3 Weken maar naar Australie gaan en dan naar Melbourne willen, het is hetzelfde als je naar Nederland gaat voor korte tijd en zegt dat je Rotterdam wilt bezoeken.quote:Op zondag 9 september 2012 17:56 schreef Fazzoletti het volgende:
HalloIk denk er aan om in november 3 weken naar Australie te gaan! Ik heb in 2004 al eens 10 maanden rondgereisd hier en ga nu met m'n vriendje terug voor een paar weken.
Vorige keer had ik een auto gekocht, Ford Falcon Panelvan, maar nu is huren een betere optie gezien de korte tijd. Nu twijfel ik tussen een spacewagon (of iets anders waar je ook in kunt slapen) of een gewone auto. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe liggen de kosten voor hostels en campings nu?
Het plan is trouwens om te vliegen naar Melbourne en dan te rijden naar Sydney.
Katherine heeft een mooie gorge waar je heerlijk kunt kanovaren.quote:Op zondag 9 september 2012 11:42 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Ja denk.dat.t dat ook naar wordt. Duurder maarja...dan krijg je daar geen.spijt van.
Kun je me jouw ervaringen vertellen wat ik daar echt niet mag missen? Dus ik kakadu litchfield en katherine.
We hebben niet heel veel dagen...5 of 6 geloof ik. Dus moet keuzes maken
Ik ken het gevoel, komende oktober heb ik maar een dag of 7, en daar moet ik nog 4 dagen aan het werk ook. (Dat zal mijn bioritme goed verkloten).quote:Op zondag 9 september 2012 22:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben niet van plan om lang in Melbourne te blijven maar het is een goede startbasis om een stukje van de Great Ocean Road te doen en naar de Grampions te gaan.
De prijzen zijn inderdaad een stuk slechter dan toen! Ik zocht even op hotels/hostels in Sydney en kwam niet echt onder de ¤100 uit, ook niet in hostels... Aan slaapzalen doe ik niet meer, daar heb ik geen zin meer in, wel als ik alleen reis maar niet als ik samen met vriend ga.
En 3 weken, tja, als 30+ met vaste baan & huis zitten lange trips er nu eenmaal niet zo vaak meer in
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met spaceships. Binnenkort gaan wij het westen verruilen voor het oosten en we zijn nog op zoek naar een fijn klein campertje. In het westen hebben we veel rondgereden met de toyota corrola's van wicked. Goedkoop, weinig km op de teller, weinig benzineverbruik en met een paar handelingen heb je zo een prima tweepersoonsbed achterin. Enige nadeel is dat er geen linnen bij worden geleverd en we twee grote koffers meezeulen die snachts ook een plekje in de auto nodig hebben....quote:Op maandag 10 september 2012 15:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft er iemand ervaring met http://www.spaceshipsrentals.com.au/ ?
236 dollar? Is dat met jetstar?quote:Op dinsdag 11 september 2012 05:41 schreef Topgozer1 het volgende:
Ik zit in Melbourne en wil naar Cairns vliegen.
Liefst spreek ik mijn paypal account aan, om mijn Australische bankkaart te sparen.
Er staat gewoon een bedrag bij de afrekening online, maar rekent paypal of de bank of wie dan ook nog extra kosten aan omdat het een buitenlandse betaling is?
Voor een enkel vliegticket staat er $236. Ik hoop niet dat er lost van dat bedrag nog vanalles van mijn rekening af gaat
Ik geloof het wel ja, Jetstar. Heb nu al 3 keer de betaling ingevoerd en ik krijg telkens foutmelding bij de afrekeningquote:Op dinsdag 11 september 2012 06:35 schreef Kings het volgende:
[..]
236 dollar? Is dat met jetstar?
En betaal je met creditcard? Als je via cc of paypal betaald, betaal je vaak alleen een klein bedrag aan de vliegmaatschappij (staat bij de betaalkeuzes aangegeven) en de omrekening naar euro's via de bank. Wij hebben gekozen om het over te maken, dan betaal je bij jetstar niets extra.
Waar heb je de betaling dan ingevoerd? Ik heb een paar dagen geleden nog vliegtickets besteld en gekozen voor de betaaloptie waarbij je het zelf met internetbankieren overmaakt. Hoefde ik verder niets bijzonders voor in te vullen en was zo geregeld!quote:Op dinsdag 11 september 2012 06:59 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik geloof het wel ja, Jetstar. Heb nu al 3 keer de betaling ingevoerd en ik krijg telkens foutmelding bij de afrekening
Heb gebeld met de vliegmaatschappij en het komt omdat mijn VISA kaart niet uit Australië of NZ komt. Ik moest bij een reisbureau langs gaan om de kaart te valideren en toen lukte het welquote:Op dinsdag 11 september 2012 17:01 schreef Kings het volgende:
[..]
Waar heb je de betaling dan ingevoerd? Ik heb een paar dagen geleden nog vliegtickets besteld en gekozen voor de betaaloptie waarbij je het zelf met internetbankieren overmaakt. Hoefde ik verder niets bijzonders voor in te vullen en was zo geregeld!
Ah, mooizo! Ik wist niet dat ze zo moeilijk deden. Veel plezier in Cairns iigquote:Op woensdag 12 september 2012 01:21 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Heb gebeld met de vliegmaatschappij en het komt omdat mijn VISA kaart niet uit Australië of NZ komt. Ik moest bij een reisbureau langs gaan om de kaart te valideren en toen lukte het wel
Heeft alles te maken met de grote credit card fraude in Maleise en Indonesië, anders zal Jetstar veel geld verliezen door de bogus boekingen die met deze credit cards worden gemaakt.quote:Op woensdag 12 september 2012 05:13 schreef Kings het volgende:
[..]
Ah, mooizo! Ik wist niet dat ze zo moeilijk deden. Veel plezier in Cairns iig
Met Kakadu Dreams een dagje Litchfield gedaan en dat was erg tof! 3 dagen Kakadu zal ook wel prima zijn met hen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:41 schreef _Loki het volgende:
Nou ik heb een soort van besloten (moet nog vrij krijgen) dat ik waarschijnlijk de eerste week van november een groepstour ga doen vanuit Darwin. Maar god wat worden die veel aangeboden en voor belachelijke prijzen
Heb tot nu toe een coole gevonden van 500 dollar voor 3 dagen en dat is de goedkoopste en ook de meest spectaculaire denk ik. Maar uiteraard, als er nog tips zijn voor andere natuurtours, ook vanuit andere bestemmingen, altijd welkom
Die had ik inderdaad ook gevonden, leek me een erg toffe organisatie waarbij je veel te zien krijgt in korte tijd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef Luco het volgende:
[..]
Met Kakadu Dreams een dagje Litchfield gedaan en dat was erg tof! 3 dagen Kakadu zal ook wel prima zijn met hen.
http://www.kakadudreams.com.au/
Litchfield was leuk, maar vond het niet bijzonder. Tofste waren nog de Jumping Crocs. Het park zelf is mooi, maar na een uurtje had ik die bomen wel weer gezienquote:Op donderdag 20 september 2012 02:13 schreef _Loki het volgende:
Dus, ik heb nog even rondgekeken voor verschillende tours. Een hostel kan twee opties boeken voor een redelijk goede prijs. Wat zeggen jullie: 3 dagen kakadu of 2 dagen kakadu + 1 dag litchfield?
Kakadu is inderdaad wel meer te zien dan Litchfield. Toch waren alle watervallen (vooral die grotere) echt de moeite waard! Je kan ook leuk kamperen in Litchfield. Die Jumping crocs ben ik ook geweest, veel meer respect gekregen voor Steve Irwin sindsdien!quote:Op donderdag 20 september 2012 07:25 schreef Luco het volgende:
[..]
Litchfield was leuk, maar vond het niet bijzonder. Tofste waren nog de Jumping Crocs. Het park zelf is mooi, maar na een uurtje had ik die bomen wel weer gezien
Wat ben ik blij dat ik dat niet doorgezet heb zeg! Ben nu 2,5 week geleden aangekomen in Sydney en het bevalt me goed. Heb nu werk (voor 20-30 u per week), nu nog op zoek naar een kamer en dan kan ik 't tot oud en nieuw hier prima volhoudenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een australisch Working Holiday Visum aangevraagd, en goedgekeurd gekregen etc etc....maar nu zit ik al 3 maandjes in Azie en eigenlijk begin ik er een beetje aan te twijfelen om uberhaupt wel naar Australe te gaan, voornamelijk gelet op hoe duur het land momenteel is. Kortom, ik zit erover na te denken om Australie volledig te skippen en lekker in Azie te blijven totdat ik het zat word.
Wat als je het visum gewoon nooit 'gebruikt'...kan je hem dan nogmaals aanvragen?
Zie hierboven..heb je al wat geregeld?quote:Op donderdag 20 september 2012 07:48 schreef _Loki het volgende:
dat dacht ik eigenlijk al, lang leve google. Als je Kakadu googlet bij afbeeldingen krijg je van alles. Bij Litchfield dezelfde waterval en dezelfde bomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |