abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107550530

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107550629
Li zie laatste post vorige topic, ging mobiel door het slotje.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107550636
Sorry voor de flauwe TT. :')
Everything has changed
pi_107550726
Haha, terecht. Berichtje terug gehad, hij ging zn joggingbroek ook opzoeken en had nog geen andere suggesties. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:45:41 #5
70532 loveli
N
pi_107550737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef Mini. het volgende:

[..]

Had ik laatst ook ja, dan weet je nog niks... Geen buren die iets aan kunnen nemen?
Als de postbode zich aan de regels houdt mag hij het alleen bij mij afgeven, nieuwe foon.
crap in = crap out
pi_107550766
Jagar, ik denk dat er al bepaalde verwachtingen zijn geschept bij het vorige bericht :')

Dan moet je toch ook 1 cent pinnen, li?

:') Ik zie Ml al voor me, helemaal ingepakt, kan geen poot meer verzetten :D _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107550774
Lijstje:

O: brinta, melk, rozijntjes, 3 bitterkoekjes
L: 2 volkoren bth, 500 ml kiptikkasoep
T: appel, banaan
D: bloemkoolbroccolisoep met spekjes en afbakbroodjes
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:47:28 #8
70532 loveli
N
pi_107550798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:40 schreef Ml-etje het volgende:
Heb mijn strakke steunbroek aan, termolegging, skibroek en boven een sportbh, hemd, thermoshirt met lange mouw, skipulli, skijasje, skijas. Thermohandschoentjes, wanten en fleeceshawl plus oorwarmers. En ja zelfs de mannen hebben het koud. oh en ik heb mijn accu's in schoenen aan staan :')
O fuk :') nog even wat functionele kleding zoeken.

In de uitverkoop bij de makro voor 10 euro een zeer onpraktische reserveskibroek gekocht (strak en wit), misschien moet ik die meenemen om onder een andere skibroek te dragen :P
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:48:09 #9
70532 loveli
N
pi_107550819
Hm... apart... zie de bovenbuurvrouw met een pakje lopen en hier is niet aangebeld.
Denkfout, postbodes lopen met pakjes als ze bezorgen, buurvrouwen als ze door de postbode als depot zijn gebruikt.
crap in = crap out
pi_107550883
Zou gaan voor strakke thermokleding anders wordt het wat V1z zegt.
Die trakteer ik wel op een foto om het tegendeel te bewijzen :P
pi_107550893
Oeh joggingbroek. Dat zegt genoeg henk :9
pi_107550919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Hm... apart... zie de bovenbuurvrouw met een pakje lopen en hier is niet aangebeld.
Denkfout, postbodes lopen met pakjes als ze bezorgen, buurvrouwen als ze door de postbode als depot zijn gebruikt.
Wut!? :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107550926
Strakke witte skibroeken :D.
Heb nog thermo shirts liggen als je wil?
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:51:34 #14
70532 loveli
N
pi_107550933
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Haha, terecht. Berichtje terug gehad, hij ging zn joggingbroek ook opzoeken en had nog geen andere suggesties. :P

Met warme choco. of met aardbeien.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 11:52:39 #15
70532 loveli
N
pi_107550964
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
Strakke witte skibroeken :D.
Heb nog thermo shirts liggen als je wil?
Heb er genoeg. Ergens :')
crap in = crap out
pi_107550970
Het begint nu eindelijk een beetje te sneeuwen in Amsterdam, het ziet er alleen nog niet erg indrukwekkend uit...

Quin - Lijkt nogal weining qua kcals, maar dat zie ik misschien verkeerd. Hoeveel kcal eet je meestal per dag?

Mijn lijstje:

O - 2 vk crackers pindakaas
T - banaan
L -3 vk bth met vlees/kaas/hummus/tomaat en komkommer
T - handje noten, 30 gram ofzo
D - klein stuk lasagne bolognese
T - ?? weet nog niet, heb niets in huis en de boodschappen worden na het eten bezorgd....misschien nog 150ml griekse yoghurt met honing en wat worteltjes
T - koffie verkeerd en 1 stukje extra pure choco

Mwah, saai lijstje...in het weekend ga ik lekker koken weer :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_107550975
Wie er ook maar in gelooft:

Willen jullie een kaarsje aansteken? Het gaat niet goed met het meisje waar ik gister over poste, die net een nieuw hart heeft gekregen. Ze heeft hele hoge koorts gekregen en nu is het afwachten. Haar moeder wil graag dat zoveel mogelijk mensen kaarsjes aansteken. Hoewel ik er niet in geloof, breng ik de boodschap graag over...

Dank jullie wel!
pi_107551090
Ben niet in de gelegenheid voor kaarsjes, maar ik leef wel enorm mee en ik hoop dat de koorts snel zakt!
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:00:46 #19
70532 loveli
N
pi_107551235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wut!? :o
depot
Uitspraak: deˈpo depots Zelfst. Naamw. 1 plaats waar je tijdelijk je spullen kunt laten bewaren `bagagedepot` 2 plaats waar voorraden bewaard worden `graandepot` 3 g.mv. bezinksel in wijn `Er zit depot in de fles.`
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:01:59 #20
70532 loveli
N
pi_107551287
Jag, wat heftig! Hoop dat de koorts snel zakt.
zonder kaarsje, maar niet minder gemeend.
crap in = crap out
pi_107551618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:52 schreef Novem het volgende:

Quin - Lijkt nogal weining qua kcals, maar dat zie ik misschien verkeerd. Hoeveel kcal eet je meestal per dag?

Valt wel mee denk ik, ~400 kcal voor O, 500 voor L, D zullen wel witte afbakbroodjes worden dus is in totaal ook wel 500. Dan nog fruit erbij en ik zit wel op mijn 1500-1700 die ik probeer te halen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107551641
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oeh joggingbroek. Dat zegt genoeg henk :9
Inderdaad! Die kunnen makkelijk en snel uit ;)
pi_107551756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Wie er ook maar in gelooft:

Willen jullie een kaarsje aansteken? Het gaat niet goed met het meisje waar ik gister over poste, die net een nieuw hart heeft gekregen. Ze heeft hele hoge koorts gekregen en nu is het afwachten. Haar moeder wil graag dat zoveel mogelijk mensen kaarsjes aansteken. Hoewel ik er niet in geloof, breng ik de boodschap graag over...

Dank jullie wel!
Geen kaarsjes hier, maar ik zal aan haar denken...
Everything has changed
pi_107551800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:11 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik, ~400 kcal voor O, 500 voor L, D zullen wel witte afbakbroodjes worden dus is in totaal ook wel 500. Dan nog fruit erbij en ik zit wel op mijn 1500-1700 die ik probeer te halen.
Hoe kom jij aan 500 voor je L :? Als het kale boterhammen zijn, tellen die voor 150, en een soep heeft volgens mij niet snel 350kcal, of je moet meer dan een halve liter soep opdrinken...
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 12:20:21 #25
70532 loveli
N
pi_107551944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:11 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Als je ze alleen eet voor de kcals... Witte afbakbroodjes zijn qua voedingswaarde niet echt zinvol. Wel lekker enzo met nutella, maar niets waar je lichaam echt iets mee kan.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')