abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107511835
Mijn Golf 3 uit 1992 doet gek. Nou doet ie wel meer gekke dingen, maar met deze kou heb ik het probleem dat de verwarming pas aanslaat als ik 80 km/u rijd. Net zat ik achter iemand die maar 70 ging en ik kon er niet voorbij, na een minuut of wat had ik geen warme lucht meer uit de ventilatie.

Wat daar nog bij komt en mogelijk (waarschijnlijk) gerelateerd is, is dat de ventilatie niet blaast. Alleen in de hoogste stand en dan is het net een orkaan :')

Alle zekeringen zijn nog goed. Wat kan het probleem zijn?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107511995
Thermostaat.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_107512059
Of kachelweerstand. Dus de kachel doet het alleen op de hoogste stand?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:16:06 #4
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_107512214
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:08 schreef kabelhaspel het volgende:
Thermostaat.
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:16:25 #5
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_107512222
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of kachelweerstand. Dus de kachel doet het alleen op de hoogste stand?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:16 schreef StormS.A het volgende:

[..]

pi_107512396
Heb dit ook al een keer bij een Golf 1 gezien.
Hel! je kunt overwegen die unit te vervangen
  Forum Admin donderdag 2 februari 2012 @ 12:34:18 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_107512675
Thermostaat en kachelweerstand. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_107514169
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Of kachelweerstand. Dus de kachel doet het alleen op de hoogste stand?
Kachel doet het altijd (mits ik 80+ rijd) maar de warme lucht "stroomt" er meer uit dan dat het systeem blaast.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107514220
Koelvloeistofniveau is te laag -> checken en bijvullen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107515243
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:24 schreef Sounddragon het volgende:
Koelvloeistofniveau is te laag -> checken en bijvullen :)
Nope, da's prima op niveau. De auto verbruikt de koelvloeistof enigszins, dus dat houd ik altijd goed in de gaten. Komt bij dat ik in Zweden zit en niet zonder wil komen te staan. :Y :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107515263
Maar thermostaat en kachelweerstand dus. Even googlen hoor.

En liters dank aan u allen! :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_107677850
Kachelweerstand verklaart in ieder geval het niet blazen van de ventilatie, dus daar heb ik eerst maar eens naar gekeken.

Ik vond dit ding op de plek waar de kachelweerstand moest zitten volgens google, dus ik hoop dat dit 'm is? :+





Zoals te zien is een van de contacten doorgebrand, ook de stekker en het draadje die erop aangesloten zijn zwartgeblakerd. Verklaart dit de ventilatieproblemen? Hoe heet zo'n ding? (Iemand die het in het Zweeds weet toevallig? :'))


EDIT: Oh heuj lol: http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=13792261
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_108049169
Right. Ik heb een nieuwe kachelweerstand gevonden (mocht hem zelf uit een sloopwagen schroeven :D) en geinstalleerd.

Stand 1, 2 en 4 van de ventilatie doen het. Stand 3 geeft geen sjoege. Maar nou komt het, ongeveer de driekwart van de tijd doen stand 1 en 2 ook niks... maar als ik een beetje met de dial wiggle wel. Ik heb dat het contactpieletje al bijgesteld, helpt niet.

Wat te doen? Waar kan dit aan liggen? ;(
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_108049806
Kennelijk heb je nog een los contactje, een kapotte schakelaar of is de nieuwe kachelweerstand ook deels kapot.

Ik zou even uitzoeken hoe je hem kunt kortsluiten en dan eens proberen hem vast op stand 2 te zetten. Blijft hij blazen dan is het de schakelaar of het stekkertje er naartoe. Is er geen verschil, dan is je nieuwe weerstand ook kapot.

Even voor de zekerheid, je hebt dat rotte contactje waar je het over had toch vervangen nietwaar?
pi_108051520
vervang je kachelmotor ook maar, deze draait zwaar en daardoor brand je weerstand stekker uit ....
pi_108052429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:22 schreef CafeRoker het volgende:
Kennelijk heb je nog een los contactje, een kapotte schakelaar of is de nieuwe kachelweerstand ook deels kapot.

Ik zou even uitzoeken hoe je hem kunt kortsluiten en dan eens proberen hem vast op stand 2 te zetten. Blijft hij blazen dan is het de schakelaar of het stekkertje er naartoe. Is er geen verschil, dan is je nieuwe weerstand ook kapot.

Even voor de zekerheid, je hebt dat rotte contactje waar je het over had toch vervangen nietwaar?
Jep, "nieuwe" kachelweerstand (ding van de eerste foto) plus stekkertje.
Dank, Google here I come. :P
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_108276715
Ik heb het gefikst heur. :7
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2012 @ 23:25:19 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_108286310
Hoe ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:33:27 #19
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_108286661
Skunk is mijn held _O_
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')