abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_325872
Heb ze gezien op lowlands , vond ze zwaar teleurstellend

ehhen is het voor een rapper/groep nog wel te doen om na een jaar of acht terug proberen te komen , of is dit alleen een commerciele stunt voor "Tommy Boy" {de platen matenmaatschappij waar ze opzitten} die geen grote namen meer heeft , en nu de la soul "verbruikt" om de talenten op het label door te laten breken

pi_325914
Mijn pa liet me een "review" uit een of andere krant lezen van een optreden van hun een dag of 2 eerder... dat was juist weer erg positief...
pi_325930
Dat hangt er veanaf hoe je het ziet , natuurlijk zijn hun nummers uit eind jaren 80/begin jaren 90 ok , maar als je na acht jaar terug komt mag je ook wel wat nieuws laten horen ipv alles te doen wat je al zo vaak gedaan hebt.

ik vind die nummers als "ring ring ring" , "Me Myselve and I" en "Buddy" iinderdaad heel goed {het was een van de groepjes die mij hiphop heeft leren te waarderen en goed te vinden}, maar toch als het noiet verder komt dan die nummers en dat daarna de halve tent leegloopt kan je inderdaad zeggen dat ze oververzadigd waren{hun laatste album voor de nieuwe: "De La Soul is Dead" zei dat eigenlijk al}.

pi_14255267
Effe een schopje want ik heb een oude cd gevonden. Wat blijft fit ubergeniaal zeg.
Als die lekker jingletje er in en gewoon een heerlijk ritme. De rap is niet zo belangrijk, het is gewoon van die muziek waar je zo lekker irritant vrolijk van wordt.

Ik heb ze dit jaar trouwens ook op Parkpop gezien en ook daar vond ik ze lekker klinken.

pi_14263992
ik vind ze nog steeds goed, veel lui kraken die laatste 2 AOI albums van ze af, maar ik vind ze echt geweldig

die beat van Bionix is echt geweldig bijvoorbeeld, beide cd's staan vol klassiekers, zeker nog wel bestaansrecht voor De La!!!

vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:00:54 #6
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14281978
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:
ik vind ze nog steeds goed, veel lui kraken die laatste 2 AOI albums van ze af, maar ik vind ze echt geweldig

die beat van Bionix is echt geweldig bijvoorbeeld, beide cd's staan vol klassiekers, zeker nog wel bestaansrecht voor De La!!!

Zeker mee eens... die gasten liggen nog steeds mijlenver voor op veel rappers die op dit moment wel hitjes scoren!
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 1 november 2003 @ 12:35:16 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_14295391
Duw net weer mijn 'Best of' cd'tje in de cd-speler en dat blijft toch geniaal hoor.

You wanna call me up, take my number down! It's 2222222, I've got an answer machine and it can talk to you

pi_22241413
Nog maar een kickje dan.... weet iemand hoe de nieuwe CD heet van De La Soul...???
  maandag 27 september 2004 @ 18:38:14 #9
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22241542
Grind Date
  woensdag 3 november 2004 @ 12:49:56 #10
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23047749
Kan maar niet enthousiast van de nieuwe De La Soul worden helaas.... hier en daar een kleine uitschieter, maar verder een vrij vlakke plaat met te veel gasten. Hierdoor lijkt dit 'tussendoortje' meer op een popquiz dan op de nieuwe De La Soul.. toch jammer!
pi_23049603
zeker jammer. 3 feet high & rising hebben ze nooit meer kunnen evenaren helaas.
  woensdag 3 november 2004 @ 14:15:37 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23049663
Goed topic
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23049706
Woeiii De La Soul.....op zich best leuk...maar 1 nummer heeft me jaren laten zoeken.
A Rollerskating Jam Named Saturday
Q-Tip is top..
Ik heb gewoon 10 jaar gezocht naar de amerikaanse maxi single...en nu gevonden ook.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_23049753
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:15 schreef Posdnous het volgende:
Goed topic
ik wist toen ik dit topic opende dat er een reactie van jou moest bijstaan
  woensdag 3 november 2004 @ 14:22:11 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23049788
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:17 schreef Gutteguttegut het volgende:
Woeiii De La Soul.....op zich best leuk...maar 1 nummer heeft me jaren laten zoeken.
A Rollerskating Jam Named Saturday
Q-Tip is top..
Ik heb gewoon 10 jaar gezocht naar de amerikaanse maxi single...en nu gevonden ook.
Eens, blijft ook 1 van mijn DE La favorieten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23049942
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:34 schreef le_knightclub_soda het volgende:

100% mee eens!!! Heb ook beide AOI's in mijn cd-kast staan en vind ze top!! Hier kunnen de 50Cent's, Chingy's, Nelly's en alle andere hedendaagse 'rappers' nog een voorbeeld aan nemen. En 'Grind Date', hoewel niet meer zo vernieuwend als vorige albums van De La, is wel 100% hiphop! Zoals ze al zeiden op 'Buhloone Mindstate': It might blow up, but it won't go POP!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_23055959
Die track met Doom is echt vet. Oh en de single begin ook ook steeds beter te vinden, Madlib =
pi_23816581
Vanavond concert!
pi_23845159
De sound van de laatste 3(?) albums is echt wel anders dan 3 feet high and rising album en nummers als rollerskatingjam.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom hun stijl zo drastisch is verandert "for the worse" !
Sommige denken vanwege die jiggy-bling-bling hyped stijl.
(daar moesten mischien ze wel in mee).
Of ze mogen nauwelijks meer samples gebruiken omdat er nauw op ze wordt gelet.:)

Rollerskatingjam is zeker wel een goede track, zelf non-hiphoppers zijn dan opeens down.

Maar waarom is hun stijl nu in ene zo shitty?? iemand een andere verklaring perhaps?
pi_23845908
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:45 schreef danni het volgende:
De sound van de laatste 3(?) albums is echt wel anders dan 3 feet high and rising album en nummers als rollerskatingjam.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom hun stijl zo drastisch is verandert "for the worse" !
Sommige denken vanwege die jiggy-bling-bling hyped stijl.
(daar moesten mischien ze wel in mee).
Of ze mogen nauwelijks meer samples gebruiken omdat er nauw op ze wordt gelet.:)

Rollerskatingjam is zeker wel een goede track, zelf non-hiphoppers zijn dan opeens down.

Maar waarom is hun stijl nu in ene zo shitty?? iemand een andere verklaring perhaps?
De stijl is niet shitty, ze doen gewoon niet 10 keer hetzelfde album, daar zou je blij om moeten zijn, met die nieuwe beats is niks mis en 'jiggy bling bling' stijl is het al helemaal niet. En inderdaad, zoveel samples als op 3 Feet High is tegenwoordig niet meer te doen, maar veel van hun beats zijn nog steeds rond een sample gebouwd (gewoon niet meer zoveel samples per beat als in de begindagen).
pi_23851449
Ik heb zelf liever dat ze blijven samplen want dat klinky gewoon vetter vinik.
de drums, groove, melodietjes. Dan krijg je tracks als "A Rollerskating Jam Named Saturdays"
En die zie ikze echt niet meer maken, mij verveeld die oude stijl niet.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:49:20 #22
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_23852596
Die gasten van De La Soul noemen Sean Paul een goede artiest!
weg
pi_23852796
vast een politiek spelletje onderling..

They probably saying: "you rim my ass, I'll rim yours' "
pi_30566309
Vanavond staan ze in Tivoli en ik ben er bij \o/
  woensdag 14 september 2005 @ 12:37:27 #25
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30568723
Die gasten kunnen zo langzamerhand beter in Nederland komen wonen zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')