abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:39:20 #1
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107548657

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

------------------------------------------------------------------------------------

SC is verboden. Posts als 'hallo', 'goedemiddag' en dergelijke worden weggemod.
Geef ruimte aan nieuwe users en discussieer met respect.

Slow Chatten over dit onderwerp kan en mag hier

De OP vind je hier
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107548661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:37 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Heb ik ook, maar dat heb ik voor mijn gevoel meer als ik beter kan dansen.
dansles kan je wel helpen met ritmegevoel en het 'kennen van je lichaam' zeg maar (bepaalde moves en zo die je dus toch in je hebt :P )
dus kwaad kan het nooit ook niet met betrekking tot het wiebelen :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:42:22 #3
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107548763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:38 schreef rhubarbje het volgende:
en zoals catbert al zegt (wijze kerel soms hoor :P ): er zijn altijd dingen die je tegen kunnen houden als je dat toe laat
en dan heb je later spijt

En wat betreft dat alleen gaan: sowieso is Barcelona heel dicht bij, ff op en neer vliegen voor een weekend kost niet zo veel. Zelf lijkt het me gaaf om nog een jaartje naar de VS te gaan (dan wel met vriendin en kind).

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:39 schreef rhubarbje het volgende:
dansles kan je wel helpen met ritmegevoel en het 'kennen van je lichaam' zeg maar (bepaalde moves en zo die je dus toch in je hebt :P )
dus kwaad kan het nooit ook niet met betrekking tot het wiebelen :P
Dat zeker. En wat leuk is aan dansles waarbij je dus samen danst met vrouwen is dat je gewoon heel zelfverzekerd een meid bij d'r hand kan pakken en haar een paar draaitjes kan laten doen enzo. Chicks dig that shit :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107548800
Ik heb een vaste baan, geen opleiding, dus kan mijn baan niet opzeggen want kom nergens anders aan de bak vrees ik, en de gok kan ik niet nemen, want ik heb een hypotheek ;)
Alleen geen labrador en geen kind.
Maar ik zou sowieso wel gaan hoor, alleen niet langer dan 4/6 weken
pi_107548848
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een vaste baan, geen opleiding, dus kan mijn baan niet opzeggen want kom nergens anders aan de bak vrees ik, en de gok kan ik niet nemen, want ik heb een hypotheek ;)
Alleen geen labrador en geen kind.
Maar ik zou sowieso wel gaan hoor, alleen niet langer dan 4/6 weken
onbetaald verlof vragen?

en anders ga je nu lekker 5 weken en dan later nog eens 5 maanden :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107549034
Ik heb mijn eigen woning met verlies verkocht. Klink ik nu ook al vol smoesjes? :P
Op dit moment zit het er financieel écht niet in, die restschuld is >10k.
Dus we gaan zien hoe het loopt, misschien in het komende jaar of volgend jaar inderdaad een zomer, en later een half jaar ofzo. Wel heerlijk O+
Eerst maar kijken of ik die paar weken overleef, ik ben echt een schijtbak met mensen ontmoeten (overigens altijd onterecht want ik vind vrij snel aansluiting maar toch)
pi_107549162
Als je de mogelijkheid hebt, zeker een tijdje naar het buitenland gaan. De meeste werkgevers hebben daar ook wel een regeling voor (lang onbetaald verlof oid). En als ik het zo begrijp kan je werkgever er ook nog wel een werknemer bij gebruiken die wat Spaans kan.

Ik heb zelf een paar jaar in het buitenland gewoond, in mijn eentje en ben in het begin mezelf enorm tegengekomen. Maar door die ervaring weet ik wel veel beter "wie ik ben" zeg maar :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:18:18 #8
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107549840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef Kareltje_Kwak het volgende:
Ik heb zelf een paar jaar in het buitenland gewoond, in mijn eentje en ben in het begin mezelf enorm tegengekomen. Maar door die ervaring weet ik wel veel beter "wie ik ben" zeg maar :)
Ik was 20 en ben in korte tijd erg 'volwassen' geworden. En daarnaast was het vooral veel feesten, meiden leren kennen, en allemaal lekker luxe in een grote wereldstad. Ik weet nog goed dat ik een keer op een avond in een taxi terug naar 'huis' zat, na lekker gefeest te hebben. Het was zomer en warm, midden in de nacht, raampje open, en er draaide een nummer van Manu Chao. Was zo'n "god wat is het leven lekker" momentje. Merkte toen ook aan mezelf dat wel echt een nacht/stadsmens ben. Toen ik weer terugkwam in Enschede heb ik ook vrij snel besloten om naar een grotere stad te verhuizen, die bekrompenheid en dat stille van kleine dorpen als Enschede stond me niet meer aan.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:24:54 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107550042
@catbert,

Heel herkenbaar. Ik feest ook veel en ben gek op luxe, en ondanks alles heb ik een geweldig leventje! Het leven is inderdaad mooi! Zeker als je er wat van maakt.

Ik woon zelf in een "dorp" waar het zeer zeer druk is, zeker in de zomer!

Ik moet er niet aan denken om in een rustig gehucht te wonen. Helemaal niks voor mij :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_107550079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:18 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik was 20 en ben in korte tijd erg 'volwassen' geworden. En daarnaast was het vooral veel feesten, meiden leren kennen, en allemaal lekker luxe in een grote wereldstad. Ik weet nog goed dat ik een keer op een avond in een taxi terug naar 'huis' zat, na lekker gefeest te hebben. Het was zomer en warm, midden in de nacht, raampje open, en er draaide een nummer van Manu Chao. Was zo'n "god wat is het leven lekker" momentje. Merkte toen ook aan mezelf dat wel echt een nacht/stadsmens ben. Toen ik weer terugkwam in Enschede heb ik ook vrij snel besloten om naar een grotere stad te verhuizen, die bekrompenheid en dat stille van kleine dorpen als Enschede stond me niet meer aan.
zo'n moment heb ik ook wel eens gehad, en dat was ook in het buitenland. Heerlijk gevoel, kon eindelijk alles in perspectief zien zonder die negatieve sluier die er normaal gesproken overheen hangt. Daar is een nieuwe omgeving echt perfect voor.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_107550089
Daar heb ik sowieso spijt van, op mijn 17e zou ik een half jaar gaan, de helft betaald door mijn vader, andere helft door mij, geen baan, geen school, geen verplichtingen. Uiteindelijk niet gegaan want ik leerde mijn ex kennen. En nu heb ik inderdaad spijt, want waar gaf ik dat voor op :') Een jaloerse bekrompen klootzak. Maar ik heb te vaak op straat gestaan zonder dak boven mijn hoofd, nu weer een gok genomen door mijn eigen flat met verlies te verkopen, mocht mijn relatie ooit stuklopen sta ik weer met lege handen, maar ik heb mijn werk nog. Als ik ooit kinderen heb zal ik ze zeker aansporen zoiets te doen zolang ze nog jong zijn, maar langere tijd durf ik niet aan. Ach dit is spannend zat :D En met mijn talenknobbel moet ik in een maand behoorlijk wat oppikken :D
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:30:05 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107550204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Daar heb ik sowieso spijt van, op mijn 17e zou ik een half jaar gaan, de helft betaald door mijn vader, andere helft door mij, geen baan, geen school, geen verplichtingen. Uiteindelijk niet gegaan want ik leerde mijn ex kennen. En nu heb ik inderdaad spijt, want waar gaf ik dat voor op :')
Ouch.

Nooit, maar dan ook NOOIT dingen laten voor een relatie. Als het goed zit overleeft die het wel, en als het niet goed loopt, tja, next! Maargoed, op mijn 17 dacht ik ook dat ik m'n vriendin toen zou gaan trouwen. 3 maanden later was het uit :)
pi_107550687
Ik heb het nog 5 jaar uitgehouden :')
Mijn huidige relatie zit wel heel goed, die tijd weg zou het wel overleven
Het is puur financieel en het feit dat hoe ouder je wordt, hoe meer verplichtingen je hebt. Het is nog steeds de bedoeling om dit jaar met het HBO te beginnen, het is geen spanje, maar wel een stap, en wederom een verplichting :)
pi_107552398
Wat wil je dan gaan doen Cassan?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107559862
Ik weet niet wat handiger is. Eerst studeren en daarna reizen of andersom. Ik heb liever eerst reizen omdat ik persoonlijk nog helemaal niet toe ben aan studeren en van reizen leer je ook veel meer.
pi_107559911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:38 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Ik weet niet wat handiger is. Eerst studeren en daarna reizen of andersom. Ik heb liever eerst reizen omdat ik persoonlijk nog helemaal niet toe ben aan studeren en van reizen leer je ook veel meer.
Voornamelijk van jezelf... denk ik... Ik zou het niet kunnen, maar ik zou je zeker toejuichen dat te doen.
Rustig aan.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:04:56 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107560724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:38 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Zou ik eerst gaan reizen. Bij nader inzien heb ik er ook spijt van op m'n 18e te gaan studeren. Was eigenlijk te vroeg.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:23:08 #18
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_107561370
Mooie aan het MBO is je krijgt nog 4 jaar extra voordat je gaat studeren.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_107561670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef heloef het volgende:
Mooie aan het MBO is je krijgt nog 4 jaar extra voordat je gaat studeren.
Maar wel voor een bepaalde leeftijd
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107579972
Weinig nieuws te melden. Behalve dan dat G eromheen draait. Ze durft geen nee te zeggen.

Ik vroeg haar concreet om iets te doen donderdag over een week.

smsje terug:

"Hoi sorry was t vergeten, zat op een feestje Ehm ik kan niet donderdag want dan blijf ik bij L slapen en gaan we hightea-en.. Ander keertje? Rotsneeuw! Xx..... "

Lijkt me duidelijk dus anders had ze wel een andere datum voorgesteld. Bovendien was ze mijn smsje vergeten.

Ik heb teruggestuurd dat ik liever iets concreets afspreek en als ze het liever helemaal niet wilt dat ze het dan maar eerlijk moet zeggen en dat ik het accepteer als ze niet wilt.

Op msn is ze ook niet meer bekennen.

Ik heb haar al uit mijn hoofd gezet sinds gisteren. Het blijft jammer maar ik ga verder.
pi_107581475
Ik hoop dat je irl minder egocentrisch bent dan hier. Als je daar echter ook je one man show gaande houdt snap ik echter wel dat ze vaag is over een datum. Je zult wel benauwend overkomen, terwijl zij werkelijk met een vriendin heeft afgesproken
pi_107582247
Nee er is gewoon veel gebeurd... teveel.
En misschien vond ze me sowieso minder leuk toen ze me voor de tweede keer zag.

Uiteraard heeft ze met een vriendin afgesproken daar twijfel ik niet over. Maar zoals ik zei... ze zal zelf wel met een andere datum aankomen als ze echt wilde afspreken.

Je snapt er helaas weinig van.

Off to bed.
pi_107582302
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik hoop dat je irl minder egocentrisch bent dan hier. Als je daar echter ook je one man show gaande houdt snap ik echter wel dat ze vaag is over een datum. Je zult wel benauwend overkomen, terwijl zij werkelijk met een vriendin heeft afgesproken
Ze draait er telkens omheen. Als ze niet wil afspreken moet ze dat zeggen, maar niet telkens heel laat reageren en dan doen alsof die afspraak nog wel komt. Aan het lijntje houden.
pi_107582826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:33 schreef richard_prf het volgende:
Weinig nieuws te melden. Behalve dan dat G eromheen draait. Ze durft geen nee te zeggen.

Ik vroeg haar concreet om iets te doen donderdag over een week.

smsje terug:

"Hoi sorry was t vergeten, zat op een feestje Ehm ik kan niet donderdag want dan blijf ik bij L slapen en gaan we hightea-en.. Ander keertje? Rotsneeuw! Xx..... "

Lijkt me duidelijk dus anders had ze wel een andere datum voorgesteld. Bovendien was ze mijn smsje vergeten.

Ik heb teruggestuurd dat ik liever iets concreets afspreek en als ze het liever helemaal niet wilt dat ze het dan maar eerlijk moet zeggen en dat ik het accepteer als ze niet wilt.

Op msn is ze ook niet meer bekennen.

Ik heb haar al uit mijn hoofd gezet sinds gisteren. Het blijft jammer maar ik ga verder.
Misschien een idee om haar wat te laten regelen? Ik bedoel, als jij al een poging gedaan hebt mag zij er nu wel wat moeite in steken (zou mijn gedachtegang dan zijn, niet dat ik dit aan je op probeer te dringen ofzo).
Maarja, meiden staan erom bekend he, dat ze moeilijk kunnen doen, dus :P
pi_107582986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
Ze draait er telkens omheen. Als ze niet wil afspreken moet ze dat zeggen, maar niet telkens heel laat reageren en dan doen alsof die afspraak nog wel komt. Aan het lijntje houden.
Dat is redelijk normaal hoor, doen zoveel vrouwen. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt, denk nu nog *** moest dat nu.
Cassandra87 spreekt in deze gewoon klinkklare onzin, richard ik zei het een tijdje geleden al en ik zeg het nog een keer er zit niets anders op dan next.
Drama means nothing, it's part of the game.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')