abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 september 2012 @ 22:15:48 #176
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116583451
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 17:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Hallo :W Ik denk er aan om in november 3 weken naar Australie te gaan! Ik heb in 2004 al eens 10 maanden rondgereisd hier en ga nu met m'n vriendje terug voor een paar weken.

Vorige keer had ik een auto gekocht, Ford Falcon Panelvan, maar nu is huren een betere optie gezien de korte tijd. Nu twijfel ik tussen een spacewagon (of iets anders waar je ook in kunt slapen) of een gewone auto. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe liggen de kosten voor hostels en campings nu?

Het plan is trouwens om te vliegen naar Melbourne en dan te rijden naar Sydney. :)
3 Weken maar naar Australie gaan en dan naar Melbourne willen, het is hetzelfde als je naar Nederland gaat voor korte tijd en zegt dat je Rotterdam wilt bezoeken.

Prijzen in Australie zijn wel hoger dan in 2004, ik kom er nog regelmatig en de wisselkoers is elk jaar slechter en de hostelprijzen in grote steden liggen (in een beetje goed hostel) toch rond de AU$30-45 per persoon per nacht.
Natuurlijk zijn er goedkopere hostels van mindere kwaliteit en meer mensen op de kamer maar het is de vraag of je dat eigenlijk wel wilt in je huidige levensfase. Sterker nog, als je met zijn tweetjes bent is een aparte kamer met een beetje vooraf rondboeken ook wel relatief voordelig en geeft je wat meer privacy. Als is Sydney wel heel erg duur, ik, (nou ja werkgever), betaal daar in oktober voor 3 nachten bijna meer dan ik normaliter in 2 weken in Thailand betaal...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116584421
Ik ben niet van plan om lang in Melbourne te blijven maar het is een goede startbasis om een stukje van de Great Ocean Road te doen en naar de Grampions te gaan.

De prijzen zijn inderdaad een stuk slechter dan toen! Ik zocht even op hotels/hostels in Sydney en kwam niet echt onder de ¤100 uit, ook niet in hostels... Aan slaapzalen doe ik niet meer, daar heb ik geen zin meer in, wel als ik alleen reis maar niet als ik samen met vriend ga.

En 3 weken, tja, als 30+ met vaste baan & huis zitten lange trips er nu eenmaal niet zo vaak meer in :'(
pi_116584743
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 11:42 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Ja denk.dat.t dat ook naar wordt. Duurder maarja...dan krijg je daar geen.spijt van.

Kun je me jouw ervaringen vertellen wat ik daar echt niet mag missen? Dus ik kakadu litchfield en katherine.
We hebben niet heel veel dagen...5 of 6 geloof ik. Dus moet keuzes maken
Katherine heeft een mooie gorge waar je heerlijk kunt kanovaren.
Kakadu leek mij meer leuk als je erg van vissen en aboriginals houdt. De mooie natuurdingen zijn allemaal vooral te bereiken met een vliegtuig.
Litchfield heeft een asfaltweg waarmee je 40% van de bezienswaardigheden kan bereiken. Als je met een 4wd gaat zie je niet alleen de overige 60%, het is er ook veel rustiger.
  maandag 10 september 2012 @ 00:02:38 #179
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116588906
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben niet van plan om lang in Melbourne te blijven maar het is een goede startbasis om een stukje van de Great Ocean Road te doen en naar de Grampions te gaan.

De prijzen zijn inderdaad een stuk slechter dan toen! Ik zocht even op hotels/hostels in Sydney en kwam niet echt onder de ¤100 uit, ook niet in hostels... Aan slaapzalen doe ik niet meer, daar heb ik geen zin meer in, wel als ik alleen reis maar niet als ik samen met vriend ga.

En 3 weken, tja, als 30+ met vaste baan & huis zitten lange trips er nu eenmaal niet zo vaak meer in :'(
Ik ken het gevoel, komende oktober heb ik maar een dag of 7, en daar moet ik nog 4 dagen aan het werk ook. (Dat zal mijn bioritme goed verkloten).
Geen slaapzalen is een goed idee, probeer wel wat hotels vooraf te boeken, met vouchers kan je best wat kosten besparen.

Via http://www.flyertalk.com/forum/hotel-deals-607/ kan je vaak diverse vouchers vinden zodat je 10-20% korting op een hotelkamer kunt krijgen. Hostels worden vaak niet in die promoties meegenomen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_116601976
Het idee is om ook te kamperen, maar de vraag is of het handiger is een auto/camper te huren waar je in kunt slapen of een normale auto te huren en zelf kampeerspullen mee te nemen...We hebben een hilleberg tentje van 2,5 kg ofzo dus spullen meenemen is een optie.

Heeft er iemand ervaring met http://www.spaceshipsrentals.com.au/ ?
pi_116632434
Ik heb beide gedaan. Voordeel van een camper van is dat je altijd alles bij je hebt en bij campings terecht kunt waar je alleen een standplaats met water en elektra aansluiting nodig hebt. Vaak zijn die nog wel aanwezig en hoef je niet te boeken en anders kan het ook een dagje zonder. Grote nadeel, afhankelijk van de soort camper van, is dat je wellicht niet overal kunt komen (zandwegen en zo). En het grote voordeel van alles bij je hebben is ook aan nadeel: als er in je auto wordt ingebroken... Camper vans zijn over het algemeen ook groter en logger. Ik heb met een zware 4x4 camper van aardig wat zweet tussen mijn bilnaad voelen stromen toen ik een hellingproef moest doen op een toch wel heel steile helling... Het grootste voordeel was voor mij dat je parkeert en je kunt zo je bed in.

Voordeel van een normale auto is dat het comfortabeler is en je je spullen op de camping kunt achterlaten in plaats van open en bloot in de auto. Nadeel is dat je met een auto aangewezen bent op campings met tent of huisje of hotels/motels die je vaak vantevoren moet boeken. Minder flexibel en duurder. En er kan minder aan spullen in, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.
pi_116632737
Ik zit in Melbourne en wil naar Cairns vliegen.
Liefst spreek ik mijn paypal account aan, om mijn Australische bankkaart te sparen.

Er staat gewoon een bedrag bij de afrekening online, maar rekent paypal of de bank of wie dan ook nog extra kosten aan omdat het een buitenlandse betaling is?

Voor een enkel vliegticket staat er $236. Ik hoop niet dat er lost van dat bedrag nog vanalles van mijn rekening af gaat
pi_116632821
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:00 schreef Fazzoletti het volgende:

Heeft er iemand ervaring met http://www.spaceshipsrentals.com.au/ ?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met spaceships. Binnenkort gaan wij het westen verruilen voor het oosten en we zijn nog op zoek naar een fijn klein campertje. In het westen hebben we veel rondgereden met de toyota corrola's van wicked. Goedkoop, weinig km op de teller, weinig benzineverbruik en met een paar handelingen heb je zo een prima tweepersoonsbed achterin. Enige nadeel is dat er geen linnen bij worden geleverd en we twee grote koffers meezeulen die snachts ook een plekje in de auto nodig hebben....
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_116632833
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 05:41 schreef Topgozer1 het volgende:
Ik zit in Melbourne en wil naar Cairns vliegen.
Liefst spreek ik mijn paypal account aan, om mijn Australische bankkaart te sparen.

Er staat gewoon een bedrag bij de afrekening online, maar rekent paypal of de bank of wie dan ook nog extra kosten aan omdat het een buitenlandse betaling is?

Voor een enkel vliegticket staat er $236. Ik hoop niet dat er lost van dat bedrag nog vanalles van mijn rekening af gaat
236 dollar? Is dat met jetstar?
En betaal je met creditcard? Als je via cc of paypal betaald, betaal je vaak alleen een klein bedrag aan de vliegmaatschappij (staat bij de betaalkeuzes aangegeven) en de omrekening naar euro's via de bank. Wij hebben gekozen om het over te maken, dan betaal je bij jetstar niets extra.
pi_116632931
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 06:35 schreef Kings het volgende:

[..]

236 dollar? Is dat met jetstar?
En betaal je met creditcard? Als je via cc of paypal betaald, betaal je vaak alleen een klein bedrag aan de vliegmaatschappij (staat bij de betaalkeuzes aangegeven) en de omrekening naar euro's via de bank. Wij hebben gekozen om het over te maken, dan betaal je bij jetstar niets extra.
Ik geloof het wel ja, Jetstar. Heb nu al 3 keer de betaling ingevoerd en ik krijg telkens foutmelding bij de afrekening
pi_116648762
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 06:59 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik geloof het wel ja, Jetstar. Heb nu al 3 keer de betaling ingevoerd en ik krijg telkens foutmelding bij de afrekening
Waar heb je de betaling dan ingevoerd? Ik heb een paar dagen geleden nog vliegtickets besteld en gekozen voor de betaaloptie waarbij je het zelf met internetbankieren overmaakt. Hoefde ik verder niets bijzonders voor in te vullen en was zo geregeld!
pi_116674075
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:01 schreef Kings het volgende:

[..]

Waar heb je de betaling dan ingevoerd? Ik heb een paar dagen geleden nog vliegtickets besteld en gekozen voor de betaaloptie waarbij je het zelf met internetbankieren overmaakt. Hoefde ik verder niets bijzonders voor in te vullen en was zo geregeld!
Heb gebeld met de vliegmaatschappij en het komt omdat mijn VISA kaart niet uit Australië of NZ komt. Ik moest bij een reisbureau langs gaan om de kaart te valideren en toen lukte het wel
pi_116674900
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 01:21 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Heb gebeld met de vliegmaatschappij en het komt omdat mijn VISA kaart niet uit Australië of NZ komt. Ik moest bij een reisbureau langs gaan om de kaart te valideren en toen lukte het wel
Ah, mooizo! Ik wist niet dat ze zo moeilijk deden. Veel plezier in Cairns iig ;)
pi_116923140
Nou ik heb een soort van besloten (moet nog vrij krijgen) dat ik waarschijnlijk de eerste week van november een groepstour ga doen vanuit Darwin. Maar god wat worden die veel aangeboden en voor belachelijke prijzen :')
Heb tot nu toe een coole gevonden van 500 dollar voor 3 dagen en dat is de goedkoopste en ook de meest spectaculaire denk ik. Maar uiteraard, als er nog tips zijn voor andere natuurtours, ook vanuit andere bestemmingen, altijd welkom :D
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:25:07 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_116947119
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 05:13 schreef Kings het volgende:

[..]

Ah, mooizo! Ik wist niet dat ze zo moeilijk deden. Veel plezier in Cairns iig ;)
Heeft alles te maken met de grote credit card fraude in Maleise en Indonesië, anders zal Jetstar veel geld verliezen door de bogus boekingen die met deze credit cards worden gemaakt.
(Want de vliegtuigmaatschappij moet de kosten gewoon terugbetalen, je hoeft die passagiers ook niet te vervoeren, maar je hebt het verkoop moment wel gemist).

Door de opkomst van de Aziatische economie komen er veel Aziaten richting Australië waardoor er ook veel boekingen worden gemaakt bij de budgetairliners.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:33:55 #191
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116947681
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:41 schreef _Loki het volgende:
Nou ik heb een soort van besloten (moet nog vrij krijgen) dat ik waarschijnlijk de eerste week van november een groepstour ga doen vanuit Darwin. Maar god wat worden die veel aangeboden en voor belachelijke prijzen :')
Heb tot nu toe een coole gevonden van 500 dollar voor 3 dagen en dat is de goedkoopste en ook de meest spectaculaire denk ik. Maar uiteraard, als er nog tips zijn voor andere natuurtours, ook vanuit andere bestemmingen, altijd welkom :D
Met Kakadu Dreams een dagje Litchfield gedaan en dat was erg tof! 3 dagen Kakadu zal ook wel prima zijn met hen.
http://www.kakadudreams.com.au/
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116967364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:33 schreef Luco het volgende:

[..]

Met Kakadu Dreams een dagje Litchfield gedaan en dat was erg tof! 3 dagen Kakadu zal ook wel prima zijn met hen.
http://www.kakadudreams.com.au/
Die had ik inderdaad ook gevonden, leek me een erg toffe organisatie waarbij je veel te zien krijgt in korte tijd. :) Bedankt voor de bevestiging daarvan :D
pi_117011847
Dus, ik heb nog even rondgekeken voor verschillende tours. Een hostel kan twee opties boeken voor een redelijk goede prijs. Wat zeggen jullie: 3 dagen kakadu of 2 dagen kakadu + 1 dag litchfield?
  donderdag 20 september 2012 @ 07:25:12 #194
164283 Luco
Buongiorno!
pi_117012694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 02:13 schreef _Loki het volgende:
Dus, ik heb nog even rondgekeken voor verschillende tours. Een hostel kan twee opties boeken voor een redelijk goede prijs. Wat zeggen jullie: 3 dagen kakadu of 2 dagen kakadu + 1 dag litchfield?
Litchfield was leuk, maar vond het niet bijzonder. Tofste waren nog de Jumping Crocs. Het park zelf is mooi, maar na een uurtje had ik die bomen wel weer gezien :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_117012908
:D
dat dacht ik eigenlijk al, lang leve google. Als je Kakadu googlet bij afbeeldingen krijg je van alles. Bij Litchfield dezelfde waterval en dezelfde bomen.
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:59:44 #196
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_117067917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:25 schreef Luco het volgende:

[..]

Litchfield was leuk, maar vond het niet bijzonder. Tofste waren nog de Jumping Crocs. Het park zelf is mooi, maar na een uurtje had ik die bomen wel weer gezien :')
Kakadu is inderdaad wel meer te zien dan Litchfield. Toch waren alle watervallen (vooral die grotere) echt de moeite waard! Je kan ook leuk kamperen in Litchfield. Die Jumping crocs ben ik ook geweest, veel meer respect gekregen voor Steve Irwin sindsdien!
pi_117682120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb een australisch Working Holiday Visum aangevraagd, en goedgekeurd gekregen etc etc....maar nu zit ik al 3 maandjes in Azie en eigenlijk begin ik er een beetje aan te twijfelen om uberhaupt wel naar Australe te gaan, voornamelijk gelet op hoe duur het land momenteel is. Kortom, ik zit erover na te denken om Australie volledig te skippen en lekker in Azie te blijven totdat ik het zat word.

Wat als je het visum gewoon nooit 'gebruikt'...kan je hem dan nogmaals aanvragen?
Wat ben ik blij dat ik dat niet doorgezet heb zeg! Ben nu 2,5 week geleden aangekomen in Sydney en het bevalt me goed. Heb nu werk (voor 20-30 u per week), nu nog op zoek naar een kamer en dan kan ik 't tot oud en nieuw hier prima volhouden :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_117744541
Ik ben 2 weken geleden zowel in Kakadu als Litchfield geweest. Kakadu is eigenlijk te weinig om in 2 dagen te doen...dan moet je wel echt prioriteiten stellen.
Litchfield is leuk voor een dagje om te zwemmen. Leuke watervallen en poeltjes om een duik te nemen. dat kan ik Kakadu wat minder.

Het is alleen echt fucking heet daar...ook in de avond!

Wat mij bij is gebleven van Kakadu is de Ubirr..en de 4wd-tour naar de JimJim en Twin watervallen was echt awesome. Ik zou alleen niet naar de JimJim lopen want dat is echt een kuttocht vooral in de hitte.
Verder is Gunlom leuk om naar toe te gaan. Maar je hebt wel echt een 4wd nodig voor de dingen die ik noem, behalve dan de Ubirr. Verder hebben we een cruise gedaan om de Yellow River. Echt vet veel mooie vogels en saltys. Supervet! Ook al was die wel redelijk duur 90 dollar. Maar zeker de moeite waard als je dieren wilt zien!
pi_117744564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:48 schreef _Loki het volgende:
:D
dat dacht ik eigenlijk al, lang leve google. Als je Kakadu googlet bij afbeeldingen krijg je van alles. Bij Litchfield dezelfde waterval en dezelfde bomen.
Zie hierboven..heb je al wat geregeld? :)
pi_117759550
:D ik heb me inderdaad al ingesteld op avondtemperaturen van 24 graden :')
Ik heb eens gekeken naar de KakaduDreams tour van 3 dagen en dat lijk me zeker een goede optie. Die neemt alles wel mee in die drie dagen: jimjim falls, jumping crocodile cruise, slapen in een swag, zonsondergang bij Yellow Waters en een nachttocht naar het kamp daar... Ja, klinkt goed :)

Shiiit de 3 daagse tour is volgeboekt. Nu is er alleen een 2daagse vrij maar die wil ik niet ;_;

[ Bericht 7% gewijzigd door _Loki op 09-10-2012 03:46:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')