thanksquote:Currykip met groente
Ingrediënten
200 gram sperziebonen
Stuk bloemkool
2 tomaten
1 ui
200 gram kipfilet
1 eetlepel olie
1 teentje knoflook
1-2 eetlepels currypasta (pot)
1½ dl (kippen)bouillon
100 gram champignons
Bereiding
Maak de groente schoon.
Breek de sperziebonen in stukken, verdeel de bloemkool in roosjes, snijd de tomaten in parten en de ui in snippers.
Snijd de kipfilet in blokjes.
Verwarm de olie in een braadpan en bak hierin de kip en de ui bruin.
Pers het teentje knoflook er boven uit.
Voeg de currypasta toe met de bouillon, de sperziebonen en de tomaten. Stoof het gerecht enkele minuten.
Maak de champignons schoon en halveer ze.
Voeg de roosjes bloemkool aan de kip toe met de champignons en stoof het gerecht verder gaar.
Dit is gewoon simpel koken. Maar ik ben ook maar simpel. Pluk dit gewoon van voedingscentrum.nlquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:28 schreef RobinOok het volgende:
Dat is toch amper een recept te noemen? Je neemt wat groenten, maakt niet uit wat, neemt wat vlees, maakt niet uit wat en neemt wat kant-en-klare saus, maakt niet uit wat.
En die willen ons voorlichten over beter en gezonder eten, triest eigenlijk,quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:57 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dit is gewoon simpel koken. Maar ik ben ook maar simpel. Pluk dit gewoon van voedingscentrum.nl
Is er iets mis dan met het gerecht qua voedzaam/gezondheid et cetera?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En die willen ons voorlichten over beter en gezonder eten, triest eigenlijk,
Maar goed, champigons gewoon weglaten.
Moet dit nou? Ze probeert gewoon iets te koken en is wellicht iets minder fanatiek dan jij. Je mag blij zijn als je currypasta kunt vinden in een supermarkt... en dan is het vrijwel altijd rode of groene of een indiase korma of madras.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:26 schreef RobinOok het volgende:
Laat je weten welke currypasta je uiteindelijk gebruikt? Thaise (rode, groene, gele, massaman, penang of nog een andere) of een van de vele Indiase (vindaloo, Balti, Bhuna, Biryani, Korma, Madras, of weet ik veel welke er allemaal nog meer zijn), Pakistaanse, Sri-lankaase. Ik ben benieuwd.
Nee, het is niet vet, bevat veel groenten. Dus redelijk gezond. en echt iets mis laten gaan is lastig. Bovendien is werken met een currypasta best veilig, de smaak is voor een kant-en-klaar product best okéé (stukken beter dan poedersauzen en potten chicken tonigght), dus het zal ook nog wel aardig smaken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:14 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Is er iets mis dan met het gerecht qua voedzaam/gezondheid et cetera?
In principe wel, al weet ik niet wat "mild curry" is, maar Tikka Massala is pittiger dan Kormaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |