abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118675525
*kick*

Over 2 weken ga ik dan ook weer naar Australië!! Ik heb er enorm veel zin in in :s)
De auto is geboekt, een Jucy Sleeper, dus dat is geregeld.

Nu nog de vraag; waar gaan we allemaal heen?

Ik twijfel over Tasmanië. Een check op de ferry site gaf aan dat we iets van 580 E kwijt zijn, retour met auto. Is een bezoekje aan Tasmanië het waard??
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:41:53 #202
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_118690088
Ongeveer 2 maanden terug van 4 maanden Australië (en 10 dagen Japan).

Ik mis die zon nu wel een beetje ;)
pi_118694127
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:56 schreef Fazzoletti het volgende:
*kick*

Over 2 weken ga ik dan ook weer naar Australië!! Ik heb er enorm veel zin in in :s)

Ik twijfel over Tasmanië. Een check op de ferry site gaf aan dat we iets van 580 E kwijt zijn, retour met auto. Is een bezoekje aan Tasmanië het waard??
2 weken te gaan en nog helemaal geen planning of heb je al wel een beetje?
Waar begin je en waar eindig je? :)
pi_118695621
quote:
2 weken te gaan en nog helemaal geen planning of heb je al wel een beetje?
Waar begin je en waar eindig je? :)
Ik heb natuurlijk wel enig idee ;) We vliegen naar Melbourne en gaan 3 weken later terug vanuit Sydney. Het plan is iig om de Great Ocean Road te zien, Great Otway NP, de Grampians, misschien MTBen in/rond Castlemaine, Wilson Promontory NP, Croajingolong NP... veel verder ben ik nog niet.

Het doel is veel te hiken, vandaar ook de vraag of Tasmanië het (extra) geld waard is!! Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)
pi_118697566
Binnen dat tijdsbestek van 3 weken zou ik Tasmanië overslaan.
pi_118732019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:13 schreef balloetje het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar bedoelde dat veel mensen zeggen dat je weinig verdien in Australie terwijl je in NL al helemaal niks verdien als je daarna wilt gaan backpacken in AUS. Je kan eigenlijk net zo goed naar Aus toe gaan om te gaan sparen voor het rondreizen. Dan heb je ook nog is een leuke ervaring bij de plek waar je werk, maar dan meot je natuurlijk wel een goedkoop slaapplek regelen.
Ik ben nu 9 maanden in Australië. Werk vinden is echt niet simpel vind ik. Zeker als je via uitzendbureaus gaat want die sturen me van het kastje naar de muur. Je moet je CV overal indienen en ze achterna zitten tot ze gek worden. Ik heb maar weinig gewerkt dit jaar en ben behoorlijk veel spaargeld kwijt. 80% aan accomodatie en vliegkosten.
pi_118732095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:43 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk wel enig idee ;) We vliegen naar Melbourne en gaan 3 weken later terug vanuit Sydney. Het plan is iig om de Great Ocean Road te zien, Great Otway NP, de Grampians, misschien MTBen in/rond Castlemaine, Wilson Promontory NP, Croajingolong NP... veel verder ben ik nog niet.

Het doel is veel te hiken, vandaar ook de vraag of Tasmanië het (extra) geld waard is!! Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)
Wat Soohr zegt. Als je maar 3 weken hebt, zou ik Tasmanië overslaan, het is al vrij kort om via de Great ocean road richting Sydney te gaan. Er zijn genoeg andere hike-opties along the way, kijk eens op http://www.wildwalks.com/ en http://www.visitvictoria.com/walking. :)
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:09:23 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118750523
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 03:18 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik ben nu 9 maanden in Australië. Werk vinden is echt niet simpel vind ik. Zeker als je via uitzendbureaus gaat want die sturen me van het kastje naar de muur. Je moet je CV overal indienen en ze achterna zitten tot ze gek worden. Ik heb maar weinig gewerkt dit jaar en ben behoorlijk veel spaargeld kwijt. 80% aan accomodatie en vliegkosten.
Nu was ik er laatst voor een paar dagen, en afgezien van het feit dat mijn prijsbeleving een stuk rooskleuriger was dan deze daadwerkelijk was, 4 dollar voor een 0,6 liter coca cola flesje zelfs in de supermarkt is voor mij nog steeds een schok, moet het in de grote steden toch niet al te moeilijk zijn om werk te vinden.

Ik zag in Sydney overal aanplakbiljetten dat er (tijdelijke) krachten gezocht werden, salaris is ook niet slecht, zeker in vergelijking met Europa, als is het levensonderhoud natuurlijk een stuk hoger. Al ligt het er natuurlijk ook aan wat voor werk je zoekt, in mijn optiek zal vooral het fysieke werk makkelijker te vinden zijn dan een kantoorbaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118766624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu was ik er laatst voor een paar dagen, en afgezien van het feit dat mijn prijsbeleving een stuk rooskleuriger was dan deze daadwerkelijk was, 4 dollar voor een 0,6 liter coca cola flesje zelfs in de supermarkt is voor mij nog steeds een schok, moet het in de grote steden toch niet al te moeilijk zijn om werk te vinden.

Ik zag in Sydney overal aanplakbiljetten dat er (tijdelijke) krachten gezocht werden, salaris is ook niet slecht, zeker in vergelijking met Europa, als is het levensonderhoud natuurlijk een stuk hoger. Al ligt het er natuurlijk ook aan wat voor werk je zoekt, in mijn optiek zal vooral het fysieke werk makkelijker te vinden zijn dan een kantoorbaan.
Ik doe alles via uitzendbureaus, enfin 1 uitzendbureau dat me in het verleden geholpen heeft. Misschien is het daarom moeilijker want ik ben afhankelijk van hen.
Ik zie niet hoe het anders moet. Doorheen Melbourne lopen en in alle grote winkels binnen gaan?
Ik weet niet eens in welke er werk is, of dat werk wat voor mij is etc. Je moet toch een strategie hebben als je werk zoekt lijkt me. Sydney is oke voor werk maar het is er ook peperduur voor backpackers, zeker in de kerstperiode. En je hebt er ook van die levensgevaarlijke funnelspinnen die je in een kwartier kunnen doden
  zaterdag 3 november 2012 @ 07:15:27 #210
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_118766638
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 07:06 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik doe alles via uitzendbureaus, enfin 1 uitzendbureau dat me in het verleden geholpen heeft. Misschien is het daarom moeilijker want ik ben afhankelijk van hen.
Ik zie niet hoe het anders moet. Doorheen Melbourne lopen en in alle grote winkels binnen gaan?
Ik weet niet eens in welke er werk is, of dat werk wat voor mij is etc. Je moet toch een strategie hebben als je werk zoekt lijkt me. Sydney is oke voor werk maar het is er ook peperduur voor backpackers, zeker in de kerstperiode.
Het is ook niet zo slim om het van 1 uitzendbureau af te laten hangen. Ja, je kunt inderdaad prima met een stapeltje CV's van winkel naar winkel gaan en vragen of er werk is. En kijk eens op gumtree.com.au en ik neem aan dat er in backpack hostels ook wel prikborden met baantjes hangen. Je zou je op z'n minst toch bij meerdere uitzendbureaus kunnen inschrijven. Er is heus wel werk, maakt niet uit waar in Australië, maar je moet wel wat lef en intiatief tonen.

quote:
En je hebt er ook van die levensgevaarlijke funnelspinnen die je in een kwartier kunnen doden
Joh...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118769983
quote:

[..]

Zo ongeveer. Door Melbourne heen lopen en alle kleine winkels, cafeetjes en restaurantjes binnengaan en kijken of ze een briefje hebben hangen. Die zitten er veel en er zijn er ook flink veel die medewerkers zoeken. Grote winkels hebben heel weinig vacatures over het algemeen, zelfs Coles heeft maar zo'n 4x per jaar een vacature voor een vakkenvullen heb ik van andere reizigers gehoord die daar wilden solliciteren.
Verder hostel-prikborden, gumtree, via via etc.

Edit: zo, morgen op naar Darwin, ben benieuwd en heb er heel veel zin in! ;D

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 03-11-2012 14:16:19 ]
pi_118795322
Ik heb mijn huidige baantje en mijn vorige (beiden in de keuken als kitchen hand) via Gumtree gevonden. Vrij simpel eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik ook bij een aantal cafe's en restaurants naar binnen gelopen ben en mn cv heb afgegeven. In het allerslechtste geval zeggen ze nee en zie je ze nooit meer :P Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig die je aanneemt natuurlijk ;)

Kosten in Sydney zijn wel wat hoger ja (al is die 4dollar voor 0,6L cola niet in een Coles ofzo maar meer in zo'n kneiterdure kleine supermarkt) maar met het salaris wat ik hier verdien ($20 p uur) trekt dat elkaar weer mooi gelijk. Ik kan in ieder geval genieten van Sydney zonder als een zwerver te hoeven leven en nog sparen ook. Scheelt wel dat ik door mijn baan mijn lunch altijd al gratis (en vers gekookt) krijg en vaak ook eten mee krijg natuurlijk. Zo heb ik eigenlijk als vaste lasten alleen mijn hostel ($25 p nacht), uitgaan (2-3x per week) en wat kleinere boodschappen

[ Bericht 43% gewijzigd door kalinhos op 04-11-2012 02:10:28 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 4 november 2012 @ 10:58:22 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_118799907
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:56 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb mijn huidige baantje en mijn vorige (beiden in de keuken als kitchen hand) via Gumtree gevonden. Vrij simpel eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik ook bij een aantal cafe's en restaurants naar binnen gelopen ben en mn cv heb afgegeven. In het allerslechtste geval zeggen ze nee en zie je ze nooit meer :P Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig die je aanneemt natuurlijk ;)

Kosten in Sydney zijn wel wat hoger ja (al is die 4dollar voor 0,6L cola niet in een Coles ofzo maar meer in zo'n kneiterdure kleine supermarkt) maar met het salaris wat ik hier verdien ($20 p uur) trekt dat elkaar weer mooi gelijk. Ik kan in ieder geval genieten van Sydney zonder als een zwerver te hoeven leven en nog sparen ook. Scheelt wel dat ik door mijn baan mijn lunch altijd al gratis (en vers gekookt) krijg en vaak ook eten mee krijg natuurlijk. Zo heb ik eigenlijk als vaste lasten alleen mijn hostel ($25 p nacht), uitgaan (2-3x per week) en wat kleinere boodschappen
Die cola voor 3,99 dollar was in de Coles of Woolie en zelfs in de Aldi in Sydney of Katoomba... Losse blikjes waren in die supermarkten niet te verkrijgen.
Uiteraard met wat zoeken zijn er wel plekken te vinden waar e.e.a. goedkoper is, en dat moet je als backpacker toch, het algemene prijspeil was toch wat hoger, vooral voor verse producten, dan ik gewend was in mijn backpacktijd. Al wordt inderdaad door het relatief hoge salaris in Australie, zelfs voor de simpelere baantjes, veel goedgemaakt.

Baantjes in mijn backpacktijd vond je vooral op hostelborden, ook voor werk in hostels zelfs bij bijvoorbeeld YHA (niet de gezelligste, wel goede kwaliteit), of via advertenties in de winkels of barretjes zelf. Naar binnen gelopen heb ik enkele keren gedaan maar dat wordt niet wat, wanneer men niet vooraf aangeeft op zoek te zijn zal een bedrijf iemand die zich voor een relatief korte periode aanbiedt (maximaal 3 maanden) niet gauw geneigd zijn iemand in dienst te nemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_118801531
Nja qua blikjes bv koop ik gewoon van die 15/24/30-packs. Gooi 'm hier in t hostel in de koelkast en nja doe hetzelfde als ik er thuis mee zou doen :P
Sowieso ben iki nooit een echt verse groente-eter (en ik kocht het ook amper in NL dus weetikveel of een komkommer voor 1,50 duur is ja of nee) dus ik heb daar nog neit echt op gelet
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 4 november 2012 @ 15:46:26 #215
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_118809686
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:21 schreef _Loki het volgende:

[..]

Zo ongeveer. Door Melbourne heen lopen en alle kleine winkels, cafeetjes en restaurantjes binnengaan en kijken of ze een briefje hebben hangen. Die zitten er veel en er zijn er ook flink veel die medewerkers zoeken. Grote winkels hebben heel weinig vacatures over het algemeen, zelfs Coles heeft maar zo'n 4x per jaar een vacature voor een vakkenvullen heb ik van andere reizigers gehoord die daar wilden solliciteren.
Verder hostel-prikborden, gumtree, via via etc.

Edit: zo, morgen op naar Darwin, ben benieuwd en heb er heel veel zin in! ;D
En daarnaast zoeken ze bij grote ketenwinkels als de Coles volgens mij eerder mensen die minstens een half jaar of jaar kunnen werken, en dan val je als backpacker al meteen af. Bij kleinere zaken is het wat zulke voorwaarden betreft een stuk gemakkelijker en bovendien is het vaak nog leuker ook.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_118856617
quote:
Wat Soohr zegt. Als je maar 3 weken hebt, zou ik Tasmanië overslaan, het is al vrij kort om via de Great ocean road richting Sydney te gaan. Er zijn genoeg andere hike-opties along the way, kijk eens op http://www.wildwalks.com/ en http://www.visitvictoria.com/walking. :)
Ik denk ook dat we Tasmania maar gaan overslaan :{ misschien komt het er van als ik voor de 4e keer terug ga ;)

Dank voor de hike tips, het ziet er handig uit!
pi_118961463
quote:
Ik weet niet eens in welke er werk is, of dat werk wat voor mij is etc. Je moet toch een strategie hebben als je werk zoekt lijkt me. Sydney is oke voor werk maar het is er ook peperduur voor backpackers, zeker in de kerstperiode. En je hebt er ook van die levensgevaarlijke funnelspinnen die je in een kwartier kunnen doden
Schijt hebben en overal vragen voor werk, nee heb je, ja kun je krijgen. Ook gewoon aan mensen vragen die je leert kennen, helemaal backpackers.
pi_118961639
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik denk ook dat we Tasmania maar gaan overslaan :{ misschien komt het er van als ik voor de 4e keer terug ga ;)

Dank voor de hike tips, het ziet er handig uit!
Ik ben er tijdje geweest en vond het een prachtig eiland. Ben zelf niet op het 'vaste land' geweest dus kan niet zeggen wat mooier is. Het land is kwa natuur heel divers. Om het uur in de auto is de natuur weer heel anders, wat nooit verveeld.

Je hebt wel 4-5 dagen nodig om een mooie trip door tasmanie te maken en het hele eiland kan bekennen.
pi_118978554
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:56 schreef Fazzoletti het volgende:
*kick*

Tasmanië??? >:) Toch niet die streek van:

Daarbij hoop ik dat je weet dat Australië heel duur is,tenminste als ik alle Australische
toeristen die wij op Bali tegenkwamen moet geloven.
pi_118978996
Bij de albert heijn is een 2 literfles cola 2 euro 26.
Bij de woolworths is een 2 literfles cola 4 dollar 2
in euro's is dat: 2,92

Dat valt wel mee hoe heel duur dat nu is.
iets prijziger.
pi_118989555
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:22 schreef Iwanius het volgende:

Daarbij hoop ik dat je weet dat Australië heel duur is,tenminste als ik alle Australische
toeristen die wij op Bali tegenkwamen moet geloven. ^)
Ik las het al eerder hier ja, de koers is niet meer zoals in 2004 ;( (1 AUD = EUR 0.58)
pi_118996997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:35 schreef Soohr het volgende:
Bij de albert heijn is een 2 literfles cola 2 euro 26.
Bij de woolworths is een 2 literfles cola 4 dollar 2
in euro's is dat: 2,92

Dat valt wel mee hoe heel duur dat nu is.
iets prijziger.
Met de huidige koers is AUD4.02 een slordige EUR3.28. Voor AUD5.20 krijg je wel twee 2l flessen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 03:08:54 #223
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_119004967
En als je niet heel kritisch bent, en met Pepsi genoegen neemt, dan kan je vaak al een 1,25 liter fles voor AUD1 kopen.

Neemt niet weg dat Australië duur is, maar om nou frisdrank als ultiem bewijsmateriaal te gebruiken.
pi_119005440
Ik vind dat het ook heel erg verschilt per product. Brood is belachelijk duur (6 dollar voor een brood) maar andere dingen zijn weer een stuk goedkoper dan in NL, zoals aziatische producten.
Sowieso is ongezond spul duurder heb ik het idee. Chips is duur maar de goedkoopste yoghurt en kaas bijv is vetvrij.
pi_119005947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:44 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Met de huidige koers is AUD4.02 een slordige EUR3.28. Voor AUD5.20 krijg je wel twee 2l flessen.
In mijn tijd kochten we in de aanbieding 5 2liter flessen voor 10 dollar.
witlof vond ik wel extreem duur en je moet niet te vaak de grens overgaan naar western territory.
kan je steeds je sla en honing inleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')