef static het volgende:[..]
Nou, dan ga ik het rijtje maar af:
bang voor ziekenhuizen
bang voor tandarts
bang voor injectienaalden
bang voor bloedprikken (val altijd flauw)
bang voor bloed
heel erg bang voor een infuus
bang voor die enge tangen die een KNO arts gebruiktEigenlijk ben ik een grote schijterd.
Schijterig vind ik het niet..tis gewoon vreselijk om allerlei vreemde dingen in je lijf te krijgen..dingen die met je gebeuren waar je geen controle over hebt,maar wel moeten gebeuren.
Zo moet ik al anderhalf jaar naar de kaakchirurg.
Ik durf niet..mijn verwijsbrief is verlopen.
quote:Uitlekken naar de media Brennie?
Op zaterdag 20 juli 2002 02:56 schreef Brennie het volgende:
Als dit zou uitlekken naar de media van Katja..dan kan jouw moeder en de kliniek flinke problemen krijgen texelonia.
quote:Ik dank god op mijn blote knieen dat ik nog nooit een gaatje of wat dan ook in/aan mijn gebit heb gehad.
Op zaterdag 20 juli 2002 03:08 schreef beertje_ het volgende:[..]
Ik heb bijna overal een abonnement
Het interesseerd me weinig maar ben er eigenlijk mee opgegroeid, tandarts niet echt fan van maar
om m'n gebit te laten verwaarlozen..nee!
Het vervelendste vond ik ooit...teveel om op te schrijven
Wat moet dat moet..
Maar toch ga ik nog steeds trillend als een lispeblad die tandartsen-praktijk in terwijl ik weet dat er niets aan de hand is.
quote:Nog nooit een gaatje?
Op zaterdag 20 juli 2002 03:27 schreef static het volgende:[..]
Ik dank god op mijn blote knieen dat ik nog nooit een gaatje of wat dan ook in/aan mijn gebit heb gehad.
Maar toch ga ik nog steeds trillend als een lispeblad die tandartsen-praktijk in terwijl ik weet dat er niets aan de hand is.
quote:Ik heb meelij met je. Ik heb er gelukkig weinig moeite mee alleen de tandarts sla ik liever over maar ja wie niet ?
Op zaterdag 20 juli 2002 03:01 schreef static het volgende:[..]
Nou, dan ga ik het rijtje maar af:
bang voor ziekenhuizen
bang voor tandarts
bang voor injectienaalden
bang voor bloedprikken (val altijd flauw)
bang voor bloed
heel erg bang voor een infuus
bang voor die enge tangen die een KNO arts gebruiktEigenlijk ben ik een grote schijterd.
Ennuh MissMisery...........Ik (lees vriendin) heb er (gelukkig) geen last van maar we wensen je veel sterkte en succes meid !!
quote:ja nog wel...
Op zaterdag 20 juli 2002 01:40 schreef toska het volgende:
In je profiel staat dat je een man bent
quote:Ik weet het wel, ik weet alleen niet hoe je die naam schrijft... Maar m'n moeder werkt daar alleen op dinsdagen, en 'normaal' werkt ze in OLVG, ze is operatie assistent.
Op zaterdag 20 juli 2002 02:58 schreef static het volgende:
Tex, ik ken Katja persoonlijk.Edit: het feit dat je niet weet waar je moeder werkt boezemt ook niet echt vertrouwen in.
En het was al uitgelekt, het is al op de radio gezegd een keertje.
Katja was overigens niet zo tevreden over de operatie, maar toen ze dat zei was het nog niet helemaal genezen en deed het dus nog veel pijn enzow.
En het feit dat jij katja persoonlijk zou kennen zegt natuurlijk niks, als ik een bekende nederlander was zou ik ook niet aan al m'n bekenden gaan vertellen dat ik m'n schaamlippen heb laten corrigeren
Brennie en iedereen verder, bedankt. De dokter heeft ook gezegd dat ik de dingen gewoon moet overleggen. Maar het is wel fijn om vast wat op de hoogte te zijn, anders kom ik daar donderdag helemaal zo onwetend.
quote:je moeder heeft nu een probleem ivm beroepsgeheim...
Op zaterdag 20 juli 2002 02:45 schreef texelonia het volgende:
Katja Schuurman heeft niet zo lang geleden d'r schaamlippen laten opereren (en d'r borsten). M'n moeder heeft bij de operatie geassisteerd
ook een lekkere reclame voor het verplegend/snijdend personeel trouwens. nu lijkt het alsof alles door word geluld bij het avondeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |