abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107550530

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107550629
Li zie laatste post vorige topic, ging mobiel door het slotje.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107550636
Sorry voor de flauwe TT. :')
Everything has changed
pi_107550726
Haha, terecht. Berichtje terug gehad, hij ging zn joggingbroek ook opzoeken en had nog geen andere suggesties. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:45:41 #5
70532 loveli
N
pi_107550737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef Mini. het volgende:

[..]

Had ik laatst ook ja, dan weet je nog niks... Geen buren die iets aan kunnen nemen?
Als de postbode zich aan de regels houdt mag hij het alleen bij mij afgeven, nieuwe foon.
crap in = crap out
pi_107550766
Jagar, ik denk dat er al bepaalde verwachtingen zijn geschept bij het vorige bericht :')

Dan moet je toch ook 1 cent pinnen, li?

:') Ik zie Ml al voor me, helemaal ingepakt, kan geen poot meer verzetten :D _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107550774
Lijstje:

O: brinta, melk, rozijntjes, 3 bitterkoekjes
L: 2 volkoren bth, 500 ml kiptikkasoep
T: appel, banaan
D: bloemkoolbroccolisoep met spekjes en afbakbroodjes
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:47:28 #8
70532 loveli
N
pi_107550798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:40 schreef Ml-etje het volgende:
Heb mijn strakke steunbroek aan, termolegging, skibroek en boven een sportbh, hemd, thermoshirt met lange mouw, skipulli, skijasje, skijas. Thermohandschoentjes, wanten en fleeceshawl plus oorwarmers. En ja zelfs de mannen hebben het koud. oh en ik heb mijn accu's in schoenen aan staan :')
O fuk :') nog even wat functionele kleding zoeken.

In de uitverkoop bij de makro voor 10 euro een zeer onpraktische reserveskibroek gekocht (strak en wit), misschien moet ik die meenemen om onder een andere skibroek te dragen :P
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:48:09 #9
70532 loveli
N
pi_107550819
Hm... apart... zie de bovenbuurvrouw met een pakje lopen en hier is niet aangebeld.
Denkfout, postbodes lopen met pakjes als ze bezorgen, buurvrouwen als ze door de postbode als depot zijn gebruikt.
crap in = crap out
pi_107550883
Zou gaan voor strakke thermokleding anders wordt het wat V1z zegt.
Die trakteer ik wel op een foto om het tegendeel te bewijzen :P
pi_107550893
Oeh joggingbroek. Dat zegt genoeg henk :9
pi_107550919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Hm... apart... zie de bovenbuurvrouw met een pakje lopen en hier is niet aangebeld.
Denkfout, postbodes lopen met pakjes als ze bezorgen, buurvrouwen als ze door de postbode als depot zijn gebruikt.
Wut!? :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107550926
Strakke witte skibroeken :D.
Heb nog thermo shirts liggen als je wil?
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:51:34 #14
70532 loveli
N
pi_107550933
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Haha, terecht. Berichtje terug gehad, hij ging zn joggingbroek ook opzoeken en had nog geen andere suggesties. :P

Met warme choco. of met aardbeien.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:52:39 #15
70532 loveli
N
pi_107550964
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
Strakke witte skibroeken :D.
Heb nog thermo shirts liggen als je wil?
Heb er genoeg. Ergens :')
crap in = crap out
pi_107550970
Het begint nu eindelijk een beetje te sneeuwen in Amsterdam, het ziet er alleen nog niet erg indrukwekkend uit...

Quin - Lijkt nogal weining qua kcals, maar dat zie ik misschien verkeerd. Hoeveel kcal eet je meestal per dag?

Mijn lijstje:

O - 2 vk crackers pindakaas
T - banaan
L -3 vk bth met vlees/kaas/hummus/tomaat en komkommer
T - handje noten, 30 gram ofzo
D - klein stuk lasagne bolognese
T - ?? weet nog niet, heb niets in huis en de boodschappen worden na het eten bezorgd....misschien nog 150ml griekse yoghurt met honing en wat worteltjes
T - koffie verkeerd en 1 stukje extra pure choco

Mwah, saai lijstje...in het weekend ga ik lekker koken weer :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_107550975
Wie er ook maar in gelooft:

Willen jullie een kaarsje aansteken? Het gaat niet goed met het meisje waar ik gister over poste, die net een nieuw hart heeft gekregen. Ze heeft hele hoge koorts gekregen en nu is het afwachten. Haar moeder wil graag dat zoveel mogelijk mensen kaarsjes aansteken. Hoewel ik er niet in geloof, breng ik de boodschap graag over...

Dank jullie wel!
pi_107551090
Ben niet in de gelegenheid voor kaarsjes, maar ik leef wel enorm mee en ik hoop dat de koorts snel zakt!
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:00:46 #19
70532 loveli
N
pi_107551235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wut!? :o
depot
Uitspraak: deˈpo depots Zelfst. Naamw. 1 plaats waar je tijdelijk je spullen kunt laten bewaren `bagagedepot` 2 plaats waar voorraden bewaard worden `graandepot` 3 g.mv. bezinksel in wijn `Er zit depot in de fles.`
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:01:59 #20
70532 loveli
N
pi_107551287
Jag, wat heftig! Hoop dat de koorts snel zakt.
zonder kaarsje, maar niet minder gemeend.
crap in = crap out
pi_107551618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:52 schreef Novem het volgende:

Quin - Lijkt nogal weining qua kcals, maar dat zie ik misschien verkeerd. Hoeveel kcal eet je meestal per dag?

Valt wel mee denk ik, ~400 kcal voor O, 500 voor L, D zullen wel witte afbakbroodjes worden dus is in totaal ook wel 500. Dan nog fruit erbij en ik zit wel op mijn 1500-1700 die ik probeer te halen.
pi_107551641
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oeh joggingbroek. Dat zegt genoeg henk :9
Inderdaad! Die kunnen makkelijk en snel uit ;)
pi_107551756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wie er ook maar in gelooft:

Willen jullie een kaarsje aansteken? Het gaat niet goed met het meisje waar ik gister over poste, die net een nieuw hart heeft gekregen. Ze heeft hele hoge koorts gekregen en nu is het afwachten. Haar moeder wil graag dat zoveel mogelijk mensen kaarsjes aansteken. Hoewel ik er niet in geloof, breng ik de boodschap graag over...

Dank jullie wel!
Geen kaarsjes hier, maar ik zal aan haar denken...
Everything has changed
pi_107551800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:11 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik, ~400 kcal voor O, 500 voor L, D zullen wel witte afbakbroodjes worden dus is in totaal ook wel 500. Dan nog fruit erbij en ik zit wel op mijn 1500-1700 die ik probeer te halen.
Hoe kom jij aan 500 voor je L :? Als het kale boterhammen zijn, tellen die voor 150, en een soep heeft volgens mij niet snel 350kcal, of je moet meer dan een halve liter soep opdrinken...
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:20:21 #25
70532 loveli
N
pi_107551944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:11 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Als je ze alleen eet voor de kcals... Witte afbakbroodjes zijn qua voedingswaarde niet echt zinvol. Wel lekker enzo met nutella, maar niets waar je lichaam echt iets mee kan.
crap in = crap out
pi_107551952
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
^O^ Klinkt als een leuke meneer!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:24:10 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107552079
Vreselijk Jeager....

Q, vind het serieus wel wat te weinig!

Check mijn FB voor onze hoeveelheid sneeuw (en mijn aanstaande :D ), sneeuwt nog steeds.
Niet goed voor het ijs :(
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107552155
Ik was net op tijd binnen voor het sneeuwfestijn losbarstte. In huis was het nog 'maar' 16 graden (thermostaat staat op 16 overdag doordeweeks) en nu eet ik ook maar soep O+. Vanavond een visje eten en dan voor de open haard O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:26:29 #29
70532 loveli
N
pi_107552162
Noes! Hoe groot is de kans en is je aanstaande ingeloot?

Hier dwarrelen alleen wat vlokjes lieflijk naar beneden.
crap in = crap out
pi_107552214
Zonde van het ijs ja...

Mijn schoonvader is ingeloot, maar hij heeft niet echt getraind en nu mag 'ie niet van m'n schoonmoeder _O-. Maar ik geloof nog niet zo dat 'ie er komt...

Zo ziet het er hier uit:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107552273
ik vind sneeuw stom :(

daarnaast doe ik een "huilend van de pijn op de wc" boks met CoCo (ever since infectie vorig jaar kan het bij mij flink opvlammen. nu een virusje denk ik, het heerst...) :(

ik lig na een nacht spoken voor pampus op de bank, en het huis naast ons wordt verbouwd dus het is een teringherrie. :(
Kwak
pi_107552315
Ok het sneeuwt nu toch wel hard hier :D!

Jeetje Jagar! Waarom had ze een tranplantatie nodig? Iets aangeboren?

Bah, dan heb je eindelijk een nieuw hart en dan gaat het zo..
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:31:06 #33
70532 loveli
N
pi_107552328
Schoonpa van Phaidra: dik pak kranten onder z'n schaatspak en gaan! Als het er van komt mag je het niet missen.
*herinnert zich '85 en '86 nog*
/oud
crap in = crap out
pi_107552382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:31 schreef loveli het volgende:
Schoonpa van Phaidra: dik pak kranten onder z'n schaatspak en gaan! Als het er van komt mag je het niet missen.
*herinnert zich '85 en '86 nog*
/oud
Ik moet ook nog maar zien of 'ie naar z'n vrouw luistert als het eenmaal zo ver is :P. Hij is eigenwijs genoeg volgens mij.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107552404
Hier is het eindelijk gestopt met sneeuwen, nu is het mooi zonnig. O+ En er zijn 2 sneeuwengels op het gebouw hiertegenover. :)
Everything has changed
  vrijdag 3 februari 2012 @ 12:33:18 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107552412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:26 schreef loveli het volgende:
Noes! Hoe groot is de kans en is je aanstaande ingeloot?

Hier dwarrelen alleen wat vlokjes lieflijk naar beneden.
Hij mag altijd me doen, hij heeft hem 2 keer gereden en is permanent lid.

Kwak ook al?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107552420
het gaat hier steeds harder.
Kwak
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:34:01 #38
70532 loveli
N
pi_107552433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:33 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hij mag altijd me doen, hij heeft hem 2 keer gereden en is permanent lid.

Kwak ook al?
*O*
crap in = crap out
pi_107552638
Kwak waarom heb je een hekel aan sneeuw? Beetje positief blijven hoor, al die rode poppetjes!!
pi_107552691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan 500 voor je L :? Als het kale boterhammen zijn, tellen die voor 150, en een soep heeft volgens mij niet snel 350kcal, of je moet meer dan een halve liter soep opdrinken...
De soep is 570 ml, 70kcal/100 ml. dus dat klopt inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je ze alleen eet voor de kcals... Witte afbakbroodjes zijn qua voedingswaarde niet echt zinvol. Wel lekker enzo met nutella, maar niets waar je lichaam echt iets mee kan.
Ze zijn lekker ja, en ook om wat meer vuling aan de soep te fgeven. Heb ook nog bruine liggen, maar dat doet natuurlijk niet zo heel veel meer.

Heb trouwens ook nog kwark staan, misschien moet ik daar dan ook nog maar wat van nemen na mijn D. En een glas port ofzo. Mis ik qua voedingsstoffen nog echt iets?
pi_107552703
Ik vind sneeuw prachtig, maar het is zo jammer dat je erdoor moet om te werken of andermans hond uit te laten. En dat dat vaak 3x langer duurt dan normaal bij temperaturen onder het vriespunt :P.

Kwak, ook beterschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107552806
Sneeuw.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107552825
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:40 schreef Perruche het volgende:
Kwak waarom heb je een hekel aan sneeuw? Beetje positief blijven hoor, al die rode poppetjes!!
omdat ik bang ben om te vallen :@ omdat m'n vriendje vanavond gewoon lekker op tijd thuis moet kunnen komen om te helpen koken als ik zo gammel ben :@

ik vind sneeuw alleen leuk als ik het hele weekend geen plannen heb om naar buiten te gaan. ben gewoon niet zo goed met lopen in sneeuw en rijden in sneeuw, en t OV is meteen verschpuckt...

de rest van de rode poppetjes komen van de buikpijn waardoor ik niet eens me om kan draaien zonder pijn en niks kan eten ook al begin ik trek te krijgen...

ik zeur... Cococakes heeft dit veel vaker en die zeurt lang niet zo erg...

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 03-02-2012 12:53:49 ]
Kwak
pi_107553209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:41 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

De soep is 570 ml, 70kcal/100 ml. dus dat klopt inderdaad.

[..]

Ze zijn lekker ja, en ook om wat meer vuling aan de soep te fgeven. Heb ook nog bruine liggen, maar dat doet natuurlijk niet zo heel veel meer.

Heb trouwens ook nog kwark staan, misschien moet ik daar dan ook nog maar wat van nemen na mijn D. En een glas port ofzo. Mis ik qua voedingsstoffen nog echt iets?
:o dan heb je wel goed zin aan soep :D :P

Kwark mag inderdaad nog wel, echt veel eiwit had je niet in je lijstje, en vind met dit weer iets als omega's erg wenselijk, dus 2 handjes nootjes mag er wel bij ^O^
pi_107553226
Wie doet er mee met sneeuwpop bouwen :D??
Worry is a misuse of imagination
pi_107553329
Ik heb sneeuwvrij :'( Mehh
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:59:45 #47
70532 loveli
N
pi_107553390
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:41 schreef Quinazoline het volgende:
Ze zijn lekker ja, en ook om wat meer vuling aan de soep te geven. Heb ook nog bruine liggen, maar dat doet natuurlijk niet zo heel veel meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:46 schreef Quinazoline het volgende:
Lijstje:

O: brinta, melk, rozijntjes, 3 bitterkoekjes
L: 2 volkoren bth, 500 ml kiptikkasoep
T: appel, banaan
D: bloemkoolbroccolisoep met spekjes en afbakbroodjes
Je eiwitten komen uit melk en spekjes, witvlees/vis zijn betere bronnen (ik ben geen fan van zoete zuivel). Of zit er echt substantieel kip in de soep van je lunch? Afhankelijk van de hoeveelheid bloemkool/broccoli in je soep krijg je te weinig groente binnen en ik zie geen gezonde vetten. Als je andere dagen meer groente/fruit/vet/vezels eet is er niets aan de hand, maar als basislijst komt 'ie niet door de keuring.
crap in = crap out
pi_107553684
Wil ik morgen gaan schaatsen.. Gaat het hard sneeuwen. Maar dit heeft ook wel weer wat.

*kerstcd met foute liedjes opzoeken doet*

Oh the weather outside is frightful, but the fire is so delightful... ~:)
pi_107553718
Sneeuw O+

Ik wilde met de auto weg, maar geen winterbaaaandjes ds dat ging niet helemaal honderd. Dus uitgeparkeerd, ingeparkeerd en gaan wandelen. Ik vind het heel gezellig die sneeuw. En in Amsterdam valt het eigenlijk best mee met de kou.

Als schoonpa Phaidra niet gaat dan eeuwig zonde! Wat tof van je as. Uniek!
pi_107553804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind sneeuw stom :(

daarnaast doe ik een "huilend van de pijn op de wc" boks met CoCo (ever since infectie vorig jaar kan het bij mij flink opvlammen. nu een virusje denk ik, het heerst...) :(

ik lig na een nacht spoken voor pampus op de bank, en het huis naast ons wordt verbouwd dus het is een teringherrie. :(
*boks*

Heb je warme kruik ofzo? Dat helpt wel iets namelijk :*
pi_107553875
Oh bah, ik las net van de koorts. Hier ook geen kaarsjes beschikbaar, maar ik zal duimen dat de koorts daakt en het hart mooi geaccepteerd wordt door haar lichaam.
pi_107553946
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh bah, ik las net van de koorts. Hier ook geen kaarsjes beschikbaar, maar ik zal duimen dat de koorts daakt en het hart mooi geaccepteerd wordt door haar lichaam.
Dat ja! ;( . Ik zal een kaarsje aansteken, al geloof ik er zelf niet echt in. Als het de familie sterkt, ben ik best bereid om mijn eigen ideeën even te laten voor wat ze zijn :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107554029
Oh en kwak, ik ben t ook deels aardig gewend he, dus kan t waarschijnlijk toch makkelijker opvangen dan jij. Heb dit soort klachten al zo lang ik me kan herinneren. Je mag het best klote vinden hoor, dat is t ook. En betekent niet dat je dan ineens zeurt. Dus hoppa, omdat ik in een goedgeefse bui ben, nog een paar :* voor jou: :* :* :*
pi_107554041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat ja! ;( . Ik zal een kaarsje aansteken, al geloof ik er zelf niet echt in. Als het de familie sterkt, ben ik best bereid om mijn eigen ideeën even te laten voor wat ze zijn :*.
dat dacht ik inderdaad hetzelfde..

Thanks! :)

Ik wil ook sneeuw, hier is helemaal niets...Wellicht komt het nog!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:20:08 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107554193
http://www.nu.nl/binnenla(...)st-spoor-en-weg.html

Er valt 5 cm sneeuw en half NL ligt weer op z'n gat :').

Hier ligt net een cm gok ik. Moeten morgen ook de weg op en ben net even met de auto naar acupunctuur en de apotheek geweest. Winterbanden komen eindelijk van pas :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107554194
Lijstje
B squats
O kwark, havermout, banaan
T appel kaneel bol, erg lekker, niet heel nodig
L dubbele boterham appelstroop
T appeltje
D stokbroodje met lekkers, lasagna met mozzarella, salade
T cocktails en wat lekkers om te eten erbij

Het is weekend zullen we maar zeggen... Morgen beter want dan naar de Japanner!
pi_107554238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)st-spoor-en-weg.html

Er valt 5 cm sneeuw en half NL ligt weer op z'n gat :').

Hier ligt net een cm gok ik. Moeten morgen ook de weg op en ben net even met de auto naar acupunctuur en de apotheek geweest. Winterbanden komen eindelijk van pas :+.
daar moet ik ook al zo om lachen. En mensen die de deur niet meer uitgaan, of niet meer fietsen...
pi_107554253
Van mij mag je het hebben, Jagar. }:| Gladheid en een zere knie gaan niet samen :{

Vind 'm nog niet eens zo verkeerd hoor Anna :o Japans :9~
pi_107554336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:59 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Je eiwitten komen uit melk en spekjes, witvlees/vis zijn betere bronnen (ik ben geen fan van zoete zuivel). Of zit er echt substantieel kip in de soep van je lunch? Afhankelijk van de hoeveelheid bloemkool/broccoli in je soep krijg je te weinig groente binnen en ik zie geen gezonde vetten. Als je andere dagen meer groente/fruit/vet/vezels eet is er niets aan de hand, maar als basislijst komt 'ie niet door de keuring.
Bedankt voor de tips! Ik kan ook kip ipv spekjes door de soep doen, dat is een goede suggestie. Kan ook kip op de broodjes doen bedenk ik me nu, eventueel met paprika. Hangt er een beetje van af of ik nog bij een supermarkt in de buurt kom.
Visoliecapsules neem ik trouwens ook dagelijks, zijn dat genoeg goede vetten eigenlijk? In de soep gaan 1 bloemkool, 1 stronk broccoli, 1 ui, 1 knoflook en 1 of 2 aardappels, en denk dat ik daar een kwart van eet. Kwark zal ik ook nemen, nootjes zijn niet in huis dus die worden het niet denk ik.
pi_107554416
hmm moet zo nog even naar de deur uit.. Twijfel of ik met fiets, mtb of auto zal gaan. Is 6 km heen en 6 terug. Moet even naar uitzendbureau om mn beschikbaarheid door te geven (en achter mn geld aan zitten).. Ik moet er nog wel een beetje representatief voor de dag komen.. Ik neig nu naar de auto :@
pi_107554430
lief coco :*

hier brandt een kaarsje. de zus van mijn tante kreeg bijna 20 jaar geleden een nieuw hart, toen nog niet zo vaak gedaan in NL. Ze heeft er nog 4 mooie jaren met haar jonge kinderen door gehad (de medicijnen tegen afstoting waren toen ook nog niet zo goed). Ik gun het dat meisje van harte om nog vele mooie jaren te hebben.
Kwak
pi_107554499
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

daar moet ik ook al zo om lachen. En mensen die de deur niet meer uitgaan, of niet meer fietsen...
je kan lachen wat je wilt, maar ik haat sneeuw precies om de reden dat ik gewoon instabiel ben en snel val. ik fiets zeker niet meer. rijden vind ik ook eng. heb geen winterbanden want geen geld voor, en ik was diep gelukkig met de winter tot nu toe....
Kwak
pi_107554504
Ik zit in een volledig lege bieb oO< en het gaat straks sneeuwen en daar knijp ik 'm enorm voor want ik moet autoweg (binnendoor is met sneeuw totaal geen optie). Hopelijk begint het hier pas tegen 16 uur, dan kan ik het wel maken om de boel dicht te gooien en weg te wezen :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:30:51 #64
70532 loveli
N
pi_107554661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:23 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Ik kan ook kip ipv spekjes door de soep doen, dat is een goede suggestie. Kan ook kip op de broodjes doen bedenk ik me nu, eventueel met paprika. Hangt er een beetje van af of ik nog bij een supermarkt in de buurt kom.
Visoliecapsules neem ik trouwens ook dagelijks, zijn dat genoeg goede vetten eigenlijk? In de soep gaan 1 bloemkool, 1 stronk broccoli, 1 ui, 1 knoflook en 1 of 2 aardappels, en denk dat ik daar een kwart van eet. Kwark zal ik ook nemen, nootjes zijn niet in huis dus die worden het niet denk ik.
Visolie = goed, 2 gram per dag is aan te raden. Maar eens in de zoveel tijd een stuk makreel, haring, wilde zalm is net zo leuk. Met een bloemkool en een stronk broccoli ziet de soep er een stuk beter uit, paprika = vitamines + andere gezonde stofjes.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:31:25 #65
70532 loveli
N
pi_107554690
Tip: gebruik een behangborstel om sneeuw van auto te vegen.
crap in = crap out
pi_107554712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In inderdaad :')

http://www.recensiekoning.nl/2010/12/9237/fietsen-in-de-sneeuw
pi_107554821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Visolie = goed, 2 gram per dag is aan te raden. Maar eens in de zoveel tijd een stuk makreel, haring, wilde zalm is net zo leuk. Met een bloemkool en een stronk broccoli ziet de soep er een stuk beter uit, paprika = vitamines + andere gezonde stofjes.
O, dat doe ik ook zeker hoor, echte vis eten. De bloemkool&broccoli zitten trouwens in de D-soep, he. De L-soep wat wat minder groente-ig, maar er zaten wel linzen en stukjes kip in :9. En hij is al op, dus daar valt niet zoveel meer aan te veranderen :).
pi_107554834
Met 4 wielen is de valkans 0 :)

Net de collega's maar even getrakteerd op 2 bolletjes (volkoren natuurlijk :D) rookworst met mosterd, en mijzelf natuurlijk ook :9
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:35:16 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107554845
Bweehhh, ontbeten met havermoutpap en nu weer de vreteritis. Het is altijd hetzelfde. O: havermoutpap = rest van de dag constant snaai en munchies.

Ik moet het ook gewoon niet meer doen, ontbijten met dat spul.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107554851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:31 schreef loveli het volgende:
Of gewoon een stoffer, die hebben vast meer mensen in huis ;).

Ik fiets normaal gesproken wel door verse sneeuw, liever niet als het opgevroren is met zo'n tramrailseffect. Nu haal ik het maar niet in m'n hoofd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107554882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:31 schreef loveli het volgende:
Ik zit hier met de veegborstel van thuis in mijn tas :')
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_107554886
Hier in utrecht sneeuwt het al de hele dag, het is eventjes droog geweest, maar nu gaat het hard..

Nog steeds in de kerstliedjes modus :s)
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:36:49 #73
70532 loveli
N
pi_107554908
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:35 schreef Phaidra het volgende:
Of gewoon een stoffer, die hebben vast meer mensen in huis ;).
Die ben ik altijd kwijt :')
crap in = crap out
pi_107554919
Heb trouwens de winterbanden er ook niet onder, kwak, maar is nog best te doen :Y

In tegenstelling tot 85mc, ga ik lekker zomerse muziek draaien :D
pi_107554938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Die ben ik altijd kwijt :')
En een behangborstel niet?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107554942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je kan lachen wat je wilt, maar ik haat sneeuw precies om de reden dat ik gewoon instabiel ben en snel val. ik fiets zeker niet meer. rijden vind ik ook eng. heb geen winterbanden want geen geld voor, en ik was diep gelukkig met de winter tot nu toe....
maar waarom zou je nu vallen als je gaat lopen en je trekt goede schoenen met profiel aan?

En geen winterbanden vind ik eerlijk gezegd stom, dan zou ik nu niet met de auto de weg opgaan....
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:37:34 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107554947
Hoi!

Net buiten wezen wandelen. Best koud en nat :P. Benieuwd of ik een beetje op tijd thuis kom straks.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:37:35 #78
70532 loveli
N
pi_107554948
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bweehhh, ontbeten met havermoutpap en nu weer de vreteritis. Het is altijd hetzelfde. O: havermoutpap = rest van de dag constant snaai en munchies.

Ik moet het ook gewoon niet meer doen, ontbijten met dat spul.
Meer havermout? Als ik havermout eet zit ik vaak over de 700 kcals. Iets zegt me dat jij lichter ontbijt.
crap in = crap out
pi_107554963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]

^O^ Klinkt als een leuke meneer!
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:38:20 #80
70532 loveli
N
pi_107554977
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:37 schreef Phaidra het volgende:
En een behangborstel niet?
Die ligt standaard in de auto :')
crap in = crap out
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:39:18 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107555024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Meer havermout? Als ik havermout eet zit ik vaak over de 700 kcals. Iets zegt me dat jij lichter ontbijt.
250 ml melk en genoeg havermout dat het niet meer echt vloeibaar was. Dus dat betwijfel ik. Ik kan de hele ochtend draaien op kommetje kwark, 1 boterham, 1 banaan, maar een kom havermoutpap zorgt voor constante trek.
pi_107555032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En geen winterbanden vind ik eerlijk gezegd stom, dan zou ik nu niet met de auto de weg opgaan....
Vorig jaar ben ik heeel vaak met de auto door de sneeuw geweest zonder winterbanden. Ging eigenlijk veel beter dan verwacht. Een fijn idee is het niet, maar nood breekt wet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:39:57 #83
70532 loveli
N
pi_107555064
Vroeger hadden we geen winterbanden en toen reden we ook.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:40:45 #84
70532 loveli
N
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:40:54 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107555116
En je valt heus niet zomaar hoor kwak. En dan nog... als je loopt en je valt, moet je wel heel raar terecht komen wil je daar meer aan overhouden dan een blauwe plek en een gekrenkt ego.
pi_107555127
quote:

[..]

maar waarom zou je nu vallen als je gaat lopen en je trekt goede schoenen met profiel aan?

Ik heb wandelschoenen met goed profiel, maar de sneeuw op de stoepen is ijs geworden. Dus spekglad. Door verse sneeuw kan ik prima lopen, op de stoepen zoals ze er nu bij liggen niet.
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:42:04 #87
70532 loveli
N
pi_107555161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
En je valt heus niet zomaar hoor kwak. En dan nog... als je loopt en je valt, moet je wel heel raar terecht komen wil je daar meer aan overhouden dan een blauwe plek en een gekrenkt ego.
Slik vitamine D, doe aan weerstandtraining, want als je 80 bent is dat de manier om je heup te breken.
crap in = crap out
pi_107555172
quote:
Mijn collega met zeer zware hersenschudding (vorig jaar december op het werk gevallen) is het niet met je eens :+
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:42:28 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107555184
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Slik vitamine D, doe aan weerstandtraining, want als je 80 bent is dat de manier om je heup te breken.
Kwak is nog geen 80.
pi_107555185
quote:

[..]

is ook stom, maar met het aantal keren sneeuw per jaar en de hoeveelheid geld die ik niet heb is een simpele keuze geweest.

en je moet even meerekenen dat ik 120 kilo weeg, x-benen heb en al vanaf kind een zwakke grove motoriek heb (ik loop en beweeg onhandig. ik val al als er geen sneeuw ligt regelmatig over iets van water of een opstaan stoeprandje). en áls ik val is de kans dat ik iets kapotmaak iets groter dan bij jou...
Kwak
pi_107555195
quote:
Iets breken is vooral een kwestie van heel lullig terecht komen.
*expert*

En het is idd een leuke meneer. Ik kan iig zijn gevoel voor humor erg waarderen. :Y
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:43:25 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107555230
Ik zeg toch ook dat het wel kan, als je raar terecht komt :'). Maar doorgaans blijft t bij de blauwe plek :+.
pi_107555235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:39 schreef loveli het volgende:
Vroeger hadden we geen winterbanden en toen reden we ook.
Toen waren de meeste banden ook wat dunner :P
Kon met m'n 205xa gigantisch makkelijk door de sneeuw heen ploegen, nu met die brede banden zie je toch snel de ESP ingrijpen...
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 13:43:55 #94
70532 loveli
N
pi_107555254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Kwak is nog geen 80.
Niet voor kwak, maar voor iedereen, preventie enzo. Thank me when you're 80.
crap in = crap out
pi_107555261
quote:
ik heb geen goede profielschoenen. ja, mn uggs een beetje. als ik val is dat vrijwel altijd op mijn zwakke knie, met vocht erin, en die kan ik dan weer een week niet buigen, plus huilen van de pijn. no thank you.

ik ga overigens wel naar buiten als het moet hoor :D maar ik vind sneeuw desondanks STOM
Kwak
pi_107555279
Wij gaan vanaaf naar het oosten :P Gaat wat worden op de weg :')

Ik heb trouwens gewoon een wisser liggen en daarmee veeg ik alle sneeuw eraf :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107555295
Winterbanden zijn wel handig, vooral als je zomerbanden wat breder zijn. Als je een kleinere auto hebt, hebben die vaak smalle bandjes en die komen vaak relatief goed door de sneeuw. Vaak beter dan een BMW/Mercedes met platte brede zomerbanden en achterwiel aandrijving.
pi_107555302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb geen goede profielschoenen. ja, mn uggs een beetje. als ik val is dat vrijwel altijd op mijn zwakke knie, met vocht erin, en die kan ik dan weer een week niet buigen, plus huilen van de pijn. no thank you.

ik ga overigens wel naar buiten als het moet hoor :D maar ik vind sneeuw desondanks STOM
ach het is de eerste sneeuw dit jaar, we hadden ook al in december kunnen beginnen met sneeuw :P
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:45:00 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107555304
Ik zet gewoon de ruitenwissers aan :').
pi_107555326
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:44 schreef the85mc het volgende:
Winterbanden zijn wel handig, vooral als je zomerbanden wat breder zijn. Als je een kleinere auto hebt, hebben die vaak smalle bandjes en die komen vaak relatief goed door de sneeuw. Vaak beter dan een BMW/Mercedes met platte brede zomerbanden en achterwiel aandrijving.
BMW en Mercedes hebben vaak ook achteraandrijving, denkt dat dat zwaarder telt dan de bandjes ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')